mis reguleerib laadimisvoolu?

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#1

Ei ole küll mudelikohane ega isegi mitte otseselt saabiküsimus aga küsin ikka ära - mismoodi reguleeritakse sõiduauto el.süsteemis laadimisvoolu?

Pingeregulaator tegeleb minuteada pingega. Aga miski peaks ju ka voolu regullima, et kogu genekast saadaolev võimsus pidevalt akut ei laeks? Kuidas seda tehakse? Kas genekas ise teeb seda?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

seda kõike teeb nn.pingeragulaator, mis oma olemuselt natukene keerulisem systeem , kui vaid pinge reguleerimiseks.
ja asub tavaliselt kaasaja masinates generaatori sees nn. tablett harjadehoidikus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Natukene tuleks põhikooli füüsikat ja elektrotehnikat meenutada:cool: .Pingeregulaatori ülesanne on pinget stabiilsena hoida,sõltumata generaatori pööretest ja tarbijate hulgast("küsitavast"võimsusest).Tarbitava voolu väärtuse määrab ikka ära tarbija,ehk siis auto el.süsteem.Generaator toodab voolu nii palju,kui tarbija "küsib",kuni kriitilise piirini,mil seade ise "maha põleb".
Ei viitsi siin Ohmi- ja Kirhoffi seaduseid lahti seletada.Kel puudulik kooliharidus,võib end interneti abil harida.:headbang:
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#4

Ehk kui Trionicu jutt nüüd algse küsimuse valguses lihtsustatult kokku võtta, siis akule antakse voolu täpselt niipalju, kui ta seda ise soovib ja laadimisvoolu mõjutab peamiselt aku enda sisetakistus;)
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#5

Ei reguleerita seal mingit laadimisvoolu, nagu ülal juba mainitud siis see "reguleerub" ise. Pliiakule võib (ja autodes nii ka tehakse) laadimiseks konstantse (selle eest hoolitseb pingeregulaator) pinge peale anda ja asi ants. Laadimine lõpeb kui purgid on saavutanud vajaliku pinge.
Kogu genekast saadaolev võimsus ei lae kunagi akut, sest laadimisvool rehkendub generaatori ja aku pingete vahe ning aku sisetakistuse järgi.
Vasta