miskit, mis kohe meelde tuleb võiks teha:
ukselukud/pagassilukud õlitada, et võtmega lahti saaks
jah. vedeliku külmakindlust mõõta
roostetõrje teha
kontrollida, et pid. silindrid liiguvad ja et klotse oleks.
ära arvata, kas termostaat töötab
salongi filter puhastada/vahetada
salong kuivatada, eriti kui põrand märg on millestki
Auto talveks valmis - jagage näpunäiteid
Peaks olema teemasse sobiv küsimus. Kuna see sügis ei jõua keretöödega tegelema hakata siis osad autod lähevad talveks kuuri seisma. Millega oleks mõtekas roostekolded üle tõmmata, et talv neid edasi ei arendaks? Olen saanud soovitusi kasutada Movil'it või "kahurimäret". Mis arvate? Kas peaks pinna eelnevalt kettaga puhtaks ka laskma? Igasugused näpunäited teretulnud, kuidas autot ületalve hoiustada, ilma et roostepoiss väga suurt kahu jõuaks teha. Hoiukohaks on soojustuseta ja hea ventilatsiooniga betoonpõrandaga kivihoone.
- andreas1982
- Postitusi: 157
- Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
- Asukoht:
- Auto:
Korrosioon (rooste) on metallide hävimine ümbritseva keskkonna toimel. Korrosioon on redoksprotsess, mille käigus metallide aatomid oksüdeeruvad ja muutuvad ioonideks.
Algselt postitas: ml
Tuli veel meelde, et suvine aknaklaasipesuvedelik enne suuremaid külmasid ära kulutada ja asendada talvisega.
Polegi kunagi pakendi peal olevat kirja viitsinud lugeda, ei tea kas suvisel vedelikul ka mingi külmakindlus on. Koostises olev alkohol ju peaks selle justkui tagama? Aga mõistlik igatahes ära vahetada. Eelmisel aastal jäin sellega hätta, et ei teinud õigeaegselt ja ää külmus sindrinahk.
Algselt postitas: ErQAlgselt postitas: ml
Tuli veel meelde, et suvine aknaklaasipesuvedelik enne suuremaid külmasid ära kulutada ja asendada talvisega.
Polegi kunagi pakendi peal olevat kirja viitsinud lugeda, ei tea kas suvisel vedelikul ka mingi külmakindlus on. Koostises olev alkohol ju peaks selle justkui tagama? Aga mõistlik igatahes ära vahetada. Eelmisel aastal jäin sellega hätta, et ei teinud õigeaegselt ja ää külmus sindrinahk.
Ma olen lasknud tühjemaks ning kangemat segu lihtsalt peale valama hakkanud. Sügisesel pa*as sõites kulub seda vett rohkem linnas kui kütust...
Iga ratas veab and then some!
Osad suvised on lihtsalt vesi+pesuaine, need hakkavad juba paari miinusega külmuma.
Algselt postitas: ErQAlgselt postitas: ml
Tuli veel meelde, et suvine aknaklaasipesuvedelik enne suuremaid külmasid ära kulutada ja asendada talvisega.
Polegi kunagi pakendi peal olevat kirja viitsinud lugeda, ei tea kas suvisel vedelikul ka mingi külmakindlus on. Koostises olev alkohol ju peaks selle justkui tagama? Aga mõistlik igatahes ära vahetada. Eelmisel aastal jäin sellega hätta, et ei teinud õigeaegselt ja ää külmus sindrinahk.
Algselt postitas: monsieurtaavi
Ma mõtlen, et vast peaksin ka jahutusvedeliku ära vahetama, sest tõesti, mul pole aimu mis segu seal eelmisel omanikul sees on ning lugesin, et kokku peaks minema 9 liitrit vedelikku. Aga kui lasen vana tühjaks kas siis on vahet kas panen punast või sinist vms? Ise olen kasutanud sellist konsentraati, mida võib igasuguse värviga segada![]()
Rohelise-sinisega segades pole vahet.
Kui kavatsed punast panna, siis tuleb süsteem läbi pesta.
Ise tegin nii, et lasin süsteemi tühjaks, siis käiasin veega kohapeal, panin uue vee sisse, sõitsin nädala, uuesti tühjaks, korra veel vesi sisse, tühjaks ja siis alles punane sisse.
Kui niipalju aega pole, siis vähemalt 1 korra lopute veega läbi ning käia kohapeal, kuniks termostaat avaneb. Seejärel juba õige vedelik sisse.
P.S. Kogu selle operatsioon juures oleks mõistlik ka termostaat ära vahetada, ei maksa ta üldse palju, originaali saad kahesotiga.
terv, teager
Ei hakanud silma, et keegi talveks oma Saabi vahataks ? 

MiniSMART autode ilusalong http://www.minismart.ee Kvaliteetsed pesuteenused http://www.cleanservice.ee
Algselt postitas: olaviv
Sinist vist ei tohiks Saabi mootorile panna? Selle korrosioonivastased omadused on üsna nigelad ja mootori alumiiniumist detailid võivad hakata hävinema.
Sinist üldse raske kaubandusvõrgust leida

Jahutusvedelikest muidugi on omaette pikk teema juba SIIN
Algselt postitas: olikul
Ei hakanud silma, et keegi talveks oma Saabi vahataks ?![]()
Aga tee üks superheasooduspakkumine talvisele püsivahatamisele

terv, teager
praegu veel nati vara, aga luban, et saate oma klubile erilise pakkumise lähiajal 

MiniSMART autode ilusalong http://www.minismart.ee Kvaliteetsed pesuteenused http://www.cleanservice.ee
Ühed mis veel ehk profülaktilisest vaatenurgast vahetust vajaksid, on kojamehed, suured sügisvihmad ja lörts tulemas ju 
Aga kes teab soovitada kohta, kust saaks osta häid kojamehe kumme? Ma tahaks vahetada ainult kummid ära (raamid veel tehase originaalid ja heas korras). Käisin Automaailmast läbi ja seal maksavad mingid kumid 20.- kiuni 40.- (paar). Müüja ise ütles ka, et jäta parem ostmata ja otsi kallemaid kvaliteetseid kumme, et on olemas küll ja müügil, lihtsalt neil ei ole.

Aga kes teab soovitada kohta, kust saaks osta häid kojamehe kumme? Ma tahaks vahetada ainult kummid ära (raamid veel tehase originaalid ja heas korras). Käisin Automaailmast läbi ja seal maksavad mingid kumid 20.- kiuni 40.- (paar). Müüja ise ütles ka, et jäta parem ostmata ja otsi kallemaid kvaliteetseid kumme, et on olemas küll ja müügil, lihtsalt neil ei ole.
Need Bosch`i kojamehed-kummid on ilma naljata tõesti kvaliteetsed.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Algselt postitas: monsieurtaavi
1. Uste ja muud tihendid silikoonspreiga üle lasta
2. Ukselukud/pagassilukud õlitada, et võtmega lahti saaks
3. Jahutusvedeliku külmakindlust mõõta
4. Roostetõrje teha
5. Kontrollida, et pidurite silindrid liiguvad ja et klotse oleks
6. Ära arvata, kas termostaat töötab
7. Salongi filter puhastada/vahetada
8. Salong kuivatada, eriti kui põrand märg on millestki
9. Klaasipesuvedelik peaks olema külmale kohane
Kasuta silikoonsprei asemel teflonmääret. Kriuksub vähem ja püsib kauem peal ka.
Lisaks vahale tuleks korralikum sisekoristus teha. Külmade ilmadega lähevad klaasid üsna kergelt uduseks, kui nad mustad on. Põrandakoristuse käigus tasuks ka otsida auke vaiba sees. Parem vesi vaiba peal, kui all;).
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: N Sept 10, 2009 22:34
- Asukoht:
- Auto: 9-3SS
Algselt postitas: Jupats
Kasuta silikoonsprei asemel teflonmääret. Kriuksub vähem ja püsib kauem peal ka.
Kust seda teflonmääret osta saab?
Sealt,kust silikoonmäärdeidki.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989