Millist bensiini kasutada?
Algselt postitas: wilddog
Sõidab suurepäraselt mõlemaga. Kuna on tegu turbomootoriga on mõistlikum kasutada 98-t.
Ega stock masinaga eriti vahet ei ole. Kui aga läheb natukene tehase seadest nn "käest ära" siis on kõrgema oktaani arvuga kütus eelistatumas seisuses.
Ise tangin juba 4 aastat Statoili 98'sat
Iga ratas veab and then some!
Ma kasutan ka oma klassikus ja 99-s reeglina 98-t.
Eriti 99T, kus miski detonatsiooni ei mõõda...
Eriti 99T, kus miski detonatsiooni ei mõõda...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
paprite järgi on 95 täiesti lubatud. Ja peab nentima, et miskil hetkel, kui 98 pealt 95 peale üle kolisin, hakkas auto oluliselt viisakamalt ja paremini käituma. Käiguvahetused muutusid sujuvamaks, madalasse otsa tekkis vääne jne. kangutan juba mitmendat aastat 95 ultimaga ja siiani tüsistusi pole märgata.
koma teise kohta
sry vend, aga t2hen2rimine j22b t2hen2rimiseks, eriti kui hakkad komasid lugema. Ei hakanud isegi toda posti muutma E95 v 95E = who cares. Ei lahe v2rk:headbang: millega m6ni ennast l6bustab

Võimsust pole kunagi piisavalt
ise olen kasutanud viimased 10 aastat ainult 98-t ,tundub et mootor kestab kauem ja ega see hinnavahe teab mis suur ka pole.
- parkentosh
- Postitusi: 239
- Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
- Asukoht:
- Auto:
Ma olen ka katsetanud 95 ja 98'ga. 95'ga tundub paar kW vähem kui 98'ga. 

Algselt postitas: parkentosh
Ma olen ka katsetanud 95 ja 98'ga. 95'ga tundub paar kW vähem kui 98'ga.![]()
Paar kilovatti on vist platseeboefekt

Kel on aga mingi mootorituuningu variant, soovitaksin kindlasti kõrgema oktaanarvuga bensiini kasutada.
95 laseb mootori ennem detoneerima, kui 98. Usutavasti kestab tuunitud mootor 98 kasutades kauem.
Kunagi ise siin foorumis esitasin küsimuse, miks peaks 98 olema 95-st parem ja nüüd pärast kümneid (kui mitte 100+) "läptop ECU-ga ühenduses" -sõitmisi/logimisi väidan kindlalt, et 98 on õigem.
Nö järeleaitamata mootori puhul on vahe väike, pealegi suudab ECU võimaliku detonatsiooni korral end "paika" adapteerida.
9-3 ja 9-5 masinatel toimib see adaptsioon efektiivsemalt ja kiiremini, kui 9000-l või 900NG-l
Tuunitud ECU korral on teisiti - detonatsioon toimub tavaliselt nii kiiresti, et ECU jääb oma mootori kaitsmisega hiljaks. Rääkimata sellest, et mõned tuntud tuuningufirmad alandavad tahtlikult detonatsioonitundlikust, et mootor iga knocki peale ei reageeriks ega kaotaks lubatud võimsust.
Kas 95E bensiini asemel 98E kasutades väheneb ka kütusekulu? Tehaseandmetel 2.3t ja 2.3T puhul on viimasel väiksem kütusekulu. Mootori surveastet tõstes on suurem efektiivsus arusaadav aga kas nendel mootoritel on see näitaja siis erinev.
Mootori surveaste on "t" ja "T" puhul ühesugune, vahe on aga ülelaadimisrõhus ehk selles, kui kiiresti turbo tiivikutel lubatakse pöörelda.Algselt postitas: LeLeonNoire
Kas 95E bensiini asemel 98E kasutades väheneb ka kütusekulu? Tehaseandmetel 2.3t ja 2.3T puhul on viimasel väiksem kütusekulu. Mootori surveastet tõstes on suurem efektiivsus arusaadav aga kas nendel mootoritel on see näitaja siis erinev.
Kuna ECU üritab igal juhul saavutada õhu/bensiini suhteks 14,7 AFR (air-fuel ratio) siis ei tohiks 95E ja 98E kulu suhtes vahet olla.
Erinevus võib tekkida siis, kui suhteliselt tihti sõidetakse "gaas põhjas" - sellisel juhul ECU enam Lambda sensorit, mis tavasõidul hoiab 14,7AFR, ei arvesta ja mootorisse antakse rikkamat (~12AFR) segu. Kui rikast täpselt, sõltub detonatsioonist silindrites. Madalam oktaan detoneerib rohem (läheb mootori koormuse kasvades kiiremini detoneerima), järelikult on ECU sunnitud segu veelgi rikastama ja süüdet hilisemaks sättima mis siis omakorda suurendab kulu.
Kas see võimalik erinevus on korras Lambda sensori puhul üldse märgatav, ei oska öelda.