Saab 9-5 Aero 184kw, 2002, Eerik911

Vasta
eerik911
Postitusi: 26
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#1

P Veebr 02, 2020 21:49

Tere kõik see pere,

on ka mul aeg oma esimene tutvustav postitus teha, kuna Saabe on minu käe ja hoolitseva silma alla tekkinud juba kolm. Alguses 2008 9-3 1.9 TiD, millega mina ja peastaap(abikaasa) väga rahul oleme, siis mu ema 900 2.3 vabalthingav, millega ka tema väga rahul on ja nüüd siis enda suurest huvist minu päris oma esimene Aero. Võib täitsa öelda, et olen omatmoodi pere hulluks keerand. No on head ja vastupidavad autod.

Endale siis soetasin täna 1250 euriku eest Tondi Selveri parklast oma esimese Aero. Automaat. Väljaveeremise aastaks 2002. Lisadest on vist suht täispauk, aga ega ma täpselt ka ei tea. Kõik on elektriga käitatav(välja arvatud roolisammas :wall: , aga küll ma harjun). CD-Boxi ka pole, aga ega ei tunne puudust ka. Istmed annavad sooja ja puhuvad ka, kui vaja. Vihmasensor ,parkimissensorid, ksenoonid. Beež nahksisu. Suht uhke värk minusuguse jaoks. Kere on ka suht korras. Lahingarme on, aga igalpool on vaid roostealged või pole sedagi(vist kunagi hästi hoitud). Sisu on ka kindlasti välja vahetatud. Kui võrrelda meie 9-3 ja 9-5 sisu seisukorda, siis on see ilmselge.
Aga ega auto probleemideta pole. Algusest peale tervistas mind mootoritule soojendav paiste, mis kord oli ja kord polnud seal ning samuti selle kõrval valgustas minu silmi automaatse tulede taseme reguleerimise errori tuli. Mootoritule paranduseks andis endine omanik kaasa ka uue süütekasseti, mille ma vast homme peale keeran kah. Loomulikult uute küünaldega. Tuttaval mehhaanikul on olemas ka laiatarbe diagnostika seade Delphi ja selle tulemusel sain koodideks p0340, p1312 ja p1334. Kiire googeldus andis ühese vastuse, vaheta see DI ära, siis ehk pääsen sellest tulekesest. Selle tulede jama jaoks aga on vist tech2-te vaja, kuna tuttava lmasin selle kohta midagi öelda ei osanud. Samuti vasak tuli vilgub imelikult. Nagu oleks voolu jama või midagi. Eks kui parema, kui jaanuari kuise pärastlõunase valguse kätte saan, siis kontrollin juhtmed üle. Või on ehk seal midagi muud, mida vaadata võin? Samuti sõitsin pimedas, et näha kui jube nende tuledega on(näitavad ju madalale), siis sain teada, et täistuled ei jää peale. Asi peaks olema relees. Üritasin otsida, ei leidnud. Missugune see õige nüüd siis on, mida ma vaatama peaks?
Lähiajal peaks veel mootoripadjad üle vaatama. Vahest on viiendaga madalatel pööretel kerget vibra tunda. Ketikomplekt vajaks ka lähiajal vahetust.
Seega siit ka abipalve, ehk on kellelgi siinkandis ka Tech2 olemas, millega saaks lihtsalt üle vaadata, et andur seda tulede jama põhjustab(võin maksta ka sümboolselt)? Ning samuti, palun suunake mind õige täistule releeni.

Omaltpoolt vabandused Heffile, kellega ma lõpuks kokku ei saanudki, kuna selle auto lisad kaalusid korralikult minu jaoks tema auto üle.

Panen siia alla ühe pildi ka, lähitulevikus teen ise. Hetkel laenasin selle auto24 kuulutusest.
Manused
Saabik.jpg
Saabik.jpg (348.99 KiB) Vaadatud 1565 korda
crisp
Postitusi: 24
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht: Tallinn
Auto: ´03 9-5 aero vagun

#2

P Veebr 02, 2020 22:09

Muretuid km uue masinaga. Väike ot ka. Heff müüb oma 9-5'te?
eerik911
Postitusi: 26
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#3

P Veebr 02, 2020 22:13

Ma arvan, et Heff peaks sellele ise vastama. :lol: :lol:
konks222
Saabiklubi liige
Postitusi: 561
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#4

P Veebr 02, 2020 22:17

Et see esituli vilgub sellest ka see tuledeerrori kontrolltuli. Vaheta pirn ära.
heff
Postitusi: 256
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: nissan + klassik

#5

P Veebr 02, 2020 23:15

Kobe Saab, kahju et ees Aero stanget sel aastakäigul veel polnud :P
Head kulgemist!
OT jätkuks: enda oma otseselt müügis pole, aga pakkumistele olen avatud, et midagi muud proovida.
eerik911
Postitusi: 26
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#6

T Veebr 04, 2020 0:02

Sai siis täna ette võetud veidike tegemisi Aero kallal. Esmalt läksin lähimasse autopoodi, kust soetasin enesele Philipsi D1S Ksenooni, lootuses, et see kõrgusanduri jama ja ehk ka kaugtule jama kaob. Lasnamäe Motoneti tuulises parklas pidin tõdema, et ei kadunud neist kumbki. Egas midagi. Eks siis peab ikka andureid ja releesid vaatama hakkama. Õhtupoole sain proovida ka teist oranži releed, sellega oli kõik endine. Seega on kala mujal. Internetis kolades jäi justkui mulje, et dual-ksenoonidel on omakorda veel mingi täistule relee. Eks homme proovin ja vaatan.
Igatahes vaja oli veel vahetada DI-kassett ja süüteküünlad. Süüteküünlad valisin vast ka õiged. NGK Platinum Laser seeria-ja-midagi-veel-number-6-oli-ka(ega pea prügukast ole). Kiire foorumi otsingu kasutamine andis kiirelt vastused.
Peale küünalde ostu ei muud, kui tuttava mehhaniku juurde, kellelt küünalde keeramiseks pikemat padrunit sain laenata ja töö hakkas pihta. Olin terve päeva masinaga ringi unnanud selleks ajaks ja esimeses tuhinas ei taibanud oodata, et mootor jahtuks. Oi need kruvid kõrvetasid. :oops: Esimese kruvi suutsin suure ähmi ja kobistamisega auto mootoriruumi ära kaodata, nägin seda vaid kukkumas. Päästa ei andnud. Proovisin küll plastikuid eemaldada, küll autot liigutada, miski ei aidanud. Õnneks leidsin samasuguse keermega kruvi ja asendasin sellega. Silma küll kriibib veits, aga küll ma asenduse saan. Igatahes vahetatud need küünlad siiski said ja DI-kassett sai ka ilma probleemideta peale. Vanad küünlad olid ikka suht otsas omadega. Ühes oli isegi keraamilises osas korralik mõra sees. Igatahes... esimese hooga ei tahtnud mootorituli kustuda, aga tuttav OBD lugejaga nullis selle ära. Lootsin, et oh-nüüd ongi kõik. Tutkit. CEL soe kuma tervitas mind varsti jälle. Põhjust veel ei tea, aga kahtlustan ikka samu koode, kuna ma ei tea vahetatud DI päritolust mitte midagi. Muidu hakkas mootor kohe kõrv-kuuldavalt paremini jooksma. Tühikäigul tundus ka justkui stabiilsem olema.
Muidu panin ka endale häirekellasid töölepanevat tähele, aga selleks vast on enne vaja kellegi teie arvamust ka. Nimelt panin tähele, et selle kaane, kus vahel DI käib ja mootori vahel oli kasutatud mingi hetk hermeetikut. Seda märgates vaatasin ka mujale ja tundus, et ka karterikaane vahel on seda kasutet. Tean, et selles viimases küll midagi erilist pole. Eluaeg on seda tehtud ja tehakse veel.
Aga selle ülemise osa kohta küsiks, et kas see on midagi tavalist või pigem pean hakkama hoiupõrssasse raha koguma uue mootori jaoks, sest minetea?
Igatahes tundub, et kindlast kulgurist on miskitsugune projekt saamas. Eks ole ta muidu ka kindel kulgur, aga no võiks parem olla. Saaks nendest tulekestest armatuuril lahti, oleks elu lill. :D
PS: Täna sain esimest korda ka korralikult suruda peale küünalde ja DI vahetust. Algus tõmbas naerule, siis korraks kergesse paanikasse ja siis jälle naerule, kui Püha Boost järele tuli ja rooli kiskuma hakkas. Ees oleva auto tagatuled muutusid väga selgeks väga kiiresti. Peab leidma pikema tühja koha, kus saaks ohutumalt seda teha. :head: :head: PIldimaterjali ehk teinekord.
tormipoeg
Postitusi: 124
Liitunud: E Okt 28, 2013 14:05
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Vector, 2007, 1,9 TiD 129 Kw

#7

N Veebr 13, 2020 10:56

Kõrgusanduri jama saab lahendatud siis, kui vahetad ära silla tala küljes oleva(d) kõrgusanduri(d).
Need kipuvad seest väljapoole ära mädanema ning ega üldjuhul muud muret polegi.
Praegu, kui see märguande tuluke sul põleb, peaksid xenonid ise minema kõige alumisse asendisse. Selliselt on pimedas suht keeruline sõita.
Sul on võimalik nad ka kõige ülemisse asendisse suunata, kuid selliselt pimestad teisi juhte. Nimelt käivitamisel pane süüde sisse, oota ära kuni tuled liiguvad alla ja alles seejärel käivita mootor. Siis peaksid tuled liikuma kõige ülemisse asendisse (al 2006 9-5-l nii tomis).
Soovitan siiski vajalikud andurid ära vahetada (ca 80 eur. tk) ja on üks mure vähem.
eerik911
Postitusi: 26
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#8

L Veebr 22, 2020 20:21

Nii.. Auto on hetkel surnud kütusepumba rikke tõttu. Muidu oli kõik ilus. Käisin täna isegi niisama sõitu nautimas. Nabala-Tuhala-Viikingite küla ja seal nüüd auto seisabki. Peale meeldivat lõunasööki auto lihtsalt keeldus käima minemast. Õnneks töötab abikaasa siinsamas, seega võtsin tema 9-3 ja käisin kiirelt tööriistade järgi. Motonetist mööda sõites mõtlesin kiirelt, et seal peab olema OBD lugejat. Tech 2 peale rahakott lihtsalt ei hakka. Tingimused olid, et live reader peab olema. Jõudsin tagasi Viikingite külla ja pistsin selle siis sabasse. Koode see kahjuks minu autol ei loe... Aga live read töötas ilusti. Mootorit käiates ükski kütuse näitaja ei muutunud, sellest ka diagnoos. Kakkusin selle peale istme ka lahti ja lasin uuesti süüdet(Süütelukk on selleks ideaalse koha peal :lol: ) ja eii mingit undamist-urinat või muud. Seega siis otsin kütusepumpa. Kiiruga internetist vaadates tundusid nad alates 110€ ja üles. Kui kellelgi on pakkuda mingist kasutatud pumpa(aga töökorras), siis oleksin huvitet. B235R mootor, kui see määrab midagi(pumba pumpamos võime?).
Tean, et eks see paras plaastriga lahtise luumurru katmine ole, aga hetkel lihtsalt pole seda raha väga võtta.

Väike pilt kah päikselisemast Veebruari päevast eelmisel nädalal.
Manused
IMG_20200217_150033_8.jpg
IMG_20200217_150033_8.jpg (766.41 KiB) Vaadatud 1101 korda
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2284
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: Jalgratas.
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik, 9-5 Aero või 9-5 Griffin

#9

L Veebr 22, 2020 20:36

Surnud bensiinipumba puhul võib proovida sellist trikki et üks inimene üritab mootorit käivitada, teine taob auto all millegiga bensiinipaaki keskelt.
Vana pump on nagu miskist vaiku täis ja jaksu jääb puudu et saaks käima tõmmata. Väike põrutamine võib aidata. Mu Saabid on sedasi koju aidatud.
eerik911
Postitusi: 26
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#10

L Veebr 22, 2020 21:29

Hea soovitus, aga tänase ilmaga ei aitäh :lol: . Õnneks seisab auto hea koha peal ja ei sega kedagi. Kasutaja Raudsepp lubas mind aidata kasutatud pumba leidmisega homme. Türile niikuinii asja. Sai ise ka aru, et ega kasutatud pumpa peale ei panda, aga olukord on kahjuks selline.

Aga hea teada. See siis tähendab, et kui on vaiku täis siis diislivann ehk aitaks.

E: täna sai selle Nabala-Tuhala marsruudiga piitsa ka antud. Tee oli tühi ja see on maru ilus lõik, mida sõita - soovitan tõsiselt! Ma arvan, et tõmbasin pumba mingit soga täis ka sellega.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 434
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

L Veebr 22, 2020 21:41

Alati kütusepump "ellu" ei ärka ja kui ärkabki siis teeb mootoris lisakahju. Need veakoodid mis lugeda önnestus ei tähenda alati süütekasseti viga , misfire on ka lahja küttesegu tagajärg mis kolbisid ja klappe körvetab ja halvemal juhul tulemuseks pilbasteks keps ja lisaavadega mootoriblokk. Mingeid ajutisi ja "madeinhiina" pumpasid pole mötet paigaldada. Töövaev ja liitmike purunemisvöimalust vähendades on otstarbekam originaalkütusepump Walbro osta ja ämbrisse paigaldada. Arusaadav , et igaühel ei ole nutsurulli taskus vedelemas kuid on asju auto juures mille puhul säästuprogramm maksab kurjalt kätte. Ja tegelikult kahjuks AUTO mille tootja ei ole SAAB isegi vajab natuke rohkem kulutusi , et söidukölbulikult toimida.
eerik911
Postitusi: 26
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#12

L Veebr 22, 2020 22:46

Saan sellest täielikult aru. Esialgselt ongi see asendus ajutiseks mõeldud. Praegu ma arvan, et parem kasutatud töötav pump, kui kõige odavam uus pump..
eerik911
Postitusi: 26
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3t Aero 184kw 2002
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08
Saab NG900SE 2.3 1997

#13

P Veebr 23, 2020 13:15

Nonii. Probleem lahendatud. Igaksjuhuks proovisin enne pumba vahetust vana pumpa, lihtsalt puhastasin kontaktid. Panin elektri järgu, suriseb. Aga käima ei läinud. Sellepeale panin tagasi vana DI, igaksjuhuks, et elimineerida DI viga. Ja läks käima. Aga sellega saab vist ainult koju parklasse sõita. Peab uue vastu ikka vahetama. Koha peal gaasi lahti lastes kaob jõud. Pöörded kukuvad välja suremise äärele ja siis ärkab kõik ellu jälle. Sõidu aeg seda ei toimu. Hea, et see kõik juhtus pikal nädalavahetusel, mitte töökoha parklas. Ja hea, et ma kuu aega tagasu ostsin uue aku. Vana juust oleks peale kolmandat käiamist alla andnud.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 772
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#14

P Veebr 23, 2020 15:36

Sinu kirjelduse järgi võib viga ka throttle bodys olla hoopis. Lihtsam on Tech2 järgi panna kui lihtsalt sadu eurosid maksvaid tükke ükshaaval vahetama hakata.
Vasta