Saab 96 Rally 2 1980, ivomets

Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#151

sai siin päevakese oma autot kohendatud:
ära sai keevitatud kõik tiivaäärtesse tekkinud praod, siis suurem rooste maha lihvitud, veits pahteldatud, krunditud ja uus värv peale lastud.

huvitav on see, et leidsin ajalooürikustest mulluse märtsi spidonäidu ja tõsilugu see, et selle masinaga aasta jooksul läbinud veidi enam kui 10000 km!
lausa ise ka ei usu!

mõni pilt kah:

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#152

veel sai ennem värvimist ülevaatusel käidud:

läbi sain, kuigi sportrooli pidin ära vahetama.
aga nalja sai, et läbi sain!! :facts:

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#153

Algselt postitas: ivomets
huvitav on see, et leidsin ajalooürikustest mulluse märtsi spidonäidu ja tõsilugu see, et selle masinaga aasta jooksul läbinud veidi enam kui 10000 km!
lausa ise ka ei usu!
Jaga see number kohe mõnuga pooleks..:) Sa vaata palju sul ratas talvel jäärajal ringi käis..:) Selle auto spidosignaal ei tule ju tagarattast...

Ja ma ei näe küll mingit põhjust, et sa ei peaks ÜV saama..:) Heitgaasid peaks ok olema, segukell ju näitab sul normaalseid numbreid (ja normid on ka suht lõdvad 80 aasta autole. Piduri ja sillapulgad peaks sul korras olema, muidu rajale ju ei läheks, kere näeb ju ka enam-vähem välja nii vana auto kohta..:) Peale värvitöid veel parem. Võibolla lörina peale võiksid nad nägu krimpsutada, aga see on ju ennetatav..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#154

Algselt postitas: Cyber
Ja ma ei näe küll mingit põhjust, et sa ei peaks ÜV saama..:) Heitgaasid peaks ok olema, segukell ju näitab sul normaalseid numbreid (ja normid on ka suht lõdvad 80 aasta autole. Piduri ja sillapulgad peaks sul korras olema, muidu rajale ju ei läheks, kere näeb ju ka enam-vähem välja nii vana auto kohta..:) Peale värvitöid veel parem. Võibolla lörina peale võiksid nad nägu krimpsutada, aga see on ju ennetatav..:P

selgituseks:

muide, kõik mis sa kirjutasid on õige;
segu ok, aga HC metsas, oli 2000+, aga ehk sellise nuka puhul peaksi olema?
lörin ei tohiks ka probleem olla, sest sumpa pott on originaal 100%
piduri- ja sillapulgad, need peavad korras olema ja olid ka.

ega mis ei meeldind, oli kere, see nägi just nimelt enam-vähem välja!!!
muidugi roosteprobleeme ei ole, aga välimus ja 2 värvi ei meeldinud.- arvati, et peaks mitmevärviline olema, kuigi mul on passis sinine ja toone oli ka siniseid vaid, seega kohtukeiss;)
veel ei meeldind need tuled, et neid nii palju ja jäävad ette originaalidele osaliselt; samuti tagurdustuli ei sobind kah, see pidi hoopis täistuli olema?? aru ma ei saa, see näitab ju tahapoole :o

aga ma läksin tegelt lihtsalt piire katsuma....:red:
aga tuleb välja, et piire ei ole...:bs:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#155

Tsitaat:
" huvitav on see, et leidsin ajalooürikustest mulluse märtsi spidonäidu ja tõsilugu see, et selle masinaga aasta jooksul läbinud veidi enam kui 10000 km!
lausa ise ka ei usu! "

Sul käisid rattad jäärajal palju tühjalt ringi !!!:P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#156

peale selle kui sai auto väljast tehtud korda sai ronitud ka põhja alla.
kõik lahtine mastiks sai eemaldatud, siis augud keevitatud( õnneks oli vaid 1 koht mootoriruumi ja tulemüüri juurest, kus topeltplekk oli läbi roostetand) ja kogu põhi mastiksiga üle tehtud. topeltpleki servadesse sai pandud segu 7-t ehk mootoriõli ja bituumeni segu, pintsliga, ja siis sai peale lastud sprayst ka 5 purki bituumeni mastiksit.
loodame, et aastakese kestab ja kere hullemaks ei tee.

väga huvitav, see on 79 või 80 aasta masin ja bituumenmastiksiga põhi tehtud.
ja sealt kust mastiks lahti koorund ei roosteta kah. ikka mingi spetsvärvi või asjaga üle tehtud. tehase poolt.

sellest masinast võiks veel keegi kunagi miskit ilusat originaali teha!!!

siis veel kõiksugu tagumiste porilapakate kinnitused tugevaks keevitatud ja sumbuti kinnitus kah.
pärast veel sumbutaja kah kõvasti alla.

ja täna sai siis segukella kasutades segu kah õigesse auku.
peale sisselaske tegemist läks segu rikkaks; tykk aega mõtlesin ja ei osanud põhjust leida, nyyd vist leidsin kah omaarust:
klapid ennem ei pidanud. ah?

mullu sai klapid tehtud käsitööga, nüüd kallis pingis. peale selle ka sai pandud klapipesad ja 2 juhtpuksi kah.
eks näha ole, mis peale 1000 km saab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#157

eile sai siis peale mootori sättimist tehtud Pärnu-Tallinn-Pärnu reis.
ja masin pidas kenasti vastu. ainuke häda, et sumbutajatorustik hakkas kuskilt vastu keret käima ja sellest meeletu müra ja vibratsioon mingitel pööretel. ( õigemini mingitel pööretel ca 3600 ainult ei olnud)

masina dünaamilised omadused on peale ümberehitust ikka muutunud ka natukene. veel ei ole paaki täis pannud ja mõõtnud kytusekulu, aga tundub, et jääb sinna 10 kanti vaid. peaks vist hea olema kiire maantesõidu jaoks. koju tagasi sõites tallinnast õismäelt pärnu kesklinna 1.15 min.
Tallinna minek oli veel hullem, sai mingi ferraariga koos sõidetud. ferrari paagn ei saanud häid möödasõite teha, kuna rool oli valel pool ja ei näinud hästi võimalusi...
Aga päris lahe, kui 96 ga kellegile järele võtad, siis hakatakse ees ka vajutama :red:

segu kell näitas kiirusel 110 umbes 14,4 kanti, kiirusel 120 14,6 kanti ja kiirusel 130 15,0 kanti, ehk ühesõnaga ei mingit liigset rikast segu;
samas kui gaasi siis anda ja 2 kambri lahti teeb, siis kohe 12,6 ja masin hakkab mõnusalt jõurama.

see süütehetke ja vaakumregulaatori töö tahaks veel uurimist ja katsetamist; 100 pealt peene gaasiga ja seguga 14,4 kiirendab ka hästi ehk isegi paremini, kui põhjagaasiga; ju see vaakumregulaator tõmmab süütre täisgaasi puhul liiga varajaseks?! tegelikult seda v-regulaatorit eiratakse hoopis, aga eile ei viitsinud toru lahti võtta ja proovida.

varsti võiks kuksile dünosse ka minna ja graafikuid teha.
ja miili sõitma haapsallu paari nädala pärst.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#158

Kõrvalistmelt oli päris lahe jälgida, kuidas suur mees pribooride taga võimles:headbang:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#159

sai läbitud 274 km ja tangitud 23 liitrit, seega keskmine kulu 8,4 l/100 km.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#160

pärast 100 aastat otsimist sai täna auto endale läikiva grilli.
Tänud toojale :thumb:

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#161

ilus!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#162

täna, Kiltsil, sai selgeks, et sumbutaja on saatanast; samamoodi ka õhufilter!
see on ikka lahe, et selline võimalus on torud tühjaks puhuda! suured tänud audiklubilastele!~!
ja eriti hea oli see, et 3 katset oli.
kahjuks 3 katse jaoks endam suurt kohapeal midagi teha ei saanud. 2 katse puhul oli segu lahja. 14,5 kanti vaid.
suure hädaga tõstsin ujuki taset maksimaalselt kõrgemale aga sellest ei aidanud. vaid käima ei taha enam hästi minna ja tyhikäigul rikas segu.

mullused tulemused olid: 157 ja 158
selle aasta omad: 159; 168 ja 170.
ja napilt taas poodiumilt välja!! :facts:

ja veel: kiirendus 0...100 km/h sai mõõdetud 11,2 ja11,1 sek.

üks video kah 3 sõidu stardist( kaamerataga ill) ; http://www.youtube.com/watch?v=yzzON1NRzlo
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
daags
Postitusi: 785
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#163

h22l oli ikka metsik, isegi acmile kommentaator pani suu lukku, kui sa startimas olid:thumb:
Võimsust pole kunagi piisavalt
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#164

Kõige valjema auto tiitli said ka :D
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#165

valju auto saab peatselt uue sumbutaja tagaosa.
esimest osa ma olen vist korda 4 ümberteind ja nüüd on 3 variant tagumist osa.

kes kuumajooki joonud saab aru, et pikk reso on tehtud 99 kroonistest termostest.( hea odav; valmistehtud asjad otse kuusakoskist)

ja pytt ise samuti roostvabast. materjalihind 125 kr. ( oma tööd tundi 6.)
mõlemad otse läbi toru: resol, toru asendatud roostevabast traadist võrguga.

niisama otsa topitult oli päris vaikne, samas kui asjad üksikult otsas, siis jäi liiga kõvaks.
eks lähipäevad annavad selguse.
Edit: muidugi kõige raskem on läikiva summutiotsa valimine :love:

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#166

Mis püti läbimõõt on? Täitsa huvitav oleks häält kuulda ja võrrelda, palju siis reso müra maha võtab...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#167

pütt sai tehtud plekist, mille laius 40 cm.
originaalis oli ümbermõõt ca 37 cm. ja pikkus ca 46 cm.
natukene ovaalne jääb.
praegu ühendamisega tegelen.
2 nurgaga toru vaja veel paika ajada ja siis tuld peale anda ja siis saaks kuulda häält.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#168

sain asjad alla .
hääle kõvadus/ vaiksus on väga hea! võib linnas täiesti ilma häbenemata sõita!
umes sarnane nagu originaal süsteemiga.
( muidugi ma vaid autost kuulnud, taga sumpa juures pole seisnud)

nüüd vaja veel mõelda ( ma ei tea juba mitmes kord) sumpsitoru keskosa kinnitus: mis oleks piisavalt tugev ja mitte jäik, et vibrat salongi ei annaks.
ja seda värki kah, et need kummitripid ära ei põleks.
ma ei saa aru, kuidas teistel masinatel nad ära ei põle??:evil:

tagumise püta kinnitustrippide aasa vahele tegin yhe vahetüki nagu radiaatoriks.... äkki aitab?!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#169

dünos käidud. veel puudub igasugune asjadest arusaam.

graafikud leiab siit: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... 557&page=5

erinevus standardmotoga on:

võimsus: 48...50 Kw standardis; minul praegu 61 KW
väändemoment: 113Nm/3000 p/min standardis; minul 129 N/m.

Huvitav, kas kuskil mõne rally 96 graafikuid või andmeid ka oleks? siiani pole veel leidnud ;(


Segu oli 11,5, ehk väga rikas.... muud veel ei tea...
aga mõlemat numbrit võiks ikka kasvatada 20+ numbrit suuremaks.:conf:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#170

Kopeerime siia ka küüliku numbrid

Pilt
Pilt
Pilt

75.8 obest rattast (83 mootorist e. 61kW) ja 129Nm mootorist (see oli vist 95 lb/ft rattast). Ilmselt sai segu pisut rammus. Kella peal oli ca 11.5 segu näidanud... Peale 6k rpm-i pole väga mõtet vajutada, sest graafik kukub väga järsult... teisel pildil on näha, viimane tõmme sai pisut kaugemale lastud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#171

Algselt postitas: ivomets

Segu oli 11,5, ehk väga rikas.... muud veel ei tea...
aga mõlemat numbrit võiks ikka kasvatada 20+ numbrit suuremaks.:conf:
Millest järeldad, et väga rikas? Kui ta sul maanteel nii näitab siis küll aga dünos pole see äkki nii hull.
Sealt see vääne ju tuleb - rikkamast segust.
Keegi (vist TFK) kunagi ütles oma kuulsa lause, et alati on rikas parem, kui vaene :cool:

Näiteks turbosaabil täiskoormusel 11AFR on veel suht normaalne. Kuni pööreteni 6500. Mida 96 kohta pajatavad?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#172

maxim ise ütles, et 13,5 oleks hea.
eks peab hakkama mõne võidusõitjaga nõu pidama....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#173

Vabalthingava jaoks on see 11.5 ikka vist palju. Nina järgi võis juba aru saada, et bensiiniga kokku ei hoita.:) Ja see number on ikka täisgaasil, mitte kulgedes. Turbode puhule peab natuke teistmoodi seda arvestama (ülerõhud jms), seda ma loomulikuilt ei mäleta täpselt, kuidas. Aga vist turboclub-i foorumis oli see materjal olemas kusagil. Natuke on seal ka vabalthingavate juttu
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#174

siin lehe peal/ http://www.performance96.co.uk/tuningladder.html /

annabki teada, et kui need asjad mis mul tehtud, saab võimsuseks 85...90 Hj.
ja minu 81 Hj rikka segu puhul ehk on täitsa OK.

/ mis ei tähenda, et ma sellega lepiks!!!/ :evil:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#175

Algselt postitas: ivomets
/ mis ei tähenda, et ma sellega lepiks!!!/ :evil:

Siis ehk õnnestub mul ka elus omasilmaga turbo küülikut näha!:headbang:
Vasta