Saab 9-3 Cabrio UK, 1999, overspeed

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#1

E Sept 11, 2017 23:33

Tervist 9-3 Saabihuvilised.
Siiani olen tegelenud pöhiliselt oma 9-5 'ga, kuid sai talveks nokitsemiseks ostetud üks kabriolett 9-3 (9400), millega siis lihtsalt löbusöite teha lastele ja kel veel soovi. Oma igapäeva-autodest 9-5 ja XC70 ma ei loobu, lihtsalt lisaks veel üks Saab.
Lühilugu:
Söbral on/oli kabriolett. Tegin lastele löbusöitu ja neile see nii meeldis, et otsustasin ka omale lahtise katusega auto soetada lisaks. Kuna aga Saabi"armastus" piisavalt veres on, siis too parempoolse rooliga 9-3 müüki soodsalt tulles oli ost kindel.
Autol vigu on, eks tasapisi aja jooksul proovin neid likvideerida.
Teema jällegit omale järje pidamiseks, info talletamiseks ja nöu saamiseks kaasfoorumlastelt.

saab93 01.jpg
saab93 01.jpg (706.4 KiB) Vaadatud 1882 korda
saab93 02.jpg
saab93 02.jpg (645.14 KiB) Vaadatud 1882 korda
saab93 03.jpg
saab93 03.jpg (637.85 KiB) Vaadatud 1882 korda
saab93 04.jpg
saab93 04.jpg (694.29 KiB) Vaadatud 1882 korda
Viimati muutis overspeed, R Aug 03, 2018 12:33, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#2

E Sept 11, 2017 23:45

Esimese asjana nuputasin masina aastakäiku ja mootorit. Paberites on kirjas, et 1998, samas VIN koodil laiutab aasta kohal X, kas on siis 1999 ?
Mootor VIN koodi järgi peaks olema B204E ehk 2,0 LPT ehk 2,0 liitrise kubatuuriga 4-ja silindriline madala-röhu turboga (kere 9400).

Proovisin ka mootori pealt numbrit vaadata, kuid auto alla ei pääsenud ja pealtpoolt peegliga oli see kahjuks loetamatu ... ehk kungit hiljem näen täpsemalt, kui auto alla pääsen.

Infot mootori koodi kohta:
Engine Serial No.pdf
(45.97 KiB) Allalaaditud 87 korda
Viimati muutis overspeed, L Juun 16, 2018 1:28, muudetud 5 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 811
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#3

E Sept 11, 2017 23:56

Aasta lõpupoole hakkavad tavaliselt järgmise mudeliaaata masinad tulema. Tihti vaadatakse esmategamise aastat kui tegelt on k9ige tähtsam MY(model year)
Minu 95esmaregamisega tonnine on MY96 näiteks
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#4

T Sept 12, 2017 0:14

Imelikul kombel oli eelmisel omanikul auto all kolm Saab 9-5 velge "ALU 70" (6,5x16 ET49) ja üks Volvo S60/V70 velg "PALLAS" (7x16 ET49).
Olgugi, et Saabi poldi-augu valem on 5x110 ja Volvol 5x108, all ta esisillal oli ja koju söitis.
Plaan oli vahetada veljed niikuitnii, seega ei hakanud omanikult küsima, miks nii. Teha pole mul nende velgedega midagit, müüsin maha.

Saab ALU70 01.jpg
Saab ALU70 01.jpg (491.67 KiB) Vaadatud 1875 korda
Saab ALU70 02.jpg
Saab ALU70 02.jpg (569.06 KiB) Vaadatud 1875 korda
Volvo PALLAS 01.jpg
Volvo PALLAS 01.jpg (398.99 KiB) Vaadatud 1875 korda
Volvo PALLAS 02.jpg
Volvo PALLAS 02.jpg (646.34 KiB) Vaadatud 1875 korda
Viimati muutis overspeed, K Apr 18, 2018 3:02, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#5

T Sept 12, 2017 0:16

saabu14jr kirjutas:
E Sept 11, 2017 23:56
Aasta lõpupoole hakkavad tavaliselt järgmise mudeliaaata masinad tulema. Tihti vaadatakse esmategamise aastat kui tegelt on k9ige tähtsam MY(model year)
Minu 95esmaregamisega tonnine on MY96 näiteks
Tänud info eest. Jääb siis MY99 mulle.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#6

N Sept 14, 2017 15:52

Esimese asjana sai loetud, kuidas kogu see katusemehhanism töötab.

03 Brief Description.pdf
(59.26 KiB) Allalaaditud 51 korda

Kuna aga Soft Top Cover ei liikunud hüdraulika jöul (koht, kus see töusma vöi langema pidi, aitasin käega), hakkasin uurima asja mattide alt.

Soft Top Cover drive mechanism RF.pdf
(63.01 KiB) Allalaaditud 54 korda
02 soft top cover.jpg
02 soft top cover.jpg (391.52 KiB) Vaadatud 1825 korda
03 soft top cover.jpg
03 soft top cover.jpg (346.46 KiB) Vaadatud 1825 korda


Avastasin ka, et kaane otsas käivad Flap-id on ära murdunud, leidsin need pagassist:

04 soft top cover flaps.jpg
04 soft top cover flaps.jpg (396.84 KiB) Vaadatud 1825 korda
05 soft top cover flaps.jpg
05 soft top cover flaps.jpg (474.55 KiB) Vaadatud 1825 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#7

N Sept 14, 2017 16:02

Egas muud ma leidnud midagi, kui kardaaniristi Pin oli ära murdunud. Süsteemis on ta möeldud kui nörk lüli, seega esimese asjana ta katki ka läeb kui miskit valesti.

06 soft top cover drive mechanism.jpg
06 soft top cover drive mechanism.jpg (437.37 KiB) Vaadatud 1821 korda

07 soft top cover drive.jpg
07 soft top cover drive.jpg (281.87 KiB) Vaadatud 1821 korda



Eelmine omanik aga oli sinna pin-i asemele demonstratsiooniajaks tavalise tsinknaela pannud, mis loomulikult kaua vastu ei pidanud pidamagi:

08 broken pin.jpg
08 broken pin.jpg (613.2 KiB) Vaadatud 1821 korda



Hetkel originaal pin-i kohe vötta pole. Samuti oli puudu kardaani fikseerimispolt. Käisin poes ja leidsin asendused, M8 sisekuuskantpeata polt ning 4mm tihvt:

09 bolt and pin.jpg
09 bolt and pin.jpg (440.17 KiB) Vaadatud 1821 korda

Soft Top Cover Mechanism shear pin and lock pin RF.pdf
(126.4 KiB) Allalaaditud 77 korda



Vahepeal vahetasin mootoril süüteküünlad. Lähiajal ka uus mootoriöli ja filtrid. Tavalised asjad, mis värskeltsoetatud kasutatud autol teen.

01 NGK.jpg
01 NGK.jpg (510.75 KiB) Vaadatud 1821 korda

Spark Plugs changing.pdf
(53.75 KiB) Allalaaditud 87 korda
Viimati muutis overspeed, P Okt 08, 2017 14:17, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#8

N Sept 14, 2017 16:13

Kuna mo 9-5 sai alla kevad-sügis rattad, siis sai tema ALU28 rattad hetkel ajutiselt 9-3 alla krutitud ... kuniks soovitud ALU36 talle alla saan.
Peale uue tihvti panekut, toimis katuse liigutamine taas ... ühe päeva.

soft top manoeuvre 01.jpg
soft top manoeuvre 01.jpg (678.13 KiB) Vaadatud 1820 korda
soft top manoeuvre 02.jpg
soft top manoeuvre 02.jpg (672.16 KiB) Vaadatud 1820 korda
soft top manoeuvre 03.jpg
soft top manoeuvre 03.jpg (686.39 KiB) Vaadatud 1820 korda
soft top manoeuvre 04.jpg
soft top manoeuvre 04.jpg (706.64 KiB) Vaadatud 1820 korda
soft top manoeuvre 05.jpg
soft top manoeuvre 05.jpg (681.31 KiB) Vaadatud 1820 korda
soft top manoeuvre 06.jpg
soft top manoeuvre 06.jpg (745.72 KiB) Vaadatud 1820 korda
soft top manoeuvre 07.jpg
soft top manoeuvre 07.jpg (697.79 KiB) Vaadatud 1820 korda


Nüüd miskit ikkagit pole taas öige. Detailid ei liigu piisavalt palju, justkui öli oleks vähe. Kui aga ennem liikus ja nüüd mitte, siis kuhu öli kadus ? Uurin lähiajal asja, puriseb pump imelikult kui detail liikumise löpetab öige kiirusega.
Näha on, et selle hüdrojaamaga on ka intensiivselt tegeldud. Ühtki jaama kinnituspolti enam polnud, köik kuskil vaipade vahel laiali, ja otsaklambriga on palju piludeümbet värvi kraabitud, kui jaama tagasi pannakse.
Katuse Hüdro-ölide kohta leidsin välismaafoorumitest juttu. Kasutatakse tavalist hüdraulika öli (68cSt, mis peaks umbes olema SAE 20W. Mul kodo vist olemas 32 cSt, mis peaks olema siis SAE 10W), roolivöimendi öli ja ka automaatkasti öli. Mis iganes keegi kätte saanud on, toimivat nende köigiga. Saabi esindusest spets öli ostmisest kabrio hüdrosüsteemi jaoks pole mötet möelda. Mitte, et see liialt hinnaline oleks, vaid seetöttu, et Saaremaal Saabi esindust pole.

Check filling oil soft top hyd sys.pdf
(45.56 KiB) Allalaaditud 67 korda
Bleeding the hydraulic system.pdf
(102.54 KiB) Allalaaditud 47 korda
Viimati muutis overspeed, T Sept 19, 2017 3:00, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#9

N Sept 14, 2017 16:26

Saab 9-3 1999 Spec Data.pdf
(524.95 KiB) Allalaaditud 5 korda
Saab 9-3 1999 Warning Labels R134a.pdf
(926.24 KiB) Allalaaditud 10 korda


Muid vigu, mis leidnud olen:

- Tühikäik ebastabiilne.
- Ees pöllel haakeaasa esine plastvöre puud (paremal sisemine).
- Pagassi amordid vöiks paremad olla.
- armatuuris ei pöle pirn mis valgustab kiirust edasi 120+ km/h.
- tagavaravöti+pult puudu.
- Juhipool pörand kummis.
- Öli leke mootorist kuskilt.
- Porimatid soliidsemad vajaks.
- SID alust topsi-hoidjat tahaks.
- akukate puudu.
- Käsipiduri klotsid reguleeritud.
- Käsipiduri tross reguleeritud.
- Esi-udutulede lüliti vahetada.
- Tagavara ratta hoidjapeno puudu.
- originaalmaki asemel on mingi Pioneer alternatiiv pandud, ei meeldi mulle see. Tahan originaali.
- Esituled vajavad kövasti reguleerimist.
- veljevöti puudu.
- Mootor suitseb kiirendamisel.
- Klapisääre tihendid vahetada, klapikambrikkanele uus tihend, jagajavölli ava pime paremini fikseerida.
- Esitulede kojamehed töötavad, kuid ei pritsi vett. Plaan on need üldse eemaldada (Cabriol ei näe nende vajadust).
- Tagumine Saabi embleem kulunud.
- tuledekörguse reguleerimise lüliti taustvalgus ei pöle. (Tuli välja, et aint taustvalgus ongi, rull ei pöle).
- armatuuritulede tugevuse reguleerimisnupu taustvalgus ei pöle. (Sama siin, rullil puudub taustvalgus).
- salongitulede lüliti taustvalgus ei pöle. (Ei ole ette nähtudki pölema)
- ölivahetus + filtrid (öli, salong, kütus).
- udutuled vöiks olla.
- cruise puudu, samas seda vist pole ka vaja nende söitude jaoks, mis cabrioga tehakse.
- esipidurid vilistavad vastikult pidurdamisel. Vahetada.
- Katuse hüdraulika silindrid lekivad.
- Katuse hatch otsaflapid katki.
- Katuse hatch mehhanismi tihvt puudu.
- Vaakumvoolikud väsinud vöi katki, vahetada.
- Tagumiste küljepolstrite kinnitused osad lahti/katki.
- Alu36 veljed 215/45R17 suverehvidega.
- Kapoti amordid vahetada.
- Salongifilter vahetada.
- Piduriklotsid köik uued panna.

Nimekiri pigem omatarbeks, et parem järge pidada.
Viimati muutis overspeed, T Okt 09, 2018 11:09, muudetud 13 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#10

N Sept 14, 2017 16:27

Leidsin veel möned jubinad polstrite vahelt.
Oskab keegi öelda, kuhu need käivad ? :

DSC_0566.JPG
DSC_0566.JPG (338.84 KiB) Vaadatud 1815 korda
DSC_0565.JPG
DSC_0565.JPG (278.74 KiB) Vaadatud 1815 korda
DSC_0562.JPG
DSC_0562.JPG (327.03 KiB) Vaadatud 1755 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#11

L Sept 16, 2017 13:43

overspeed kirjutas:
N Sept 14, 2017 16:13
Nüüd miskit ikkagit pole taas öige. Detailid ei liigu piisavalt palju, justkui öli oleks vähe. Kui aga ennem liikus ja nüüd mitte, siis kuhu öli kadus ? Uurin lähiajal asja, puriseb pump imelikult kui detail liikumise löpetab öige kiirusega.
Näha on, et selle hüdrojaamaga on ka intensiivselt tegeldud. Ühtki jaama kinnituspolti enam polnud, köik kuskil vaipade vahel laiali, ja otsaklambriga on palju piludeümbet värvi kraabitud, kui jaama tagasi pannakse.
Katuse Hüdro-ölide kohta leidsin välismaafoorumitest juttu. Kasutatakse tavalist hüdraulika öli (68cSt, mis peaks umbes olema SAE 20W. Mul kodo vist olemas 32 cSt, mis peaks olema siis SAE 10W), roolivöimendi öli ja ka automaatkasti öli. Mis iganes keegi kätte saanud on, toimivat nende köigiga. Saabi esindusest spets öli ostmisest kabrio hüdrosüsteemi jaoks pole mötet möelda. Mitte, et see liialt hinnaline oleks, vaid seetöttu, et Saaremaal Saabi esindust pole.
Kodunt leidsin hüdraulika öli Castrol Hyspin AWH hoopis 15 cSt ja 100 cSt.
.
Castrol Hyspin.pdf
(56.32 KiB) Allalaaditud 142 korda

Poest sai ostetud natukse abivahendeid (lehter, möötetopsik, jaamakinnituspoldid, puuduvad tüüblid).
.
hydro 01.jpg
hydro 01.jpg (425.88 KiB) Vaadatud 1755 korda

Hüdrojaamale ligi pääseda eriti keeruline pole. Kuna plastikul tüübleid polnud ja jaamal köik poldid puudu oli, siis pääses sellele kergesti ligi.
.
hydro 02.jpg
hydro 02.jpg (253.63 KiB) Vaadatud 1755 korda
.
hydro 03.jpg
hydro 03.jpg (282.99 KiB) Vaadatud 1755 korda
.
hydro 04.jpg
hydro 04.jpg (317.46 KiB) Vaadatud 1755 korda
.
hydro 05.jpg
hydro 05.jpg (286.57 KiB) Vaadatud 1755 korda
.

Kohe oli ka näha, et öli töesti kövasti alla miinimumi on. Seetöttu ka öhupurin hüdromootorist kuulda oli:
.
hydro 06.jpg
hydro 06.jpg (277.78 KiB) Vaadatud 1755 korda
.

Soov oli siis saada 32 cSt öli. Segades kokku sama tootja sama seerja erinevaid viskoosusi, saab tulemi kätte. Meenus natukse, et päris lineaarne see segamine vist ei olnud. Internetist leidsin tabeli, mis etteantud viskoosustega soovitud öli segamisprotsendid andis:
.
cSt tabel.jpg
cSt tabel.jpg (81.42 KiB) Vaadatud 1755 korda
.

Leidsin ka sobiva pudeli, kuhu uus öli segada. Pudeliskaala pole täpne, seepärast möötetopsi kasutasin. Üldiselt nägin siiski, palju kokku segasin ja sisse valasin jaama:
.
hydro 07.jpg
hydro 07.jpg (299.64 KiB) Vaadatud 1755 korda
.

Esialgu panin miinimumini, et kontrollida öli kogust, kui katus maas (ei tea peast, mispidi asendis silindritel varred sees on).
Tase läks muidugit allapoole taas, kuna silindrites olev öhk asendati öliga ju, Kuid teiskordsel täitmisel ja testimisel ei tähendanud suurt erinevust öli tasemes paagis, kui katus peal vöi maas.

Öhupurina heli kadus peale ca 4 korda liigutamist ning katus toimib taas kenasti. Öli taseme paaki jätsin min-max vahele. 300 ml öli tegin ja 250 ml sellest valasin sisse juurde.
ps ainuke leke, mida tuvastasin, oli kuskilt öli paagi ümbert. Vöis ka täitekorgi vahelt olnud tulla. Vöi siis paagiplasti tihendus o-röngas. Aga otsest tilkumist kuskil polnud.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#12

L Sept 16, 2017 14:06

Pagaasniku polstrite ning vaheava plastiku jaoks sai siis kohalikust poest sarnased tüüblid ostetud, et köik kenasti kinni saaks.
.
Luggage compartment.pdf
(84.8 KiB) Allalaaditud 57 korda
.

Originaalid:
.
tyyblid 03.jpg
tyyblid 03.jpg (603.94 KiB) Vaadatud 1744 korda
.
tyyblid 04.jpg
tyyblid 04.jpg (605.9 KiB) Vaadatud 1744 korda
.

Mida muidugit saada polnud, oli need plastmuri kujulised kinnitused. Nende asemele leidsin plekist fiksaatorid, toimivad sama kenasti, lihtsalt ei näe nii head välja. Panin need siis kohtadesse, kust välja ei paista:
.
tyyblid 01.jpg
tyyblid 01.jpg (474.79 KiB) Vaadatud 1744 korda
.
tyyblid 02.jpg
tyyblid 02.jpg (612.91 KiB) Vaadatud 1744 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#13

N Okt 05, 2017 4:23

Alustasin siis oma nokitsemist nende Soft Top Cover Flap-dega. Päris korralikku hinda küsitakse nende eest, kui peaks netiavarustest soov olema soetada. Ilusam ju on, kui nad korras oleks.
Nuputasin tüki aega, kuidas neid paigata. Eriti palju ruumi seal lisamaterjalile ei ole.

stc flaps 01.jpg
stc flaps 01.jpg (123.51 KiB) Vaadatud 1582 korda


Otsustasin siis teha väljapoole 2mm roostevaba plekist tugevdused. Esialgu valmistasin paroniidist zablooni ja siis löikasin materjali välja:

stc flaps 02.jpg
stc flaps 02.jpg (348.87 KiB) Vaadatud 1582 korda
stc flaps 03.jpg
stc flaps 03.jpg (378.62 KiB) Vaadatud 1582 korda


Olles leidnud öige nurga, läks omajagu aega, et toestus täispinnaga valmis painutada:

stc flaps 04.jpg
stc flaps 04.jpg (372.04 KiB) Vaadatud 1582 korda
stc flaps 05.jpg
stc flaps 05.jpg (338.43 KiB) Vaadatud 1582 korda
stc flaps 06.jpg
stc flaps 06.jpg (395.41 KiB) Vaadatud 1582 korda


Et toestusplekki paremini paikas hoida, otsustasin selle kinni neetida vana plastiku külge. Valmis said ka teised tükid väljapoole. Tuli neid ju teha 3, sest plastiku tugevdusribide vahele said nad paigutatud:

stc flaps 07.jpg
stc flaps 07.jpg (256.73 KiB) Vaadatud 1582 korda
stc flaps 08.jpg
stc flaps 08.jpg (263.82 KiB) Vaadatud 1582 korda


Et parem neetida oleks plastikule, oleksin pidanud kasutama teisepoole seibi. Selle asemel tegin aga 1mm roostevaba plekist toestuse, mis siis seibi asemel tuli. lisaks ka rohkem toestus/tugevdus pinda:

stc flaps 09.jpg
stc flaps 09.jpg (259.52 KiB) Vaadatud 1582 korda


Kui köik oli kokkupanekuks valmis, siis liimisin plekid paika tugeva läbipaistva silikoonliimiga SikaFlex ning neetisin kinni:

stc flaps 10.jpg
stc flaps 10.jpg (360.46 KiB) Vaadatud 1582 korda
stc flaps 11.jpg
stc flaps 11.jpg (274.96 KiB) Vaadatud 1582 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#14

N Okt 05, 2017 4:25

Teine flap tuli juba palju soliidsem ja plekkide valmistus vöttis vähem aega. Samuti kasutasin juba teadlikumalt väiksemaid neete (3,2 mm):

stc flaps 12.jpg
stc flaps 12.jpg (353.9 KiB) Vaadatud 1583 korda
stc flaps 13.jpg
stc flaps 13.jpg (384.29 KiB) Vaadatud 1583 korda
stc flaps 14.jpg
stc flaps 14.jpg (318.38 KiB) Vaadatud 1583 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#15

N Okt 05, 2017 4:28

Kui silikoon oli ära kuivanud (2 ööpäeva), siis sai flappi paika proovida. Neetide seesmised osad tuli suht maha käiata ... pea olematuks. Seega enamus lootust jääb tugevale silikoonile.
Samuti värvisin roostevaba plekid mustaks, et nad vähem silma sillerdaks:

stc flaps 15.jpg
stc flaps 15.jpg (349.23 KiB) Vaadatud 1583 korda
stc flaps 16.jpg
stc flaps 16.jpg (359.79 KiB) Vaadatud 1583 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#16

N Okt 05, 2017 4:31

Paika nad said pandud ja toimivad hetkel kenasti:

stc flaps 20.jpg
stc flaps 20.jpg (365.05 KiB) Vaadatud 1584 korda
stc flaps 21.jpg
stc flaps 21.jpg (300.79 KiB) Vaadatud 1584 korda
stc flaps 22.jpg
stc flaps 22.jpg (311.6 KiB) Vaadatud 1584 korda
stc flaps 23.jpg
stc flaps 23.jpg (407.15 KiB) Vaadatud 1584 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#17

N Okt 05, 2017 4:35

overspeed kirjutas:
N Sept 14, 2017 16:13
... Nüüd miskit ikkagit pole taas öige. Detailid ei liigu piisavalt palju, justkui öli oleks vähe. Kui aga ennem liikus ja nüüd mitte, siis kuhu öli kadus ? Uurin lähiajal asja, puriseb pump imelikult kui detail liikumise löpetab öige kiirusega ...
Leidsin ülesse ka selle hüdroöli lekke. Päris korralikult lekib vasakpoolne Soft Top raamistiku liigutamise silindri sääretihend. Selle koguse juures peab varsti taas öli juurde panema. Eks see tuleb ka ükspäev korda teha !

hydleke 01.jpg
hydleke 01.jpg (356.95 KiB) Vaadatud 1583 korda
hydleke 02.jpg
hydleke 02.jpg (428.76 KiB) Vaadatud 1583 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#18

N Okt 05, 2017 4:37

Kui köik hooldustööd veermikuga valmis, siis alla lähevad uute rehvidega ALU36 veljed:

02 ALU36.jpg
02 ALU36.jpg (366.55 KiB) Vaadatud 1582 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#19

N Okt 05, 2017 4:45

Peale Flappide tagasipanemist, ootab ees üksjagu tegemist:

01 mant.jpg
01 mant.jpg (556.89 KiB) Vaadatud 1583 korda


- Piduriklotsid panen teised. Allolevad pole üldse kulunud, kuid krigisevad MEELETULT. Loodan, et saan uute klotsidega sellest vabaks.
- Esikapoti amordid uued, et kapott pähe ei kukuks.
- Klapisääre tihendid uued (sai ka klapikambrikaane tihend ühtlasi uus ostetud).
- Salongifilter vahetus (igaks juhuks).

Klapisääretihendite vahetuseks treisin omale ümarlatist selle stutsi, millega suruöhk läbi süüteküünla-ava silindrisse lastakse, et klappe kinni hoida:

stuts 01.jpg
stuts 01.jpg (372 KiB) Vaadatud 1583 korda
stuts 02.jpg
stuts 02.jpg (415.79 KiB) Vaadatud 1583 korda


Hiljem aga avastasin, et olin teinud selle möttetult pika:

stuts 03.jpg
stuts 03.jpg (332.59 KiB) Vaadatud 1583 korda


Löikasin siis omatehtu pooleks ja sain 2 tükki :)

stuts 04.jpg
stuts 04.jpg (325.4 KiB) Vaadatud 1583 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2117
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#20

N Okt 05, 2017 8:19

Rõõm lugeda, kuidas autost asja saab!
entson
Postitusi: 324
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#21

N Okt 05, 2017 16:50

Võib-olla tead,et suruõhku kasutades tuleks iga kord vv asend fikseerida,muidu liigub mingil hetkel kolb alla ja siis on täpselt niipalju ruumi ,et klapp kukub silindrisse. Olen selle läbi elanud. Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#22

L Okt 07, 2017 17:16

entson kirjutas:
N Okt 05, 2017 16:50
Võib-olla tead,et suruõhku kasutades tuleks iga kord vv asend fikseerida,muidu liigub mingil hetkel kolb alla ja siis on täpselt niipalju ruumi ,et klapp kukub silindrisse. Olen selle läbi elanud. Edu.
Olen teadlik, tänud hoiatamast.

Valve stem seal remove fit.pdf
(363.92 KiB) Allalaaditud 49 korda
83 94 868 flywheel locking attachment.pdf
(24.84 KiB) Allalaaditud 58 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#23

T Okt 10, 2017 9:13

Esistange sai eemaldatud, kuna natukse nokitsemist seal "osakonnas" on. Esilaternate kojamehed vötsin ära ja palju mugavam on ka klapikambrikaanele ligi pääseda.

kst 01.jpg
kst 01.jpg (482.87 KiB) Vaadatud 1424 korda

Paremalt porikoopast eemaldades ühe plastiku, saab kenasti väntvölli märki näha ja ka viimast pöörata mugavalt.

kst 02.jpg
kst 02.jpg (330.32 KiB) Vaadatud 1424 korda
kst 03.jpg
kst 03.jpg (458.29 KiB) Vaadatud 1424 korda

Eelmised selle auto mehhaanikud on tösised kaablikinnituskröpsude fanaatikud olnud. Nendega on ikka palju asju kinni tömmatud ja mitte aint kapoti all.

kst 04.jpg
kst 04.jpg (451.9 KiB) Vaadatud 1423 korda
kst 05.jpg
kst 05.jpg (396.53 KiB) Vaadatud 1423 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
cabriosaab
Postitusi: 11
Liitunud: N Dets 18, 2008 16:52
Asukoht:
Auto:

#24

R Okt 13, 2017 18:14

Väga hea lugemine, ma pean kah millalgi kevadel oma cabrio katusega tegelema hakkama, probleem hüdrojaama elektripoolel. Poolametlikud töökojad tõdevad vaid, et "pool-vigane", nagu sellest kellelgi abi oleks :) Kord töötab, kord ei tööta...enamasti ei tööta.
Sellevõrra elu lihtsam, et pealinn külje all ja häda korral saab ka Tammsaare tee Saabi sildiga majja minna.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 584
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#25

E Okt 16, 2017 5:01

Klapisääre tihendid vahetatud.
Suht huvitav ette-vötmine, kui varem kunagit teinud pole kahe nukaga mootoril.
Avastasin, et see mootor on pealtpoolt lahti käinud varem, suht hiljuti. Liialt puhas oli seest. Mis seal täpselt tehtud, ei teagit. Kuid nukaratastel olevatest tähtedest vöib eeldada, et seda tehti Eestis:

kst 10.jpg
kst 10.jpg (480.08 KiB) Vaadatud 1326 korda
kst 11.jpg
kst 11.jpg (486.37 KiB) Vaadatud 1326 korda


Fikseerisin väntvölli, paigaldasin omatehtud suruöhustutsi ning töö vöis alata.

kst 12.jpg
kst 12.jpg (476.8 KiB) Vaadatud 1326 korda
kst 13.jpg
kst 13.jpg (435.84 KiB) Vaadatud 1326 korda
kst 14.jpg
kst 14.jpg (481.27 KiB) Vaadatud 1326 korda
kst 15.jpg
kst 15.jpg (461.42 KiB) Vaadatud 1326 korda


Klapivedrude kokkusurumiseks kasutasin nöuka-aegset vana töörista. Sobis pea-aegu kenasti. Natukse pidin surumispinda väiksemaks tegema ja servi ümardama, et need alumiiniumi ei kraabiks (oleks vöinud ka alum-plekist kaitsetoru panna ümber vedru kuni hüdrotöukuri liugpinna ülemise servani, kuid soliidne tööriista valmistus tundus huvitavam). Jöuölga käepidemel aitas pikendada 1/2'' padrunvötme pikendus:

kst 16.jpg
kst 16.jpg (288.66 KiB) Vaadatud 1326 korda
kst 17.jpg
kst 17.jpg (383.69 KiB) Vaadatud 1326 korda


Oli ka näha, et too pime kork seal mootori otsas (vanematel mudelitel peaks sealt jagaja völl läbi käima ? ) ei olnud enam hermeetiline ja pisut öli läbi lekkinud. Sai seda isegit veits loksutada. Et seda aga lahti saada, korralikult silikooni vahele panemiseks, pidin leidma ühe poe, kust sain osta TX40 pin (torx 40 sees öönes) otsiku, et neid spets-polte keerata.

kst 18.jpg
kst 18.jpg (448.65 KiB) Vaadatud 1326 korda


Originaalklapisääretihendid sel mootoril ei olnud, seega on neid juba vahetatud.
Otseselt katki vöi ülemäära kulunud ka ükski ei olnud.
Arvan, et see töö mind suitsemisest ei päästnud, lihtsalt kogemustepagasit sai täiendatud.
Viimati muutis overspeed, P Okt 07, 2018 1:54, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Vasta