Saab 9-5 Aero Estate, 2007, batweasel

Vasta
batweasel
Postitusi: 8
Liitunud: N Juul 10, 2008 8:41
Asukoht:
Auto:

#1

Olgu, lugejate nõudmisel kirjutan siis pisut juttu ka juurde. Auto mehaanik ma ei ole ja seega kõiki väändemomente ja kes teab veel, mis spece siia panema ei hakka, selle leiab ka iga huvline internetist. Masin on stock ja mingit teadaolevat tuuningut seal tehtud ei ole.

Tegemist on siis minu teise Saabiga. Esimene oli 2005 9-5 Vector 110 kW manual (hetkel müügis: http://www.auto24.ee/used/828970 ), mis oli eellnevalt Belgia suursaadiku ametiauto. Tähelepanu tulevased ostjad! Kontrollige üle kas püsikiiruse hoidja seal peal ikka on. Minu kasutamise ajal, seda seal igatahes ei olnud, kuid auto24 info seda väidab.



Auto otsingud juba käisid mõni kuu. Tekkis vajadus universaalkerega auto järele ja kindel soov oli uuesti Saab soetada. Enamus müüdavatest masinatest, nii 9-3 kui ka 9-5 mudelid olid kas väljast vale värviga või väljast õige värviga ja seest vale värviga. Ehk siis otsisin musta või tumedat masinat, millel oleks tume nahksisu. Kriteerium oli veel ka automaat kast, kuna mugavust ei ole kunagi liiga palju.

Niisiis Pärnu firma Importauto pani üles selle isendi ja saigi ette võetud sõit Pärnu. Seal sai ka omajagu läbirääkimisi peetud. Kohale jõudes oli müügimees esindusest väljas ja saime oodata seal oma mõnusa 20 min. Pakuti kohvi ja mugavat diivanit. Vahetult enne müügimehe saabumist toodi ka auto ette vaatamisesks. Kusjuures auto toodi niimodi, et SID näitas parkimisandurite errorit ja üks xenon lähituledest oli kohe läbi minemas ( eelnevalt lubati parimat Aerot parimas korras ).

Arvele on masin võetud 12, 2006 Rootsis. Väidetavalt tõi too sama Importauto masina 20 000 läbisõidu pealt Rootsist. Siis omandas selle üks naisterahvas (Meenutamaks eelnevat omanikku laiutab vasakul piduripedaali kõrval selline keskmise pastaka suurune, ilmselt kontsaga läbi põranda vajutatud auk, mida müügimees loomulikult ei söandanud mainida. Mina olen siis teadaolevalt kolmas omanik.

Sai tehtud mõned kiiremad Pärnu linna ääres. Peale 2,5 aastat 110 kW masinaga liikumist olid emotsioonid muidugi laes. Kiirendus tõmbas ikka igemed mõnusalt paljaks, automaatkasti mugavusest rääkimata. Kaasas oli meil Ivomets, kes ka soovitas hiljem üle kontrollida käigukasti õli vahetuse ajalugu ( Muide suured tänud temale veelkord :notworthy: ). Selgus, et sellest ei teadnud müügimees midagi ( viimased hooldused olid kõik Importautos tehtud ). Siis pakuti mulle 14500 eurose auto ostmisel käigukasti õli vahetust 80 euro eest ( Eeldaks, et sellise hinna eest saab Importauto sugusest esindusest hooldatud masina ). No veenmise peale oli müügimees nõus vastavad tööd ära tegema "tasuta" ( xenon, parkimisandur, käigukasti õli). Lisaks oli veel auto24 kuulutuse informatsioon vale. Nimelt mainitud 9 kõlari asemel on masinal Premium 150 helisüsteem, mis siis teatavasti tähendab 7 kõlarit. Kokkuvõttes oli see ilmselt ka parem variant, kuna koera neerud ilmselt oleks woofri peale saba andnud.

Päeva lõpp kippus üsna keeruliseks. Umbes 10 minutit enne ARK sulgemist sai müügimees kõik panga paberid kätte ja sai registreerimise ära teha enne päeva lõppu. Kokkuvõttes läksime sõpradena lahku ja tundus, et kliendile tulid nad üldiselt vastu ja olid nõus kõrvaldama kõik puudused. Kuna ma ise Pärnus ei ela ja öö peale jääda ei tahtnud, siis oli oluline ikka enne ööd minema saada sealt.

Varustuse poolest on ilmselt olemas kõik, mida 9-5le pannakse: 191kW turbo jõudu, bi xenon, navi, vihmsensor, istmesoojendused, kokkuklapitavad el. peeglid, mäludega el. juhi iste, el. kunde iste, püsikiiruse hoidja, peeglid päikesesirmis ja muu mõttetu joga, mida armastatakse auto24 kuulutuste külge kleepida. Puuduvad vist ainult ventileeritavad istmed ja katuseluuk.

Eile sai masin ka toonklaasi. Tagauksed pisut suurema läbipaistvusega ja kong väiksema läbipaistvusega, et oleks vähe sujuvam üleminek.

Ostust on möödas pisut alla kuu. Hetkel ei ole ühtegi märgatavat viga ilmnenud. Masinaga olen väga rahul, ilmselt kuni esimese veermiku remondini :)










Fotode autor: mihkeltt

Lisatud failid
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

Info on küll põhjalik. Oluline sai kirja:D
batweasel
Postitusi: 8
Liitunud: N Juul 10, 2008 8:41
Asukoht:
Auto:

#3

Info on küll põhjalik. Oluline sai kirja:D

Mis siin muud ikka. Pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna :)
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#4

Vaata nüüd teiste omanike teemasid ja täienda oma postitust.
Ma mõtlen seda tõsiselt :facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta