Tere!
Ehk oskab keegi öelda, milles viga, kui kiirendan ja sel ajal viskab sumpast välja musta tossu. Mootorituld ega miskit kuskil ei põle. Autoks Saab 9-3 2,2 TiD (2003a)
Kiirendamisel must toss
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
siis ikka miskit päris mäda, kui musta tossu ajab.
need 2,2 d mootorid on küllaltki puhta suitsuga; kui asi korras, siis ei saagi aru, et diisel. ka kiirendades.
need 2,2 d mootorid on küllaltki puhta suitsuga; kui asi korras, siis ei saagi aru, et diisel. ka kiirendades.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Tegi ka minu masin kunagi midagi sellist.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4845
Lähemalt juttu siin:Täna hommikust on autole üks lisa juurde tulnud - suitsukate . Nimelt hommikul rahulikult 110-ga mööda maanteed kulgedes nägin, et tagant tuleb musta suitsu välja. Seda siis ühtlasel sõidul! Kuna täna oli niigi minek Troosti EGR-i puhastama, siis vajusin sügavamale istmesse ja sõitsin tasakesi tööle ja hiljem Troosti suitsu varjus ära. Seal siis puhastati asi ära, ostsin veel Moly mingisugust kütuselisandit ja hakkasin kodu poole minema! Enda kurbuseks avastasin, et muretut elu ma selle Saabiga tänasest veel ei saa, kuna jõnksutamine on ikka veel väiksel määral olemas ja tossamine ära täiesti ei kadunud. Ainukene asi mida tunnen, et paremaks läks on mootori hääl (tundub, et käib vaiksemalt). Maantee peal siis uhkes üksinduses proovisin vaadata, millal musta tagant tuleb. 110-ga ühtlaselt sõites hakkab mõne aja pärast tossama, kui nüüd veel gaas sekundiks paariks alla vajutada, siis lööb suurema pahvaka musta, siis natukene aega musta peeglist pole näha ja siis mõnekümne sekundi pärast hakkab uuesti musta ajama (ajab nii palju, et ikka külje peeglist on tuvastatav).
Kiirendus on enam-vähem, ehk siis turbot on tunda! Mootori tuld pole praegu veel põlema ajanud.
Nüüd paar asjatundmatut küsimust: Kas pihustitest ei või liiga palju kütet peale voolata, et lihtsalt ei jõua ära põletada? Küttesegu liiga rikas?
Tühikäigul ei tossa ja käib ühtlaselt!
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4845
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Et siis ei saanud enam õhku peale? Tundub tegelikult loogiline. Vähem õhku, sama kogus kütet, segu läheb hirmus rikkaks. Sellisel juhul hakkab bensiinimootor ka tossama. Ma suutsin 1000km peal ära põletada liiter õli, kui segu kusagil 30-40% rikkam oli(olid õhulugeja probleemid).
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Cyberi pakutu tundub vägagi tõenäoline. Endal on täpselt samade sümptomitega probleem, hetkel ootan tellitud cooleri lõdviku saabumist.
Endal viimasel ajal täpselt sama mure. Nii käivitades kui ka kõvemini gaasi andes viskab tumedat tossu... Kuna suvel sai just vahetatud turbo, siis olen nüüd igasuguste sumpast tulevate suitsude osas eriti tundlik. Käisin hommikul Tartus Karla autos (diislikeskus) asja näitamas ja sealne mees arvas, et asi just selles turbo vahetuses, kuna sumbutajasse jäänud õlijäägid ajavad tomu. Samas peale turbo vahetamist niisugust musta tossu nagu küll ei visanud... Niisiis, kas see viimane variant on usutav, või peaksin siiski ka muid lahendusi uurima? Kuidas seda lõdviku korrasolekut kontrollida saab? Ükski tuluke iseenesest ei põle ja ka mootor käitub igati korralikult muidu.
Endal oli suvel see lõdviku jama ja tükk aega sõitsin enne kui mootori tuli põlema hakkas siis kahtlustasin kohe EGR-i kuid kui mootoril katte ära võtsin siis oli pahanduse tekitaja kohe teada lõdvik mis asetseb coolerist tuleva õhutoru ja sisselaskekollektori vahel , sõbral kel sama mootoriga 9-5 oli sama jama eelpool kirjeldatud sümptomite korral , samuti kontrolli muude lõdvikute kinnitusi ka väike õhuleke põhjustab päris korraliku suitsu pahvaka
Aitäh, Donald! Kas aga nt õhufiltris ei või asi olla? Eelmisest hooldusest möödas mingi 12 000 km vist... Kui filter juba suht umbes, siis ju kah peaks mootor vähem õhku peale saama, mistõttu segu rikas? Anyway tuleks ilmselt taas hooldusse minna, need turbodiislid ju selles osas eriti nõudlikud ja 20 000 ametlik välp jääb paljuks paljude arvates.
Tänud info eest, kindlasti kontrollin coolerit ja lõdvikuid. Aga kas see eespool välja käidud hüpotees, et sumbutajas õlijäägid tahma ajavad, on siis puhal jama? Diislikeskuse mehed ei tohiks ilmselt sellist käojaani ajada...
Samas õli põlemisel tekkiv suits peaks minu teada olema pigem sinist värvi, mitte must.
Samas õli põlemisel tekkiv suits peaks minu teada olema pigem sinist värvi, mitte must.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Kas Tartus mõnda teist diislispetsialisti pole? Karla Autoga on viimastel aastatel paljudel paraku pigem negatiivseid kogemusi...
Algselt postitas: pumps
egr reguleerib turbo tööd, ta ei tekita tahma. Ise kalduks ka arvama õhuleket kas cooleris või lõdvikus.
EGR (exhaust gas recirculation) on klapp, mis laseb väljalaske gaase sisselaskesse, et vähendada lämmastikoksiidide NO ja NO2 kogust. Turbo tööd reguleerib vanemal Saabil turbo see olev klapp "bypass valve" ja uuemal turbo muutuv geomeetria.
Algselt postitas: djstallion
Kas Tartus mõnda teist diislispetsialisti pole? Karla Autoga on viimastel aastatel paljudel paraku pigem negatiivseid kogemusi...
Ei tea Tartus jah kahjuks ühtegi teist, sedasamagi soovitas Carring... ju siis nemad ise veelgi otumad diislite koha pealt

Aga kahtlane jutt küll jah see sumpa asi, kuna tõesti peale vurri vahetust oli max 100 km seda sinakat suitsu, mis nö välja köhiti. Hiljem polnud mingit anomaaliat märgata.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Kui sa siinset foorumit natuke loed, saad teada, et ka Carring ei ole Saabi-omanikele just kõige rõõmustavam töökoda olnud.
Tundub, et mul sama asi mis kirjutas Mutjuki oma autost, et tossas kiirendamisel ja võttis nagu mootoril hinge hetkeks kinni aga edasi läx normaalselt, see intercooleri asi. soovix teada mis see intercooler maksab. Autox siis 9-3 Vector 2,2 tdi, 2003.
Pole vaja vabandada, esialge oletus oli õige, lihtsalt masin minu käes nüüd.Vabandust, SaabSS kirjutas sellest:wall: