2,2 TiD -03a eelsüüteküünalde tuli

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
veiks20
Postitusi: 30
Liitunud: K Sept 26, 2007 21:50
Asukoht:
Auto:

#1

Asi selles ,et minu autol pole veel kordagi süttinud eelsüüteküünalde tuli armatuuris. Täna näitas 1 kraad sooja kompu aga ikka ei võtnud küünlaid taha. Auto käivitub muidugi ilusti ca 2 sek. starterit ja käib ühtlaselt. Küsimus lihtsalt selles, kas selle mootori puhul see normaalne või ei.
Esimene aasta Saabiga...
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#2

Küünlad lähevadki ainult tõsistes miinuskraadides minu OGl käima (või nagu härra Trionic kunagi ütles, lähevad ka soojema ilmaga, aga ainult nii korraks, et tuli ei jõua põlema minnagi). Saab niipalju põhjamaa auto et natuke jahedama ilmaga pole tarvis küünlaid käitada, kui auto korras on.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

See tuli on tõeliselt kiire! Ma enda masinal talvel seda tuld ei näegi sest heater teeb oma tööd piisavalt hästi.
veiks20
Postitusi: 30
Liitunud: K Sept 26, 2007 21:50
Asukoht:
Auto:

#4

Aitäh vastuste eest, aga mis kraadil ta siis rakendub alles? Raamat räägib, et +5 juba peaks tööle hakkama (või töötab aga tuli ei lähegi armatuuris põlema?)
veiks20
Postitusi: 30
Liitunud: K Sept 26, 2007 21:50
Asukoht:
Auto:

#5

Nüüd siis ikka läks korraks põlema , kuigi ainult sekundiks aga on olemas.:drink:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

- 6 kraadiga tuli armatuuris põleb vaid sekundi; kas ka sama kaua saavad eelsüüteküünlad voolu?

tegelt oli nii, et täna hommikul armatuuris süüte esmakordsel lülitamisel seda eelsüüteküünla märki armatuuris põlema ei hakanud. vaid 2 või 3 käivituskorral hakkas ja siis ka vaid sekundiks.

kas ja kuidas seda regullida saaks, et ka soojemate ilmadega hakkaks tööle ja töötaks kauem.??

aku pealt küünlaid kontrollides lähevad küünlad kuskil 3...4 sekundiga alles kenasti punaseks.
või liigselt kaua neid kõrvetada on nendele hävitav?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#7

Tegelikult nad töötavad oluliselt kauem. Vähemalt minu autol töötasin nad tegelikult mitukümmend sekundit. Kui tester käepärast, siis saab järgi proovida. Paari sekundiga neist kasu pole jah.

Küünlad töötavad tegelikult ka peale seda, kui mootor tööle läheb ja kuni saavutab teatud temp. Siis aga antakse voolu impulssidena, et küünlaid säästa.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

loomkatsed viisid selleni:
paar tundi -8 kraadis seisnud mootori puhul süüte sisse keeramisel ei mingit armatuuri eelsoojenduse tuld.
starteri andmisel lähvad tööle ka eelsüüteküünlad. käiad starterit ja küünlad töötavad kuni käivitub.
siis mingist hetkest hakkab vool impulsidena küünaldele tulema ja see kestab ca 60 sekundit.

veel:
rikkis eelsoendusküünla puhul hakkab põlema check engine.
korras küünla puhul kustub.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#9

Kas siis, kui tuli ei põle, ei tule ka voolu küünlale testriga mõõtes? Proovi mõõta pinget nii, et küünaldel on juhtmed küljes.

Vabalt võib jamada küünalde relee. See on mootorist paremal. Selline alumiiniumist karp.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

ma arvan, et süsteem on autol täiesti korras; lihtsalt paari tunniga ei jahtu asi nii maha, et eelsoojendusküünal põlema peaks ennem starteri andmist.

või kuidas sul on? sellise paar tundi seisnud mootoriga?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#11

Ma seda ei tea, sest ma nii kunagi ei proovinud. Sellises olukorras polnud kunagi mingit probleemi käivitumisega. Küll aga külma ilmaga, kui auto seisis ikka pikalt ja mootor täitsa külm,ootasin ma ikka 15-20 sek. olenemata sellest, et tuli põles 2-3 sek. Nii läks hästi käima. Tuli armatuuris ei näita, kas tegelikult küünlad saavad voolu või mitte.

Seda ka, et see impulssidena voolu andmine kestis mul ikka mitmeid minuteid ja ainult siis, kui pöörded olid alla 2500 vms.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#12

Endal põleb paar tundi seisnud mootoriga, kui väljas -10 heal juhul 1 sek, kui sedagi.

5-6h seistes 5-6 sek ning viimastel päevadel kui oli ööläbi seisnud ja käivitatud sai -24'ga siis põles umbes 10 sek ja seda lasin teha tal kaks korda ennem käivitamist (ei tea kas oli ka mõtet aga eelmisel masinal see aitas).

Alla -2 kraadi ma polegi eriti seda tulukest märganud, vb mingi sekundi või kaks vahest põleb.
Vasta