Kiirendamisel must toss

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Tarvo86
Postitusi: 38
Liitunud: R Nov 06, 2009 18:09
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

Ehk oskab keegi öelda, milles viga, kui kiirendan ja sel ajal viskab sumpast välja musta tossu. Mootorituld ega miskit kuskil ei põle. Autoks Saab 9-3 2,2 TiD (2003a)
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

Ma ütlen ausalt, et pole mitte ühtegi diiselmootorit näinud, mis ei tossaks. Siiski ei tohiks nad niimoodi tossata, et juht kiirendades seda ise näeks. Võta nüüd kinni, kui palju on liiga palju..:D
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

siis ikka miskit päris mäda, kui musta tossu ajab.
need 2,2 d mootorid on küllaltki puhta suitsuga; kui asi korras, siis ei saagi aru, et diisel. ka kiirendades.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Donald
Postitusi: 37
Liitunud: N Jaan 13, 2005 0:21
Asukoht:
Auto:

#4

Võimalik ,et õhuleke kontrolli õhulõdvikuid , võib EGR kalada , Intercooler lekkida , pihusti otsad
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#5

Kiirendades ikka vähe viskab, mida ka juht peeglist võib märgata, aga kui ikka pikalt must lont välja käib, siis on kindlsasti midagi mäda.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

Tegi ka minu masin kunagi midagi sellist.
Täna hommikust on autole üks lisa juurde tulnud - suitsukate . Nimelt hommikul rahulikult 110-ga mööda maanteed kulgedes nägin, et tagant tuleb musta suitsu välja. Seda siis ühtlasel sõidul! Kuna täna oli niigi minek Troosti EGR-i puhastama, siis vajusin sügavamale istmesse ja sõitsin tasakesi tööle ja hiljem Troosti suitsu varjus ära. Seal siis puhastati asi ära, ostsin veel Moly mingisugust kütuselisandit ja hakkasin kodu poole minema! Enda kurbuseks avastasin, et muretut elu ma selle Saabiga tänasest veel ei saa, kuna jõnksutamine on ikka veel väiksel määral olemas ja tossamine ära täiesti ei kadunud. Ainukene asi mida tunnen, et paremaks läks on mootori hääl (tundub, et käib vaiksemalt). Maantee peal siis uhkes üksinduses proovisin vaadata, millal musta tagant tuleb. 110-ga ühtlaselt sõites hakkab mõne aja pärast tossama, kui nüüd veel gaas sekundiks paariks alla vajutada, siis lööb suurema pahvaka musta, siis natukene aega musta peeglist pole näha ja siis mõnekümne sekundi pärast hakkab uuesti musta ajama (ajab nii palju, et ikka külje peeglist on tuvastatav).
Kiirendus on enam-vähem, ehk siis turbot on tunda! Mootori tuld pole praegu veel põlema ajanud.

Nüüd paar asjatundmatut küsimust: Kas pihustitest ei või liiga palju kütet peale voolata, et lihtsalt ei jõua ära põletada? Küttesegu liiga rikas?

Tühikäigul ei tossa ja käib ühtlaselt!
Lähemalt juttu siin:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4845
Mentxxx
Postitusi: 66
Liitunud: E Veebr 01, 2010 10:44
Asukoht:
Auto:

#7

Endal oli sarnane viga, algus viskas lihtsalt kiirendades musta suitsu välja, pärastpoole kadus turbo ka tagant ära, tuli välja, et probleem õhulõdvikus.
Ostan, müün, vahetan ja kahetsen
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#8

Et siis ei saanud enam õhku peale? Tundub tegelikult loogiline. Vähem õhku, sama kogus kütet, segu läheb hirmus rikkaks. Sellisel juhul hakkab bensiinimootor ka tossama. Ma suutsin 1000km peal ära põletada liiter õli, kui segu kusagil 30-40% rikkam oli(olid õhulugeja probleemid).
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Niipalju, kui autokooli mootoriehituse tundidest meeles on, siis diisel hakkab musta tossu ajama siis, kui segu väga rikas. Mina panustaks siin juba mainitud õhuleketele ehk õhku on vähe, mis mootorisse jõuab.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#10

Cyberi pakutu tundub vägagi tõenäoline. Endal on täpselt samade sümptomitega probleem, hetkel ootan tellitud cooleri lõdviku saabumist.
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#11

Endal viimasel ajal täpselt sama mure. Nii käivitades kui ka kõvemini gaasi andes viskab tumedat tossu... Kuna suvel sai just vahetatud turbo, siis olen nüüd igasuguste sumpast tulevate suitsude osas eriti tundlik. Käisin hommikul Tartus Karla autos (diislikeskus) asja näitamas ja sealne mees arvas, et asi just selles turbo vahetuses, kuna sumbutajasse jäänud õlijäägid ajavad tomu. Samas peale turbo vahetamist niisugust musta tossu nagu küll ei visanud... Niisiis, kas see viimane variant on usutav, või peaksin siiski ka muid lahendusi uurima? Kuidas seda lõdviku korrasolekut kontrollida saab? Ükski tuluke iseenesest ei põle ja ka mootor käitub igati korralikult muidu.
Donald
Postitusi: 37
Liitunud: N Jaan 13, 2005 0:21
Asukoht:
Auto:

#12

Endal oli suvel see lõdviku jama ja tükk aega sõitsin enne kui mootori tuli põlema hakkas siis kahtlustasin kohe EGR-i kuid kui mootoril katte ära võtsin siis oli pahanduse tekitaja kohe teada lõdvik mis asetseb coolerist tuleva õhutoru ja sisselaskekollektori vahel , sõbral kel sama mootoriga 9-5 oli sama jama eelpool kirjeldatud sümptomite korral , samuti kontrolli muude lõdvikute kinnitusi ka väike õhuleke põhjustab päris korraliku suitsu pahvaka
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#13

Aitäh, Donald! Kas aga nt õhufiltris ei või asi olla? Eelmisest hooldusest möödas mingi 12 000 km vist... Kui filter juba suht umbes, siis ju kah peaks mootor vähem õhku peale saama, mistõttu segu rikas? Anyway tuleks ilmselt taas hooldusse minna, need turbodiislid ju selles osas eriti nõudlikud ja 20 000 ametlik välp jääb paljuks paljude arvates.
Donald
Postitusi: 37
Liitunud: N Jaan 13, 2005 0:21
Asukoht:
Auto:

#14

Võib ka aga pigem kahtlustaks õhuleket v. Egr-i , Endal lasin vahetada ka cooleri ja pihusti tihendid enne kui ´omal jõul´ kogemata selle õnnetu lõdvikuni jõudsin
Kasutaja avatar
pumps
Postitusi: 184
Liitunud: T Dets 15, 2009 17:19
Asukoht:
Auto: Saab 9-3ss 2,2tid

#15

egr reguleerib turbo tööd, ta ei tekita tahma. Ise kalduks ka arvama õhuleket kas cooleris või lõdvikus.
pumps
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#16

Tänud info eest, kindlasti kontrollin coolerit ja lõdvikuid. Aga kas see eespool välja käidud hüpotees, et sumbutajas õlijäägid tahma ajavad, on siis puhal jama? Diislikeskuse mehed ei tohiks ilmselt sellist käojaani ajada...
Samas õli põlemisel tekkiv suits peaks minu teada olema pigem sinist värvi, mitte must.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

Millegipärast arvan, et see jutt on jama. Kui sa suvel vahetasid vurri, siis on praeguseks piisavalt palju läbitud, et see kõik sealt sumpsist välja köhida. Tavaliselt peaks piisama ca 100-200 km-st selleks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#18

Kas Tartus mõnda teist diislispetsialisti pole? Karla Autoga on viimastel aastatel paljudel paraku pigem negatiivseid kogemusi...
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: pumps
egr reguleerib turbo tööd, ta ei tekita tahma. Ise kalduks ka arvama õhuleket kas cooleris või lõdvikus.

EGR (exhaust gas recirculation) on klapp, mis laseb väljalaske gaase sisselaskesse, et vähendada lämmastikoksiidide NO ja NO2 kogust. Turbo tööd reguleerib vanemal Saabil turbo see olev klapp "bypass valve" ja uuemal turbo muutuv geomeetria.
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: djstallion
Kas Tartus mõnda teist diislispetsialisti pole? Karla Autoga on viimastel aastatel paljudel paraku pigem negatiivseid kogemusi...

Ei tea Tartus jah kahjuks ühtegi teist, sedasamagi soovitas Carring... ju siis nemad ise veelgi otumad diislite koha pealt :freak: Kui keegi siinsetest peaks teadma Tartus kedagi soovitada, oleks tänulik. Kes teab, millal veel võib vaja minna.
Aga kahtlane jutt küll jah see sumpa asi, kuna tõesti peale vurri vahetust oli max 100 km seda sinakat suitsu, mis nö välja köhiti. Hiljem polnud mingit anomaaliat märgata.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#21

Kui sa siinset foorumit natuke loed, saad teada, et ka Carring ei ole Saabi-omanikele just kõige rõõmustavam töökoda olnud.
herz
Postitusi: 8
Liitunud: N Okt 02, 2008 14:33
Asukoht:
Auto:

#22

Tundub, et mul sama asi mis kirjutas Mutjuki oma autost, et tossas kiirendamisel ja võttis nagu mootoril hinge hetkeks kinni aga edasi läx normaalselt, see intercooleri asi. soovix teada mis see intercooler maksab. Autox siis 9-3 Vector 2,2 tdi, 2003.
herz
Postitusi: 8
Liitunud: N Okt 02, 2008 14:33
Asukoht:
Auto:

#23

Vabandust, SaabSS kirjutas sellest:wall:
herz
Postitusi: 8
Liitunud: N Okt 02, 2008 14:33
Asukoht:
Auto:

#24

sain probleemist jagu, oligi cooleri lõdvik purux, 2cm pragu oli sees, nüüd jälle kõik ok
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#25

Vabandust, SaabSS kirjutas sellest:wall:
Pole vaja vabandada, esialge oletus oli õige, lihtsalt masin minu käes nüüd.
Vasta