Asi selles ,et minu autol pole veel kordagi süttinud eelsüüteküünalde tuli armatuuris. Täna näitas 1 kraad sooja kompu aga ikka ei võtnud küünlaid taha. Auto käivitub muidugi ilusti ca 2 sek. starterit ja käib ühtlaselt. Küsimus lihtsalt selles, kas selle mootori puhul see normaalne või ei.
Esimene aasta Saabiga...
2,2 TiD -03a eelsüüteküünalde tuli
Küünlad lähevadki ainult tõsistes miinuskraadides minu OGl käima (või nagu härra Trionic kunagi ütles, lähevad ka soojema ilmaga, aga ainult nii korraks, et tuli ei jõua põlema minnagi). Saab niipalju põhjamaa auto et natuke jahedama ilmaga pole tarvis küünlaid käitada, kui auto korras on.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
- 6 kraadiga tuli armatuuris põleb vaid sekundi; kas ka sama kaua saavad eelsüüteküünlad voolu?
tegelt oli nii, et täna hommikul armatuuris süüte esmakordsel lülitamisel seda eelsüüteküünla märki armatuuris põlema ei hakanud. vaid 2 või 3 käivituskorral hakkas ja siis ka vaid sekundiks.
kas ja kuidas seda regullida saaks, et ka soojemate ilmadega hakkaks tööle ja töötaks kauem.??
aku pealt küünlaid kontrollides lähevad küünlad kuskil 3...4 sekundiga alles kenasti punaseks.
või liigselt kaua neid kõrvetada on nendele hävitav?
tegelt oli nii, et täna hommikul armatuuris süüte esmakordsel lülitamisel seda eelsüüteküünla märki armatuuris põlema ei hakanud. vaid 2 või 3 käivituskorral hakkas ja siis ka vaid sekundiks.
kas ja kuidas seda regullida saaks, et ka soojemate ilmadega hakkaks tööle ja töötaks kauem.??
aku pealt küünlaid kontrollides lähevad küünlad kuskil 3...4 sekundiga alles kenasti punaseks.
või liigselt kaua neid kõrvetada on nendele hävitav?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Tegelikult nad töötavad oluliselt kauem. Vähemalt minu autol töötasin nad tegelikult mitukümmend sekundit. Kui tester käepärast, siis saab järgi proovida. Paari sekundiga neist kasu pole jah.
Küünlad töötavad tegelikult ka peale seda, kui mootor tööle läheb ja kuni saavutab teatud temp. Siis aga antakse voolu impulssidena, et küünlaid säästa.
Küünlad töötavad tegelikult ka peale seda, kui mootor tööle läheb ja kuni saavutab teatud temp. Siis aga antakse voolu impulssidena, et küünlaid säästa.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
loomkatsed viisid selleni:
paar tundi -8 kraadis seisnud mootori puhul süüte sisse keeramisel ei mingit armatuuri eelsoojenduse tuld.
starteri andmisel lähvad tööle ka eelsüüteküünlad. käiad starterit ja küünlad töötavad kuni käivitub.
siis mingist hetkest hakkab vool impulsidena küünaldele tulema ja see kestab ca 60 sekundit.
veel:
rikkis eelsoendusküünla puhul hakkab põlema check engine.
korras küünla puhul kustub.
paar tundi -8 kraadis seisnud mootori puhul süüte sisse keeramisel ei mingit armatuuri eelsoojenduse tuld.
starteri andmisel lähvad tööle ka eelsüüteküünlad. käiad starterit ja küünlad töötavad kuni käivitub.
siis mingist hetkest hakkab vool impulsidena küünaldele tulema ja see kestab ca 60 sekundit.
veel:
rikkis eelsoendusküünla puhul hakkab põlema check engine.
korras küünla puhul kustub.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ma arvan, et süsteem on autol täiesti korras; lihtsalt paari tunniga ei jahtu asi nii maha, et eelsoojendusküünal põlema peaks ennem starteri andmist.
või kuidas sul on? sellise paar tundi seisnud mootoriga?
või kuidas sul on? sellise paar tundi seisnud mootoriga?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Ma seda ei tea, sest ma nii kunagi ei proovinud. Sellises olukorras polnud kunagi mingit probleemi käivitumisega. Küll aga külma ilmaga, kui auto seisis ikka pikalt ja mootor täitsa külm,ootasin ma ikka 15-20 sek. olenemata sellest, et tuli põles 2-3 sek. Nii läks hästi käima. Tuli armatuuris ei näita, kas tegelikult küünlad saavad voolu või mitte.
Seda ka, et see impulssidena voolu andmine kestis mul ikka mitmeid minuteid ja ainult siis, kui pöörded olid alla 2500 vms.
Seda ka, et see impulssidena voolu andmine kestis mul ikka mitmeid minuteid ja ainult siis, kui pöörded olid alla 2500 vms.
Endal põleb paar tundi seisnud mootoriga, kui väljas -10 heal juhul 1 sek, kui sedagi.
5-6h seistes 5-6 sek ning viimastel päevadel kui oli ööläbi seisnud ja käivitatud sai -24'ga siis põles umbes 10 sek ja seda lasin teha tal kaks korda ennem käivitamist (ei tea kas oli ka mõtet aga eelmisel masinal see aitas).
Alla -2 kraadi ma polegi eriti seda tulukest märganud, vb mingi sekundi või kaks vahest põleb.
5-6h seistes 5-6 sek ning viimastel päevadel kui oli ööläbi seisnud ja käivitatud sai -24'ga siis põles umbes 10 sek ja seda lasin teha tal kaks korda ennem käivitamist (ei tea kas oli ka mõtet aga eelmisel masinal see aitas).
Alla -2 kraadi ma polegi eriti seda tulukest märganud, vb mingi sekundi või kaks vahest põleb.