Kas 9-5 mootor pärast 2001 facelifti parem?

Vasta
Albert
Postitusi: 4
Liitunud: R Juun 12, 2009 13:09
Asukoht:
Auto:

#1

Küsimus 9-5 mitte-aerode mootorite kohta. Kusagil siin foorumis keegi nimetas, et peale facelifti (2001) on ka 2.3 mootori tüüpvead välja parandatud. Kas keegi teab seda kinnitada: st et kas alates 2001/2002 aastast võib 9-5 ostmisel mootori osas julgem olla? Samas wikipedia väidab, et probleemid on 1999-2003 mudelitel...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

Ainuke probleem oli vist karteri tuulutusega ja selle probleemi lahendamine on ka väga lihtne, pole ka kallis. Kolbide kohta ei oska midagi öelda, neid siin mõned ikka vahetavad aegaajalt.
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#3

Peaks veel olema vana, sest minu 2001 ja 2.0 omab garantiid mõningatele mootori osadele veel siiamaani...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Mootor jäi ju samaks.Veidike muudeti tuulutussüsteemi ja oluliselt mootorijuhtimist.
Kasutaja avatar
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#5

parem
Albert
Postitusi: 4
Liitunud: R Juun 12, 2009 13:09
Asukoht:
Auto:

#6

Tänan, pilt läheb selgemaks!

Minus küpseb järjest enam mõte endale 9-5 soetada - no meeldib lihtsalt :) Aga kuna soetan seda ikkagi tarberiistaks ja mitte hobivahendiks, siis püüan jääda pragmaatiliseks. Vestlesin ühe 2000.a 9-5 omanikuga, kes oli hiljuti õlivahetuse jätnud u 20.000km peale ja seetõttu tuli ette võtta turbovahetus: 20.000kr.
Kaks küsimust:
(1) kas 2001- isenditel on see oht väiksem?
(2) kas õigeaegse õlivahetusega (või muudmoodi) on see oht välditav?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

no kus sa selgust saad, kui yks sell kirjutab, et asjad jäid samaks, teine, et parem!?

igaljuhul elu on näitanud mingid 15...25000 raha peaksid hoidma tagataskus alati remondi jaoks.
aga sõita on muidugi hea.:thumb:
ja õlivahetuse pealt 9-5 ja yldse turboauto puhul kokku hoida ei tohi! 10000 km piir!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2029
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#8

Räägitakse, et Aerol on vastupidavam turbo. Ostsin kunagi suht tundmatu ajalooga 9-5 aero ja esimene asi polnud mitte turbovahetus vaid ketid, hooldus jms. Läks ka kokku umbes 18 tuhat. Praeguse omaniku väitel turbo kestab siiani. Autol spidomeetril varsti vist juba 300 tuhat. Soovitan igal juhul jätta u. 20 tuhat varuks.
Kasutaja avatar
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#9

Eelmisel 9-5l oli ls 320 000, turbo elas kuni 280 000, õlivahetus endise omaniku väitel tehti Rootsis 15-20 000 km järel
Masin siiamaani elus, umbes 350 000 tal praegu, ja täitsa OK
caarel
Postitusi: 317
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#10

Alates 2004 on mootor parem. Kuni selle ajani tehtud mootorites ca 100 000km järel ketid vahetusse. Samuti kolvirõngad ja klapisääretihendid. Aero'l parem turbo peal (Mitsu oma) mis peab üldjuhul vastu. Endal hetkel aasta juba möödas kui suur lõtk tuvastati turbol aga alla ikka pole veel andnud ning paugutab mis kole. Enne ei vaheta ka kui ära kooleb.
Kui osta siis raamatuga mis Vikingis järgi kontrollitakse et kõik on korras ja hooldused õigeaegselt tehtud. Mina jäin garantiist ilma kuna esimene omanik autol oli kohe esimese hoolduse vahele jätnud ja tehas saatis kukele kohe seetõttu.
Samas facelift masinad on jube koledad vaadata :P (ärge näkku lööge)
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#11

Mis muutused 2004 ja ülesse tehti:?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#12

Dame Edna on üks muutus, mis tegelikult hakkab järjest enam meeldima. Mitte Edna ise aga see feisslift.
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1248
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Dame Edna on üks muutus, mis tegelikult hakkab järjest enam meeldima. Mitte Edna ise aga see feisslift.
Kas too mitte 2005 või 2006 polnud?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

No ta küsis 2004 JA ÜLESSE, 2005 ja 2006 on ÜLESSE.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: Homersimpson
Mis muutused 2004 ja ülesse tehti:?

Tegelikult huvitab ikka see, et kas ja mida seal katlaruumis muudeti :conf:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: caarel
Alates 2004 on mootor parem. Kuni selle ajani tehtud mootorites ca 100 000km järel ketid vahetusse. Samuti kolvirõngad ja klapisääretihendid. Aero'l parem turbo peal (Mitsu oma) mis peab üldjuhul vastu. Endal hetkel aasta juba möödas kui suur lõtk tuvastati turbol aga alla ikka pole veel andnud ning paugutab mis kole. Enne ei vaheta ka kui ära kooleb.
Kui osta siis raamatuga mis Vikingis järgi kontrollitakse et kõik on korras ja hooldused õigeaegselt tehtud. Mina jäin garantiist ilma kuna esimene omanik autol oli kohe esimese hoolduse vahele jätnud ja tehas saatis kukele kohe seetõttu.
Samas facelift masinad on jube koledad vaadata :P (ärge näkku lööge)
Mis asi on parem? Selgita siis ka.
Nagu eelpool kirjutasin,pole neil mootoritel MIDAGI põhimõttelist muudetud,peale karterituulutuse,mis toimib natuke paremini,kui vanematel aastakäikudel. Ja laiali lähevad need samamoodi,kui esimeste aastate omad.
Kasutaja avatar
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#17

masinas tuli kokku 1265 muutmist, põhiliselt siis vedrustuses, Aero sai suurema võimsusega mootorit, ilmus 5-käiguline automaatkast j ne
caarel
Postitusi: 317
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#18

Algselt postitas: Trionic
Mis asi on parem? Selgita siis ka.
Nagu eelpool kirjutasin,pole neil mootoritel MIDAGI põhimõttelist muudetud,peale karterituulutuse,mis toimib natuke paremini,kui vanematel aastakäikudel. Ja laiali lähevad need samamoodi,kui esimeste aastate omad.

Ma näiteks ei tea et 2004 ja ülesse oleks pikendatud mootori garantiiga nii nagu vanemad mudelid. Kas see ei räägi enda eest midagi?
OT: Ma paluks selgitust. Kokkujooks vs laiali minek?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: 95SELaunch
masinas tuli kokku 1265 muutmist, põhiliselt siis vedrustuses, Aero sai suurema võimsusega mootorit, ilmus 5-käiguline automaatkast j ne
Mootori võimsust tõstetakse softi abil ja viiekäiguline kast oli juba 2001 olemas.
Kasutaja avatar
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#20

to trionic - ametlik tõstmine siis oli
ja 2001 tuligi ju 2002a mudel
Kasutaja avatar
kalamees
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 16, 2006 15:30
Asukoht:
Auto:

#21

Kas mitte Dame Edna tulekuks ei saadud kõiksugu tüüpvigadest lahti? Olen aru saanud, et kuni MY06 olid mootorid sisuliselt samade tüüpvigadega, millega nad 9 aastat tagasi sündisid. Või kimbutavad ka MY06 ja edasi samad vead mis varasemaid mudeleid?
Vasta