1. leht 1-st

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: E Sept 13, 2010 11:40
Postitas Joonas
Nii... tundub, et olen ka jõudnud paljuräägitud automaatkasti probleemi juurde. Nimelt juuni lõpus enne pikemat eurotrippi sai tehtud suurhooldus (ls 240 000 km).
Äkitsi pärast kahte päeva ja 2700km ei soovinud käigukast enam sujuvalt teiselt kolmandale käiku vahetada (viivitus oli ikka päris pikk ja kolksuga). Hiljem viivitus veidi kahanes kuid paar nädalat hiljem koju jõudes see viivitus peaaegu kadus, nii et ei vaevunud isegi murest teenindusele rääkida. Ja siis hakkas jälle pihta... põhiliselt teiselt kolmandale kuid vahel ka sealt ülespoole. Hommikuti kirjeldatud probleem tegelikult puudub kuni ummikusse jõudmiseni, siis hakkab vaikselt tunda andma.
Lendasin siis VMi, kes jutu järgi tegi softi uuenduse. Tõesti, paar-kolm päeva oli kõik nagu paremas korras. Ja siis ühel päeval hakkas jälle pihta. Lisaks viimased nädalad on juurde tekkinud ka imelik vibra ja "krooksumine".
Vibra tekib siis, kui näiteks ühtlase kiirusega linnas või maanteel sõita ja mingi tõus/sild vms asi ette jääb. Vibreerib u.1-2 sek ja käigu alla vahetusega vibra kaob.
"Krooksumine" (sihuke imelik hääl, nagu imeks kuskilt vooliku vahelt midagi :eureka: ) tekib aga õrnalt kiirendades (kestab u.1-2 sek). Tegelikult on seda kuulda ka järsult kiirendades, kuid siis on see hetkeline (asi toimuks nagu mingil kindlal pöörete vahemikul).
Kas 9-5 puhul üldse teoreetiline võimalus asja normaliseerida või võin kasti kohe võssa visata?

PS! Kas 240K pealt peaks muidu sundkorras ketivahetuse ära tegema? Iga kord kui hooldusesse lähen, palun kuulata jms asju teha, kuid siiani pole vajalikuks peetud midagi suuremat vahetada. :conf:

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: E Sept 13, 2010 13:03
Postitas ongelma
Kas selle hoolduse käigus sai ka kasti õli vahetatud???

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: E Sept 13, 2010 13:06
Postitas Joonas
Minu teada tehti kõik mis pidi tehtama selle hoolduse käigus... arvet pole praegu käepärast.

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: E Sept 13, 2010 14:37
Postitas napoleon
Kus hooldus tehti? Mul pole küll kastiga häda olnud(püi-ptüi-ptüi), aga mäletan, et kui herr Trionicu käest küsisin, kas ja kui tihti aut. kasti õli peaks vahetama, siis tema sõnad olid, et paar-kolm korda lühikese vahega, kuna alguses keegi seda nagunii ei vaheta ja edasi iga 50-60kkm järel. Lasin teha nii nagu soovitati ja ei hakanud uurima, millest see väide "alguses keegi nagunii ei vaheta", aga tõenäoliselt siis mõnes kohas on kombeks mitte vahetada, kui klient seda otseselt ei nõua.

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: E Sept 13, 2010 15:00
Postitas Joonas
Kõik ettenähtud hooldused on VM-is tehtud... keskmiselt iga 10K tagant (+/- 2000km). Ise olen selle autoga läbinud 120k. Ja lihtsalt ühel päeval seisin sellise jamaga silmitsi :conf: muidu nurrus teine ikka veatult (kui üks DI kassett välja arvata).

PS! Raamatu järgi on esimesed hooldused tehtud 5K, 30K, 60K, 90K, 120K (Saksas kahe aasta jooksul) ja siis esimene VM-is u.130K km pealt... oli vist ka nn "suurhooldus".

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: T Sept 14, 2010 10:03
Postitas Jupats
Võid proovida aku juhtme 15min maha võtta. Tõenäoliselt kaotas VM`i softivahetus kasti adaptsioonid. Mõne päeva möödudes adapteerus kast ennast jälle endisesse olukorda. Mis seda aga põhjustab, öelda ei oska. Soovitada oskaks ainult kastiõli vahetust.

Võimalik on, et Hirsch on muutnud kick-down vahemike amplituudi ja tõstnud nõutavat võimsust madalatel pööretel. Idee selles, et sundida autot võimalikult madalate pööretega liikuma/kiirendama. See on kõik hirmus tore aga pikaajaliselt võib 5-käigulise kasti ära närida. Mul teeb vahest sama moodi, siiski pisut suurema väände juures.
PS! See on siiski teooria...

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: T Sept 14, 2010 11:40
Postitas praktikant
see automaatkasti õlivahetuse välp on kuidagi ähmane. Tundub et vahetamise kriteeriumiks on vale värv ja lõhn.
Kas keegi teab täpsemalt?

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: T Sept 14, 2010 12:36
Postitas Jupats
Mina vahetan iga 20tkm tagant. Mida rohkem väänet, seda tihemini on soovitatav kastiõli vahetada. Isiklikult ei soovitaks ühelgi autol sellega nii kaua venitada, et värvus, lõhn või muu esinema hakkab.

Tehas soovitab Joonase autole iga 110 000km / 8 aasta tagant kastiõli vahetust. Tundub meie oludes väga optimistlik olevat...

EDIT: Kuidas käigud kohapeal sisse lähevad? N - D vahetus peab olema alla 0,7sek ja N - R vahetus alla 1,2sek.

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: T Sept 14, 2010 14:25
Postitas Joonas
Algselt postitas: Jupats
Kuidas käigud kohapeal sisse lähevad? N - D vahetus peab olema alla 0,7sek ja N - R vahetus alla 1,2sek.

No üle nende ajapiirangute pole vist kordagi käik sisse läinud (mulle tundub).
Kui aga sõitu alustades "D" jõnksuga sisse läheb, siis hakkab sõidu ajal kamm praktiliselt kohe pihta. Kui märkamatult/sujuvalt D-le saan, siis avaldub probleem umbes pärast 3-4km linnasõitu.
Hommikuti jõuan peaagu ilma häireteta tööle (16km linnasõitu). :conf:

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: T Sept 14, 2010 14:44
Postitas mina
kas see iga 20 tuhande tagant ei ole natuke ülepaisutatud?!

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: T Sept 14, 2010 14:48
Postitas Cyber
Algselt postitas: mina
kas see iga 20 tuhande tagant ei ole natuke ülepaisutatud?!
arvestades seda, kuidas Jupats sellele kastile liiga teeb, siis vist mitte. Parem karta, kui kahetseda.

9-5 automaatkasti probleem

Postitatud: T Sept 14, 2010 14:56
Postitas Jupats
Algselt postitas: mina
kas see iga 20 tuhande tagant ei ole natuke ülepaisutatud?!

Alates ca 450Nm piisab mõnest kiirendamisest ja kasti lubatud töötemp tõuseb mõnusalt üle lubatu. 5-käigulisel kastil jõuab see juba varem.

Äkki peaksid uuesti VM`i poole pöörduma sama murega. Las teevad kastile diagnostika. Mõõdavad kasti rõhu ära jne.

EDIT: Eks selle tiheda hooldamisega peabki mu kast nii hästi vastu. Varsti võibolla teenib omale koha "Hall of Fame" ridades, kuhu näiteks Sebastiani legendaarne Garrett T25 puhkab...;)