Saab 9-5 Aero 184kw, 2002, Eerik911

Vasta
eerik911
Postitusi: 21
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#1

P Veebr 02, 2020 21:49

Tere kõik see pere,

on ka mul aeg oma esimene tutvustav postitus teha, kuna Saabe on minu käe ja hoolitseva silma alla tekkinud juba kolm. Alguses 2008 9-3 1.9 TiD, millega mina ja peastaap(abikaasa) väga rahul oleme, siis mu ema 900 2.3 vabalthingav, millega ka tema väga rahul on ja nüüd siis enda suurest huvist minu päris oma esimene Aero. Võib täitsa öelda, et olen omatmoodi pere hulluks keerand. No on head ja vastupidavad autod.

Endale siis soetasin täna 1250 euriku eest Tondi Selveri parklast oma esimese Aero. Automaat. Väljaveeremise aastaks 2002. Lisadest on vist suht täispauk, aga ega ma täpselt ka ei tea. Kõik on elektriga käitatav(välja arvatud roolisammas :wall: , aga küll ma harjun). CD-Boxi ka pole, aga ega ei tunne puudust ka. Istmed annavad sooja ja puhuvad ka, kui vaja. Vihmasensor ,parkimissensorid, ksenoonid. Beež nahksisu. Suht uhke värk minusuguse jaoks. Kere on ka suht korras. Lahingarme on, aga igalpool on vaid roostealged või pole sedagi(vist kunagi hästi hoitud). Sisu on ka kindlasti välja vahetatud. Kui võrrelda meie 9-3 ja 9-5 sisu seisukorda, siis on see ilmselge.
Aga ega auto probleemideta pole. Algusest peale tervistas mind mootoritule soojendav paiste, mis kord oli ja kord polnud seal ning samuti selle kõrval valgustas minu silmi automaatse tulede taseme reguleerimise errori tuli. Mootoritule paranduseks andis endine omanik kaasa ka uue süütekasseti, mille ma vast homme peale keeran kah. Loomulikult uute küünaldega. Tuttaval mehhaanikul on olemas ka laiatarbe diagnostika seade Delphi ja selle tulemusel sain koodideks p0340, p1312 ja p1334. Kiire googeldus andis ühese vastuse, vaheta see DI ära, siis ehk pääsen sellest tulekesest. Selle tulede jama jaoks aga on vist tech2-te vaja, kuna tuttava lmasin selle kohta midagi öelda ei osanud. Samuti vasak tuli vilgub imelikult. Nagu oleks voolu jama või midagi. Eks kui parema, kui jaanuari kuise pärastlõunase valguse kätte saan, siis kontrollin juhtmed üle. Või on ehk seal midagi muud, mida vaadata võin? Samuti sõitsin pimedas, et näha kui jube nende tuledega on(näitavad ju madalale), siis sain teada, et täistuled ei jää peale. Asi peaks olema relees. Üritasin otsida, ei leidnud. Missugune see õige nüüd siis on, mida ma vaatama peaks?
Lähiajal peaks veel mootoripadjad üle vaatama. Vahest on viiendaga madalatel pööretel kerget vibra tunda. Ketikomplekt vajaks ka lähiajal vahetust.
Seega siit ka abipalve, ehk on kellelgi siinkandis ka Tech2 olemas, millega saaks lihtsalt üle vaadata, et andur seda tulede jama põhjustab(võin maksta ka sümboolselt)? Ning samuti, palun suunake mind õige täistule releeni.

Omaltpoolt vabandused Heffile, kellega ma lõpuks kokku ei saanudki, kuna selle auto lisad kaalusid korralikult minu jaoks tema auto üle.

Panen siia alla ühe pildi ka, lähitulevikus teen ise. Hetkel laenasin selle auto24 kuulutusest.
Manused
Saabik.jpg
Saabik.jpg (348.99 KiB) Vaadatud 431 korda
crisp
Postitusi: 24
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht: Tallinn
Auto: ´03 9-5 aero vagun

#2

P Veebr 02, 2020 22:09

Muretuid km uue masinaga. Väike ot ka. Heff müüb oma 9-5'te?
eerik911
Postitusi: 21
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#3

P Veebr 02, 2020 22:13

Ma arvan, et Heff peaks sellele ise vastama. :lol: :lol:
konks222
Saabiklubi liige
Postitusi: 556
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#4

P Veebr 02, 2020 22:17

Et see esituli vilgub sellest ka see tuledeerrori kontrolltuli. Vaheta pirn ära.
heff
Postitusi: 238
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero

#5

P Veebr 02, 2020 23:15

Kobe Saab, kahju et ees Aero stanget sel aastakäigul veel polnud :P
Head kulgemist!
OT jätkuks: enda oma otseselt müügis pole, aga pakkumistele olen avatud, et midagi muud proovida.
eerik911
Postitusi: 21
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#6

T Veebr 04, 2020 0:02

Sai siis täna ette võetud veidike tegemisi Aero kallal. Esmalt läksin lähimasse autopoodi, kust soetasin enesele Philipsi D1S Ksenooni, lootuses, et see kõrgusanduri jama ja ehk ka kaugtule jama kaob. Lasnamäe Motoneti tuulises parklas pidin tõdema, et ei kadunud neist kumbki. Egas midagi. Eks siis peab ikka andureid ja releesid vaatama hakkama. Õhtupoole sain proovida ka teist oranži releed, sellega oli kõik endine. Seega on kala mujal. Internetis kolades jäi justkui mulje, et dual-ksenoonidel on omakorda veel mingi täistule relee. Eks homme proovin ja vaatan.
Igatahes vaja oli veel vahetada DI-kassett ja süüteküünlad. Süüteküünlad valisin vast ka õiged. NGK Platinum Laser seeria-ja-midagi-veel-number-6-oli-ka(ega pea prügukast ole). Kiire foorumi otsingu kasutamine andis kiirelt vastused.
Peale küünalde ostu ei muud, kui tuttava mehhaniku juurde, kellelt küünalde keeramiseks pikemat padrunit sain laenata ja töö hakkas pihta. Olin terve päeva masinaga ringi unnanud selleks ajaks ja esimeses tuhinas ei taibanud oodata, et mootor jahtuks. Oi need kruvid kõrvetasid. :oops: Esimese kruvi suutsin suure ähmi ja kobistamisega auto mootoriruumi ära kaodata, nägin seda vaid kukkumas. Päästa ei andnud. Proovisin küll plastikuid eemaldada, küll autot liigutada, miski ei aidanud. Õnneks leidsin samasuguse keermega kruvi ja asendasin sellega. Silma küll kriibib veits, aga küll ma asenduse saan. Igatahes vahetatud need küünlad siiski said ja DI-kassett sai ka ilma probleemideta peale. Vanad küünlad olid ikka suht otsas omadega. Ühes oli isegi keraamilises osas korralik mõra sees. Igatahes... esimese hooga ei tahtnud mootorituli kustuda, aga tuttav OBD lugejaga nullis selle ära. Lootsin, et oh-nüüd ongi kõik. Tutkit. CEL soe kuma tervitas mind varsti jälle. Põhjust veel ei tea, aga kahtlustan ikka samu koode, kuna ma ei tea vahetatud DI päritolust mitte midagi. Muidu hakkas mootor kohe kõrv-kuuldavalt paremini jooksma. Tühikäigul tundus ka justkui stabiilsem olema.
Muidu panin ka endale häirekellasid töölepanevat tähele, aga selleks vast on enne vaja kellegi teie arvamust ka. Nimelt panin tähele, et selle kaane, kus vahel DI käib ja mootori vahel oli kasutatud mingi hetk hermeetikut. Seda märgates vaatasin ka mujale ja tundus, et ka karterikaane vahel on seda kasutet. Tean, et selles viimases küll midagi erilist pole. Eluaeg on seda tehtud ja tehakse veel.
Aga selle ülemise osa kohta küsiks, et kas see on midagi tavalist või pigem pean hakkama hoiupõrssasse raha koguma uue mootori jaoks, sest minetea?
Igatahes tundub, et kindlast kulgurist on miskitsugune projekt saamas. Eks ole ta muidu ka kindel kulgur, aga no võiks parem olla. Saaks nendest tulekestest armatuuril lahti, oleks elu lill. :D
PS: Täna sain esimest korda ka korralikult suruda peale küünalde ja DI vahetust. Algus tõmbas naerule, siis korraks kergesse paanikasse ja siis jälle naerule, kui Püha Boost järele tuli ja rooli kiskuma hakkas. Ees oleva auto tagatuled muutusid väga selgeks väga kiiresti. Peab leidma pikema tühja koha, kus saaks ohutumalt seda teha. :head: :head: PIldimaterjali ehk teinekord.
tormipoeg
Postitusi: 123
Liitunud: E Okt 28, 2013 14:05
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Vector, 2007, 1,9 TiD 129 Kw

#7

N Veebr 13, 2020 10:56

Kõrgusanduri jama saab lahendatud siis, kui vahetad ära silla tala küljes oleva(d) kõrgusanduri(d).
Need kipuvad seest väljapoole ära mädanema ning ega üldjuhul muud muret polegi.
Praegu, kui see märguande tuluke sul põleb, peaksid xenonid ise minema kõige alumisse asendisse. Selliselt on pimedas suht keeruline sõita.
Sul on võimalik nad ka kõige ülemisse asendisse suunata, kuid selliselt pimestad teisi juhte. Nimelt käivitamisel pane süüde sisse, oota ära kuni tuled liiguvad alla ja alles seejärel käivita mootor. Siis peaksid tuled liikuma kõige ülemisse asendisse (al 2006 9-5-l nii tomis).
Soovitan siiski vajalikud andurid ära vahetada (ca 80 eur. tk) ja on üks mure vähem.
Vasta