Klassiku kojamehed

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#1

Nüüd sai otsa salongist juhitavate ja kiirusreguleeritavate kojameeste üks komponent.
Küsimus on- milline?
Ühel hetkel lihtsalt kojamehed paigast ei liikunud. Ei olnud nad jäätunud ega midagi. Lihtsalt kangile ei reagieerinud. Ei reageeri kangi liigutamisele ka tulede kojamehed ega ka aknaepesuvedeliku pump. Kaitse korras.
On kellelgi kogemusi? Kust võiks pihta hakata? Ehk on mingeid lihtsaid võtteid, et midagi kontrollida?
Meenub, nagu oleks kunagi sarnane asi juhtunud aga siis iseenesest korda läinud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

mis seal ikka; pead mõõtma testriga kas vool kaitsmessse tuleb .
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#3

Võid läbi tulla,proovime teist lülitit.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#4

Vool tuleb kaitsmesse. Lüliti ilmselt töötab. Relee viga nagu olla ei saaks. sest esimese ja teise kiiruse peal ta peaks sellisel juhul töötama.
Millest aga ma aru ei saa on see, kas lüliti klemmilt number 53A peaks samuti saama 12v? Sinna jõuab aga hoopis mass. Teisest küljest on kaitse korras.
Ilmselt on siin tegemist testri operaatori erroriga. :red:
http://static3.nagi.ee/i/p/688/48/17212097e87cf1_o.jpg


Kui skeem juba ees, ehk oskab keegi öelda, miks kaitsme nr8 paigaldamisel hakkavad tulede mootorid kohe tööle?
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#5

Kuskohas on need kolm erinevat massi punkti, mis siin kasutusel on? Saan aru, et üks on armatuuris (skeemil nr 3), teine on kuskil ees radika juures (skeemil nr. 7- ei ole seda endiselt leidnud) ja kolmas on ilmselt kapoti all, rattakoopa peal mingine harukarbi moodi asi (nr 158)? Relee massi probleemi ma välistan kohe. See on väga hea.
Kui oleks massi probleem kahes teises ühenduses, siis minule tundub, et üks funktsioon peaks ikkagi toimima, aknapesupump või kojamehed siis.
Kuna korraga nöögivad nii seatbelt tuli, kui kojamehed, siis vaadates joonist tundub, et asi peab olema enne kaitset, kuid olukorras kus asjad ei tööta, tuleb vool kaitsmesse peale. Joonisel viidatud koht, kus turvavöö märgutuli ja kojameeste osa kokku saavad ongi tegelt kaitsme klemm.
Kerepistik on väga hea.
Relee viga pole, asi töötab ilma releeta ka- proovitud.
No minu mõistus on otsas.

Palun parandage mind, kui ma kuskil eksin.
Igasugune abi ja konroll protseduuride juhend väga teretulnud.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#6

Mul pole 8-klapilise elektriskeemi kuid vaatasin 16V oma ja tundub, et need massipunktide tähised on samad.

nr 3 - armatuuri taga

nr 7 - radiaatori juures, ma päris head pilti ei leidnud, kuid vaata sinna punase noolega tähistatud suunda, piki radiaatorit/alt läbijooksva karbiku peal, võib olla kuskil juhtmekimpude vahel, seepärast keeruline leida

nr 158 - ground distribution in main fuse/relay panel - ma saan aru, et siin mõeldakse vasakul tiival asuvat kaitsme/releekarpi.

See harukarbi moodi asi, mis on paremal pool rattakoopa peal (pildil rohelise ringiga) ei ole mass, vaid on plussi jaotusklemm.

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#7

nr158 jääb segaseks. Piilsin kaitsmekarbi sisse, kuid mingit sellist kohta, kus võiks massi jagamise punkt olla ei leidnud.
Homme ostan korraliku testri ja mõõdan korralikult kõik üle.
Eile panin armatuuri tagasi, loodan, et ei pea uuesti lahti kakkuma. :P
Auto seisab kurvalt garaažis- sellise ilmaga ei ole lootustki ilma kojameesteta sõita.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#8

nr158 jääb segaseks. Piilsin kaitsmekarbi sisse, kuid mingit sellist kohta, kus võiks massi jagamise punkt olla ei leidnud.
Homme ostan korraliku testri ja mõõdan korralikult kõik üle.
Eile panin armatuuri tagasi, loodan, et ei pea uuesti lahti kakkuma. :P
Auto seisab kurvalt garaažis- sellise ilmaga ei ole lootustki ilma kojameesteta sõita.

Kaitsmekarbi mass on salongis sees ..(mitte väga enesekindel paus)... ma arvan. Igatahes fakt on see, et seal kapoti avamis kangi juures on üks punkt polstri all ja see on kaitsmekarbile kõige lähem.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#9

Polstri all? Ehk pääseb ligi siis ukse tihendi vahelt?
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#10

väga lambist pakkumine, aga keegi kunagi rääkis, te tal oli jama tulekojameestega. Tõmba tulekojameeste klemmid lahti ja vaata kuidas siis toimib:)
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#11

Parempoolne tulekojamees ongi lahti ühendatud :)
Nüüd sai panna sisse kaitsme ja vasak kojamees töötab nagu ette nähtud.
Võin soovitust proovida aga vähe kahtlen selles. Kuna kaitset läbi ei löö, siis ei tohiks tulekojamees ju terve süsteemi tööd halvata. Pump (mis on eraldi massiga) peaks ikka toimima, kui kojamehed ei tööta.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

kas ei olnud ikka nii, et veepump ja tuuleklaasi kojamehed ühe süsteemi all; tuledekojamehed teise...

ma ei tea kuis klassikul aga 96 puhul on juhtmete jamad sagedased kangi õmbruses.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#13

Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#14

Erinevaid jooniseid tutkides leidsin, et massiühendus nr158 peaks olema ikkagi kaitsmekarbis.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#15

Asi korras. Probleem oli ikkagi pistikus, läks läbi kere kaitsmekarpi.
Kaitsmekarbis on tõesti massühendus nr 158, mis on kinnitatud halvasti nähtava kohapeale kaitsmete paneeli alumisele küljele.
Vasta