B202s mootor katkub

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#1

Mõne päeva eest on mu 93 aasta 900 hakanud veidralt käituma. Nimelt täiesti rahulikul sõidul ja ka paigalt võtul on hakanud aegajalt, kuid järjepidevalt esinema järsku katkumist. Siduriga ruttu ära lahutades langevad pöörded normi ning üldjuhul masin välja ei sure. Kui teinekord on ka välja surnud, siis taaskäivitamisel küll käivitub, kuid võib ka seejärel koheselt välja surra. Kiirendamisel seda probleemi ei esine, kuid maanteekiirusel kulgedes siiski.

Esialgu ei oska paremini antud olukorda seletada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

kas pihustitorudes ka õhumulle??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#3

Ma küll oletada ei oska, viiks remonti. Mul oli 201'ga taoline asi, siis oli jagajal midagi viga.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

Filtrid, küünlad, ka võivad olla
__In Boost We Trust__
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#5

Sai nüüd vea põhjust natukene otsitud. Kätte jäi gaasiasendi andur, mis paistab olevat vigane. Multimeetriga mõõtes ja samal ajal gaasi siibrit ühtlaselt avades peaks takistus kerkima 1000-3000ni (võin veidi eksida nende numbritega), kuid multimeeter suutis mõõta vaid 1/3ni täisgaasist. Olen ma nüüd selles osas õigel teel? Kuna aga varu juppi polnud võtta, ühendasin tolle tagasi.

Huvitav on aga see, et kuigi eelnimetatud andur paistis vigane, hakkas masin normaalselt tööle ning pärast seda pole jõnksutamist esinenud.

Nüüd ei teagi kas sai viga leitud või peitis see ennast lihtsalt ära.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#6

Mis mootorijuhtimine sel autol on? Lucas? LH2.4.2?

Bentley ütleb LH2.4.2 puhul:
Throttle closed - 2600-3000ohm
Throttle wide open - 1100-1500ohm

Seega peaks takistus klappi avades hoopis vähenema 3000 -> 1100 ohm

Boschi LH 2.2 ja 2.4 puhul peaks gaasiklapil olema mitte reostaat vaid lüliti, mis paneb ühe kontakti kinni tühikäiguasendis ja teise kontakti kinni täisgaasil.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

Algselt postitas: Andreas187
Kuna aga varu juppi polnud võtta, ühendasin tolle tagasi.

Huvitav on aga see, et kuigi eelnimetatud andur paistis vigane, hakkas masin normaalselt tööle ning pärast seda pole jõnksutamist esinenud.

Nüüd ei teagi kas sai viga leitud või peitis see ennast lihtsalt ära.
Tee nüüd oma jutust järeldus..:) Ei tööta korralikult -> ühendasid lahti -> ühendasid kokku -> töötab...;) Kus on viga...:P ? Ilmselt ühenduses...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2210
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#8

Algselt postitas: Cyber
Tee nüüd oma jutust järeldus..:) Ei tööta korralikult -> ühendasid lahti -> ühendasid kokku -> töötab...;) Kus on viga...:P ? Ilmselt ühenduses... [/quote]

Itimeeste parandus - tee restart ja kõik on korras:wise:
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#9

Mootorijuhtimine on Lucas.
Ühenduse viga see ka nagu olla ei saaks. Andur sai pärast pulkades võetud ning mõõdetud seal sees olevat klemmide vahelist "riba", kus too sama katkestus pärast 1/3 tööpiirkonnast esines. No tahaks igatahes loota, et too sama kokku-lahti ühendamine selle probleemi ka lahendas.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#10

On kellelgi Lucase kohta takistuste andmeid? Äkki jagate, saaksime üle mõõta. Õhulugejad ja värgid..
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#11

Viga endiselt alles ? Kas tal see tühikäigu mootor ka on , mis õhku gaasisiibrist mööda laseb?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#12

on küll, puhastada oleme ka proovinud
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#13

Pakun , et viga selles mootoris - puhastamine ei aita.
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#14

ot, see on nüüd küll praegu puhtalt teoreetiline arutlemine, loodatevasti annate andeks (ning väga suure möödapanemise korral oleksin parandamise eest tänulik) - aga kuidas saab tühikäigu klapp juba pöördes mootori käitumist oluliselt muuta ja seda katkuma panna? Kui gaas on maas ja seguklapp (peaaegu) kinni, siis on selle klapi etteaste aeg, üritab tühikäigu pöördeid paigas hoida, aga kui seguklapp juba natuke rohkem avatud on, siis võib see tühikäiguklapp teha mida tahab, enamus õhku jõuab mootorisse läbi paralleelse ning avatud seguklapi ning heal juhul pöörded pisut kõiguvad.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#15

ptrt jutus loogika sees. Sain Autodata programmist mõned takistused, mida mõõta. Mõõdame üle. Kui sealt midagi ei avasta, on ainuke variant lihtsalt komponente vahetada. Teadaolevalt on siin mõned Lucase masinad, ehk saame jutule ;)
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#16

Algselt postitas: ptrt
ot, see on nüüd küll praegu puhtalt teoreetiline arutlemine, loodatevasti annate andeks (ning väga suure möödapanemise korral oleksin parandamise eest tänulik) - aga kuidas saab tühikäigu klapp juba pöördes mootori käitumist oluliselt muuta ja seda katkuma panna? Kui gaas on maas ja seguklapp (peaaegu) kinni, siis on selle klapi etteaste aeg, üritab tühikäigu pöördeid paigas hoida, aga kui seguklapp juba natuke rohkem avatud on, siis võib see tühikäiguklapp teha mida tahab, enamus õhku jõuab mootorisse läbi paralleelse ning avatud seguklapi ning heal juhul pöörded pisut kõiguvad.

See klapp annab suurel hulgal lisaõhku, kui ta ei tööta ja see viib mootori töö täiesti metsa hoolimata pööretest.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

selle klapi nimi on lisaõhuklapp ja see klapp töötab vaid külma mootori korral, kui mootorile antakse rohkem bensiini peale ja seega vajab mootor ka rohkem õhku.
mootori soojenemisel klapi läbilase väheneb ja sooja mootori puhul on see klapp täiesti kinni.
selle klapi rikke pärast küll mootor tõukeliselt vedama ei hakka.

aga kas katkumise ajal kytusevoolikutes õhumulle ei paista liikumas??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#18

Kas ma saan õigesti aru, et "ECM multi-plug" all peetakse silmas mootori aju pistikut?
Kuidas õhumulle kontrollida? Originaalis läbipaistvaid voolikuid pole.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: KT100
On kellelgi Lucase kohta takistuste andmeid? Äkki jagate, saaksime üle mõõta. Õhulugejad ja värgid..
System type: Lucas CU 14

Lisatud failid
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#20

Tänud Factor'ile info eest. Mõõtsime õhulugejat - 500 oomi, lubatud 331-341. Tähendab see automaatselt, et lugeja õhtal?
Pihustite takistused jäävad kõigil neljal 6 oomi kanti, lubatud 2 - 2,8. Mida sellest järeldada?
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#21

Pihustid jäid vist puudu.:red:
Kui juba alustatud sai, paneme need siis kah....

Lisatud failid
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#22

Algselt postitas: ivomets
selle klapi nimi on lisaõhuklapp ja see klapp töötab vaid külma mootori korral, kui mootorile antakse rohkem bensiini peale ja seega vajab mootor ka rohkem õhku.
mootori soojenemisel klapi läbilase väheneb ja sooja mootori puhul on see klapp täiesti kinni.
selle klapi rikke pärast küll mootor tõukeliselt vedama ei hakka.

Et siis tps ja õhulugeja kooslus pole oluline?
Vasta