Kas osta või mitte

Vasta
Salapeekon
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 04, 2011 21:45
Asukoht:
Auto:

#1

Tere Saabi sõbrad!

Pole ise ei 9-5 ega ühegi teise Saabiga lähemalt tutvust teinud, ent autoost on päevakorral ning flirdin tugevalt mõttega osta endale see masin: http://www.auto24.ee/used/857688

Omajagu ülevaateid ja kommentaare juba netiavarustest loetud ka.

Käisin täna kaemas ka ning tõesti tundub ilus ja hoitud auto. Põhiline vastuargument hetkel on fakt, et läbisõit on üle 200 000...

Kuidas siinsete foorumlaste kogemus on - kas sellise läbisõidu juures hakkavad asjad juba kärisema või pole see hästi hooldatud auto puhul väga hull?

Samuti uuriks, et palju see entusiastlikuma sõidustiili juures linnas kütust võtab? Olen kuulnud seinast seina numbreid ("rahulikult saab 8ga hakkama" kuni "alla 13 ei mängi eriti välja").

Uuriks ka muude ülalpidamiskulude kohta, kui kellelgi on kogemusi jagada...

Kõik muud kommentaarid on ka teretulnud. Selle kasuks otsustades istutaksin ennast väikse jaapani linnaauto roolist ümber :)

Tänud ette,
Martin.
Kasutaja avatar
toolip
Postitusi: 178
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:37
Asukoht:
Auto:

#2

IKKA OSTA!!!

Hetkel SAABI ei oma kuid neelud käivad ja unes näen.
Omasin sellist isendit (oli vanem ja vist veidi veidi lahjem mootor)paar aastat. Kütust küsis minu vajutamise juures cirka 10l 100 kohta. Raha see masin hoolduseks nõuab. Iga foorumlane vist võib kinnitada, et korrektse hoolduse korral on kulud kontrolli all. Mina isiklikult suutsin 2 aasta jooksul 60 tuhat eesti raha kulutada hooldusele ja siis müüsin maha ja ostsin sakslase (tahtsin v8 mootorit). Ehk Erki suudab rääkida kas peale ostu on masin nõudnud suuri kulutusi. See masin nõuab head omanikku. Ma ei kardaks osta suure läbisõiduga autot kui ta on hea omaniku käes olnud. Esindus müüb...kui kahtled vii ta mõne teise spetsialisti poole...Tallinnas neid paar tükki (A ja T tähega algavaid firmasid... IMHO)kontakte leiad siit foorumist.
Saabi omamine on natuke kiiksuga värk mulle tundub. Auto nagu auto ikka kuid miski paneb nendele järele vaatama ja omades sellist on isegi hoolduse eest makstes hea tunne. Eks igaühele oma...Mulle meeldib see foorum mis on teiste auto markide foorumitega võrreldes sõbralikum ja ühtehoidvam. Siin saad oma muredele ja probleemidele lahenduse ilma sitamaitseta.
Kui tahad lihtsalt sõiduvahendit siis ehk pole SAAB Sulle... kuid kui tahad omale Autot siis Tere Tulemast saablaste hulka.

PS. Ootan siiani millal Herr Iisak ja Herr Trionic oma uue projekti müüki panevad.
Salapeekon
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 04, 2011 21:45
Asukoht:
Auto:

#3

Eks see olegi põhiline apiil, et iseloomuga auto :) Alates välismusest kuni selleni, et põikpäiselt hoitakse süütelukku kahe istme vahel. Nüüd üritangi aru saada, et kas ja kui palju selle iseloomu eest lõivu peab muudes asjades maksma. Alternatiivid (Honda Accord jms) on paberil mõistlikud autod, aga kuna tegu esimese päris endale soetatava autoga, siis ihkab hing midagi väheke põnevamat.

Toolip, kas sa natuke valgustaks, et millised need A ja T tähega firmad on (ma arvasin, et ainult Viking spetsialiseerub Saabile)? Võib ka privas...

Kindlasti laseks üle vaadata. Just sõber luges sõnad peale, et mitte mingil juhul ei tohi nii suure läbisõiduga osta. Ta elas selle hiljuti läbi, kuidas BMW-l mis ostes oli tip-top korras, hakkasid kummalised asjad lihtsalt otsi andma. Tahaks tema nõuannet kangesti ignoreerida :D
Kasutaja avatar
toolip
Postitusi: 178
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:37
Asukoht:
Auto:

#4

Siin saad rohkem infot. Ma pidasin silmas 5ndat ja 6ndat nimekirjas. Viking on ainult parem kuna asukoht ei ole next to nothing and middle of nowhere.
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#5

Kütusekulu olenemata kW-dest 9-5 puhul(enda auto olnud nii 136, 150, 170, 184 ja 206kW seades): maantee 6,6-7,2L, keskmine 9,3-10,5, linnas 12-15L...seda siis automaadiga.
9-5 tehniline pool ei ole muutunud 1997-2010 eriti millegi märkimisväärse poolest. Mootoritel samad probleemid läbi aegade, ketid, süütekassetid, turbod(mitte-aerodel), 5-käigulised kastid õrnemad, kolvid jne:D.
Kindlasti küsi hooldusajalugu ja saad teada, mis tal on vahetatud, saad mingi edumaa et raha koguda.
Kuid kui need vead on tal juba korra parandatud siis on võimalus, et saad täiesti murevabalt sõita.:cool:
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

PS. Ootan siiani millal Herr Iisak ja Herr Trionic oma uue projekti müüki panevad.
Totaalne OT aga kui sa mõtled Annyt siis see valmib juba tuleva reedel:thumb:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#7

9-5 tehniline pool ei ole muutunud 1997-2010 eriti millegi märkimisväärse poolest. Mootoritel samad probleemid läbi aegade, ketid, süütekassetid, turbod(mitte-aerodel), 5-käigulised kastid õrnemad, kolvid jne
Saab refined the engine's positive crankcase ventilation system (PCV) for the 2004 and later model years and required use of fully synthetic oil, virtually eliminating the problem.

Kui alates MY04-st karterituulutus juba tehasest korralik, siis idee poolest peaksid need kolvid ja turbod ka paremini kestma, mis omakorda on minu arust päris märkimisväärne muutus. :)
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#8

Kindlasti laseks üle vaadata. Just sõber luges sõnad peale, et mitte mingil juhul ei tohi nii suure läbisõiduga osta. Ta elas selle hiljuti läbi, kuidas BMW-l mis ostes oli tip-top korras, hakkasid kummalised asjad lihtsalt otsi andma. Tahaks tema nõuannet kangesti ignoreerida :D
Täiesti uskumatu kui "tark" sõber sul on:wtf:
Ma arvan ka, et mine ikka osta nt Raadilt 120000km sõitnud ja "otlitsnom zostojanie" Saab. Siis on kindel, et saad hea asja.
Andke andeks mu arrogantsus aga ma lähen iga kord üle kere lapiliseks kui keegi tuleb jälle välja teooriaga,et 200Mm sõitnud auto on automaatselt saast ja omadega otsas:angry:


[size=-1]Miks küll autoärikad odomeetreid kerivad? Vastuse leiad paar rida kõrgemalt "sõbra soovitusest"[/size]
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Salapeekon
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 04, 2011 21:45
Asukoht:
Auto:

#9

Ma olen nõus, et päris nii absoluutselt väita ei saa, et 201786 km odomeetril on see piir, kust kokku kukub ja autot panniks võib hakata kutsuma, aga kuskilt ikka jookseb piir, kus erinevate juppide eluea piirid hakkavad järjest lähenema (ka korralikult hooldatud autol). Küsimus on pigem vist selles, et kust see jookseb. Kui 200 000 pole 9-5'le hea hoolduse puhul veel liiga suur staaž siis on ju hästi :)
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2210
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#10

seda odomeetrit ei maksa enamusel sissetoodud autodel küll vaadata. Iisak juba mainis, et odomeetri näidu ostjate jaoks tuunitakse see alati sobivaks. Keegi ei müü jus 350Kkm sõitnud taksot, alati on kirikus käimise auto ca 120Kkkm:)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

Antud isendi puhul seda muret pole vast. VM-ist uuena ostetud ja seal ka müügis... Ajalugu kõik kohapeal olemas.

Mine vaata üle ja küsi, mis tehtud ja mis tegemata...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#12

Üks teooria ütleb, et Eesti teed pole kõige paremas seisus. Eelistaks masinat, mis on selle 200 tuh kimanud vaikselt suristades kiirteedel.
Kasutaja avatar
toolip
Postitusi: 178
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:37
Asukoht:
Auto:

#13

teema läheb küll väga OT kätte kuid lisaksin...

tsitaat "...vaikselt suristatud kiirteedel...."


IMHO...ei oma tähtsust kus teedel on auto sõitnud vaid mis hooldust ta on saanud.
ka mul palju sõpru kes eelistavad autosid saksast kuna nad arvavad, et seal on omanikud hoolsamad olnud oma auto eest hoolitsemas. On arvamus, et sakslane viib auto hooldusse kui on aeg... mitte kui on viimane aeg, mida teeb eestlane.

Kasutatud auto ostmine on ALATI loterii. Ostad Raadilt väga heas korras auto või Viikingist kindla ajalooga auto....võid probleemi otsa sattuda mõlemil juhul.
Herr Iisak ja Herr Trionic on teinud raipetest pärle....mis nende uued omanikud räägivad kuulaks hea meelega ka ise.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

Herr Iisak ja Herr Trionic on teinud raipetest pärle....mis nende uued omanikud räägivad kuulaks hea meelega ka ise.
OT jätkuks.
Seni oleme suutnud "raibetest" hoiduda:wise:
Kõik meie kätte tulnud autod on olnud potentsiaaliga-ehk siis kordatehtavad. On ilmselge,et "uueks" ei suuda ka meie neid teha. Sel lihtsal põhjusel, et keegi ei ole nõus seda kinni maksma...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#15

Üks teooria ütleb, et Eesti teed pole kõige paremas seisus. Eelistaks masinat, mis on selle 200 tuh kimanud vaikselt suristades kiirteedel.

Kui autot on korras hoitud, siis pole ju väga vahet... enda auto 160K eesti teedel vuranud (ja enamasti tallinnas, kus teed veel kehvemad kui maanteed) ja pole veermikul hullu midagi.
kroom
Postitusi: 336
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast

#16

Enda masinal on 245000 ees, aga loodan, et ka edaspidi 10 000 km tagant või kord aastas spetsidel hooldust teha lastes, sõidan veel aastaid.

Läbisõitu ei tasu tõepoolest karta, seda enam, et väidetavalt on kõik hooldused ühes kohas tehtud ja hooldusraamat korrektne.
Salapeekon
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 04, 2011 21:45
Asukoht:
Auto:

#17

nooh... sain nüüd selle julgustuse mida otsisin :)

Eks annan teada, kui peaks ära tegema selle pulli.

Aitäh kõigile, kes viitsisid kogemusi jagada!
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#18

Endal odomeeter näitab 444 tuhat, mina sellest 188 sõitnud.Plaan kindlasti 500 ületada.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#19

Üks teooria ütleb, et Eesti teed pole kõige paremas seisus. Eelistaks masinat, mis on selle 200 tuh kimanud vaikselt suristades kiirteedel.

Mees-tead ka mida Sa räägid?
Kui mina oma autoga 140-ga sõidan, siis vaikselt suristavad enamus minust mööda...:wise:
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#20

Mõtlesingi 140-ga sõtvaid autosid.

toolip, selle peale oli lausa raske tulla, et remonditud auto jälle korras on!
Ostu seisukohast pole tõesti oluline, kui auto on olnud pidevalt hooldatud ja varustatud uute osadega. Ma vaatlesin teemat uue auto kulumise seisukohast, et äkki kiirteel veereks autu ilma remontimata kaugemale?
Salapeekon
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 04, 2011 21:45
Asukoht:
Auto:

#21

Räägin teile siis selle saaga tulemused ka ära :)

Lasin auto Audaceris üle kontrollida. Leiti paar väiksemat viga (piduriklotsid üks ketas, väike õlileke), aga üldjoontes väga kena-puhas auto. Vikingu esindaja sõnul firmajuhile kuulnud auto, mis Baltikumi pealinnade vahel palju kilomeetreid läbinud.

Viking oli valmis ka vead ise kõrvaldama ja mina ära ostma. Ütlesin siis, et hakkan liisingupabereid ajama (tõsi, ei öelnud lauset "palun broneerige see auto minule"). Kaks päeva hiljem helistades sain teada, et keegi juba on kaugemale jõudud paberimajandusega ja rong läinud.

Liikusin siis edasi asjaga ja seotasin endale USA versioon VW Jetta. Igati kena auto, täna regasin ARKis ära. Ja ARKist tagasi sõites tuli kõne Vikingist, et ostja ikka ei saanud liisingut ja kas ma pole huvitatud... :)

Seega, kellel huvi - kontrollitud auto ja lennake peale!
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#22

arvan, et saab oleks ikka parem tegelikult, aga jah saatus, saatus
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Vasta