Saabik kiuksub

Tonnised ja nende mured
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#1

Ühel iusal hommikul peale käivitumist metalne kiuksumine kapoti all. Ise kahtlustasin probleeme ketiga või mida iganes. Ise pole just suurem asi asjatundja. Õigemini üldse pole. Viisin siis tuttava remondimehe juurde. See väitis, et kasti juurest see hääl. Pole veel lahti arutanud, aga varsti see toimub. Miski nagu poob mootorit. Enam käima rohkem pole saanud. Starterit ringi tõmmates ikka metalne kiuks samas kohas. Kas kellelgi ideid? Remondimees kahtlustab, et kast õhtal. Kas tasub lammarist osta teist? Uus Vist kallim kui auto ise? Või on variant, et selliste sümtomitega ka lihtsamalt pääseb? Tänud ette kõigile!!
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#2

Kas see kiuksumine kestab mingi sekund-kaks ja kostub kohe siis kui auto tööle hakkab?
Regular Saab Guy
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#3

Algul kui käima läks siis kiuksus ikka edasi, aga ma ei julenud lasta töötada nii mootoril. Ikka koguaeg on see kiuks sees. Ja tugev heli ! Ja just nagu metall vastu metalli, aga mitte kolin:
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Aut. kastil kaob tavaliselt vedu,kui miskit seal sees otsad annab.Väga meenutab see üldsõnaline sümptoom väntvõlli kinnikiilumist.
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#5

Tänud diagnoosi eest. Millest võiks väntvõlli kinnikiilumine tingitud olla ja kas selle probleemi lahendamine on ka kulukas ja raske töö? Endast must nagunii tegijat pole , aga huvitav oleks teada.
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

See jama lihtsalt juhtub, halbade asjade kokkusattumisel,või puuduliku õlituse korral.Lahendamine on töömahukas/kulukas.Mootor maha ja pulkadeks.
Aga viga võib ka muus olla.
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#7

Njah rääkisin töömehele ka väntnõllikahtlusest. Ta oli ka ka selle oletusega nõs ja arvas et olekski selle kontrollimisest alustanud. Homme lubas ette võtta ja siis saab näha, kas läks täppi. Vähemalt arvan et olen kergemini siis pääsenud, kui automaatkastis see kala oleks olnud. Aga üks samm korraga;)
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Oled targemaks saanud?
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#9

Tänan huvi tundmast. aga erinevatel põhjustel on see karteri põhi ikka lahti võtmata. Momendil meistrimees tõbine. Mul juba närvid läbi nagu jahikoeral. Täna sai kolm nädalat täis ja asi pole kuhugi liikunud. Niipalju ainult oli töömees uurinud, et uued saaled maksvat 2000 eeku ja lihvimine pidavat minngi 700 vist olema. Arvas nii, et kui veel töö ja kõiksugu muu kraam nagu tihendid ja mis iganes sinna veel pidi vaja olema, juurde liita siis pidi lihtsam uus (vana-uus) mootoriplokk osta sinna. Olevat vist 4000 saada kuskilt. Nojah aga see kõik veel ikka hüpoteetiline jutt ja ei maksa midagi enne kui selgus käes. Ei oskagi veel seisukohta võtta, et kas tasub remontida, või hoopis lammutusse pakkuda ja remondiraha hoopis millegi järgmise sõiduriista sisse investeerida. Veel on olnud mõte teine samasugune kõrvale osta ja vana doonoriks jätta. Aga eks aeg anna arutust, nagu öeldakse.
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Vaevalt sa turbomootori plokki kusagilt sellise hinnaga leiad.Vabalthingavaid vedeleb küll.Ja et keegi sulle vanatüübilist plokki pähe ei üritaks määrida.Silma on neil raske vahet teha,kuid täiesti kokkusobimatud plokid.
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#11

Noh minu õnneks siis pole tegu turboga. Kas need vana tüübi plokkide tootmine lõppes mingi konkreetse aasta ja kuupäevaga? Muidu on seis endine. Ei kippu ega kõppu. :wall: Olen juba harjunud mõttega, et tõenäoliselt enne jõule ma rattaid alla ei saa.
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

12.93 oli vist see tärmin,mil tulid uus mootor-kast.
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#13

Saabus info, et kui kolmandal silindril küünal maha võtta, on kiuks kadunud. Sellest järelduvalt olevat siis diagnoos õige. Kolmandas silindris saale ära. Karteri põhja ei hakatud maha võtmagi kuna ei pidavat ilma mootorit maha tõstmata seda kätte saama. Esimesel kiirel küsitlusel olevat pakkuda 2.0 plokki, aga ei tea kas see sobiks 2.3 asemele. Pidi uurima ja enne ei osta kui asi kindel. Igaks juhuks võiks siit ka kinnitust saada, kuikellelgi on kindel teadmine. Oletustest poleks suurt abi. Ja muidugi kui kellelgi 1994 2,3 cse le sobivat mootoriplokki pakkuda siis andke teada. Mida Tartule lähemal seda uhkem oleks.
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: saabakas
Saabus info, et kui kolmandal silindril küünal maha võtta, on kiuks kadunud. Sellest järelduvalt olevat siis diagnoos õige. Kolmandas silindris saale ära. Karteri põhja ei hakatud maha võtmagi kuna ei pidavat ilma mootorit maha tõstmata seda kätte saama. Esimesel kiirel küsitlusel olevat pakkuda 2.0 plokki, aga ei tea kas see sobiks 2.3 asemele. Pidi uurima ja enne ei osta kui asi kindel. Igaks juhuks võiks siit ka kinnitust saada, kuikellelgi on kindel teadmine. Oletustest poleks suurt abi. Ja muidugi kui kellelgi 1994 2,3 cse le sobivat mootoriplokki pakkuda siis andke teada. Mida Tartule lähemal seda uhkem oleks.

Kui on 2,0 uuema tüübi mootori plokk saadaval, siis on see võimalik lahendus, kui 2,3 ei leia.Peale läheb ta 1-1-le selle 2,3 asemele.
Aga saadavus on kehv.Vaata, et selle mootori ostuga alt ei lähe, et see peab kindlasti 94 edasi olema.Neid NALJU? on kuuldud mitmeid, kus nö. uuema ploki pähe saadakse vana.
Mitte mingeid müüja jutte ei ole vaja enne tõsiselt võtta, kuni ei ole plokki näinud.Siis saad alles öelda, et see on õige asi.
Vihje on siin, kuidas uut mootorit ära tunda-
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid136391
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Ja karteripõhi irdub väga lihtsalt,kui natukenegi arunatukest jagub.Tonnisel ei pea sellisteks töödeks mootorit eemaldama.Ainult väntvõlli vahetuseks on see vajalik.
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#16

Tunnike olen netis ringi kolanud ja seda kurivaimu mootoriplokki otsinud. Pole veel pihta saanud ühelegi. Otsinguga viskab aga päris palju samade mudelite müügikuulutusi. On siin pakkuda isegi 14000 eest sama asi mis mul aga lisaks veel nahksisu ja elektrilised istmed. Suhteliselt nõutuks teeb see olukord. Kahtlustan miskipärast, et ega see uus plokk koos vahetusega mul alla 10 tonni vist paljut välja ei tule. Mu praegune masin pole nagunii priljantses korras muus osas ka. esiklaasis mõra, tagasilla puksid omadega täitsa läbi, mootori kanduri puksid samuti läbi mõranenud kliima ka suvel külma ei anna- järelikult leke kuskil. A veel tuli meelde, et tühiäigu mootor ka ei toiminud viimasel ajal. Selle puhastamise kohta muidu lugesin siit. Ja ega ta värv ka väga uhke enam välja näe. Ühesõnaga mis oleks mõistlikum puht majanduslikult. kas lasta vana remontida, kuna endal puudub koht, tööriistadja enamus asjade jaoks ka teadmised, või katsuda õnne mõne järgmise isendiga. Või soovitab keegi mõnda teist mudelit hoopis, mis enam vähem samasse hinnaklassi võiks jääda. Nüüd sai küll maru kirjand, aga ei tahaks mõttetu töö ja asjatu raha raiskamisega tegeleda :wise:
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#17

Pikk aeg möödas ja seis ikka sama. Vahepeal sai ostetud 2.0 mootor 96 aasta oma aga tuli välja, et ei sobi siiski. Hakkasin mõtlema, et kuna mul auto väljalase 94 aasta, kas pole võimalik, et minu omal siiski vanatüübi mootor äkki peal. Timutit antud viidetest sain aru, et mootoril aastaarv peale löödud. Homme lasen remondimehel järgi vaadata. Aga kas põhimõtteliselt oleks selline variant võimalik, et 94 a autol onvana tüübi mootor? Õnneks saan selle 2.0 mootori tagasi anda:)
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#18

Muidu sai juba masin juppidena müüki pandud aga kui selgub et vana mootorivariant tegelt sobib siis äkki ikka veel läheb elustamiseks. Siiani pole jõudnud veel midagi müüa. http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=15951
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Mingi häma on selle väljalaskeaastaga sul. 12.93. tulid uus 2,3 kast-mootor.Ära tunned,kui vahid rihmade-kettide poolt mootorile peale.Plokikaas ja mootori otsakaas on ühendatud kahe poldiga omavahel.Uuel on ülalt näha poldipead,vanal näed keermepesi(poldid tulevad alt üles).
Tollal toodeti veel ka üksikuid vana,B202 mootoriga isendeid,kui mitte enam vanu B 234`ga omi.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#20

Pikk aeg möödas ja seis ikka sama. Vahepeal sai ostetud 2.0 mootor 96 aasta oma aga tuli välja, et ei sobi siiski. Hakkasin mõtlema, et kuna mul auto väljalase 94 aasta, kas pole võimalik, et minu omal siiski vanatüübi mootor äkki peal. Timutit antud viidetest sain aru, et mootoril aastaarv peale löödud. Homme lasen remondimehel järgi vaadata. Aga kas põhimõtteliselt oleks selline variant võimalik, et 94 a autol onvana tüübi mootor? Õnneks saan selle 2.0 mootori tagasi anda:)
Viited ei olnud aasta-arvu lugemiseks, vaid kaane kinnitusviisi vaatamiseks.
Ja see, kes müüs nö. uue tüübi oma, võis müüa hoopis vana variandi või vastupidi.Kui on silmad (või kasvõi üks töötav) peas, siis vaata, kas Su kaan käib rihmade poolsest otsast mootori alumiiniumist küljekaane külge ülalt alla või alt üles poltidega.Kui näed ülalt alla polte, siis on uus tüüp.Kui alt üles, siis on vana tüüp.
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#21

Tänud! nüüd on küll puust ja punane. Homme selgitan välja.
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#22

Aga 2.3 ja 2.0 ikka 1:1 le identsed?
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

Uuetüübi omad on identsed.
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#24

Helistasin remondimehele ja lasin need poldid üle vaadata. Mõlemal poldid ülalt alla, seega peaksid mõlemad uuetüübi omad olema. Kuna Trionicu väidetes ma ei söandaks küll kahelda, siis pole muud arvata, et lammarist vale mudeli mootor antud. Pahatahtlikkust ei saa ka nagu olla, sest lammar remondimehe hea tuttava oma ja on nõus kõik tagasi võtma mis ei sobi. Arvatavasti kellegi lohakusest või asjatundmatusest tekkinud inimlik eksitus. Remondimees väidab igatahes et uue mootori kronsteinid ei pidavat klappima vanade kohtadega ja mingid jubinad pidid hoopis teisel pool plema. Kas võib tegu olla 900 mootoriga, kui sellist üldse 96 aastal tehti enam:eureka: Igatahes auto saatus jätkuvalt lahtine
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14439
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#25

mõni pilt oleks abiks selle müsteeriumi lahendamiseks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta