1. leht 1-st
Kas osta või mitte
Postitatud: L Juun 04, 2011 21:55
Postitas Salapeekon
Tere Saabi sõbrad!
Pole ise ei 9-5 ega ühegi teise Saabiga lähemalt tutvust teinud, ent autoost on päevakorral ning flirdin tugevalt mõttega osta endale see masin:
http://www.auto24.ee/used/857688
Omajagu ülevaateid ja kommentaare juba netiavarustest loetud ka.
Käisin täna kaemas ka ning tõesti tundub ilus ja hoitud auto. Põhiline vastuargument hetkel on fakt, et läbisõit on üle 200 000...
Kuidas siinsete foorumlaste kogemus on - kas sellise läbisõidu juures hakkavad asjad juba kärisema või pole see hästi hooldatud auto puhul väga hull?
Samuti uuriks, et palju see entusiastlikuma sõidustiili juures linnas kütust võtab? Olen kuulnud seinast seina numbreid ("rahulikult saab 8ga hakkama" kuni "alla 13 ei mängi eriti välja").
Uuriks ka muude ülalpidamiskulude kohta, kui kellelgi on kogemusi jagada...
Kõik muud kommentaarid on ka teretulnud. Selle kasuks otsustades istutaksin ennast väikse jaapani linnaauto roolist ümber
Tänud ette,
Martin.
Kas osta või mitte
Postitatud: L Juun 04, 2011 22:32
Postitas toolip
IKKA OSTA!!!
Hetkel SAABI ei oma kuid neelud käivad ja unes näen.
Omasin sellist isendit (oli vanem ja vist veidi veidi lahjem mootor)paar aastat. Kütust küsis minu vajutamise juures cirka 10l 100 kohta. Raha see masin hoolduseks nõuab. Iga foorumlane vist võib kinnitada, et korrektse hoolduse korral on kulud kontrolli all. Mina isiklikult suutsin 2 aasta jooksul 60 tuhat eesti raha kulutada hooldusele ja siis müüsin maha ja ostsin sakslase (tahtsin v8 mootorit). Ehk Erki suudab rääkida kas peale ostu on masin nõudnud suuri kulutusi. See masin nõuab head omanikku. Ma ei kardaks osta suure läbisõiduga autot kui ta on hea omaniku käes olnud. Esindus müüb...kui kahtled vii ta mõne teise spetsialisti poole...Tallinnas neid paar tükki (A ja T tähega algavaid firmasid... IMHO)kontakte leiad siit foorumist.
Saabi omamine on natuke kiiksuga värk mulle tundub. Auto nagu auto ikka kuid miski paneb nendele järele vaatama ja omades sellist on isegi hoolduse eest makstes hea tunne. Eks igaühele oma...Mulle meeldib see foorum mis on teiste auto markide foorumitega võrreldes sõbralikum ja ühtehoidvam. Siin saad oma muredele ja probleemidele lahenduse ilma sitamaitseta.
Kui tahad lihtsalt sõiduvahendit siis ehk pole SAAB Sulle... kuid kui tahad omale Autot siis Tere Tulemast saablaste hulka.
PS. Ootan siiani millal Herr Iisak ja Herr Trionic oma uue projekti müüki panevad.
Kas osta või mitte
Postitatud: L Juun 04, 2011 22:46
Postitas Salapeekon
Eks see olegi põhiline apiil, et iseloomuga auto

Alates välismusest kuni selleni, et põikpäiselt hoitakse süütelukku kahe istme vahel. Nüüd üritangi aru saada, et kas ja kui palju selle iseloomu eest lõivu peab muudes asjades maksma. Alternatiivid (Honda Accord jms) on paberil mõistlikud autod, aga kuna tegu esimese päris endale soetatava autoga, siis ihkab hing midagi väheke põnevamat.
Toolip, kas sa natuke valgustaks, et millised need A ja T tähega firmad on (ma arvasin, et ainult Viking spetsialiseerub Saabile)? Võib ka privas...
Kindlasti laseks üle vaadata. Just sõber luges sõnad peale, et mitte mingil juhul ei tohi nii suure läbisõiduga osta. Ta elas selle hiljuti läbi, kuidas BMW-l mis ostes oli tip-top korras, hakkasid kummalised asjad lihtsalt otsi andma. Tahaks tema nõuannet kangesti ignoreerida

Kas osta või mitte
Postitatud: L Juun 04, 2011 23:13
Postitas toolip
Siin saad rohkem infot. Ma pidasin silmas 5ndat ja 6ndat nimekirjas. Viking on ainult parem kuna asukoht ei ole next to nothing and middle of nowhere.
Kas osta või mitte
Postitatud: L Juun 04, 2011 23:26
Postitas RStorm
Kütusekulu olenemata kW-dest 9-5 puhul(enda auto olnud nii 136, 150, 170, 184 ja 206kW seades): maantee 6,6-7,2L, keskmine 9,3-10,5, linnas 12-15L...seda siis automaadiga.
9-5 tehniline pool ei ole muutunud 1997-2010 eriti millegi märkimisväärse poolest. Mootoritel samad probleemid läbi aegade, ketid, süütekassetid, turbod(mitte-aerodel), 5-käigulised kastid õrnemad, kolvid jne:D.
Kindlasti küsi hooldusajalugu ja saad teada, mis tal on vahetatud, saad mingi edumaa et raha koguda.
Kuid kui need vead on tal juba korra parandatud siis on võimalus, et saad täiesti murevabalt sõita.

Kas osta või mitte
Postitatud: L Juun 04, 2011 23:48
Postitas iisak
PS. Ootan siiani millal Herr Iisak ja Herr Trionic oma uue projekti müüki panevad.
Totaalne OT aga kui sa mõtled Annyt siis see valmib juba tuleva reedel:thumb:
Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 1:14
Postitas tõh
9-5 tehniline pool ei ole muutunud 1997-2010 eriti millegi märkimisväärse poolest. Mootoritel samad probleemid läbi aegade, ketid, süütekassetid, turbod(mitte-aerodel), 5-käigulised kastid õrnemad, kolvid jne
Saab refined the engine's positive crankcase ventilation system (PCV) for the 2004 and later model years and required use of fully synthetic oil, virtually eliminating the problem.
Kui alates MY04-st karterituulutus juba tehasest korralik, siis idee poolest peaksid need kolvid ja turbod ka paremini kestma, mis omakorda on minu arust päris märkimisväärne muutus.

Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 1:34
Postitas iisak
Kindlasti laseks üle vaadata. Just sõber luges sõnad peale, et mitte mingil juhul ei tohi nii suure läbisõiduga osta. Ta elas selle hiljuti läbi, kuidas BMW-l mis ostes oli tip-top korras, hakkasid kummalised asjad lihtsalt otsi andma. Tahaks tema nõuannet kangesti ignoreerida

Täiesti uskumatu kui "tark" sõber sul on:wtf:
Ma arvan ka, et mine ikka osta nt Raadilt 120000km sõitnud ja "otlitsnom zostojanie" Saab. Siis on kindel, et saad hea asja.
Andke andeks mu arrogantsus aga ma lähen iga kord üle kere lapiliseks kui keegi tuleb jälle välja teooriaga,et 200Mm sõitnud auto on automaatselt saast ja omadega otsas
[size=-1]Miks küll autoärikad odomeetreid kerivad? Vastuse leiad paar rida kõrgemalt "sõbra soovitusest"[/size]
Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 13:28
Postitas Salapeekon
Ma olen nõus, et päris nii absoluutselt väita ei saa, et 201786 km odomeetril on see piir, kust kokku kukub ja autot panniks võib hakata kutsuma, aga kuskilt ikka jookseb piir, kus erinevate juppide eluea piirid hakkavad järjest lähenema (ka korralikult hooldatud autol). Küsimus on pigem vist selles, et kust see jookseb. Kui 200 000 pole 9-5'le hea hoolduse puhul veel liiga suur staaž siis on ju hästi

Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 20:04
Postitas mart284
seda odomeetrit ei maksa enamusel sissetoodud autodel küll vaadata. Iisak juba mainis, et odomeetri näidu ostjate jaoks tuunitakse see alati sobivaks. Keegi ei müü jus 350Kkm sõitnud taksot, alati on kirikus käimise auto ca 120Kkkm:)
Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 20:22
Postitas Cyber
Antud isendi puhul seda muret pole vast. VM-ist uuena ostetud ja seal ka müügis... Ajalugu kõik kohapeal olemas.
Mine vaata üle ja küsi, mis tehtud ja mis tegemata...
Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 20:56
Postitas aednik
Üks teooria ütleb, et Eesti teed pole kõige paremas seisus. Eelistaks masinat, mis on selle 200 tuh kimanud vaikselt suristades kiirteedel.
Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 22:31
Postitas toolip
teema läheb küll väga OT kätte kuid lisaksin...
tsitaat "...vaikselt suristatud kiirteedel...."
IMHO...ei oma tähtsust kus teedel on auto sõitnud vaid mis hooldust ta on saanud.
ka mul palju sõpru kes eelistavad autosid saksast kuna nad arvavad, et seal on omanikud hoolsamad olnud oma auto eest hoolitsemas. On arvamus, et sakslane viib auto hooldusse kui on aeg... mitte kui on viimane aeg, mida teeb eestlane.
Kasutatud auto ostmine on ALATI loterii. Ostad Raadilt väga heas korras auto või Viikingist kindla ajalooga auto....võid probleemi otsa sattuda mõlemil juhul.
Herr Iisak ja Herr Trionic on teinud raipetest pärle....mis nende uued omanikud räägivad kuulaks hea meelega ka ise.
Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 22:54
Postitas iisak
Herr Iisak ja Herr Trionic on teinud raipetest pärle....mis nende uued omanikud räägivad kuulaks hea meelega ka ise.
OT jätkuks.
Seni oleme suutnud "raibetest" hoiduda:wise:
Kõik meie kätte tulnud autod on olnud potentsiaaliga-ehk siis kordatehtavad. On ilmselge,et "uueks" ei suuda ka meie neid teha. Sel lihtsal põhjusel, et keegi ei ole nõus seda kinni maksma...
Kas osta või mitte
Postitatud: P Juun 05, 2011 23:43
Postitas foxer
Üks teooria ütleb, et Eesti teed pole kõige paremas seisus. Eelistaks masinat, mis on selle 200 tuh kimanud vaikselt suristades kiirteedel.
Kui autot on korras hoitud, siis pole ju väga vahet... enda auto 160K eesti teedel vuranud (ja enamasti tallinnas, kus teed veel kehvemad kui maanteed) ja pole veermikul hullu midagi.
Kas osta või mitte
Postitatud: E Juun 06, 2011 15:25
Postitas kroom
Enda masinal on 245000 ees, aga loodan, et ka edaspidi 10 000 km tagant või kord aastas spetsidel hooldust teha lastes, sõidan veel aastaid.
Läbisõitu ei tasu tõepoolest karta, seda enam, et väidetavalt on kõik hooldused ühes kohas tehtud ja hooldusraamat korrektne.
Kas osta või mitte
Postitatud: E Juun 06, 2011 16:43
Postitas Salapeekon
nooh... sain nüüd selle julgustuse mida otsisin
Eks annan teada, kui peaks ära tegema selle pulli.
Aitäh kõigile, kes viitsisid kogemusi jagada!
Kas osta või mitte
Postitatud: E Juun 13, 2011 0:25
Postitas yllar
Endal odomeeter näitab 444 tuhat, mina sellest 188 sõitnud.Plaan kindlasti 500 ületada.
Kas osta või mitte
Postitatud: E Juun 13, 2011 12:36
Postitas NO FEAR
Üks teooria ütleb, et Eesti teed pole kõige paremas seisus. Eelistaks masinat, mis on selle 200 tuh kimanud vaikselt suristades kiirteedel.
Mees-tead ka mida Sa räägid?
Kui mina oma autoga 140-ga sõidan, siis vaikselt suristavad enamus minust mööda...

Kas osta või mitte
Postitatud: E Juun 13, 2011 14:25
Postitas aednik
Mõtlesingi 140-ga sõtvaid autosid.
toolip, selle peale oli lausa raske tulla, et remonditud auto jälle korras on!
Ostu seisukohast pole tõesti oluline, kui auto on olnud pidevalt hooldatud ja varustatud uute osadega. Ma vaatlesin teemat uue auto kulumise seisukohast, et äkki kiirteel veereks autu ilma remontimata kaugemale?
Kas osta või mitte
Postitatud: T Juun 28, 2011 10:58
Postitas Salapeekon
Räägin teile siis selle saaga tulemused ka ära
Lasin auto Audaceris üle kontrollida. Leiti paar väiksemat viga (piduriklotsid üks ketas, väike õlileke), aga üldjoontes väga kena-puhas auto. Vikingu esindaja sõnul firmajuhile kuulnud auto, mis Baltikumi pealinnade vahel palju kilomeetreid läbinud.
Viking oli valmis ka vead ise kõrvaldama ja mina ära ostma. Ütlesin siis, et hakkan liisingupabereid ajama (tõsi, ei öelnud lauset "palun broneerige see auto minule"). Kaks päeva hiljem helistades sain teada, et keegi juba on kaugemale jõudud paberimajandusega ja rong läinud.
Liikusin siis edasi asjaga ja seotasin endale USA versioon VW Jetta. Igati kena auto, täna regasin ARKis ära. Ja ARKist tagasi sõites tuli kõne Vikingist, et ostja ikka ei saanud liisingut ja kas ma pole huvitatud...
Seega, kellel huvi - kontrollitud auto ja lennake peale!
Kas osta või mitte
Postitatud: L Juul 02, 2011 13:50
Postitas warum
arvan, et saab oleks ikka parem tegelikult, aga jah saatus, saatus