Millist bensiini kasutada?

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
daags
Postitusi: 786
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#1

kiire kysimus- tegemist 136 kw 2002 aasta 9-3. Kas tehas n2eb ette 95 v 98 bensiiniga s6itmist ? t2nus vastuste eest.
Võimsust pole kunagi piisavalt
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1899
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#2

Sõidab suurepäraselt mõlemaga. Kuna on tegu turbomootoriga on mõistlikum kasutada 98-t.
daags
Postitusi: 786
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#3

et siis 95 kah lubatud. hot ja t6en2oliselt ka aero versioonid puhtalt 98 peal, seep2rast kysisin.
Võimsust pole kunagi piisavalt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: wilddog
Sõidab suurepäraselt mõlemaga. Kuna on tegu turbomootoriga on mõistlikum kasutada 98-t.

Ega stock masinaga eriti vahet ei ole. Kui aga läheb natukene tehase seadest nn "käest ära" siis on kõrgema oktaani arvuga kütus eelistatumas seisuses.

Ise tangin juba 4 aastat Statoili 98'sat
Iga ratas veab and then some!
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#5

Ma kasutan ka oma klassikus ja 99-s reeglina 98-t.

Eriti 99T, kus miski detonatsiooni ei mõõda...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#6

paprite järgi on 95 täiesti lubatud. Ja peab nentima, et miskil hetkel, kui 98 pealt 95 peale üle kolisin, hakkas auto oluliselt viisakamalt ja paremini käituma. Käiguvahetused muutusid sujuvamaks, madalasse otsa tekkis vääne jne. kangutan juba mitmendat aastat 95 ultimaga ja siiani tüsistusi pole märgata.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#7

Kuna olulist vahet pole 98 ja 95 vahel märganud siis aastaid sõidetud 95 ga. ( 9000 2.3 no turbo)
:drive:
daags
Postitusi: 786
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#8

t2nud vastajatele, juba k2sil esimene e95 paagit2is :drive:
Võimsust pole kunagi piisavalt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

E95?? Et nagu 95 % etanool ja 5% beniini? Ise segad kusagil? Statoil lõpetas siinmail isegi E85-e müügi ära, peab Lätist tooma.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#10

küberküber, ära näri tähti. e95 all mõeldi ilmselgelt 95E.
daags
Postitusi: 786
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#11

Algselt postitas: suur
küberküber, ära näri tähti. e95 all mõeldi ilmselgelt 95E.
igal lollil oma l6bu :cool:
Võimsust pole kunagi piisavalt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

Ei.. ma ei näri niisama... kui eksimuse tulemusena ikka täiesti teise asja nimetus välja tuleb, siis peab parandama..

Teate ju küll "armu anda mitte üles puua", pane koma teise kohta ja mõte muutub täiesti.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
daags
Postitusi: 786
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#13

koma teise kohta :D sry vend, aga t2hen2rimine j22b t2hen2rimiseks, eriti kui hakkad komasid lugema. Ei hakanud isegi toda posti muutma E95 v 95E = who cares. Ei lahe v2rk:headbang: millega m6ni ennast l6bustab
Võimsust pole kunagi piisavalt
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#14

ise olen kasutanud viimased 10 aastat ainult 98-t ,tundub et mootor kestab kauem ja ega see hinnavahe teab mis suur ka pole.
Kasutaja avatar
parkentosh
Postitusi: 239
Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
Asukoht:
Auto:

#15

Ma olen ka katsetanud 95 ja 98'ga. 95'ga tundub paar kW vähem kui 98'ga. :drink:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

Algselt postitas: parkentosh
Ma olen ka katsetanud 95 ja 98'ga. 95'ga tundub paar kW vähem kui 98'ga. :drink:

Paar kilovatti on vist platseeboefekt :P

Kel on aga mingi mootorituuningu variant, soovitaksin kindlasti kõrgema oktaanarvuga bensiini kasutada.
95 laseb mootori ennem detoneerima, kui 98. Usutavasti kestab tuunitud mootor 98 kasutades kauem.

Kunagi ise siin foorumis esitasin küsimuse, miks peaks 98 olema 95-st parem ja nüüd pärast kümneid (kui mitte 100+) "läptop ECU-ga ühenduses" -sõitmisi/logimisi väidan kindlalt, et 98 on õigem.

Nö järeleaitamata mootori puhul on vahe väike, pealegi suudab ECU võimaliku detonatsiooni korral end "paika" adapteerida.
9-3 ja 9-5 masinatel toimib see adaptsioon efektiivsemalt ja kiiremini, kui 9000-l või 900NG-l
Tuunitud ECU korral on teisiti - detonatsioon toimub tavaliselt nii kiiresti, et ECU jääb oma mootori kaitsmisega hiljaks. Rääkimata sellest, et mõned tuntud tuuningufirmad alandavad tahtlikult detonatsioonitundlikust, et mootor iga knocki peale ei reageeriks ega kaotaks lubatud võimsust.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#17

NG900 2.0 98kW sööb põmst kõike, mida 95 bensu nime all paaki kallata. 98 puhul oli kulu nõksa suurem ja tagumiku järgi minek kehvem. :drive:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

einoh.. sõida või atsetooniga, sest "who cares"... põleb ju ... Etanoolil ja bensiinil on endiselt suur vahe.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
pistyk
Postitusi: 432
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#19

mul eelmine omanik ütles,et proovi ikka vähemalt üle paagi 98-t kasutada,muidu pidi lamda peeti keerama kui ainlt 95-ga sõita.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#20

Hmm. viimased 100000km 250000-st pole 95 põletamine aero lambdale küll hävitavalt mõjunud.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 875
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#21

Kas 95E bensiini asemel 98E kasutades väheneb ka kütusekulu? Tehaseandmetel 2.3t ja 2.3T puhul on viimasel väiksem kütusekulu. Mootori surveastet tõstes on suurem efektiivsus arusaadav aga kas nendel mootoritel on see näitaja siis erinev.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#22

Algselt postitas: LeLeonNoire
Kas 95E bensiini asemel 98E kasutades väheneb ka kütusekulu? Tehaseandmetel 2.3t ja 2.3T puhul on viimasel väiksem kütusekulu. Mootori surveastet tõstes on suurem efektiivsus arusaadav aga kas nendel mootoritel on see näitaja siis erinev.
Mootori surveaste on "t" ja "T" puhul ühesugune, vahe on aga ülelaadimisrõhus ehk selles, kui kiiresti turbo tiivikutel lubatakse pöörelda.
Kuna ECU üritab igal juhul saavutada õhu/bensiini suhteks 14,7 AFR (air-fuel ratio) siis ei tohiks 95E ja 98E kulu suhtes vahet olla.
Erinevus võib tekkida siis, kui suhteliselt tihti sõidetakse "gaas põhjas" - sellisel juhul ECU enam Lambda sensorit, mis tavasõidul hoiab 14,7AFR, ei arvesta ja mootorisse antakse rikkamat (~12AFR) segu. Kui rikast täpselt, sõltub detonatsioonist silindrites. Madalam oktaan detoneerib rohem (läheb mootori koormuse kasvades kiiremini detoneerima), järelikult on ECU sunnitud segu veelgi rikastama ja süüdet hilisemaks sättima mis siis omakorda suurendab kulu.
Kas see võimalik erinevus on korras Lambda sensori puhul üldse märgatav, ei oska öelda.
Vasta