Pole küll väga suurem kirjaspetsialist,et panna tervet masina elulugu siia kirja,kuid natukene ikka tean tema ajaloost.
Auto on Eestisse toodud Soomest aastal 1999/2000 ja esmane registreerimine eestis oli 14.08.2003 ,kuulus ta siis Vanaisale algselt.On olemas kõik servece hooldus raamatud ja muu sinna juurde kuuluv.Auto on Eestis väga vähe sõitnud,põhiliselt on ta seisnud enamus ajast ja on teeninud end pühapäeva autona. Viimased 4 aastat on ta seisnud kahjuks.Teadagi seismine on auto surm ja ma otsustasin ta uuesti ellu äratada.Vahepeal sai teda ikka käivitatud ,et mitte päris kinni ei jääks ja mahlad natukenegi määriksid V mootori seinu ja jahutusvedelik teeks oma ringe. Masin käivitus peale pikka seismist päris edukalt ,natuke "topkat " ja V4 mootor lõi oma möirgava hääle valla. Probleemiks oli kinni jäänud sidur mis mõninga "lahti loksutamise" peale avas ennast ja lasi käikudel vabalt liuelda. Kere seisukohapealt võin öelda,et talle on kunagi kunagi keevitust tehtud ja väheke värvitöid,kuid seismisega on ikkagi need " ületöödeldud " kohad välja tulnud ja on uuesti kooruma hakanud mõningatest kohtadest.Põhja all on üks pisike auk,mis tahab keevitust saada.Loodetavasti on mul võimalik neid vigu likvideerima hakata lähiajal.
Väljalase tahab ka tegemist,tundub et peab uue roostevaba toru sebima,kuna originaal on suhteliselt " rebaseks" tõmmanud.Üldse hoiab väljalase kuidagi madalalt ennats,vist on mõni tripp puru tagumise parema ratta juures.
Põhiprobleem on tühikäiguga.Masinal puudub tühikäik alguses,võimalik on see,et vaja natuke lihtsalt gaasi peale keerata? Igatahes ,kui auto piisavalt sossu on,siis ta jääb tukslema päris ilusasti.aga kui külmem on , siis pole väga lootust et ta tiksub rahulikult omasoodu edasi ,et mitte puutuda gaasipedaali.
Mootor leemendab klapikambri vahelt,arvatavasti on tihendid läbi.Ei näe mõtet kaant üle ka timmida,niikuinii peab ära vahetama tihendid,kuna seismisega on kindlasti mõrad sisse tõmmanud.
Tundub et masin läheb ka nõksa kuumaks kui vaikselt sõita ja aegajalt peatuda. Tosooli hakkab paisupaagi korgi vahelt natukene üle ajama (võibolla tosooli aeg on ümber saanud).
Elektripoolepealt on probleemiks suunatuled,mis hetkel üldse ei funksi,tegin kaitsmebloki täitsa puhtaks traatharjaga ja vahetasin oksüdeerunud kaitsmed uute vastu.Kui ei miskit,ise kahtlustan et viga võib olla releedes,mis on seismisega lihtsalt töölepingu lõpetanud? Äkki targemad oskavad nõu anda,mida kõigepealt kontrollida.( pirnid on korras)
Salongi osa on suhteliselt oki-toki , tegin talle väheke puhastust.Sai küll parem seest. Ainuke jura on see,et armatuur on kuumaga tõmmanud selliseks " rabedaks" ei ole kasu eriti ka mingitest vahenditest ,et tunduks õige.Piida plastikud on ka päiksega tõmmanud kangeks ja rabenevad muudkui,lapiga väga tõmmata ei julgenud,kuna siis oleks lihtsalt plastiku puru järel olnud. Siitkohalt ka küsimus,et äkki kellegil on korralikke piida plastikuid salongi pakkuda?Tagumise akna juures olev " vakstu " on ka päiksega selliseks kahtlaseks läinud - samuti nõuab vahetust võibolla.
Istmetega võib rahule jääda,isegi originaal E tähis on kleepekaga peal. kõrvalistuja poole esimesel istmel on natukene ülevaltpoolt nahka katki,aga see on parandatav ma loodan.
Klaasidega on selline lugu,et esimeses klaasis on keskel mõra ülevalt alla.Kuid tundub et seda klaasi vist väga naljalt ei leia kusagilt? Igatahes kui ülevaatuse vennad peaksid kottima hakkama siis on mul vaja see klaas kusagilt sebida.Äkki mõne klubilise käest on võimalik isegi ?
Veermikuga tundub olema enamvähem ok,kuna maanteel sõitu proovides,ei tõmmelnud küll masin kuidagi moodi.Ainuke mis peaks tegelt tegema on just nimelt uued rehvid kusagilt vaadata,sest all on tal täiest originaal kondoomid.Veljed pole ka enam esimesest noorusest ja nõuavad liivapritsi ja pulbervärviga katmist.Ei kujuta ette mis moodi oleks võimalik sinna teise auguvalemiga velgi alla lükata . Usun et originaal on ikka originaal.Üritan autot hoida võimalikult originaalina.
Põhimõtteliselt sellise lühikese kokkuvõtliku tekstiga piirdubki Minu Saab 96GL tutvustus.
Mõned halva kvaliteediga pildid.kindlasti teen kunagi paremad ka salongist.Aga usun et parem kui mitte midagi
:notworthy:
http://album.ee/album/285358/50188417
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... 96GL/4.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... 96GL/3.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... 96GL/2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... neluuk.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... akklg9.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... inside.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... okud-1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... 96GL/1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr23 ... Kapott.jpg[/IMG]
Värske kraam,Sammal sai lükatud maha tihendite vahelt
:thumb: