900i toitesüsteem lekib...

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
juss
Postitusi: 26
Liitunud: K Mär 03, 2004 11:42
Asukoht:
Auto:

#1

1989 aasta 900i hakkas pärast seismajäämist pensu järele haisema. alla vaadates nagu midagi ei tuvastanud, aga kogu aeg oli ju märg ilm ka, nii et tuhkagi ei saanud aru.

täna siis hakkasin asja uurima, kiskusin pagasniku põhjast samused kaaned üles - natuke nagu lõhnab, aga ei hullu midagi. alt ka kuiv. no panin mootori käima, suristasin pool minutit ja seejärel, suuremat surti roomamise tulemusena, selgitasin välja, et kusagil paagi esiotsa kohal miski susiseb ja piserdab bensiini laiali sellel kui pump töötab ja ka hiljem, kuni lõpuks surve maha läheb.

küsimused -
*kas on kellelgi mingit joonist sellest sõlmest - milline ese võib seal lekkida, milline osa sellest torustikust seal üldse pideva surve all on? ilmselt on seal määnegi klapp kusagil, kust algab siis juba survetoru.. või?
*kas paak tuleb maha kangutada? ilmselt tuleb - ehk mingeid juhtnööre, mida lahti päästa ja mida mitte jne.

pmst oleks ideaalne kui keski saaks postitada vastavad leheküljed .pdf manuaalist. või kui kusagilt saab sellist tõmmata, siis aitaks vastav viide. otsinguga ei surfa ma midagi sellist välja siit, aga katsetamise jaoks pole sugugi aega - õue peal vaja välgukiirusel roomata sellal kui lapsed oma lõunaund magavad... seega tuleks kohe õigete võtetega läheneda..

tänud kõigile, kes läbi lugesid ;)

terv, juss
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#2

Algselt postitas: juss
1989 aasta 900i hakkas pärast seismajäämist pensu järele haisema. alla vaadates nagu midagi ei tuvastanud, aga kogu aeg oli ju märg ilm ka, nii et tuhkagi ei saanud aru.

täna siis hakkasin asja uurima, kiskusin pagasniku põhjast samused kaaned üles - natuke nagu lõhnab, aga ei hullu midagi. alt ka kuiv. no panin mootori käima, suristasin pool minutit ja seejärel, suuremat surti roomamise tulemusena, selgitasin välja, et kusagil paagi esiotsa kohal miski susiseb ja piserdab bensiini laiali sellel kui pump töötab ja ka hiljem, kuni lõpuks surve maha läheb.

küsimused -
*kas on kellelgi mingit joonist sellest sõlmest - milline ese võib seal lekkida, milline osa sellest torustikust seal üldse pideva surve all on? ilmselt on seal määnegi klapp kusagil, kust algab siis juba survetoru.. või?
Pritsega klassikuil on pump paagis, seega algab survestatud ala juba pumbast pihta. Lekkida võib torustik praktiliselt suvalisest kohast. Tagasilla kohal on rõhuakumulaatoriks kutsutav seade, mille ülesandeks on hoida stabiilset rõhku torustikus temast mootori poole ka mõnda aega pärast pumba töö lakkamist, et lühiaegse mootoriseiskamise korral ei peaks käivitamisel pärast poolt võtmepööret ootama kuniks pump rõhu jälle üles lööb. Ilmselt on Su masinal leke üsna tekke algusjärgus ja väike veel - suurema lekke korral ei jääks mootor üldse tööle, kuna ei saa piisavalt kütet.
*kas paak tuleb maha kangutada? ilmselt tuleb - ehk mingeid juhtnööre, mida lahti päästa ja mida mitte jne.
Paagi mahavõtmisvajadus sõltub täpsest lekkekohast.
pmst oleks ideaalne kui keski saaks postitada vastavad leheküljed .pdf manuaalist. või kui kusagilt saab sellist tõmmata, siis aitaks vastav viide. otsinguga ei surfa ma midagi sellist välja siit, aga katsetamise jaoks pole sugugi aega - õue peal vaja välgukiirusel roomata sellal kui lapsed oma lõunaund magavad... seega tuleks kohe õigete võtetega läheneda...
Vaata, paistab , et siit saab jätkuvalt soomekeelset töökoja-käsiraamatut juppide kaupa - kokku ligikaudu 30 mega pdf-e. See link on muide siinse foorumi lingikogus olemas, vaja vaid paar minutit otsi abil leidmiseks. Ehk on abiks.
Jõudu vea parandamiseks!
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Kõigepealt tõstukile,et tuvastada võimalik leke,siis saab edasi mõelda.Paagi eemaldamine,kui seda just puruks pole TEHTUD,ei anna tulemust.
juss
Postitusi: 26
Liitunud: K Mär 03, 2004 11:42
Asukoht:
Auto:

#4

nonii lähemal vaatlusel on selgunud, et just samuse rõhuakumulaatori juurest seda kütust piserdubki. veel lähemal vaatlusel avastasin, et seda kaadervärki polegi võimalik sealt enam tervelt kätte saada - roosteuss on asjanduse nii ära närinud, et pole enam arugi võimalik saada, kuidas need torud sinna 20 aastat tagasi kinni saadud on..

lekke kutsus esile ilmselt rõhuakumulaatorit ja filtrit üleval hoidva vitsa purunemine sellesama eelmainitud ussi süü läbi.

panin ostukuulutuse ka - kui keegi peaks seda akumulaatorit mulle mõistusliku hinnaga müüa tahtma või head nõu anda, kust seda kõige soodsamalt saada võiks. esimese hooga veebis surfates leian seda ainult tuugalt üle 100$ hinnaga :wtf:
eesti varuosalehtedelt pole "kütuserõhuakumulaatorit" veel üles leidnud (eks seda vidinat võib ju kindlasti sadat moodi nimetada, nimetatud sõnade kombinatsioonidele pole praegu igatahes vastust tulnud). homme proovin uuesti.

teistel K-Jetronic pritsetega autodel peaks ju ka seesama vidin küljes olema?


terv, juss
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#5

Tee mõni pilt, neid klassikuid on lammutatud mitmeid äkki on isegi olemas, praegu ei teagi millest jutt käib.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

Ma vaatan, ehk on Sekeldaja veel Vitamiini 4 3XM Car Service's tõstukil ja saan altpoolt temast rõhuakumulaatorist pildi näpsata. Asi ise paikneb tagumise parema ehk kõrvalistujapoolses rattakoopas, aga väidetavalt olla probleeme nende "elusalt" kätte saamisega.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#7

Mõned pildid, Elcats'i joonise järgi on see rõhuakumulaator kohe bensufiltri kõrval, detail nr 23.

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#8

Ja leidsin mingi pildi selle vidina kohta eraldi ka.

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
juss
Postitusi: 26
Liitunud: K Mär 03, 2004 11:42
Asukoht:
Auto:

#9

just-just, seesama junn ongi, kütusefiltri kõrval. minu oma näeb lihtsalt välja nagu oleks ta 97 aastat koos RMS Titanicuga ookeani põhjas vedelenud..

(üldse on see auto altpoolt vägagi roostetanud - seda veidram on, et tiivaäärtel pole täppigi roostet. tiivad ei tundu vahetatud ka olevat..)

terv, juss
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: juss
just-just, seesama junn ongi, kütusefiltri kõrval. minu oma näeb lihtsalt välja nagu oleks ta 97 aastat koos RMS Titanicuga ookeani põhjas vedelenud..

(üldse on see auto altpoolt vägagi roostetanud - seda veidram on, et tiivaäärtel pole täppigi roostet. tiivad ei tundu vahetatud ka olevat..)

terv, juss

Kütusefiltri :freak: ? Sekeldajal (88.a) on see viimane küll ees kapoti all ja Tupsul (84.a) kah. Kui see sind lohutab, siis ega lisatud pilt Sekeldaja (kütuse)rõhuakumulaatorist on roostevabast olekust ikka kah jube kaugel.

Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#11

Sellist asja ma ei leidnud, kahjuks ei saa aidata.
juss
Postitusi: 26
Liitunud: K Mär 03, 2004 11:42
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: juss
just-just, seesama junn ongi, kütusefiltri kõrval. minu oma näeb lihtsalt välja nagu oleks ta 97 aastat koos RMS Titanicuga ookeani põhjas vedelenud..

(üldse on see auto altpoolt vägagi roostetanud - seda veidram on, et tiivaäärtel pole täppigi roostet. tiivad ei tundu vahetatud ka olevat..)

terv, juss

Kütusefiltri :freak: ? Sekeldajal (88.a) on see viimane küll ees kapoti all ja Tupsul (84.a) kah. Kui see sind lohutab, siis ega lisatud pilt Sekeldaja (kütuse)rõhuakumulaatorist on roostevabast olekust ikka kah jube kaugel.

jah, sama detail. minu omal on kütusefilter seal kõrval kohe - täpselt nagu eespool Andruse näidatud skeemilgi näha.


halb on see, et ma ei ole veel mitte üheltki varuosalehelt seda detaili leidnud.


terv, juss
Vasta