Mootor soojeneb aeglaselt

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#1

Tere,

sai hunnik samalaadseid teemasid läbi loetud, aga kusagilt ei lugenud seda ikka välja, mis mind huvitab.

Nimelt nullist madalamate kraadidega ei taha mootor kuigi hästi soojaks minna.
Masinat ostes sai kusagil deagnostikas käidud aastaid tagasi ning seal väideti, et ainuke viga on puuduv tsirkulatsiooni pump (et avatud on kogu aeg suur veeringe), sai siis carringust uuritud, ning nemad kostsid, et lisa tsirkulatsiooni pump käib ainult lisa soojendus ahju vahele.

Nüüd jääbki arusaamatuks, et kes kellest mööda rääkis ning.

On see 2.2 TID puhul normaalne, et sooja hakkab -5 kraadi juures salongi puhuma alles peale 6-7 km sõitu?

...ja veel üks küs, mis asi on mootoriruumi taga seinas, must karp millesse läheb paar juhet ja voolik ning teiselt poolt tuleb välja sisekeermaga tühi toruväljavõte - nimelt just selle tühja väljavõtte otsa pidavat deagnostiku sõnul see tsirkulatsiooni pump minema.

Nii palju, kuimina aru saan, siis tal lisasoojendus ahi puudub kuna tegu Itaaliasse toodetud isendiga.

Vabandan segase jutu pärast, aga täpsemalt ei suutnud sõnastada :red:
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 778
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#2

Kui lõpuks soojaks läheb, siis püsib stabiilselt keskel tempseier?
Termostaati pole mõelnud vahetada? Sellist asja kuulen küll esimest korda, et pidevalt suur veeringe avatud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7674
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

aga...
kui opaned käima ja lased töötada 4...5 minutit ja siis seisma jätad, kas siis lisa soojendus jääb tööle?
mu autol jäi.
seal vist mingi selline värk, et kui välitemp madalam +4 kraadist, siis lylitab lisakytte sisse automaatselt.
samas see 5...6 km ju normaalne , et soojaks läheks...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#4

seier püsib keskel kenasti, kuid salongi tuleva õhu soojus just kui kõiguks (mitte järsult ja pidevalt vaid sujuvalt ning umbes 30 min intervallide jooksul)
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#5

Algselt postitas: ivomets
aga...
kui opaned käima ja lased töötada 4...5 minutit ja siis seisma jätad, kas siis lisa soojendus jääb tööle?
mu autol jäi.
seal vist mingi selline värk, et kui välitemp madalam +4 kraadist, siis lylitab lisakytte sisse automaatselt.
samas see 5...6 km ju normaalne , et soojaks läheks...


peale auto seisma jätmist mingeid hääli küll ei kuule ja õhku ka kusagilt salongi ei tule, ainult terav põrin kostub peale süüte välja keeramist umbes 5-10 sekundit.

Normaalsuse kohapealt ei oska ma väga kaasa rääkida kuna valdavalt olen bensiinimootoritega masinaid omanud, mis juba paari esimes km-ga leiget puhuma hakkavad ja ka eelmise masina 3.0 diisel suutis minu meelest salongi kiiremini soojaks puhuda.

Soojaks minemise all pean silmas sooja õhu puhumise algust.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#6

Kas see tsirkulatsioonipump näiteks mootori veepumba tööd ei sega seal, kui koos töötavad? Ehk, et kui parking-heater töötab, kas siis võib kohe käivitada ja see tsirkulatsioonipump jääb seisma sel hetkel?
Rauno, kui sul auto alt tossu ei tule ega ükski lõdvik 5 minuti jooksul ei soojene, siis võib sul leegiküünal läbi olla. Jutt siis ahjust, kui sul on ahi. Jutt on nii segane, et ei saa aru, kas jutt käib üldse ahjust.
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 778
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#7

Algselt postitas: Rauno
seier püsib keskel kenasti, kuid salongi tuleva õhu soojus just kui kõiguks (mitte järsult ja pidevalt vaid sujuvalt ning umbes 30 min intervallide jooksul)
Äkki ei olegi siis probleem üldse mitte mootori soojenemises? Salongiradikas vms?

Ning nagu ivomets ütles, ei tundu see 5-6km üldse midagi hullu.

Ma lähen oma traktoriga paari tunni pärast sõitma - eks ma vaatan, kui ruttu ta minul leiget puhuma hakkab.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#8

Algselt postitas: ml
Kas see tsirkulatsioonipump näiteks mootori veepumba tööd ei sega seal, kui koos töötavad? Ehk, et kui parking-heater töötab, kas siis võib kohe käivitada ja see tsirkulatsioonipump jääb seisma sel hetkel?
Rauno, kui sul auto alt tossu ei tule ega ükski lõdvik 5 minuti jooksul ei soojene, siis võib sul leegiküünal läbi olla. Jutt siis ahjust, kui sul on ahi. Jutt on nii segane, et ei saa aru, kas jutt käib üldse ahjust.

Ei käi üldiselt, pigem mure selles, et umbes -5 kraadi juures hakkab sooja/leiget õhku salongi tulema alles peale 7km sõitmist ja eelmisest aastast meeles, et kui temp. väljas üle - 15 siis ei suutnud ka mootor üle poole töötemperatuurist saavutada..

mingi deagnostik väitis, et mul tsirkulatsiooni pump puudu ning suur ring koguaeg avatud.

Lisasoojendus ahju puudutab jutt niipalju, et mul mootori taga seinas üks must 20x20 cm karbike millest tuleb välja tühi tori ja just selle toru otsa viitas deagnostik, et sealt puuduvat tsirkulatsioonipump - kas see karbike võib olla lisasoojendi?
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#9

See karbike võib olla küll lisasoojendi.
Auto mootoril on ju enda "vee"pump, tsirkulatsioonipump on lisasoojendi jaoks.
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 778
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#10

Tsirkulatsioonipump on vajalik siis, kui sa tahad, et su auto hommikuti ise soojeneks sel ajal, kui sina alles toas kohvi jood.
Minul ei ole ka seda, aga sõites läheb soojaks ikkagi nii, nagu peab.

Kui mootor sul -15 juures eelmine talv töötempi ei suutnud hoida/saavutada, siis on ainus loogiline lahendus termostaat ära vahetada.
Räägin enda kogemusest sama mootoriga.

edit:
Käisin just sõitmas. Tänase -1-ga läks aega 5 minutit, et salongi leiget puhuma hakkaks. Selle ajaga sain sõita umbes 600 m (ummikud). Selle valguses tundub see 6 km tõesti palju.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#11

tänud - nüüd hakkab juba pilt selginema.

täna -3 juures sai siis 12 km sõidetud, sellest 8 maanteel ning mootor ei suutnudki töö temperatuuri saavutada, natuke jäi puudu. Usun, et kui oleksin veel 5 km sõitnud siis oleks ta selle ehk saavutanud.

Kas termostaate on kahesuguseid, et ühed soojamaa masinale ja teised põhjamaadesse?
Selle vahetamisega peaks tõenäoliselt kodu garaažis hakkama saama?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7674
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

mulle hakkab tunduma, et sa lausa otsid vigu :notworthy:

mootor ei saagi kibekähkusti soojaks minna, eriti veel kaasaaegne diisel.
samas seda abiahju häält peaksid ikka kuulma, kui seisma jätad....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14447
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

Kui suurte majade parklates autokapotil kassi käpajälgi näed, siis on see ilmselt bensukas..:) Kassid diislit ei armasta, see ei lähe nii soojaks, et tasuks sinna otsa ronida..:)

Ma millegipärast arvan, et Rauno pingutab muretsemisega pisut üle. Pisike 4 potine mootor ei lähegi nii kiirelt soojaks, kui mõni v8 või v12..;) Ja sooja hakkab pisut hiljem puhuma. Algul tuleb sealt ikka vaid leiget õhku, päris tuliseni läheb nii mõnigi hea kilomeeter aega. Millestki oled sa seal diagnostiku juures pisut valesti aru saanud. See lisapump ja suurel ringil olemine on üsna erinevad asjad.

Termostaadi koha pealt on muidugi õigus. Neid on erinevate temperatuuridega. Aga ma olen täiesti kindel, et esimese salongisooja kohale jõudmise koha pealt pole vahet, kas sul on 80C või 90C termostaat. Kui see termostaat töötab muidugi..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#14

Algselt postitas: Cyber
Kui suurte majade parklates autokapotil kassi käpajälgi näed, siis on see ilmselt bensukas..:) Kassid diislit ei armasta, see ei lähe nii soojaks, et tasuks sinna otsa ronida..:)

Ma millegipärast arvan, et Rauno pingutab muretsemisega pisut üle. Pisike 4 potine mootor ei lähegi nii kiirelt soojaks, kui mõni v8 või v12..;) Ja sooja hakkab pisut hiljem puhuma. Algul tuleb sealt ikka vaid leiget õhku, päris tuliseni läheb nii mõnigi hea kilomeeter aega. Millestki oled sa seal diagnostiku juures pisut valesti aru saanud. See lisapump ja suurel ringil olemine on üsna erinevad asjad.

Termostaadi koha pealt on muidugi õigus. Neid on erinevate temperatuuridega. Aga ma olen täiesti kindel, et esimese salongisooja kohale jõudmise koha pealt pole vahet, kas sul on 80C või 90C termostaat. Kui see termostaat töötab muidugi..;)

See koidab mul endal kah natuke, et pigem suure ringi sulgejaks ja avajak on termostaat. Aga ikkagi läheb jube aeglaselt soojaks ehk siis tõesti pole harjunud nii pisikese diisli omapäradega, samas kolleegil a4 1.9TD ja tiksub tühikäigul salongi 10 min. jooksul juba soojaks - vb on ivometsal ja cyberil õigus, et otsin vigu :notworthy:

Lihtsalt jäi kripeldama see deagnostiku jutt, et ainukese veakoodi viskas tsirkulatsioonipumba puudumise kohta, mille kohta ta soovitas sinna otsa suvalise tsirkulöatsiooni pumba keerata ja asi olevatki korras - seda tean juba, et päris nii lihtsalt see ei lähe kuna mul see isegi SID-is aktiveerimata.

Seega teie soovitus, et ei jookse kohe termostaati vahetama?
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 778
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#15

Noh, vahetasid termostaadi ära? :)
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#16

Ära muretse Rauno. Modernne diisel ei lähegi talvel täissoojaks. Siis alles hakkab soojenema kui pöörded pidevalt üle 2k rpm. Soojaks läheb ka kehvasti. Mul üks 2,0 mootor ja ka väga kaua tuleb sinisest alast välja. Mul termostaat 80C näiteks.
Asi on ökoks aetud, et tühikäigul ikka võimalikult vähe kütet võtaks ja nii ongi , et seistes vaevu püsib soe. Opelil vähemalt nii.
Sent from my Monte Carlo using B236
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#17

Näiteks VW G4 TDI on jahutussärgis kolm küünalt, mis soojendavad jahutusvedelikku. Sama on Sharanil ning lisaks on sel veel taga mingi ahi kus omakorda küünal. Diisel ei lähe tõesti soojaks.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#18

Mul kah näide VW diisli kohalt. 2.4 vabalthingav saavutab korraliku töötemperatuuri (arvestades välistemp. u. 0 kraadi) alles peale u 12-15 km. mnt sõitu. Kohapeal lõristades vist ei hakkagi normaalselt sooja puhuma.
Termostaat sai kah äsja vahetatud.
Ja niipalju, kui mul neid diisleid olnud on, on nendest ikka valdav enamus soojenemas umbes sama kiiresti. See-est, kui soojaks saavad siis tavaliselt puhub ikka korralikku kuuma.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7674
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

kas keegi teab, kus asub eelsoojendil küünal ja temperatuuriandurid, mis seda eelsoojendust juhivad?
ehk kuidas sinna ligi pääseks ja neid kontrollida saaks?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7674
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

lisasoojendus

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
similar
Postitusi: 132
Liitunud: N Jaan 04, 2007 16:00
Asukoht:
Auto:

#21

Mis probleem sul soojendil täpsemalt on? Kõigepealt soovitaks veakoodid teada saada.
Aga kui näpud eriti sügelevad...
Temperatuuri(-ja leegiandurit) saab kontrollida takistuse järgi.
http://www.vw-bus-t4.de/Forentipps/d3w_reinigung.htm
http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?get ... c.pdf&d=sh
Algselt postitas: ivomets
kas keegi teab, kus asub eelsoojendil küünal ja temperatuuriandurid, mis seda eelsoojendust juhivad?
ehk kuidas sinna ligi pääseks ja neid kontrollida saaks?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7674
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

suured tänud sõber!

eks hakkan pilte vaatama ja numbreid ja pilte kokku panema, sest saksa keelest ei tea midagi.

aga niipalju sain endaarust täna sotti, et pump töötab: paned voolu peale ja tõnks ja tilk tuleb; paned 2 korda voolu peale ja 2 tilka tuleb. selline pulseeruv värk.!?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7674
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

nüüdseks siis ka lisasoojendisse sisse vaadatud.
tunniga sai masinalt maha. hästi tehtud, et kõrgemas kohas asub ja jah. vedelik välja ei jookse.
asi maha ja avajaga kallale.
ja surnud oli süüteküünal. testimine lihtne. küünal maha ja 12 V peale. surnud, mis surnud oli.
kohaliku elektriku käest sain kohe abi, et kus poest saada ja poes letikaup 513 krooni.
siis asi kokku ja tööle.
hoov oli taas nagu esmaspäeva hommikune bussipark- paksult musta suitsu täis. aga tuul ajas selle kenasti laiali ja asi töötab! kokku 2 h nokitsemist.

küünla mark kah: E133
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
evil
Postitusi: 56
Liitunud: K Juun 01, 2011 20:15
Asukoht:
Auto:

#24

mul ka ahjuga jama,hakkab manual stardist tööle ahi undab kütusepump plõksib ,aga mida pole on soe õhk sumbutist,tuleb nagu ainult diislilõhnaline jahe õhk ja käib mingi 1min ja siis jääb seisma ja hakkab mingi aja pärast uuesti üritama.kas võib loota,et küünal läbi:)
kuda leegiandurit kontrollin kas ka voolu peale andes nagu küünaltki:freak:
kliimatesti tehes viskab mingi service kirja etteseal veel mingid 2 sõna aga ei suuda lugeda,kuna piksleid veel pole õieti:(kliima muidu ise töötab kenasti:)
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#25

Kui suve lõpul Vikile kurtsin oma muret lisaahju puudumise üle, siis ta ütles, et 1.9 TiD mootori puhul pole see nii suur probleem kui just 2.2 Td mootori puhul, mis pidi üldse talvel halvasti soojenema.Termostaadid on aga erinevatele turgudele mõeldud autodel erinevad.Ma usun, et Itaaliasse müüakse Saabe madalamal temperatuuril avaneva termostaadiga kui nt. Rootsi-Soome-Norra. Ja diiselauto ikka ei taha talvel tühikäigul soojeneda kuidagi, samas tahaks ju aknaid puhtaks ja ise kah õuest sooja. Ma eelmises elukohas elasin küll kortermajas, aga 1. korrusel ja lasin panna diisel Opelile elektrisoojenduse (Galix ). Pikendusjuhtmega vool autoni, hommikul tõustes soojema talveilmaga juhe kontakti, külmemate ilmadega oli pool ööd järel, samas saab panna ka taimeriga sisse lülitama. Ja auto mootor tänab teid, sest hakkate sõitma kuskil 40 kraadise jahutusvedeliku temperatuuriga. Kulumine kordi väiksem igatahes.Ja pole see elektrikulu kah nii suur.
Vasta