Aknad liikuma ilma süüdet sisse panemata
Sooviks ka sama asja. Tean, et kui kuidagi kaitsmeblokis midagi millegagi sillata, siis saab püsiühenduse soovitud funktsioonidele, aga ma ei tea kust ja kuidas voolu võtta ja seal aretada. Ehk keegi on teinud, oskab täpsemalt rääkida.
Pole ju keeruline sinna pidevat voolu tuua,samuti sigaretisüütajasse.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
9-5 pole proovinud, aga tonnisel kaitmeplokis paar juhtmejuppi vedada ja töötavad sig. süütaja ja aknad alati. Sai see ära tehtud üsna ammu. Hullult häiris, kui pidi süüte alati sisse keerama...:)
Kes nüüd seda täpselt enam mäletab, aga...
Kaitsmeplokki, mis kõrvalistuja poolel, tuleb ideeliselt 3 jämedat juhet. Need lähevad suurte klemmliistude külge, kust siis jagatakse edasi kaitsmetele ja releedel.
1. +12V mis pidevalt pinge all (hot at all times)
2. +12V ainult siis, kui süüde sees (hot in run)
3. mass (ground). See on alati must juhe.
Paned multimeetri 20V mõõtma, "miinus" ots massi klemmliistule ja "pluss" otsaga proovid, missugune klemmliist millal 12V annab. Nii selguvad hot in run ja hot at all times klemmliistud.
Otsid kaitsme, mis sigaretisüütaja jaoks. Kaitsmete kaanel kirjas, mis kaitse mille jaoks, nii et eksida ei saa.
Võtad kaitsme välja, paned süüte sisse ja mõõdad mõlemad kaitsmepesa otsad (multimeetri "miinus" juhe endiselt massi klemmliistul). Nii saad teada kumb kaitsme pool saab pinge +12V ja millisel pinget enam pole kuna see suundub sigaretisüütajasse ja kaitsme võtsid välja.
Katkestad juhtme (usun, et see on punane) kaitsmepesalt KUHU TULI PINGE ja tood klemmliistult hot at all times uue jämeda juhtme pesa samale kontaktile.
Sama protsessi teed ka elektriakende kaitsmega.
Kui juhtub nii, et kaitsmepesa ühele klemmile läks algselt kaks juhet, siis eraldad need kaitsmepesa klemmilt, kuid omavahel peavad nad jääma ühendusse. Selle ühenduse isoleerid, et hiljem kuhugi vastu ei puutuks. Alati pole mõtet iga kaitsme jaoks klemmliistult eraldi juhet viia ja siis lihtsalt "jätkatakse"- kulub traati vähem.
Mälu järgi ühe klemmiga nii vist oligi.
Ohutuse mõttes oleks hea peale mõõtmisi ja enne lisajuhtme paigaldamist aku plussjuhe maha võtta, sest seal ringlevad päris tugevad voolud ja võimalik lühis pole kuigi tore.
Kui miski selgusetu, küsi :)
edit: 9-5 ja 9-3 on ideeliselt samamoodi, aga tuleb veenduda, kas näiteks üks kaitse pole mõeldud mitemele erinevale tarbijale. Võibolla ei ole hot at all times teistele sama kaitsme all olevatele asjadele hea. Seade jääb töösse, kui auto seisab jne.
Kaitsmeplokki, mis kõrvalistuja poolel, tuleb ideeliselt 3 jämedat juhet. Need lähevad suurte klemmliistude külge, kust siis jagatakse edasi kaitsmetele ja releedel.
1. +12V mis pidevalt pinge all (hot at all times)
2. +12V ainult siis, kui süüde sees (hot in run)
3. mass (ground). See on alati must juhe.
Paned multimeetri 20V mõõtma, "miinus" ots massi klemmliistule ja "pluss" otsaga proovid, missugune klemmliist millal 12V annab. Nii selguvad hot in run ja hot at all times klemmliistud.
Otsid kaitsme, mis sigaretisüütaja jaoks. Kaitsmete kaanel kirjas, mis kaitse mille jaoks, nii et eksida ei saa.
Võtad kaitsme välja, paned süüte sisse ja mõõdad mõlemad kaitsmepesa otsad (multimeetri "miinus" juhe endiselt massi klemmliistul). Nii saad teada kumb kaitsme pool saab pinge +12V ja millisel pinget enam pole kuna see suundub sigaretisüütajasse ja kaitsme võtsid välja.
Katkestad juhtme (usun, et see on punane) kaitsmepesalt KUHU TULI PINGE ja tood klemmliistult hot at all times uue jämeda juhtme pesa samale kontaktile.
Sama protsessi teed ka elektriakende kaitsmega.
Kui juhtub nii, et kaitsmepesa ühele klemmile läks algselt kaks juhet, siis eraldad need kaitsmepesa klemmilt, kuid omavahel peavad nad jääma ühendusse. Selle ühenduse isoleerid, et hiljem kuhugi vastu ei puutuks. Alati pole mõtet iga kaitsme jaoks klemmliistult eraldi juhet viia ja siis lihtsalt "jätkatakse"- kulub traati vähem.
Mälu järgi ühe klemmiga nii vist oligi.
Ohutuse mõttes oleks hea peale mõõtmisi ja enne lisajuhtme paigaldamist aku plussjuhe maha võtta, sest seal ringlevad päris tugevad voolud ja võimalik lühis pole kuigi tore.
Kui miski selgusetu, küsi :)
edit: 9-5 ja 9-3 on ideeliselt samamoodi, aga tuleb veenduda, kas näiteks üks kaitse pole mõeldud mitemele erinevale tarbijale. Võibolla ei ole hot at all times teistele sama kaitsme all olevatele asjadele hea. Seade jääb töösse, kui auto seisab jne.
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Suur tänu, et viitsisid trükkimisega vaeva näha! Esialgu tundub küll väga arusaadav jutt ja eks nädalavahetusel näha ole, kas saan hakkama selle vooluvärgiga :D
9-3/9-5`l peab ainult jälgima,et "hot all times" tehes ei pingestataks mõnd moodulit,mis "sleep-mode`sse " tahab minna, peale süüte väljakeeramist(DICE,TWICE jne.)
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kuna tundub olevat suurem huvi, siis tegin paar PDF failii, millede abil peaks küll vast hakama saama selle tööga.
Tundub, et 9-5 el on akendel lausa 2 kaitset , millele tuleb sul siis "hot all times" peale tuua.
Mina aga isiklikult võtaksin vähemalt sigareti süütajale uue toite siinilt +B, et kui võtme välja võtad on ikka mats maas, ei ole ohtu, et sigaretisüütajasse unustatud suurem tarbija aku tühjaks imeks.
Aga eks iga mees otsustab ise
kaks faili on sellepärast, et millegipärast minu PDF creator ei taha pilte koos muu infoga normaalselt luua aga ilma muu infota aga suudab. Seega panin parema loetavuse huvides pildid ka eraldi failina juurde.
Tundub, et 9-5 el on akendel lausa 2 kaitset , millele tuleb sul siis "hot all times" peale tuua.
Mina aga isiklikult võtaksin vähemalt sigareti süütajale uue toite siinilt +B, et kui võtme välja võtad on ikka mats maas, ei ole ohtu, et sigaretisüütajasse unustatud suurem tarbija aku tühjaks imeks.
Aga eks iga mees otsustab ise
kaks faili on sellepärast, et millegipärast minu PDF creator ei taha pilte koos muu infoga normaalselt luua aga ilma muu infota aga suudab. Seega panin parema loetavuse huvides pildid ka eraldi failina juurde.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Sigaretisüütajaga peab tõesti ette vaatama. Mingi suurem tarbija (autokülmik jne.) imeb aku üsna kiirelt tühjaks. Paar tundi pole veel katastroof.
Mõned tunnid võib ka läpakat autoakult toita.
Näiteks mobiili laadijaga on väga mugav. Päris tihti on ette tulnud, et mobiil vaja autosse laadima panna. Selle võib päevadeks "unustada", sest üle 2 ampertunni autoakult ta nagunii ei söö :)
Endal komme, et alati enne autost väljumist käin hetkeks silmadega salongis ringi. Et ei jääks miskit laokile-nähtavale, mida vargad võiksid himustada ja et poleks mingit vidinat sig.süütaja pesas, mis aku tühjaks imeks.
Mõned tunnid võib ka läpakat autoakult toita.
Näiteks mobiili laadijaga on väga mugav. Päris tihti on ette tulnud, et mobiil vaja autosse laadima panna. Selle võib päevadeks "unustada", sest üle 2 ampertunni autoakult ta nagunii ei söö :)
Endal komme, et alati enne autost väljumist käin hetkeks silmadega salongis ringi. Et ei jääks miskit laokile-nähtavale, mida vargad võiksid himustada ja et poleks mingit vidinat sig.süütaja pesas, mis aku tühjaks imeks.
Näiteks MY96 skeemil on sigaretisüütaja ja elektriaknad sama 30A kaitsme all. Suundub muuhulgas Power windows/sunroof switch'i ja Backup lights. Kaitsmesse tuleb ja sealt läheb jäme roheline juhe.
FUSE9 kui see midagi ütleb.
MY97 skeemil läheb kaitsmest green-white juhe, muidu sama.
Vanemate tonniste skeeme mul pole käepärast.
FUSE9 kui see midagi ütleb.
MY97 skeemil läheb kaitsmest green-white juhe, muidu sama.
Vanemate tonniste skeeme mul pole käepärast.
Tundub, et 9-5 el on akendel lausa 2 kaitset , millele tuleb sul siis "hot all times" peale tuua.
Mina aga isiklikult võtaksin vähemalt sigareti süütajale uue toite siinilt +B, et kui võtme välja võtad on ikka mats maas
9-3/9-5`l peab ainult jälgima,et "hot all times" tehes ei pingestataks mõnd moodulit,mis "sleep-mode`sse " tahab minna, peale süüte väljakeeramist(DICE,TWICE jne.)
On samuti soov nii aknad kui ka sigaretisüütaja tööle saada ilma süüteta. Ka minule tundub mõistlik Factori soovitus tuua uus toide +B siinilt kuid teeb murelikuks Trionicu hoiatus. Lugedes Factori PDF-e jäi silma, et salongis olevas kaitsmeplokis tuleb +B siinilt toide ainult nr. 5 pessa, kust saab väidetavalt toite DICE/TWICE. Kuigi peaks sama PDF-i järgi sellest pesast toide ära kaduma võtme eemaldamisel. Seega kas nr. 5 pesa oleks akende ja sigaretisüütaja jaoks sobilik koht?
Teine küsimus tekkis seoses sellega, et sama PDF-i kohaselt on 9-5 akende jaoks 2 kaitset (nr. 6 tõstukitele ja nr. 36 lülitiplokile) ning nr. 34 on sigaretisüütaja tarvis. Eeldusel, et nr. 5 kaitse on sobilik koht toite võtmiseks, kuidas võib mõjuda auto el.süsteemi tervisele see, et ühest pesast läheb toide edasi 4-le erinevale tarbijale?
Ei teeks paha ka üle kontrollida, mis relee või asi seda +B lülitab ja palju sealt tarbida kannatab.
Voolupesade ja akende peale kokku on originaalis 90 ampri jagu kaitsmeid :wise:
+B`l ei käi mingit releed, ega lülita seda miski. B on ju "Battery".
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ei teeks paha ka üle kontrollida, mis relee või asi seda +B lülitab ja palju sealt tarbida kannatab.
Voolupesade ja akende peale kokku on originaalis 90 ampri jagu kaitsmeid :wise:
Seda ma just pidasingi silmas, et ega see 90A kuidagi fataalselt mõjuma ei hakka.
+B`l ei käi mingit releed, ega lülita seda miski. B on ju "Battery".
Ehk siis ma saan aru, et ei tohiks olla probleemi +B taha aknad ja sigaretisüütaja? On äärmiselt vähetõenäoline, et korraga liigutan kõike 4 akent ja sigaretisüütajas on samal ajal rohkem kui 2A laadija.
+B`l ei käi mingit releed, ega lülita seda miski. B on ju "Battery".
+B-voltage:
When the ignition key has been turned to OFF from LOCK, voltage is fed from pin B to fuse 5 in the dashboard main fuse board. The power supply is only interrupted when the key is removed from the ignition.
Minu kala. Loomulikult mõtlesin +30 terminaali. B`st pole mõtet jahuda- see pole pidev terminaal. Samuti pole teemaks mingi 90A voolutarvet.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Klaasitõstukid on täiesti autonoomsed, st. võrku pole need ühendet 9-5`l. Ühenda kaitsmeplokist lahti ja anna läbi treileri ahela voolu.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
B`st pole mõtet jahuda- see pole pidev terminaal. Samuti pole teemaks mingi 90A voolutarvet.
Point oligi selles, et just ei oleks pidev. Saan aru, et ülal oli sooviks just lahendus, kus aknatõstukitel ja sigaretisüütajas oleks toide peal ilma süüdet sees hoidmata, aga võtme eemaldamisel toide siiski katkestatakse. +B paistab oma käitumiselt selleks igati sobiv olema, aga kuna see tuleb otse süütelukust, siis mina paneks sinna relee vahele. 90A muidugi teemaks ei ole, aga paarkümmend ikka, kui sigaretisüütajas parajasti mingi inverter istub ja lapsed samal ajal akendega mängivad :). Kuna originaalis selles ahelas erilist koormust ei ole, siis ei usu ka et süütelukus neid kontakte väga suure varuga oleks tehtud. Pole küll ise ühtegi laiali tirinud, seega täpselt ei tea ka.
Kui mina seal lammutama hakkaks, siis toidaks aknaid ja voolupesasid haagise ahelast läbi sobiva relee, mida juhiks +B pealt.
Point oligi selles, et just ei oleks pidev. Saan aru, et ülal oli sooviks just lahendus, kus aknatõstukitel ja sigaretisüütajas oleks toide peal ilma süüdet sees hoidmata, aga võtme eemaldamisel toide siiski katkestatakse.
Täpselt selline lahendus ongi eesmärgiks. Igal juhul tänud heade soovituste eest :thumb: