Oot, jälle 9-5 ?
Noh jah, oli üks elustamist vajav masin müügis. B205E, 110kw, 5-ne automaatkäigukast, varustus Arc - nahk, ESP, cruise, SID2, AS2 - suurt midagi lisasi ei ole aga kaalub ikka 1695kg.
Auto oli ostes avariiline, kõks oli väike aga eelmise omaniku valmis ostetud detailid kõik ei sobinud - pre facelift tiivad ja osadel asjadel olid kinnitused katki. Vahetusse läks kokkuvõttes esimene pamper, tiivad, esimesed tuled ja suunatuled, jahutusradiaator, roolivõimu toru, iluvõred ja vasak rattalogar.
110kw on mannetu, kuigi automaat 2.0 tundub isegi pisut etem kui manuaal isend. Garrett on vahetatud nüüd Aero Mitsubishi TD04 vastu, kütusepump on kordades tootlikum Walbro GSS341, kütuserõhku on tõstetud 0.5bari, ühuvõttu on parandatud suurema snorkliga, alumiinium by-pass klapp on 1,2barise vedruga, katalüsaatorid on vahelt minema löödud ja vaakumvoolikud koos kõikide klappidega mis peaks õhku ühte pidi läbi laskma on välja vahetatud. Kilowattide poolest peaks nüüd samaaasta Aero välja andma küll.
Ja siis mõned tähelepanekud....
sealt vahelt leidis ka silikooni
1-ne silinder
2-ne silinder
3-s silinder
4-s silinder
Karter
Tehtud tööd:
- raamsaaled, Saabi originaal osad 42,10€
- kepsusaaled, Saabi originaal osad 33,28€
- õlivõtturi rõngastihend, Saabi originaal osa 3,4€
- õli tagasivoolu toru rõngastihendid, Saabi originaal osad 2x0,65€
- esimene väntvõlli simmerling, ELRING 4,05€
- õlipumba tihend, Saabi originaal osa 5,7€
- esimene rihmaratas, Saabi originaal osa 10€
- veepump, MEYLE 26,18€
- rihmapinguti, INA 28,94€
- juhtrull, INA 20,84€
- soonrihm, Dayco 8,18€
- termostaat, Saabi originaal osa 12,05€
- tosool
- õlirõhu andur, Saabi originaal osa 8,93€
- õlijahuti termostaat klapp
- klapikambrikaane tihend, Febi Bilstein 10,48€
- küünlad, NGK BCPR7ES-11 8,04€
- 3mm vaakumvoolikud, Samco 13€ 3M
- 6mm vaakumvoolikud, Samco 16€ 3M
- EVAP klapid + PCV klapp 9189564 12€ + 7€
- alumiiniumist by-pass klapp, Ebay 14€
- õhufilter, ALCO 5,49€
- mootoriõli 2x Shell Helix 5W40 5L 29,98€, BP Visco 5000 5W40 32,12€
- õlifilter 2x, Saabi originaal osad 5,23€
- kütusefilter, Knecht, 14,14€
- kütusepump, Walbro GSS341 255lph 68€
- kütuserõhu regulator, Bosch 3.5bar, 16,48€
- õhuvõtu toru (Snorkel) 5€
- katideta downpipe
- roolivõimu torud, 10€
- roolivõimu õli, CHF-11S 5,6€
- käigukasti õli, Liqui Moly TopTec 1200 5L 53€
- kapoti amordid, Kilen 15,84€
- klaasipesupaak
- klaasipesupaagi kork, Saabi originaal 2,5€
- esimsed suunatuled, Valeo 2x37,86€
- esimesed tuled 2x30€
- esimesed tiivad 40€
- vasak esimene logar 10€
- Aero esimene pamper 100€
- Aero karbilaiendid 30€
- Aero rool 15€
- Aero kellad 10€
- Aero istmed
- Alu look dash 30€
- Aero turbo, 300€
- turbo õli- ja veetorud
- turbo tihendid, mutrid ja vaskseibid, Elring 13,79€
- aku, Exide EA770 Premium 77Ah, 82,60€
- raadio 15€
- õhufiltri kopsiku puksid 2x7,60€
- torque rod koos pur puksidega 31,35€ + 30,40€ Powerflex
- turbo vahejahuti
- jahutus radiator, 30€
- pidurivõimendi 20€
- välis temp. andur 9€
- kojameeste ring 25€
- ALU 55 veljed 200€
- tagasilla silikoonpuksid 72€ Lemförder
- tagasilla suured puksid 50€ Powerflex
------------tagasilla pukside vahetus 100€
Saab 9-5 Arc -> Libaaero 2.0t, MY02, Pootsman
Jõudu! Laua pealt paistab, et sihid kohe vähe kangemat minekut, isegi 3.5 bar kütuserõhuklapp piilub vist sealt.
Pisut äkilisem võiks olla jah, 2.0 110kw ei vea kuskist otsast.
Garretti karp on pettus, seal sees on Aero turbo. 3.5fpr, suur snorkel ja walbro kütusepump on olemas. Soft on kodupruul, T7Suite arvab nii:
Aga raamsaaled?
Homme ka päev, eks siis näis
Lisatud failid
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
- Asukoht: Tudulinna
- Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.
Oskab ehk keegi targem sellele vastata miks seda sorti mootoritel just see keskmine raamsaale saba maha paneb? Olen ise ka mitu-mitu mootorit ära lammutanud ja kõikidel on ainult keskmine raamsaale ära.
Oskab ehk keegi targem sellele vastata miks seda sorti mootoritel just see keskmine raamsaale saba maha paneb? Olen ise ka mitu-mitu mootorit ära lammutanud ja kõikidel on ainult keskmine raamsaale ära.
Kui keskmine raamsaale on ära siis pidi see märk olema kõverast väntvõllist
Huvitav on see, et ükski asi ei vihjanud saale kulumisele, mootor käis jumala siidi, ühtegi kõrvalist heli ei ole. Mul on neid 3 tk ennem olnud ja vaata et kõige vaiksem neist. Õlirõhk 1bar tühikäigul sooja mootori ja vana 5W30 õliga on IMO okei.
EDIT: daags oskab kindlasti midagi rääkida nende kohta, tal on päris suur teadmiste pagas nende mootorite ehitamise ja lammutamise vallas.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Ilus IC
Nüüd sain aru miks peab MapTun-ilt Perfomance saaled tellida. Raamsaaled (e.-69) peal ka kiri Poland? Enamusel nagu kepsusaaled teevad ringi(e.-70)....
OT: Kunagi ScanTech-i 9k-le juppid tellisin ja pakkendil oli kiri Made in Tai.... , aga juppil enad kiri sweden.
Nüüd sain aru miks peab MapTun-ilt Perfomance saaled tellida. Raamsaaled (e.-69) peal ka kiri Poland? Enamusel nagu kepsusaaled teevad ringi(e.-70)....
OT: Kunagi ScanTech-i 9k-le juppid tellisin ja pakkendil oli kiri Made in Tai.... , aga juppil enad kiri sweden.
__In Boost We Trust__
Ilus IC
Nüüd sain aru miks peab MapTun-ilt Perfomance saaled tellida. Raamsaaled (e.-69) peal ka kiri Poland? Enamusel nagu kepsusaaled teevad ringi(e.-70)....
OT: Kunagi ScanTech-i 9k-le juppid tellisin ja pakkendil oli kiri Made in Tai.... , aga juppil enad kiri sweden.
Ettevaatlik tasub performance saalega olla - performance saale on kõvem/jäigem, kui tava saale ehk reaalsuses probleemide korral saab viga väntvõll, mitte saale. Tuttava Nissanil oli juhus, kus race saale kriipis tutika väntvõlli ära, oleks OEM saale olnud oleks pääsenud remontmõõtu lihvimisest.
Ma usun et see Made on Poland ei ole probleem Sõidavad siin ju mehed ka pool milli ja peale kilomeetreid originaal saaledega. Kepsusaale on Hitleri käsitöö. Aga ringi nad pole käinud, lihtsalt üsna kulunud välimusega. Vahetamata neid jätta oleks patt, eks see umbes õlivõttur jättis nad kuivale.
IC on jah kena paranka Peaks sirgeks väänama ja teise veel sebima siis Kristjan saaks kaks kokku keevitada aluvannidega ja oleks üks BIG jahuti.
Ei saa ka aru,ennemuiste kontrolliti neid saalesid ,mis õlipumbast kõige kaugemale jäid,sest sinna jõudis läbi eelnevate lõtkude kõige vähem õli,pole saabi õlitusse väga süvenend aga teoorias oleks 5ja4s kaugemal,või käis see eelnev kepsusaalede kohta,pole enam kelleltki küsida.Aga jah,minu kogemus samuti keskmise kohta,samas 2se ja 4da saale koormus ei tohiks väiksem olla ja ei mäleta üldse ,et enne Saabi oleks raamidega probleemi olnud, alati kepsud ja kõvera väntvõlli juttu olin näinud siiani ainult v8 vene veoka kohta kõigest ehk paar korda ,võib-olla veel liiga vähe elu näinud?
Saan harva sõita SAABIGA.
Klapikambrikaane õliaurude püüdur? oli kenasti umbes. Need kaks toru mis vaatavad kaane alla olid nii umbes, et sealt ei läinud 2mm traat ka läbi peale 30minutit leotamist. Lihtsam oli kuurist asendus kaas otsida ja seda pisut nühkida. Pamper ja esimesed tiivad on värvitud ning mootor on alt koos.
Saabus 3.2mm ID-ga silikoon vaakumvoolik ja paar klappi 6mm vooliku jaoks UK-st
Saabus 3.2mm ID-ga silikoon vaakumvoolik ja paar klappi 6mm vooliku jaoks UK-st
2 lidrase kohta suur väändenumber graafikus ja hp ka kuidagi suur... Inj dc kohta tühja % ei jäta. Ikka täiega
360cc juures ei saagi midagi tühjaks jääda see soft läheb käiku muudetud inj const, battcortabi ja kütusekaaridga kuna suuremaid pihusteid on vaja seal. viimane versioon millega mootor tuksub hetkel on viimases postis, Mreq 1150, DC 100% 5500rpm alates. 380nm
B205 surveaste ka madalam kui 2.3-l, ei lähe nii kiirelt detoneerima ehk
Huvitav kokkusattumus oli softi kirjutamisega. Kirjutasin laua peal ära ja siis panin aju autosse aga open sid ei avanenud, lugesin softi maha ja kõik klappis. Nüüd selgus, et ilma toimiva välistemperatuuri andurita open sid ei toimi.
Uuem T7Suite enam ei näita DC üle 100.
Softidüno graafikut muidugi tõe pähe väga võtta ei tasu, sel päris mitu asja, mis väände kõrgematel pööretel alla kisub
Softidüno graafikut muidugi tõe pähe väga võtta ei tasu, sel päris mitu asja, mis väände kõrgematel pööretel alla kisub
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Päris huvitav lugemine. Kuna pauku teed?
Käis juba paukumas, "sõidab, liigub, pidurdab".
Kuidas siis oli, kodukootud softiga või alustuseks läks mingi lahjem?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Päris huvitav lugemine. Kuna pauku teed?
Käis juba paukumas, "sõidab, liigub, pidurdab".
Kuidas siis oli, kodukootud softiga või alustuseks läks mingi lahjem?
9-3 Aero ja 9-5 2.0lpt segu on soft.
Tühjaks pole vajutanud, õlirõhu andurist tilgub õli kenasti katalüsaatori peale, pauguga põlema saaks kindlasti nii
Kuna pauku teed?
Ei tea, sumpsi vaja, kütusesüsteem vajab veel tegemist, töölt saadeti kaheks nädalaks koolitustele, ehk suve lõpuks kindlasti kuhugi ei jõua...vist kevadel dünos saab pauku
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Pane bolt, anduri asemel sisse, kuni saad uue anduri. Mul korra nii oli, Tartus reedel õhtul ei saanud kuskilt seda, aga järgmisel päeval pidin tagasi Soome sõita, ainukene lahendus- bolt.
__In Boost We Trust__
No vajab veel tegemist...
1) el peeglid ei toimi
2) lambdaga on mingi kala, näit peaks üles alla käima aga ei käi, OPENSID väärtus on 2500 ja seal ta püsib, AMUL üle 1100 ja veakood 0768, ehk P0300 Random Misfire Detected. Knocke ja Mifisi samas ei tule, 15km peale 2 knoki esimes pütas ja 3 neljandas, see nagu pole midagi. Eks peab üle käima voolikud, ja õhutorud, vb teist Di kassetti veel proovima.
3) suunatuled ei tööta, ükski - korras
Nii ülevaatusele ei hakka küll minema
1) el peeglid ei toimi
2) lambdaga on mingi kala, näit peaks üles alla käima aga ei käi, OPENSID väärtus on 2500 ja seal ta püsib, AMUL üle 1100 ja veakood 0768, ehk P0300 Random Misfire Detected. Knocke ja Mifisi samas ei tule, 15km peale 2 knoki esimes pütas ja 3 neljandas, see nagu pole midagi. Eks peab üle käima voolikud, ja õhutorud, vb teist Di kassetti veel proovima.
3) suunatuled ei tööta, ükski - korras
Nii ülevaatusele ei hakka küll minema
Mu masinal ka ostmisest peale peeglid ei toiminud, natuke nagu häiris, aga kuna eelmine omanik oli sama pikk, siis peeglid olid õigesti paigas ja polnud vaja sättida otseselt. Mingi hetk avastasin, et peeglid olid lihtsalt kinni ussitanud. Natuke klaasist sõrmedega edasi-tagasi liigutades hakkasid mõlemad peeglid tööle
Ülevaatus läbitud, märkusi ei olnud.
Tähelepanekuid endal:
[strike]1) käigukasti õli torud immitsevad[/strike]
2) esisillas on kuskil mingi kolin
3) pidurivõimendi lekib
[strike]4) veepump, pinguti ja juhtrull tellitud, loksud sees[/strike]
5) Aero istmetest ja vedrustusest tunnen puudust
Lootus on, et see aasta saab ikka korras Saabiga sõita
Tähelepanekuid endal:
[strike]1) käigukasti õli torud immitsevad[/strike]
2) esisillas on kuskil mingi kolin
3) pidurivõimendi lekib
[strike]4) veepump, pinguti ja juhtrull tellitud, loksud sees[/strike]
5) Aero istmetest ja vedrustusest tunnen puudust
Lootus on, et see aasta saab ikka korras Saabiga sõita