Idee selleks teemaks varastasin tegelikult Trionicu jutust, kelle väitel Väga Turboga sõites on Trionicu veidi kõvema labida vajutamisega sõidustiili korral bensiini kulu väiksem kui Iisaku rahumeelsema vajutamise korral! Kõlab üllatavalt eks?
Seega kuidas peaks linnas sõitma et hoida kütuse kulu madalal, mis vahemikus peaksid pöörded olema, milline peaks olema vajutamise "taktika" (see kõlas ilusti nüüd) jne jne jne Ja eriti huvitaks teemaarendused turbomootorist ja automaatkastist lähtudes.
EDIT: Näiteks kumb on ökonoomsem ühe ja sama tee läbimisel kas kiirendamisel vajutada rohkem et jõuda kiirelt rahuliku kulgemise kiiruseni või vajutada veidi veidi ja venitada aeglaselt soovitud kiiruseni? Teekond mille jooksul kiirendada on viimasel juhul ropult pikem, kiirendamine tähendab alati suuremat bensiini kulu aga kumb kiirendamine on ökonoomsem?
PS! Jätame kohe kõrvale vaiandid a) osta taevoo tiko b)väldi tipptunde c)ära sega liiklust venimisega d) sõida bussiga. Jutt pigem teoreetiline.
Kuidas linnas ökonoomselt sõita???
soovitan lahendusena igapäevaliikuriks 1.3-liitrist jaapani autot - hoiad paari aastaga bensu raha pealt oma tonnise "mintkonditsiooni" viimise raha kokku. Teine variant on sõita nii et "mootor parasjagu veab" - seega föönil nagu eriti mõtet ei ole. poolteist-tonnise auto ja 2.3-liitrise mootori ansamblisse nagu väike kütusekulu vist ei mahu? 

-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Sm. Part! Kirjutasin paranduseks et taevoo tikot ei taha ja masina valisin välja väga paljudest konkreetsetst soovidest lähtudes, üks neist oli 2,3 FPT! Mul on palju pikki sõite mis sai mootori valikul määravaks.
Huvitaval kombel mida suurem on turbo rõhk ja mida rohkem turbot kasutada seda ökonoomsem on. Aga ikkagi kuidas peaks sõitma linnas ja mis vahemikus pöördeid hoida?
Huvitaval kombel mida suurem on turbo rõhk ja mida rohkem turbot kasutada seda ökonoomsem on. Aga ikkagi kuidas peaks sõitma linnas ja mis vahemikus pöördeid hoida?
Algselt postitas: qdwin
Idee selleks teemaks varastasin tegelikult Trionicu jutust, kelle väitel Väga Turboga sõites on Trionicu veidi kõvema labida vajutamisega sõidustiili korral bensiini kulu väiksem kui Iisaku rahumeelsema vajutamise korral! Kõlab üllatavalt eks?
Seega kuidas peaks linnas sõitma et hoida kütuse kulu madalal, mis vahemikus peaksid pöörded olema, milline peaks olema vajutamise "taktika" (see kõlas ilusti nüüd) jne jne jne
Ma sõidan vahel jalgrattaga.

Üldiselt ei ole ma automaadiga sõites küll eriti pööret osanud reguleerida. Olen tähele pannud, et VÄGA rahulik ja ühtlane sõit hoiab kulu madalama. Hakkan vist vanaks jääma, aga ega kipugi eriti kuhugi kiirustama - foori tagant stardin rahulikult ja 50 alas rohkem kui 60ga ei sõida. Kohale jõuan ju enivei samal ajal. Mõnikord tundub et taga liiklejad (eriti taksistid) on kuidagi väga närvilised. Linnas eriti püsikiiruse hoidjat kasutada ei saa, kuid selle kasutamine hoiab pedaali nii ühtlaselt et kulu väiksem - muidugi eeldsel et liiklusvool ühtlane.
Muuseas, mõnel korral olen hommikul seitsme paiku testinud Sõpruse puiestee rohelist lainet Citimarketist (nüüd rimi) kuni TIPi ringini - täpselt 50ga sõites ei pea mitte ühegi foori taga isegi pidurit (püsikiirushoidja katkestamiseks) vajutama. Või oli Sõpruse-Tammsaare ristis korraks pidurdada tarvis - ei mäleta enam.
kui aus olla, siis ma panen viimase kuu aega üldse hardcore´i - public transportation ! Hommikul lähen liftist välja, astun trolli , see paneb "iii-iii--kks!!" täpselt ukse ette. varsti ostan kokku hoitud raha eest soneti! /Tegelikult sai probleemiks südalinnas parkimine/.
Algselt postitas: part
kui aus olla, siis ma panen viimase kuu aega üldse hardcore´i - public transportation ! Hommikul lähen liftist välja, astun trolli , see paneb "iii-iii--kks!!" täpselt ukse ette. varsti ostan kokku hoitud raha eest soneti! /Tegelikult sai probleemiks südalinnas parkimine/.
Pole see midagi nii haardkoor. Ma hakkasin kuu aega tagasi mõtisklema, kuidas Tallinn-Keila-Tallinn teekond ühistranspordiga lahendada ja nüüd käin juba teist nädalat rongiga Keilasse tööle. Täitsa lahe on - pole mingit autoga paldiski maanteel tõmblemist hommikul.
Hommikul veloga jaama ning jaamast töö juuurde. ärkan 10 minutit varem ja jõuan 10 minutit hiljem tööle. Säästan mingi summa raha ja mingi osa närve.
Olen küll seda meelt et ühistransporti võiks ikka võimaluse korral kasutada. Kuigi jah, eelmine nädal hakkas trollis ikka siuke k...e hais ninna et jube.
Härrased, nüüd lähete küll OT, vaevalt et te selle jutuga nüüd isand qdwini muret lahendate
Mina olen küll seda meelt et aeglasem ja "venivam" kiirendamine on ökonoomsem. Kunagi jaapani pannidega sõites igatahes näitas kompuuter sellisel juhul väiksemat tarbimist (NG kahjuks hetketarbimist ei näita). Ja lisaks kütusele säästab see ka piduriklotse/kettaid, rehve ja ka närve.
Minul on mõnel korral (küll õhtul) õnnestunud Tartu mnt-d mööda Tallinna sisse sõites ühtlase kiirusega (50 - 60 km/h) läbida marsruut Tartu mnt - Odra tn (bussijaam) - Juhkentali - Liivalaia - Suur-Ameerika - Endla - Sõpruse pst - Vilde tee ILMA ÜHEGI peatumiseta foori taga (kõik foorid muuseas töötasid, mitte ei vilgutanud kollasega
Aga meil on ju sellised suurepärased asjad nagu tipptunnid
, mille puhul ei saa mingist ökonoomikast rääkida.
Mina olen küll seda meelt et aeglasem ja "venivam" kiirendamine on ökonoomsem. Kunagi jaapani pannidega sõites igatahes näitas kompuuter sellisel juhul väiksemat tarbimist (NG kahjuks hetketarbimist ei näita). Ja lisaks kütusele säästab see ka piduriklotse/kettaid, rehve ja ka närve.
Minul on mõnel korral (küll õhtul) õnnestunud Tartu mnt-d mööda Tallinna sisse sõites ühtlase kiirusega (50 - 60 km/h) läbida marsruut Tartu mnt - Odra tn (bussijaam) - Juhkentali - Liivalaia - Suur-Ameerika - Endla - Sõpruse pst - Vilde tee ILMA ÜHEGI peatumiseta foori taga (kõik foorid muuseas töötasid, mitte ei vilgutanud kollasega

Aga meil on ju sellised suurepärased asjad nagu tipptunnid

- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
kunagi näidati mingisuguse liiklussaate raames, kuidas võimalikult ökonoomselt sõita. sealt jäi mulle meelde, et ökonoomse sõidu põhialusteks on ikkagi võimalikult väiksed mootoripöörded, st käiku tuleb vahetada võimalikult väiksetel pööretel (kindlasti mitte üle 2,5K lasta) ja sõita võimalikult kõrge käiguga (ka linnas 5ndat käiku kasutada). siis jäi veel meelde, et ökonoomsusele aitab kaasa ka mootoriga pidurdamine, aga mina sellest küll aru ei saa (ise pidurdan enamasti vabakäiguga). piduriklotse silmas pidades pidavat ökonoomsemad olema pigem järsud pidurdused kui pikad ja aeglased.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Mingi autokool räägib et suisa üle 2000 ei tohi lasta!!! Kaudselt on see ju üliebaökonoomne. Mootori õlitus on vilets ja hüdrotõukurid jäävad kinni. Hea kui saab nad lahti räigelt pöördesse ajamisega, samas kui operatsioon ei õnnestu, siis aitab ainult paks rahakott. Ja ökonoomsusest ei jää alles mitte muffigi.Algselt postitas: aljoga
kunagi näidati mingisuguse liiklussaate raames, kuidas võimalikult ökonoomselt sõita. sealt jäi mulle meelde, et ökonoomse sõidu põhialusteks on ikkagi võimalikult väiksed mootoripöörded, st käiku tuleb vahetada võimalikult väiksetel pööretel (kindlasti mitte üle 2,5K lasta) ja sõita
Algselt postitas: aljoga
... siis jäi veel meelde, et ökonoomsusele aitab kaasa ka mootoriga pidurdamine, aga mina sellest küll aru ei saa (ise pidurdan enamasti vabakäiguga). piduriklotse silmas pidades pidavat ökonoomsemad olema pigem järsud pidurdused kui pikad ja aeglased.
njah. automaat eriti mootoriga ei pidurda. Üldiselt on mootoriga pidurdamine oluliselt õigem ja parem harjumus. Nii suutis mulle sõiduõpetaja omal ajal selgeks teha.
See kas mootoriga pidurdamine pensukulu vähendab, ei oska kommenteerida, kuid klotse säästab küll kindlasti olulisel määral. Teeb ju osa pidurdamise tööd ära mootor. Võibolla seda mõeldigi seal saates mootoriga pidurdamise ökonoomsuse all.
Mootoriga pidurdamisel on veel mitte-ABS-autodel see hea eelis, et see aitab kaasa ka rataste mitteblokeerumisele (peamiselt talvel). Nimelt mootor küll pidurdab , kuid veab sedavõrd, et ei lase rattal pidurile vajutades blokeeruda.
EDIT: Arvan et mootoriga pidurdades pole pensukulu suurem kui tühikäigul pidurdades. Ilmselt saab mootor "gaas maas käik sees" sama vähe penssu peale kui "gaas maas käik väljas".
Seda, kui palju mootor manuaalkasti puhul pidurdamisele kaasa aitab tundsin eriti hästi siis, kui automaadiga harjununa manuaalkastiga autoga sõitsin. Alguses oli ikka päris naljakas jõnksutamine

Algselt postitas: suur
See kas mootoriga pidurdamine pensukulu vähendab, ei oska kommenteerida, kuid klotse säästab küll kindlasti olulisel määral.
EDIT: Arvan et mootoriga pidurdades pole pensukulu suurem kui tühikäigul pidurdades. Ilmselt saab mootor "gaas maas käik sees" sama vähe penssu peale kui "gaas maas käik väljas".
Kuskil kirjutas et mootoriga pidurdases benzu peale ei tule ja kulu on absoluutne 0, seevastu vabaga on benzukulu nagu tühikäigul ikka.
Endal mul mootoriga pidurdamise harjumust ei ole ja arvan et bezukulu kokkuhoid pole märkimisväärne (oleneb kui väikseid summasid keegi märkimisväärseks peab).
Pealegi pole mind mootoriga pidurdama õpetatud - ilmselt saab pidurdada kui oled mingi käiguga (kuid mitte kõrgema kui kolmandaga) hoo üles võtnud ja siis käiku vahetamata gaasi maha võtad, aga kui suuremalt kiiruselt (neljandaga sõites) pead käigu alla vahetama, kas siis mitte sidur korralikku koormust ei saa?? Mina eelistaks kulutada piduriklotse mitte sidurit.
Põhiliselt sõidan siiski automaadiga, aga kütusekulu erinevate kiirenduste taktikate järgi mõõtnud ei ole. Tallamistaktika on keskmine.
Kusjuures mitteautomaadiga ei kulu need klotsid kah märkimisväärselt. Nüüd kolmas aasta, 89kkm sõidetud ja pool veel alles?! Mõnel masinal tuli pea iga aasta klotse ees vahetada, no võibolla oli sõidustiil veidi sportlikuma aga ikkagi suur vahe automaadi kahjuks. Veokatel anti muide mootori pidurdusvõimsuseks isegi juba 210kW.
PS. Rongiga on see häda, et peale 21.27 ei lähe enam ühtegi Keila poole ning see kompressorikolin vahel...
PS. Rongiga on see häda, et peale 21.27 ei lähe enam ühtegi Keila poole ning see kompressorikolin vahel...
Ökonoomse sõidu kohta leidsin statoili (õige koht kust otsida
) leheküljelt sellise teksti.
Huvitav et nemad "lubavad" foori taga ka korralikumalt kiirendada. õigemini kiirelt vajalik kiirus kätte ja siis hästi ühtlane sõit.
Mootoriga pidurdamise kohta veel nii palju, et ei ole vaja ilmtingimata kohe käike alla lappama hakata - see kindlasti tapab sidurit. Lihtsalt võtad pidurdades jala gaasi pealt ära ja siduri lahutad alles siis, kui selleks vajadus tekib (mootor välja surema hakkab). Paljud võtavad juba 100m enne foori käigu väja ja veerevad foorini. Vähemalt nii õpetati mulle autokoolis. Õigemini õpetati mind ümber
.
Üldiselt on mootoriga pidurdades tihti nii, et polegi vaja sidurit lahutada vaid tuleb uuesti parempoolsele pedaalile rõhku panna.

Huvitav et nemad "lubavad" foori taga ka korralikumalt kiirendada. õigemini kiirelt vajalik kiirus kätte ja siis hästi ühtlane sõit.
Mootoriga pidurdamise kohta veel nii palju, et ei ole vaja ilmtingimata kohe käike alla lappama hakata - see kindlasti tapab sidurit. Lihtsalt võtad pidurdades jala gaasi pealt ära ja siduri lahutad alles siis, kui selleks vajadus tekib (mootor välja surema hakkab). Paljud võtavad juba 100m enne foori käigu väja ja veerevad foorini. Vähemalt nii õpetati mulle autokoolis. Õigemini õpetati mind ümber

Üldiselt on mootoriga pidurdades tihti nii, et polegi vaja sidurit lahutada vaid tuleb uuesti parempoolsele pedaalile rõhku panna.
Kunagi autolehes või TM-s oli 10 nippi selle kohta. Peast neid kõiki enam ei mäleta, aga mõni asi jäi meelde:
1) üleliigne kola pagasnikust välja (seal vist oli, et 30 kg kolu pagassis teeb kütusekulule u 0,5 l juurde 100 km-le)
2) kiirendada gaas põhjas ja mitte lasta samas pöördeid kõrgeks. loogika olevat selles, et kui gaas põhjas, siis on õhuklapp maximaalselt lahti ja küttesegu on parajalt lahja. ise ka proovisin seda oma nissaniga, aga hirmus vastik oli olla endal koledalt jõnksutavas autos.
Aga autokoolides on küll lahe, mul naine käis möödunud aastal. Ta sai pidevalt sõimata, kui ei vahetanud käiku, kui pöördeid 2000 oli ja sujuval sõidul linnas pidi olema hea pööretevahemik 1300 - 1800. Käisin ise ka instruktoriga rääkimas, sai vist ikka asjast aru, et nii kuluvad kolvid varsti ühest küljest ära.
1) üleliigne kola pagasnikust välja (seal vist oli, et 30 kg kolu pagassis teeb kütusekulule u 0,5 l juurde 100 km-le)
2) kiirendada gaas põhjas ja mitte lasta samas pöördeid kõrgeks. loogika olevat selles, et kui gaas põhjas, siis on õhuklapp maximaalselt lahti ja küttesegu on parajalt lahja. ise ka proovisin seda oma nissaniga, aga hirmus vastik oli olla endal koledalt jõnksutavas autos.
Aga autokoolides on küll lahe, mul naine käis möödunud aastal. Ta sai pidevalt sõimata, kui ei vahetanud käiku, kui pöördeid 2000 oli ja sujuval sõidul linnas pidi olema hea pööretevahemik 1300 - 1800. Käisin ise ka instruktoriga rääkimas, sai vist ikka asjast aru, et nii kuluvad kolvid varsti ühest küljest ära.
Algselt postitas: part
kui aus olla, siis ma panen viimase kuu aega üldse hardcore´i - public transportation ! Hommikul lähen liftist välja, astun trolli , see paneb "iii-iii--kks!!" täpselt ukse ette. varsti ostan kokku hoitud raha eest soneti! /Tegelikult sai probleemiks südalinnas parkimine/.
Veab mõnel mehel. Nautisin samuti ühistranspordi mõnusid (trammi nimelt, mis minu arust on parim variant) 30m kodunt trammipeatusesse ning siis 200m vanalinna jalutada ei ole tea mis kunst ning õnneks liiguvad trammid 19h/7. Ise võite arvata miks ma ei tahdnud autot, et vanalinnas tööl käija (parkimine, mis muud

Jaanuaris sai Sillamäel käidud, hommikul kel 7.02 lahkusin linnast välja (nullides näidukid) ning sillamäele jõudsin näitas keskmist kütuse kulu 7,2l/100km. Kuna tegemist oli kolmapäevaga ning tee oli jummala tühi sain rahulikult 100km/h sõidetud.
Augusti alguses sai seltskonnaga Mõnistes käidud (kena 300km Tallinnast), kuna aga seekord sai lahkutud reedel kell 16:50 (Ilgelt loll aeg linnast välja sõitmiseks ), sõidu stiil oli hoopis teine, pidevad mööda sõidud kiirused kasvasid ikka vahel isegi liiga suureks (150-170km/h ) aga noh oli vaja ju ca 15 autosest kolonnist mööda saada kuidagi. Sõitsime veel läbi Tartu ning kohale jõudes oli keskmine kulu 8,1l/100km. Kuna auto oli kola täis ning kliima mühises ka kogu aeg siis no võta nüüd kinni kas see on palju või mitte.
Mis puutuba aga linnas liikumisse siis enamasti jääb mu teekond järvevana-tammsaare pikendus-sõpruse pst. ning sinna lisaks ka veel vabaduse pst. need kõik on enamasti head rahulikud teed (praegu järve osa välja arvata muidugi


Sai enda onuga räägitud seda kütuse kulu juttu ning ta ikka krimpsutas nina, et 7-8L/100km on ikka palju, mis sa ikka vanema inimesega vaidled, kes eluaegne auto/bussijuht ning praegu sõidab 1,8L diisel Sierraga.
Sai vähe pikk jutt nüüd, kuid kokku võttes peaks ütlema, et ma eelsitan maksta 1-2l/100km enam, et sõita minule sobivas temperatuuris, minu valitud ajal ning mugavalt.

Iga ratas veab and then some!
...BMW-l näitab hästi hetkekulu seier. E39 528 autom.-ga sõites oli tulemus selline, et kui foori alt minnes tuntavalt kiirendada kuni 50-60 km/h ja siis kulgeda, õnnestus saavutada linnas keskmiseks küttekuluks 11-13 liitrit (tehas 15,6). Kui kiirendasin aeglaselt ja sujuvalt, siis püsis seier kaua kuskil 25 l/100le kandis ning keskmine tuli 14.5 -16.5 liitrit sajale...ehk õigem tundus olevat äkkiline kiirendus ja siis kiiruse hoidmine, mitte aga aeglane kiirendus kuni järgmise pidurduseni...
Saab Heil!
Saab Heil!
Algselt postitas: hoplaa
... sujuval sõidul linnas pidi olema hea pööretevahemik 1300 - 1800. Käisin ise ka instruktoriga rääkimas, sai vist ikka asjast aru, et nii kuluvad kolvid varsti ühest küljest ära...
õige! sellise lökutamise käigus Eesti mädapensiinikastmes need kinnitahmand mootorid tekivadki, tuleb ikka itsi anda, muidu on jama!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Mis piirkonnas mõlemal juhul mootori pöörded olid?Algselt postitas: sheik
...BMW-l näitab hästi hetkekulu seier. E39 528 autom.-ga sõites oli tulemus selline, et kui foori alt minnes tuntavalt kiirendada kuni 50-60 km/h ja siis kulgeda, õnnestus saavutada linnas keskmiseks küttekuluks 11-13 liitrit (tehas 15,6). Kui kiirendasin aeglaselt ja sujuvalt, siis püsis seier kaua kuskil 25 l/100le kandis ning keskmine tuli 14.5 -16.5 liitrit sajale...ehk õigem tundus olevat äkkiline kiirendus ja siis kiiruse hoidmine, mitte aga aeglane kiirendus kuni järgmise pidurduseni...
Saab Heil!
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Olen olnud sama teema mõtetes...Ticot ja neid sitajunne ma küll selle pärast ostma ei hakka:head:, selle jaoks ostsin tsikli ja tahtsin veel rolleri linnas sõitmiseks naisele ka osta aga ..., kuigi ootab mind see 80 cm3 rollerike ikka veel.
mootoriga pidurdamine...olles sõitnud multitronic audi a6-ga ja pidurdades mootoriga, siis oli kütusekulu 0 liitrit, samuti maanteel aeglaselt kiirust ülesse ajades on kütusekulu väiksem kindlasti, kui kiiresti talda vajutades. üldse oli sellel 3,0 liitrisel a6-l kütusekulu keskmine 6,5-7 ja seda kiirusel 120-140 kulgedes. kast oli aga 6-ne multi, nagu ma juba ütlesin.
vanast autokoolist on ka mulle saanud selgeks, et käik aegsasti välja ja hoiad kokku kütust, kuigi kui võtta seda, et kui ma lükkan käigu välja maanteel ja minu ees on ristmik, mis saabub 500 meetri pärast või kildi pärast, siis vaba hooga jõuan ma sinna...võttes aga jala ära gaasipedaalilt ja kui käik sees on, siis sinna ma kindlasti kohe ei jõua. arvan ikkagi, et manuaali puhul on mõttekam käik välja lükata ja olen kindel, et pidurite kulumine juba sellise sõidustiili juures on nagunii olematu.
Järsk kiirendamine---paar sõna selle kohta. rehvide kulumine on kiirendamisel oluliselt suurem...isegi kui seda autorehvide pealt aru ei ole saada, siis tsikli omast on seda eriti hästi aru saada. kiirendades sel hetkel nii palju, kui torust tuleb, siis oli tagarehvil, mis nagunii vajas juba vahetust, nädalaga riie väljas, kuigi muster oli veel rehvi peal aimatav ja külgedelt no nii 2mm. Auto rehvi kulumine on aeglasem ja see sõltub ka muidugi tootjast ja kas siis suvekas või m+s.
rahulik, aeglane ja STABIILNE sõit on kokkuhoidlikum. Samuti vaatasin paar päeva tagasi, et sõites uuel teel, millel on uus asfaldt ja sõites vanale teele, mis on künklik ja muhkus, siis kütusekulu on viimase peal liitri jagu kindlasti juures.
jõuame jälle sinnamaale, et autotootjatel ja varuosade tootjatel on kasulik, kui teed katkised ja vanad:evil:
"rahulikku" sõitu Teile kõigile, kes te Ticoga ei sõida!
mootoriga pidurdamine...olles sõitnud multitronic audi a6-ga ja pidurdades mootoriga, siis oli kütusekulu 0 liitrit, samuti maanteel aeglaselt kiirust ülesse ajades on kütusekulu väiksem kindlasti, kui kiiresti talda vajutades. üldse oli sellel 3,0 liitrisel a6-l kütusekulu keskmine 6,5-7 ja seda kiirusel 120-140 kulgedes. kast oli aga 6-ne multi, nagu ma juba ütlesin.
vanast autokoolist on ka mulle saanud selgeks, et käik aegsasti välja ja hoiad kokku kütust, kuigi kui võtta seda, et kui ma lükkan käigu välja maanteel ja minu ees on ristmik, mis saabub 500 meetri pärast või kildi pärast, siis vaba hooga jõuan ma sinna...võttes aga jala ära gaasipedaalilt ja kui käik sees on, siis sinna ma kindlasti kohe ei jõua. arvan ikkagi, et manuaali puhul on mõttekam käik välja lükata ja olen kindel, et pidurite kulumine juba sellise sõidustiili juures on nagunii olematu.
Järsk kiirendamine---paar sõna selle kohta. rehvide kulumine on kiirendamisel oluliselt suurem...isegi kui seda autorehvide pealt aru ei ole saada, siis tsikli omast on seda eriti hästi aru saada. kiirendades sel hetkel nii palju, kui torust tuleb, siis oli tagarehvil, mis nagunii vajas juba vahetust, nädalaga riie väljas, kuigi muster oli veel rehvi peal aimatav ja külgedelt no nii 2mm. Auto rehvi kulumine on aeglasem ja see sõltub ka muidugi tootjast ja kas siis suvekas või m+s.
rahulik, aeglane ja STABIILNE sõit on kokkuhoidlikum. Samuti vaatasin paar päeva tagasi, et sõites uuel teel, millel on uus asfaldt ja sõites vanale teele, mis on künklik ja muhkus, siis kütusekulu on viimase peal liitri jagu kindlasti juures.
jõuame jälle sinnamaale, et autotootjatel ja varuosade tootjatel on kasulik, kui teed katkised ja vanad:evil:
"rahulikku" sõitu Teile kõigile, kes te Ticoga ei sõida!
teema - kuidas linnas ökonoomselt sõita on suht vastutustundetu. õigemad variandid kuidas jõuda punktist a punkti b ja ellu jääda. kui keegi tallinnas praegu ökonoomitama hakkab siis kaassõitjate pahameeletorm väljub salongist ehk sõita tuleb nii nagu kriitline osa (enamus) sõitjatest liigub. sujuvus olgu siis või kimamine on kõikse tähtsam....
Algselt postitas: qdwin
Mis piirkonnas mõlemal juhul mootori pöörded olid?
Kui nüüd mälu ei peta, siis:
- äkkiliselt kiirendades > klots põhja, kuid mitte kickdown - so. siis kuskil 5000-5500 kandis vahetas käiku (kiirus 50-60km/h) ja siis edasi kulgedes ja kiirust hoides 1300-1500 p/min (autom. vist 3. käiguga);
- aeglaselt kiirendades > rahulikult pedaalile surve avamine (autom. 2.käik) - pöörded tõusvas joones, kuid pärast 2800-t p/min hakkas juba 50-60km/h saavutama...
...Enam bumeriga ei sõida ca 4 kuud, seega ei saa vahetult uurima minna...
Saab Heil!
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Mulle tundub, et omal on parem tulemus siis kui ikka vurrile tööda anda. Vanaema stiili harrastades kipub kulu suuremaks ja mootor tahmab ka kinni. Peale vanaema stiili pikem maanteeots teha, siis köhib hinge lahti ja kuidagi parem on kohe.
Omal kipub linnas sõites olema 1-2-4 käiguvahetus... see kolmas seal vahel ei anna miskit. Mööda Vabaduse pst-d kulgedes lükkan viienda ka. 60-65 km/h ja 1500 pööret teeb mootor.
Omal kipub linnas sõites olema 1-2-4 käiguvahetus... see kolmas seal vahel ei anna miskit. Mööda Vabaduse pst-d kulgedes lükkan viienda ka. 60-65 km/h ja 1500 pööret teeb mootor.
Kui manuaalkastiga, siis linnas enamasti kuni 3. käiguga...
Ise seda küll ei uskunud kui keegi soovitas aga tundub, et kokkuvõttes tuleb ökonoomsem, kui 4.-ga.
Kiirendada gaas põhjas Saabiga (keegi enne mainis):freak:...oleneb asfaldist ja kummidest aga mingi 10 sek. pikkune vile pole haruldane.
Üsna hiljuti Olümpia juures suunaga Juhkentalist Liivalaia kiirendasin just nii. Paarikümne meetri pärast lendas mulle sau ette. Astus juurde mundris härra, sundis puhuma. Nähes, et tulemiks null, lausus ta:
"Härra, aga miks niisugune sõidustiil?"
Kehitasin õlgu:
"No juhtus nii.."
(kiirust polnud veel piisavalt kogunenud, et trahvi saada)
Ise seda küll ei uskunud kui keegi soovitas aga tundub, et kokkuvõttes tuleb ökonoomsem, kui 4.-ga.
Kiirendada gaas põhjas Saabiga (keegi enne mainis):freak:...oleneb asfaldist ja kummidest aga mingi 10 sek. pikkune vile pole haruldane.
Üsna hiljuti Olümpia juures suunaga Juhkentalist Liivalaia kiirendasin just nii. Paarikümne meetri pärast lendas mulle sau ette. Astus juurde mundris härra, sundis puhuma. Nähes, et tulemiks null, lausus ta:
"Härra, aga miks niisugune sõidustiil?"
Kehitasin õlgu:
"No juhtus nii.."
(kiirust polnud veel piisavalt kogunenud, et trahvi saada)
-
- Postitusi: 230
- Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
- Asukoht:
- Auto:
Ohh teid küll ammu vana tõde juba see, et tuleb leida firma, kes väga tahab su benz eest maksta ja ongi odav/ökonoomne:drive: