2003-... saabide kere kestvus

Vasta
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#1

Teadjamatele küsimus, kuidas kestavad 2003-2005 aasta 9-5 te ja vast siis ka 9-3 kered meie soolasel talvisel kliimal. On need mudelid selles ajajärgus tsingitud suuremal või vähemalt määral?

Niipalju kui ise olen aru saanud, siis saabid väga roostet vist ei karda, vähemalt enda eelmisest aastatuhandest pärilt 9-5 pole seda probleemi siiamaani ilmutanud õnneks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

ikka kaitstud 7 erineva kihiga, millest zinki 7,5 mikromeetrit.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#3

Ok, kas on ka teada mingite aastakäikude kerekaitse tehnoloogia uuendused või mingid faktid selle kohta, et mingite aastate mudelid on agaramad roostetama vms?

Miks ma uurin on see, et mul on teatavatest kogemustest kuulsa saksa kolmetähelise brändiga tekkinud allergia masinate vastu millele rooste külge hakkab. Põhimõtteliselt on üsna kurb vaadata kuidas auto käes laiali pudeneb :angry: ja ühelt hetkel hakkab rooste lihtsalt süstemaatiliselt kere hävitama.
Pidin nentima, et niikaua kui kere erinevaid juppe koos hoiab saab neid juppe vahetada aga kui kere enam ei ole siis ei ole eriti oluline kui mitusada kilomeetrit see mootor seal oleks veel peal kestnud :conf:

Kuna 98 aasta 9-5 kere kohta ei tohi ma küll hetkel veel paha sõna öelda nähes kuidas veel tehasegarantiiga Mazdad, Kiad jne juba laiali kippuvad pudenema meie soolatud teedel siis tunnen lihtsalt huvi kas ca 2004 a 9-5, 9-3 ka sama hästi tehti kui esimesed mudelid, või kiputi ka juba "kokku hoidma" sellistelt väheolulistelt asjadel nagu roostekaitse ja kruntvärv.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Kuni sa ei ole värvkatet vigastanud,ei hakka kere ka roostetama.See-eest alusvanker roostetab 9-5`l hullemini,kui mosse kere.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

Algselt postitas: Trionic
Kuni sa ei ole värvkatet vigastanud,ei hakka kere ka roostetama.See-eest alusvanker roostetab 9-5`l hullemini,kui mosse kere.

Seda oli nüüd küll hommikul esimese asjana hea lugeda.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Õnneks on seal "allpool" kõik jupid jämedast metallist.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#7

9-3 on kindlasti halvem korrosiooni kaitse, tihti läheb tagaosa rooste.
__In Boost We Trust__
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#8

Laias laastus on see kõigi autodega olnud läbi aegade nii, et mida paremal positsioonil mudelirivis auto asub, seda parem kere koostekvaliteet ja rohkem igasugu kaitsvaid mastikseid, tsingikihte jne. Muuseas auto kere aitab ajahambale vastupidavamaks teha Tectyl keemiaga tehtud põhjalik korrosioonikaitse (Tallinnas vist mingi firma isegi pakkus seda)
Mul on praegu 1983 aasta VW Polo igapäeva liikuriks, mis on soomes selle korrosioonikaitseprogrammi läbinud aastal 1999 ja roostet praktiliselt ei ole. Põhi on roostevaba, on üksikuid roostetäppe kuskil kuhu on lihtsalt mingi vigastus (kivi vms juhtunud) ja see on kere kõrgemas vööndis.
( see auto on siiamaani tehase originaalvärvi all ja mingeid keretöid pole tehtud)

Edit :
Panin lingi ka http://www.termak.ee/remont/korrosioon.html
koduleht tundub selline vana, ei tea kas enam tegutsevad aga küsida ju võib.
toomas
Postitusi: 29
Liitunud: R Okt 06, 2006 11:32
Asukoht:
Auto:

#9

pole just 9-3 lahtris aga mul on 98 aasta auto ja roostetab väga vähe,mõned üksikud mullid tagaosas, kivitäkked ka ei roosteta veel.prantsusmaalt toodud.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#10

9-5 ei roosteta kuni selle hetkeni, kui maalrimehed oma kätt sinna külge pole pannud. Ehk siis täpselt sel hetkel, kui peale pauku pahteldatakse lihvitakse ja tehakse muud teatrit kerega, on roosteuss kiire tulema. Eriti nõrk koht pidi olema kapoti salongipoolsed nurgad, seal miski kahekordne umbne plekk, mis siis ei lase vett välja enam ja sinna kipuvad augud sisse ussitama. Täpselt sama probleem estate puhul tagaluugil selle 'ribaga', mis klaasi ja numbri vahele jääb. ehk siis see, kus kirjad peal on. Need nurgad pidid ka tüüpiline ussitamise objekt olema.

Informatsioon siis plekude käest, keda ma aegajalt külastan oma pisiikaldustega.
Vasta