Küllap enamik saabisõpru on talvistes teeoludes liiklemisega harjunud. Lihtsalt hoiatuseks tahtsin öelda, et silmaga vaadates ja tagumikuga tundes võivad jäised teeolud siiski ootamatult ohtlikud olla. Täna Paldiskist läbi sõites teel, mis viib pankrannikuni, olid vaevumärgatavad jääroopad, kuid ühel hetkel kiiruselt 60 km/h oli autol tagumine ots ees ja spin'ga teiselpool kraavis. Kõik käis nii ootamatult ja väga kiiresti. Kõva jää ja lume vall lõhkus esipamperi päris ära.
Tahtsin lihtsalt meelde tuletada, et ka korralikest talverehvidest, mõõdukast kiirusest ja talvesõidukogemustest ei pruugi piisata. Mönel juhul tee lausa karjub liivapuisturi järele.
Ohtlikud jääroopad teel
Küllap enamik saabisõpru on talvistes teeoludes liiklemisega harjunud. Lihtsalt hoiatuseks tahtsin öelda, et silmaga vaadates ja tagumikuga tundes võivad jäised teeolud ootamatult ohtlikud olla. Täna Paldiskist läbi sõites teel, mis viib pankrannikuni, olid vaevumärgatavad jääroopad, kuid ühel hetkel kiiruselt 60 km/h oli autol tagumine ots ees ja spin'ga teiselpool kraavis. Kõik käis nii ootamatult ja väga kiiresti. Kõva jää ja lume vall lõhkus esipamperi päris ära.
Tahtsin lihtsalt meelde tuletada, et ka korralikest talverehvidest, mõõdukast kiirusest ja talvesõidukogemustest ei pruugi piisata. Mönel juhul tee lausa karjub liivapuisturi järele.
jep, viskas majade vahelisel teel minugi risti teele.Ja nii õnnetult, et nii taha kui ette jäi vall, ei edasi ega tagasi ei saanud liiukda, lükka külg ees koju kui tahad, üsna nõutu olin mõnda aega. Pampri sain ka eest lahti aga katki ei läinud, kinnitasin tagasi. Täiesti uudne kogemus sellel aastal, selliseid teeolusid ei mäleta.
veidi OT, aga kas keegi majadevaheliste roobaste eest vastutab ka? Risti viskamisel või parkimiskohale manööverdamisel midagi ära lõhkudes ei ole vast mõtet kuhugi kaevata, sest siis jääd arvatavasti ise süüdi, aga kui otse sõites põhi või esipamper lõhkuda, kas siis on lootust mingile hüvitisele või öeldakse, et ei oleks pidanud sinna teele ronima?
Näiteks Õismäe majadevaheline sisering on päris kole ja valus on kuulata, kuidas mõned autod seal ragina saatel edasi liiguvad..
Näiteks Õismäe majadevaheline sisering on päris kole ja valus on kuulata, kuidas mõned autod seal ragina saatel edasi liiguvad..
Mul õnnestus ka Kristiine keskuse kandis korraks kinni jääda, ei saanud edasi (lume vall)ega tagasi , kui juba 4500 rpm oli siis viskas august välja,hea et teisele autole tagumikuga sisse ei sõitnud.
Need paneel majade rajoonid on ohtlikut.
Siis veel Maantee amet ütleb, et linnas pole naelu vaja
Need paneel majade rajoonid on ohtlikut.
Siis veel Maantee amet ütleb, et linnas pole naelu vaja

Läheb juba natuke OT-ks, aga mind panevad need tegelased kergelt muigama, kes arvavad, et kinni jäädes aitab kui rohkem gaasi anda, pigem kaevad ennast nii veel lootusetumalt kinni. Aga võibolla siis tänapäeva libedasõidukoolituses nii õpetatakse, minu ajal sellist asja ei olnud ja pidi oma tarkusega(või mõnikord ka lollusega) hakkama saama:D
Läheb juba natuke OT-ks, aga mind panevad need tegelased kergelt muigama, kes arvavad, et kinni jäädes aitab kui rohkem gaasi anda, pigem kaevad ennast nii veel lootusetumalt kinni. Aga võibolla siis tänapäeva libedasõidukoolituses nii õpetatakse, minu ajal sellist asja ei olnud ja pidi oma tarkusega(või mõnikord ka lollusega) hakkama saama:D
Jää peal kinni kaevata on suht võimatu või ma eksin?
Kuskilt vaja pidamist saada ja suuremad rpm aitas.
Alguses ikka heaga kui ei aita siis saab alati halvaga.
Kui maanteel on rööpad ja inimene sõidab 60 km/h valli tänu hooldamata teele, siis kas sõiduki juht jääb ise süüdi või on võimalik seda mingi valemiga ka tee hooldaja kraesse ajada?
Arvasti ei ,kahjuks.
Selle peale ütlevad et juht peab valima sobi kiiruse vastavalt teeoludele,vahet pole kas 10km/h või 90km/h.
Kui maanteel on rööpad ja inimene sõidab 60 km/h valli tänu hooldamata teele, siis kas sõiduki juht jääb ise süüdi või on võimalik seda mingi valemiga ka tee hooldaja kraesse ajada?
Arvasti ei ,kahjuks.
Selle peale ütlevad et juht peab valima sobi kiiruse vastavalt teeoludele,vahet pole kas 10km/h või 90km/h.
Kas ongi nii? aga milleks siis rahad teede remondiks ja hoolduseks.Siis võiks ju ültse mite miskit remontida ja öelda lihtsalt, et valige sobiv sõidu kiirus.
Arvan, et ikka teevaldaja/hooldaja peab vastutama(sama hea ju kui mingi räme auk ja sa sõidad sellest läbi,velg,rehv katki ega siis selle peale sulle ju ei öelda, et vali nüüd sobiv kiirus), kui pole muidugist vastavat märki välja pandud.
See auk on ju sama ootamatu ja ohtlik kui ka "vaevumärgatavad jäärööpad",seega sa ei sõida ju tallinn-tartu mnt. 10km/h ,et äkki tuleb teele miski auk,jäärööpad.
Muidugist võib see olla ainult minu loll arvamus.

Tere liiklejad!
Kuna töötan ise teehoolduse ja -ehituse firmas, siis võin teemat veidi kommenteerida.
Seaduse järgi peaks 75% kütuseaktsiisist minema teede renoveerimisele ja ehitusele. Viimastel aastatel on see % olnud 30 kandis.
Riigiteede seisukorra eest vastutab tee hooldaja. Linnades on asi keerulisem - oleneb lepingust.
Kui põrutad auku vms siis kindlasti politsei kutsuda ja asi fikseerida. Seejärel kahjunõue esitada. Suhelda tuleks maanteeametiga, nemad kasseerivad kahjud hooldajalt sisse.
Jaanuaris sai enamikel hooldajatel sool otsa kuna laevad ei pääsenud Pärnu sadamasse. Siis olid sobivad ilmad jää sulatamisks soolaga. Nüüd peaks enam-vähem kõigil uus sool käes olema, aga alla -5c sool ei tööta.
Hooldaja peab tagama seisunditasemed, mis igale teele on antud konkreetse aja jooksul.
http://www.mnt.ee/index.php?id=10811&hi ... nditasemed
PS: ma ise ehituse alal ja hoolet üksikasjalikult ei tunne - isegi oma hooldeosakonnaga raksus olnud.....
Kuna töötan ise teehoolduse ja -ehituse firmas, siis võin teemat veidi kommenteerida.
Seaduse järgi peaks 75% kütuseaktsiisist minema teede renoveerimisele ja ehitusele. Viimastel aastatel on see % olnud 30 kandis.
Riigiteede seisukorra eest vastutab tee hooldaja. Linnades on asi keerulisem - oleneb lepingust.
Kui põrutad auku vms siis kindlasti politsei kutsuda ja asi fikseerida. Seejärel kahjunõue esitada. Suhelda tuleks maanteeametiga, nemad kasseerivad kahjud hooldajalt sisse.
Jaanuaris sai enamikel hooldajatel sool otsa kuna laevad ei pääsenud Pärnu sadamasse. Siis olid sobivad ilmad jää sulatamisks soolaga. Nüüd peaks enam-vähem kõigil uus sool käes olema, aga alla -5c sool ei tööta.
Hooldaja peab tagama seisunditasemed, mis igale teele on antud konkreetse aja jooksul.
http://www.mnt.ee/index.php?id=10811&hi ... nditasemed
PS: ma ise ehituse alal ja hoolet üksikasjalikult ei tunne - isegi oma hooldeosakonnaga raksus olnud.....
Suured pöörded kohe kindlasti ei tähenda paremat pidamist!:wise: See oli nii ammu, et täpselt ei mäleta milline rallisõitja seda ütles - kõige paremini veab ja haardub kergelt läbilibisev ratas. Kas kergelt = 15% või 20%, pole tavasõitja jaoks vahet. Olin ka eile hetkeks lainesse sõidetud-pargitud parklas kinni. Minema saab ikkagi autot õõtsutades-meelitades ja mida väiksema gaasiga ja sujuvama siduriga (mootori seiskumise piiril!) sa suudad seda teha, seda vähem rehv läbi libiseb. Seda kiiremini minema saad! Ja ühtlasi - seda vähem ohtlik oled kaasliiklejatele ja oma auto plekkideleJää peal kinni kaevata on suht võimatu või ma eksin?
Kuskilt vaja pidamist saada ja suuremad rpm aitas.
Alguses ikka heaga kui ei aita siis saab alati halvaga.
Endal sama asi, Rakvere lähedal vähe kõrvalisemal teel, kurvis kerge rööbas sees ja viskas taguotsa kohe ette, auto sai natukene vigastada ka - pumpril kohati läbivad mõrad sees ja veel jupp plastmassi katki. Hea, et kasko peal ja teeb korda, liikluskindlustus seda ei hüvita...ainult juhul kui suurest august läbi sõidad ja selle tagajärjel midagi juhtub, aga siis tuleb väga täpselt fikseerida kohapeal toimunu.Küllap enamik saabisõpru on talvistes teeoludes liiklemisega harjunud. Lihtsalt hoiatuseks tahtsin öelda, et silmaga vaadates ja tagumikuga tundes võivad jäised teeolud siiski ootamatult ohtlikud olla. Täna Paldiskist läbi sõites teel, mis viib pankrannikuni, olid vaevumärgatavad jääroopad, kuid ühel hetkel kiiruselt 60 km/h oli autol tagumine ots ees ja spin'ga teiselpool kraavis. Kõik käis nii ootamatult ja väga kiiresti. Kõva jää ja lume vall lõhkus esipamperi päris ära.
Tahtsin lihtsalt meelde tuletada, et ka korralikest talverehvidest, mõõdukast kiirusest ja talvesõidukogemustest ei pruugi piisata. Mönel juhul tee lausa karjub liivapuisturi järele.
Ostan, müün, vahetan ja kahetsen