Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Vasta
ottosmoke
Postitusi: 21
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero, 2003, 200kW+

#1

R Sept 27, 2019 19:44

Tervist!

Minu eelmine Aero leidis omale kahjuks õnnetu lõpu. Siin on aga tema mantlipärija - loodame, et õnnelikuma saatuse ja pikema elueaga :)
Antud masin sattus mu kätesse üsna ootamatult ning täpseid võimsusenäitajaid ei teagi, eelnev omanik teadis ainult rääkida, et 200+kW. Kõik info antud masina kohta on palavalt oodatud, kui keegi siit foorumist peaks miskit teadma. Edasi läheb igatahes igati mehiselt ja see loomalikkus on täitsa olemas.

Plaanidest ja tehtud töödest:

Seni pole ise rohkem teinud, kui eemaldanud esistange lisa, mis oli kummist ja üsna näruses seisukorras. See stock esistange on minu arust ka oma loomulikus olekus kõige kenam.
Tulede osas, tagumised jätan kindlasti nii nagu nad on. Esimeste suhtes olen veel kahevahel - ühest küljest mõnus kuri välimus, teisest küljest teeb kuidagi odavaks. Samuti tundub, et pimedas sõites ei valgusta hästi. Eks näis, novembris nagunii ülevaatus, lasen vast ülevaatuse meestel otsustada, kas ja mida peaks nende tuledega ette võtma :D Praegused veljed jätan talveratasteks ja kevadeks vaatab midagi kenamat alla. Punased suppordid tahaks ka mustaks või muuks tagasihoidlikumaks lasta.

Vigadest pole hetkel muud avastanud, kui et kõrvalistujapoolne aken ei taha hästi üles minna. Sõidab-toimetab seni kenasti, v.a. väike vibra mis pidurdades on suuremal kiirusel.

Aga et te teaksite ikka millest jutt käib, siis siin ka paar pilti:
2019-09-27 07.09.27 2.jpg
2019-09-27 07.09.27 2.jpg (303.01 KiB) Vaadatud 1177 korda
2019-09-27 07.09.27 1.jpg
2019-09-27 07.09.27 1.jpg (191.62 KiB) Vaadatud 1177 korda
2019-09-27 07.09.26 4.jpg
2019-09-27 07.09.26 4.jpg (234.33 KiB) Vaadatud 1177 korda
2019-09-27 07.09.26 1.jpg
2019-09-27 07.09.26 1.jpg (146.11 KiB) Vaadatud 1177 korda
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1085
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#2

R Sept 27, 2019 20:15

Auto oli Pärnus tuttava kasutuses kevadel veel, edasi käis tõesti hästi. Open-Sid oli peal mäletamist mööda + softi tuuning. Viking Motorsi ajalugu oli autol, esimene lip on kaduma läinud mis all oli...
alari83
Postitusi: 22
Liitunud: E Mai 12, 2014 21:24
Asukoht:
Auto:

#3

R Sept 27, 2019 20:41

Terv,see auto oli ka ninu valduses ,ostsin üsna kommirahaga np autode platsilt. Nägin temaga palju vaeva ja tegin parendusi. Soft,pagassilip ,stangelisa ,pluss toona veel väga korralikud esituled said minu pandud. Pluss paagivitsad ,piduritorud,abiraami puksid ,tagasillapuksid ,sillaregullid jne jne. Aga sellest nüüd ikka rohkem kui 2 aastat ,kui ma neid asju tegin,peale mind tundub nagu rändkarikas kahjuks. Saalesi soovitaks kontrollida,ma vahetasin kolmanda raamipaku omasi kaks korda ,ostes vahetasin kõik saaled ja keskmine oli nendest kõige kehvem,sõitsin 20k ja vaatasin uuesti ja jälle oli keskmine osaliselt kulunud,mitte küll enam nii vilets kui enne aga panin ikka uued,nii et sisse võiks vaadata,sest minust järgmine omanik sõitis selle mootori veel õlist kuivaks ka korra,nii et kett laulis nagu vares aknataga. Pidurikettaid vahetasin eest vähemalt kolm korda ,igasugu firmatooteid sai proovitud,ka teise auto käändmikud koos laagritega /rummudega sai pandud aga 5000 km ja oli jälle vibra sees,ei tea mis sellel autol nende ketastega. Igaljuhul mina hoidsin teda hästi,edasi käis ta ka peale softi üsna lahkelt ja pea oma 350000 km temaga sai maanteid mõõta. Loodaks ,et tuled on kiletatud ,seal all on väga korralikud tuled,kui tumedaks lakitud ,siis head tuled ära rikutud kahjuks. Igaljujul edu ja loodame ,et teenib hästi sind see auto:)
ottosmoke
Postitusi: 21
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero, 2003, 200kW+

#4

R Sept 27, 2019 20:54

Oo! Tänud väärt info eest!
Stangelisa oli nüüdseks paraku päris räbal, seega otsustasin eemaldada. Esituled ka kahjuks prostalt lakiga üle lastud. Ei tea kas seda lakikihti mingil viisil eemaldada ja pärast üle poleerida ka oleks võimalik või otstarbekas?
Ning kas softi osas oskad ka täpsemat infot anda?
Aga muidu super, tean millele tähelepanu pöörata tulevikus.
Viimati muutis ottosmoke, L Sept 28, 2019 0:02, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1085
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#5

R Sept 27, 2019 21:56

Mäletan, et kui tuttav müüs siis kuulutuses oli kirjas, et seal on kett vahetud koos sõela kontrolliga - mingeid arveid selle kohta kaasa ei saanud?
ottosmoke
Postitusi: 21
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero, 2003, 200kW+

#6

L Sept 28, 2019 0:06

Nii ta oli seal kuulutuses jep. Aga nüüd eelmiselt omanikult mingit taolist dokumentatsiooni ei saanud. Tema käes oligi see auto vist ainult loetud päevad ja väga palju ta ise masina kohta rääkida ei osanud. Jõudis vist aint tulesid ja muid osi värvida :D
alari83
Postitusi: 22
Liitunud: E Mai 12, 2014 21:24
Asukoht:
Auto:

#7

L Sept 28, 2019 8:29

Kett on vahetatud 177000 pealt aga praeguse läbisõidu juures pole see enam suuremasi näitaja,sõela puhastus /kontroll saalede kontrollil elementaarne. Nendel autodel käib karter lihtsalt alt ära ,pigem ma kontrolliks seda keskmist saalet uuesti,kui muretseks ummistunud sõela pärast sellel autol. Soft oli vist CR oma nagu siin vist enamusel softitatud masinatel.
Kasutaja avatar
AARE530
Postitusi: 81
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#8

N Okt 03, 2019 14:10

Krt see oli vist mu naabrimehe, Oti käes mingi, ee, kevadest äkki. Ma vähemalt arvan, et see on sama auto, sest mingi aeg peale seda, kui ta selle müüdud sai, olevat sellel tuled ära toonitud ning VM-i hooldusajalugu oli ka olemas. Ja kui ikkagi on sama auto, siis edasi astus hästi ning see pani taas mõtlema, et Saabi võimsuse-hinna-välimuse suhe on ikka ideaalne ning mingit 60kw ökopilli ikka väga ei taha :D
Pakkus ta seda mulle ka, oleks hea lihtne osta-müüa, auto ainult teisele poole tänavat ajada :P
Piinlik värk, aga number pole meeles, kuigi Oti autot nägin üsna tihti, samas ei tea ma oma vendade autode numbreidki :D
Trooja
Postitusi: 216
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#9

T Okt 08, 2019 14:44

Mina tean samuti, et viimati Oti käes, pakkus ka mulle seda :D Aga vaadates ajalugu, siis on see kõigi käes olnud :D
Kena vvs sarnane velg alla, oranžid tuled suundadesse ja oleks päris kena. (maitse asi muidugi)
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
ottosmoke
Postitusi: 21
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero, 2003, 200kW+

#10

R Okt 11, 2019 15:09

Omanikuvahetuste nimekiri on jah aukartustäratav :D Nüüd vast saab sellele pidurit panna.
Oranžid suunad on kusjuures täiesti mõeldav mõte. Usa reg nr ka peale ja saavutaks suht huvitava looki :)

Vahepeal sai taastatud esituled. Saab ühtlasi ka taas pimedas sõita normaalselt. Järgmisena tagumised klotsid ja õlivahetus.
2019-10-11-02.55.48-2.jpg
2019-10-11-02.55.48-2.jpg (671.67 KiB) Vaadatud 532 korda
2019-10-11-02.55.48-1.jpg
2019-10-11-02.55.48-1.jpg (577.41 KiB) Vaadatud 532 korda
ottosmoke
Postitusi: 21
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero, 2003, 200kW+

#11

P Nov 03, 2019 21:26

Lugu rubriigist "anna veel sõbrale sõita":

Suht tavalise maanteesõidu ajal tegi masin ühe korralikult rohmaka käiguvahetuse ja tulemuseks põlevad mootorituli ja käigukasti hoiatustuli. OpenSid näitab 0 veakoodi. Edasi toimis kõik normaalselt ja siiamaani sõidab ja vahetab käike nii nagu varemgi - üldiselt ilusti sujuvalt, aegajalt on mõni kergelt tugevam nõks teatud käikudel. Aga hoiatustuled põlevad endiselt. On kellelgi sarnast kogemust olnud?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 630
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

P Nov 03, 2019 22:27

Tech2 järgi ja saad teada. Kellegi kunagisi juhtumisi ja arvamusi lugema võidki jääda.
ottosmoke
Postitusi: 21
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero, 2003, 200kW+

#13

N Nov 07, 2019 19:26

Hooldus tehtud. Vedelikud-filtrid, kettad-klotsid terve ring. Tuli välja, et ees olid väiksemad kettad, kui peaks olema ning sellest tulenevalt ka klotsid poole pealt kulunud :D Uskumatu ikka. Tagantjärgi vaadates hakkab vanade ketaste väike suurus pildi pealt ka silma. Järgmiseks vaja veermikus omajagu tegeleda. Ja tagumine pütt välja vahetada.

Kasti osas oli veakood P1743, sai kustutatud. Töökoja sõnul mehaaniline viga, samas netist uurides see kood nagu mingit väga konkreetset viga ei näitagi? Näis mis sellega edasi, hetkel veel lahti kakkuda ei laseks.

Saab need asjad ühele poole, siis süveneb mootorisse ja kasti.
Vasta