Jahutussüsteemi probleem

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#1

9-5 3.0 disla
Jahutussüsteemis pidevat survet sees pole. Sõites, või kohapeal pöördeid tõstes, hakkab aga paisupaagis ühest ülemisest voolikust nagu mulle tulema ja vedeliku tase hakkab kiiresti tõusma. Lõpuks ajab korgi vahelt mingi hulga vedelikku välja. Kui mingi ca pool liitrit on välja ajanud, siis rohkem nagu ei tule välja. Seisma jättes vajub paisupaak pea tühjaks ja kiri jälle ees, et täida vedelikuga. Kuumaks ei lähe ja muud imelikku nagu ka ei juhtu. Käisin sedasi Pärnus ära. Mis nüüd edasi? Tuttav traktorist jahus suurest ja väiksest ringist ning mitteavanevast termostaadist. Ise asja ei jaga kahjuks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

mootori mure. suur mure.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
parkentosh
Postitusi: 239
Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
Asukoht:
Auto:

#3

Kui mootor üle ei kuumene siis võib jama majas olla. Mul endal oli sarnane situatsioon aga mul kuumenes üle ja piisas termostaadi vahetusest.
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: parkentosh
Kui mootor üle ei kuumene siis võib jama majas olla. Mul endal oli sarnane situatsioon aga mul kuumenes üle ja piisas termostaadi vahetusest.

Seletad ehk, mis mõttes siis jama on kui mootor üle ei kuumene? Paar aastat tagasi oli mootori jama. Tegemist oli siis 3.0 tüüpveaga, kus hülss oli silindrist veidi "üles" tõusnud. Samas siis olid sümptomid veidi teised. Nimelt oli siis pidev surve jahutussüsteemis ja lõpuks lõi lõdviku kinnitusest lahti. Loodan siiralt, et seekord on mingi jahutussüsteemi enda kamm...
Kasutaja avatar
parkentosh
Postitusi: 239
Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: Artsu
Algselt postitas: parkentosh
Kui mootor üle ei kuumene siis võib jama majas olla. Mul endal oli sarnane situatsioon aga mul kuumenes üle ja piisas termostaadi vahetusest.

Seletad ehk, mis mõttes siis jama on kui mootor üle ei kuumene? Paar aastat tagasi oli mootori jama. Tegemist oli siis 3.0 tüüpveaga, kus hülss oli silindrist veidi "üles" tõusnud. Samas siis olid sümptomid veidi teised. Nimelt oli siis pidev surve jahutussüsteemis ja lõpuks lõi lõdviku kinnitusest lahti. Loodan siiralt, et seekord on mingi jahutussüsteemi enda kamm...

Ma ei öelnud, et on jama. Ma ütlesin, et võib olla jama. Kaks täiesti erinevat väidet!
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: parkentosh
Algselt postitas: Artsu
Algselt postitas: parkentosh
Kui mootor üle ei kuumene siis võib jama majas olla. Mul endal oli sarnane situatsioon aga mul kuumenes üle ja piisas termostaadi vahetusest.

Seletad ehk, mis mõttes siis jama on kui mootor üle ei kuumene? Paar aastat tagasi oli mootori jama. Tegemist oli siis 3.0 tüüpveaga, kus hülss oli silindrist veidi "üles" tõusnud. Samas siis olid sümptomid veidi teised. Nimelt oli siis pidev surve jahutussüsteemis ja lõpuks lõi lõdviku kinnitusest lahti. Loodan siiralt, et seekord on mingi jahutussüsteemi enda kamm...

Ma ei öelnud, et on jama. Ma ütlesin, et võib olla jama. Kaks täiesti erinevat väidet!

No mõte jääks samaks minu poolt. Seega milles see jama seisneda võiks? Kahjuks pole hetkel võimalik normaalsesse töökotta( Troosti) pöörduda. Sõita üldse võib sellise probleemiga?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#7

Sellise jamapuhul on enamasti tingitud plokikaane tihendi ära mädanemisest või oled nt mootori üle kuumutanud ja kaas kõver ja ongi surve jahutussüsstemis ja täpselt sellised sümtomid .
Teoreetiliselt peaks hommiku käivitades ka kõvasti auru tagant välja tulema
üldiselt remonti sõita võid veekanku kogu aeg käepärast
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#8

Hommikul käivitamise pole suitsu ollagi. Tavaline pahmaks diisli tahma vaid. Ja kui viimati plokikaane jama oli siis olid sümtomid vähe teistsugused. Siis oli alati korki keerates ikka paras surve sees. Samas loomulikult võib see olla ka plokikaane jama. Lihtsalt huvitas, et kas on võimalikud ka muud variandid.
figo01
Postitusi: 96
Liitunud: K Okt 10, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: Artsu
Hommikul käivitamise pole suitsu ollagi. Tavaline pahmaks diisli tahma vaid. Ja kui viimati plokikaane jama oli siis olid sümtomid vähe teistsugused. Siis oli alati korki keerates ikka paras surve sees. Samas loomulikult võib see olla ka plokikaane jama. Lihtsalt huvitas, et kas on võimalikud ka muud variandid.
Artsul öige jutt plokk kõver siis teised süpmtomid.
Ise pakkuks veepump või termostaat
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#10

Kontrolli ka kõik lõdvikud üle. Kui mõni suurem volla lõhki on, siis toimub ka igasugu anomaaliaid.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#11

Täpsusta palun mida mõtled "suurema volla" all.
Algselt postitas: MadMan
Kontrolli ka kõik lõdvikud üle. Kui mõni suurem volla lõhki on, siis toimub ka igasugu anomaaliaid.
:drive:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#12

Tõenäoliselt mõtleb mootori ja radika vahelisi jämedaid voolikuid. Reeglina on neid 2 tükki.
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#13

Kui mõni neist jämedatest voolikutest katki oleks, kas siis ei peaks sealt see jahutusvedelik lekkima? Mul nagu ei paistaks seal leket olevat.
Keegi võiks ikkagi seda võimalikku termostaadist tulenevat probleemi võhikule seletada. Täna sõitsin linnas rahulikult ringi ja vedelikku ei kadunud nagu kuhugi. Visuaalselt ei kontrollinud, aga kirja ka ette ei löönud...
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#14

Kas ventilaator hakkab töötama üldse? Mul just oli, et temperatuuri anduri juhe sai viga ja ei hakkanud ventikat tööle panema.
__In Boost We Trust__
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#15

Aga kas eelpool kirjeldatud viga võib põhjustada vigane paisupaagi kork, milles ventiil enam ei toimi?
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#16

Termostaat muidu on selline temperatuurile reageeriv klapp mis enamus autodel asub sellises jaotuspunktis kust jahutusvedelik pääseb radikasse. Väike ring on ilma suure radikata, ainult mootor ja salongi radikas. Kui mootoris tekkib piisav temperatuur siis termostaat klapp avaneb ja jv hakkab ringlema läbi suure radika, kui temperatuur langeb siis klapp sulgub taas ja suurt radikat jv enam ei läbi. See väga algeline aga vast suhteliselt tõelähedane teooria, minu 90 oli näiteks salongist ,mootori temp andurilt võimalik termostaadi avanemist ja sulgumist silmaga näha, temp tõusis natuke üle normi ja siis kukkus järsult ja talvel niimoodi ühte puhku. See siis termostaadi kohta, mis su autol viga võib olla - ei tea.
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#17

Küsimus selline, et kas kellegil oleks laenata jahutussüsteemi paisupaagi korki mingiks üheks päevaks. Katsetaks, kas jahutussüsteemi survejama võib olla põhjustatud mittetoimivast korgi ventiilist. Lootust küll vähe, aga on soovitatud proovida, enne kui plokikaane kallale minna...
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#18

Algselt postitas: Artsu
Küsimus selline, et kas kellegil oleks laenata jahutussüsteemi paisupaagi korki mingiks üheks päevaks. Katsetaks, kas jahutussüsteemi survejama võib olla põhjustatud mittetoimivast korgi ventiilist. Lootust küll vähe, aga on soovitatud proovida, enne kui plokikaane kallale minna...
Tule sõida meie juurest läbi:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#19

Sain teada, et läheb ikkagi lammutamiseks. Eks siis paistab, mis jama täpsemalt on. Sitt aasta see aasta!
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#20

Asi selleks korraks lahendatud. Piisas paisupaagi korgi vahetamisest ja oligi kõik normis jälle. Võite vaid ette kujutada mu kergendust:drive:
Mulksaab
Postitusi: 1
Liitunud: T Mai 22, 2012 23:44
Asukoht:
Auto:

#21

Minul sarnane mure. 3.0 TDI. Läbisõit 282 000km ja rõhk jahutussüsteemi tekib vaid suurel kiirendusel. Kui tehtud üks tubli kiirendus, siis on paisupaagi korgi vahelt surts vedelikku väljas. Tavalise sõidu juures (tagasihoidlikud kiirendused, turbo praktiliselt lisajõudu ei anna) ei toimu jahtusvedeliku kadu. Jahtussüsteemis on rõhk normi piires ja paisupaagi korki olen vahetanud. Kas on sellel mootoril kohti, kus sisselaske kollektoris olev rõhk (turbo rõhk) puutub kokku jahutusvedelikuga (vahejahutid/soojendid) kui sulgudes olevad detailid on näiteks läbi ussitanud? Välja arvatud plokikaane tihend ja selle mootori tüüpviga. Selle veaga olen sõitnud ca aasta ja läisõit ca 5000km (talvel seisis pikemalt).
Summutist ei tule valget auru ega muud jama (loomulik must suits kiirendamisel) Oodatud kõik soovitused.
Vasta