Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Vasta
Tormi2k8
Postitusi: 69
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#1

P Juul 28, 2019 13:16

Pikemat aega oli plaan leida punane või valge 9000 Aero, sinise monster-Aero asemele. Sinine Aero leidis uue ja tubli omaniku, paraku punast, valget või mistahes muud värvi (va hall) 9000 Aerot asemele ei õnnestunud leida. Hoovil olevale cabrio Viggen'ile olid plaanitud suveks ulatuslikud remonttööd, nii et valikus olid ka cabrio eksemplarid. Tartus ilmnes mõistlik pakkumine ja pikalt polnud midagi mõelda. Sai küll pigem esmalt valitud ajutiseks sõidukiks, kuid nii kere, katus kui tehnika olid üle ootuste heas seisukorras, et kadus hilisem müügiisu ära. Autoga tuli kaasa piisavalt paks mapp varasemaid töid kajastavad arveid. Mootor käib vaikselt, kast vahetab käike sujuvalt ja ei kere pealt ega alt ei leia sisuliselt ühtegi roostetäppi. Järjekorras juba päris mitmes Saab, hetkel hoovil üks neljast.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Lisadest:
154 kW Hirsch ECU koos Hirsch vedrustusega, carbon armatuur.
Mäludega el. toolid
Kliima
Püsikas

Esimese tööna sai hingerahustuseks võetud ette PCV komplekti paigaldus. Klapikambrikaane alt kõik ilus-puhas, samuti õlivannist avanev vaade oli kaunis.

Teine ettevõtmine oli hankida Hirsch'i kobra. Õnnestus leida autentne detail 9-5 Troll küljest. Paraku keevisõmbluste kvaliteet jättis soovida. Funktsionaalselt, pole tollel Trolli torul viga midagi. Toru seest on isegi kena. Fotol võrdlus 9-5 Aero MY01 kobraga.
Pilt

Hing ei andnud rahu ja sai mõõdetud sisse 9-5 originaalkobra ja tehtud ise oma äranägemise järgi üks. Toru paigaldamisel selgus, et varasemalt on juba autot õnnistatud TD04HL'ga ja cross-flow vahejahutiga. Meeldiv üllatus.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Külge sai monteeritud ka GenuineSaab'ist tellitud 3" downpipe. Tellitud sai neid esimese hooga mitu. Läks nii oma kasutusse kui läbi foorumi leidis üks komplekt uue omaniku. Hääl on meeldiv, mahe ja ei häiri ka lahtise katusega sõites.

Pilt
Pilt

Paigaldust ootab veel renoveeritud komplekt pidureid. Ettevalmistatud on 308 mm komplekt ette kui 300 mm vent. komplekt taha. Vanad sadulad lahtivõetuna fosforhappesse elu üle järgi mõtlema, pärast seda neutraliseerimine, roostemuunduriga ja kuumakindla värviga katmine ning remontkomplektide paigaldus.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Teostama peaks veel ennetavalt korrosioonitõrje ja vahetama välja viimase kui ühe jahutusvedeliku vooliku. Võiks lõpuks piksliparanduskomplektid ära tellida ja ka need vähesed puuduolevad pikslid omale kohale tagasi tuua. Kuna varakambrisse ilmus üks kasutuskõlbmatu TD04, siis tellitud on selle kodade vahele veidi suurema tootlikkusega keskosa. Ühes sellega ootavad 2 komplekti B2x4 kolbe, et need T7 ploki jaoks mõõtu ajada.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1772
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#2

E Juul 29, 2019 9:11

Igavesti kihvt, korralik asi peaks olema :)
Suveks parim Saab.
Sent from my Monte Carlo using B236
Tormi2k8
Postitusi: 69
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#3

P Aug 04, 2019 11:38

Saabus lõpuks kauaoodatud täiendus TD04 kodade vahele. Seekord oli eesmärgiks pääseda kõikvõimalikest kodade treimistest.

Pilt

Pilt

Lisaks pisut erilisemale külmatiivikule ka 9-labaga turbiinivõll. Eks pärast paigaldust ole näha, palju rõhk ja IAT sama mAir juures langevad.
Tormi2k8
Postitusi: 69
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#4

L Sept 21, 2019 19:15

Vahepeal toimunud suuremas osas pisemate vigade likvideerimine.

Ega enne polekski osanud vaadata kui alles pärast OpenSID lisamist softile. Tingitud oli see justkui küttenäljast kõrgematel pööretel. Selgus, et mAir jäi mReq'ist omajagu maha ning samuti krudis Amul üsna kiiresti 1800 peale. Mõeldud-tehtud ja asutud veajahile. Sai treitud sobilik adapter õhulugeja asemele, kust siis surve järgi löödud. Samuti ka lahti ühendatud cobrast karterituulde minev osa.

Pilt

Lekkis enam-vähem kõik, mis seda teha sai. Ühesuunaklapid lekkisid sisuliselt kõik.
1) Esimese asjana sai võetud kasutusele T5 EVAP (või ka MY06+) sarnane lahendus. Üks lekkiv klapp jälle vähem;
2) drosseli peal olev o-ring. Kale, mõranenud ja rõhk tuli pahinal läbi. Asendus kohalikust Hydroscandi-laadsest poest paarkümmend eurosenti;
3) kollektori küljes olev nippeljaotur bypass'i juhtklapile ja kütterõhuregulaatorile. 10 mm polt lahti ja ka selle all peidus olnud o-ring oli kale. Lagunes eemaldamisel. Vahetusse;
4) pneumoliitmikud. Uus liitmik ca 15€/tk. Sai eemaldatud punased plastvõrud ja nende tagant o-rõngad. Uued asemele, vanad võrud järgi ja pidasid need liitmikud taas.

Kõikvõimalike vaakumvoolikute ja o-rõngaste vahetuse tulemusel kukkus Amul 1800 pealt 200 peale. Samalaadsed protseduurid said tehtud ja hoovile saabunud Viggenil.

Salongiradikasse mineva jahutusvedeliku vooliku klambri vahelt hakkas läbi immitsema. Ajutise lahendusena, lõigatud klambri alt jupp maha ja surutud voolik uuesti otsa. Selgus aga, et voolik ise seest kummipurune. Kaalutud, kas osta vaid salongiradika voolikud (~20€), osta kõik uued või tellida kõik uued ja silikoonist. Vahetades kõik voolikud, siis hinnaerinevus silikooniga jäi minimaalne. Enne veel kui sai kõik voolikud välja vahetatud, jõudis toosama salongiradikasse minev voolik aga lõhkeda hoopis klambri kõrvalt.

Pilt
Pilt

Viimasena, kuid mitte vähemtähtsana, hoovile saabus veel üks Saabipere liige ühe 5D Viggen'i näol.

Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 69
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#5

N Nov 07, 2019 18:27

Viggen/Aero karbikatete küljest esimeste tõstekohtade katete irdumise vastu sai vahepeal leitud mõningane leevendus. Kui tellimine on tülikas, variant 2 on need katted ise valmistada. Esmalt küll oma tarbeks, kuid piisava nõudluse/soovi korral võib neid ka suurema partii valmistada. Järgmisena proovib ehk ära pukseerimisaasa katte paljundamise.

Pilt
Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 69
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#6

N Jaan 23, 2020 11:40

Juba mitu kuud tagasi sai cabrio täiendust teise stangeringi näol. Kiitus Kruvile väga hea töö eest. Montaaži hetkel aga esimesi katteid polnud, seega tuli midagi välja mõelda.

Pilt

Pilt

Arvestades, et pea igal stangel või karbikattel, mis käest läbi käib on üks kate puudu, siis lisaks esimeste tungikoha katete pöördprojekteerimisele sai võetud ette ka pukseerimisaasa ja tagumiste tungikoha katted.

Pilt

Kuniks auto seisab ja ootab et EHK tali ikka taeva jääb ega tule märtsis maha, saab viia läbi kõikvõimalikke pudi-padi nokitsemisi, millega aega küll. Tänu kasutajale Raudsepp on õnnestunud asendada salongis hulk detaile, mis juba ostes olid kiriimulised või kuidagi kahjustada saanud. Üht-teist veel vahetada, aga olukord parem kui varem.

Kõik 9-3, mis perekondlikku koosseisu kuuluvad, olnud vähemalt ühe ragiseva-kahiseva kõlariga. Membraanid lihtsalt komposteerunud. Kiire lahendusena sai nähtud asendamist 9-5'st pärit kõlarite näol. Kiiret lahendust ei tulnud ja asendamisele läksid kõik. Mis puudutab kõlarite takistusi, siis armatuuris leidus nii 4 kui 8 ohm, esiustes 2 ja 4 ohm. Taga aga vaid 2 ohm. Kõigil kenasti Saabi kirjad peal. Cabio Viggen'il olid uste sisse tehasest paigaldatud Harman/Kardon kirjadega kopsikud (PN 4616983). Kiire plaan nägi ette 9-5 ustekõlarite paigaldamist koos kopsikutega. Küll aga selgus et 9-5 omad on kõrgemad ja uksepolster peale ei lähegi. Treipingis sai need tehtud madalamaks. Samuti HK kopsikutel sai maha treitud kõlarite aste, et saaks paigaldada ka ümaraid kõlareid.

Pilt
Pilt
Pilt

Kokku sai töödeldud sobivaks 4 komplekti kopsikuid. Mis aga selgus, 9-3 HK kopsikud on madalama paigaldussügavusega kui tehase-Pioneer'i korral! Kuna kõlarid seal olid ise 2 ohm, siis sellest tulenevalt sai kasutada Audison Prima AP 6.5 2 ohm varianti. Kui 9-5 kopsikud sai aetud sobivasse mõõtu, siis tuli välja et ka nende paigaldussügavus oleks sama, mis 9-3 HK variandi puhul (ukse sisepinnast kõlari paigalduspinnani on ~29 mm). Ka sinna sobiksid pigem Audison'id. Teistel juhtudel sai treitud kõlarikorpuse seest ribid välja, nii et sisemine ava jääks 165,5 mm. 4-oomiste tehase-Pioneer'ide asemele läksid 4 ohm Hertz'id. Kruvipeade alla oli aga tarvis teha sobiva läbimõõduga puksid. Vastasel korral pingutades kruvi, hakkas membraan äärest deformeeruma.

Pilt

Ühenduste tegemiseks sai kõlarikorvi küljest pistiku neet lahti puuritud, vuntsid läbi lõigatud, pistikud vanadest juhtmejääkidest puhastatud ning joodetud uued juhtmed külge. Kõlaripoolsed ühendused esmalt joodetud, seejärel lisatud pressitavad otsad. Pistiku joodised sai hiljem kaetud kuumaliimiga.

Pilt

Tulemus? Pärast ~30h sissemängimist läks heli tunduvalt paremaks võrreldes esmakuulamisega. Võrreldes algupärasega? Meeletu erinevus. Võib rahule jääda. Järgmine samm oleks ehk DSP'ga minivõimendi paigaldus originaalmaki ja kõlarite vahele. Kahel cabriol jäänud vaid tagaklarite vahetus. Kuna nende kronstein on omamoodi "eriline", siis proovib ehk üldse CAD+3D printida mingisuguse hübriidi esiuste kopsikutest ja tagakõlarite kronsteinist.

Kuna hallil cabriol tekstiilist keskosadega uksepolstrid, siis eesmärk on need asendada lähikuudel nahast alternatiividega. Kui leiab Aero polstrid, väga hea. Kui ei leia, läheb tõenäoliselt käiku Deauville replica. Kui on pakkuda Hirsch/Carline kirjadega summutiotsa, siis võib teada anda.
9-5LPT
Postitusi: 1093
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#7

N Jaan 23, 2020 12:39

Pean vaatama, kas mul äkki on üks Hirsch summuti ots riiulis.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Tormi2k8
Postitusi: 69
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#8

N Jaan 23, 2020 14:11

9-5LPT kirjutas:
N Jaan 23, 2020 12:39
Pean vaatama, kas mul äkki on üks Hirsch summuti ots riiulis.
Esimene osa on niigi 3" RV. Täiendavalt tervet tagumist osa ei tahaks välja vahetada, ega ka lõppsummutit. Paraku Viggeni ringi lisamisega see ümar lahendus päris kena ikkagi pole. Hirsch/Carline ots täidaks ehk eesmärki.

Variant 2:
Pilt
Pilt

Täidaks stangeava ideaalselt, aga ilmselt lisaks omajagu müra.

Varakambrisse jõudis ka üks 9-5 Troll'i komplekt. Valikuid mitmeid, kuhu see istutada. Eks paistab. Hirsch'i keevitustöö on taas tasemel.

Pilt

Mis puudutab Troll'i pealt pärit turbosid, siis ÜLLATUS, need kõik polegi ühe malli järgi valmistatud. :shock: Varasem kokkupuude olnud autentse Troll'i TB2810 turboga, mille külmakojal Hirsch'i tähised graveeritud (vt: viewtopic.php?t=21063). Nüüd aga taas Hirsch'i tähised peal. Kui eelmisel turbol oli külmatiivik 42,5/60 mm, siis praegusel on aga 44,5/60. See aga korralik tagasilöök keskosa leidmisel, sest et Fiat'i oma sinna enam ei sobi (11-labaga billet tiivikuga Fiat'i CHRA leiaks praegu 280€+post :head: ). Lisaks on cobra v-bandi osa veidi erinevalt teostatud. Kui väiksema tiiviku, tehase downpipe'i ja vahejahutiga suutis see B234 peal toota mootorist 214 kW ja 520 Nm, siis kange kiusatus proovida järgi, mida antud variatsioon võimaldab. Eelduseks muidugi, et leiab sobiva keskosa. Hirsch saatis e-maili teel päringu peale igatahes pikalt. Nii nagu nad ei paku ei taastamisteenust ega ka "uut", siis samamoodi ei ütle nad ka Garrett'i numbrit konkreetse külmatiiviku kohta.
Tormi2k8
Postitusi: 69
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#9

T Apr 07, 2020 20:43

Kuni uksepolstrid ja -paneelid maas, siis viimasena veel said vahetatud tagumised kõlarid. Kuigi varasem kogemus cabrio Viggeni tagakõlarite vahetusega olemas, siis seekord sai valitud teine lähenemine. Võimalus oleks olnud kasutada ka 160 mm koaksiaale (https://www.noortehnik.ee/hertz-dieci-d ... alkolarid/), kuid sai mindud keerulisemat teed (https://www.noortehnik.ee/hertz-cento-c ... alkolarid/). Kõrgsageduselement neil tsentrist väljas ning on pööratav. Originaalmakk jääb esialgu alles, lisandub aga veel mikrovõimendi, mis tuleb kindalaeka taha kuidagi ära paigutada.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Vasta