Tere!
Olen siin uus ja juba mõnda aega uurinud kõike saabide kohta siit foorumist. Olin pikka aega ise ka huvitatud saabist ja ostsin omale 1999 a. 9-5 Griffini 147kw 3.0 mootor. Täitsa super auto minu arust. Musta värvi ja beezi sisuga, minekut on ka, ainult veljed puudu. Kui saan siis panen ka pildid ülesse. Tegin suure vea ja ostsin selle unoautost, (ei laima, et kui keegi valesti aru saab). Lõpuks leitsin unoauto kohta palju halbu kommentaare kuid ka mõni hea oli nende vahel minu rõõmuks. Nüüdseks juba siis vahetatud esimesed piduriklotsid, geneka rihm, uus veepump, hooldus tehtud(viking motoris). Vaja veel vahetada tagumised puksid, mõned pisi vead ja järgmine nädal tuleb uus käigukast. Ise väga pettunud, et käigukast andis otsad. Jube kogemus oli, nagu välk sadas selgest taevast alla Kaarli kiriku kõrval.
Nüüd siis asja juurde, telliti Rootsist kasutatud uust kast. Käigukasti garantiiks antakse 30 päeva. Ise on suht võhik autoalal, mõtlesin et küsin kuidas ma kasti korralikult 30 päeva jooksul testida saan, sest kole jama oleks jälle uus osta, kui see 2 kuu pärast otsad annab. Kasti vahetan Saabianti juures ära.
Ja väike mure veel. Mul on Banner uni Bull 12V69Ah520A autoaku. Mõõdus 241*175*190. Kas keegi saaks mulle soovitada uut akut. Mis jääks alla 1200 kr.- Aku andis ka otsad. Ühesõnaga peaaegu kõik asjad annavad otsad mis on paberile märgitud problemaatiliseks, aga see suht loogilina ka ju.
9-5 Griffin 1999 a. 147kw 3.0 Aku ja käigukast.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kas kasti õli ikka ka kohe vahetasid?
oleks lihtsalt huvitav teada.
tavaliselt ei viitsita; sinna sisse ju ei näe. ja atm kastid surevad vahest ju ka selle tõttu, et tavott seal ringi hakkab käima.
aga ära selle väikse asja pärast muretse: 9-5 ga sõites tulebki pidevalt kõiksu suhteliselt kallist kola vahetada.
sõita on ju iseenesest hea ja mugav.
oleks lihtsalt huvitav teada.
tavaliselt ei viitsita; sinna sisse ju ei näe. ja atm kastid surevad vahest ju ka selle tõttu, et tavott seal ringi hakkab käima.
aga ära selle väikse asja pärast muretse: 9-5 ga sõites tulebki pidevalt kõiksu suhteliselt kallist kola vahetada.
sõita on ju iseenesest hea ja mugav.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



inimene ütleski et 9-5,vähemalt enne seda kui nägin sinu kommi;)Algselt postitas: suvekas
Kasutaja Morris tegeleb meil akudega.
Aga palju õnne SAABi puhul.
Edit: Ei taha norida aga vaevalt sul 95 griffin ikka on, see peaks olema ikka 9-5.![]()
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Sain siis kuu alguses uue/kasutatud käigukasti. Käike vahetab normaalselt ja sujuvaltaga. Aga tekkis paar küsimust. Mul esimene automaatkast. Ma ei tea erit automaatkastidest midagi.
Põhimõtteliselt on asi selline, kui ma panen tagumise käigu sisse siis käik läheb suht tugevalt sisse, et kas see on normaalne. Ja kui kohapeal nõksutada drive pealt tagumise peale, siis mõlemad lähevad nagu pauguga sisse vahetevahel. Vahepeal on jälle väga normaalne, rahulikult lähevad sisse.
Kui ma järsu kallaku peale olin, tekkis selline probleem, et auto vajus tagasi, nagu ta ei rebind edasi ega tahtnud koha peale jääda. Isegi kui ma madala kallaku peale olen, siis ta ei rebi ennast edasi. Kas see kõik on normaalne, või pean pabistama?
Väga nõmedad küsimused, aga tõesti ei jaga midagi sellest. Pole olnud ennem automaatkasti. Tekkib endal küsimus, et miks ta ostsin
, arvatavasti sellepärast, et ma ei viitsi käike vahetada.
Põhimõtteliselt on asi selline, kui ma panen tagumise käigu sisse siis käik läheb suht tugevalt sisse, et kas see on normaalne. Ja kui kohapeal nõksutada drive pealt tagumise peale, siis mõlemad lähevad nagu pauguga sisse vahetevahel. Vahepeal on jälle väga normaalne, rahulikult lähevad sisse.
Kui ma järsu kallaku peale olin, tekkis selline probleem, et auto vajus tagasi, nagu ta ei rebind edasi ega tahtnud koha peale jääda. Isegi kui ma madala kallaku peale olen, siis ta ei rebi ennast edasi. Kas see kõik on normaalne, või pean pabistama?
Väga nõmedad küsimused, aga tõesti ei jaga midagi sellest. Pole olnud ennem automaatkasti. Tekkib endal küsimus, et miks ta ostsin

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ei tohiks järsult lülituda. Peab ikka üsna pehmelt käima see asi.
Kui R<->D rapsid kõrgemate pööretega, siis lõhud kasti ära. Sisuliselt peaks pöörded tühikäigule langema vahepeal.
Kallaku kohta ei oska öelda, ilmselt mingi piirini peaks ta suutma end paigal hoida (vähemalt minu auto suudab, tegu küll tonnisega). Nii järsu kalde peale, et tagasi vajuma hakkaks, ei mäleta et oleksin sattunud..
Kui R<->D rapsid kõrgemate pööretega, siis lõhud kasti ära. Sisuliselt peaks pöörded tühikäigule langema vahepeal.
Kallaku kohta ei oska öelda, ilmselt mingi piirini peaks ta suutma end paigal hoida (vähemalt minu auto suudab, tegu küll tonnisega). Nii järsu kalde peale, et tagasi vajuma hakkaks, ei mäleta et oleksin sattunud..

Vahetusel R-lt D peale ja tagasi, tunned ainult kuidas vedu taha tuleb, väike jõnksatus võib käia küll(külma mootori ja kastiga suurem). Kindlasti vaheta käike alles siis kui auto on täielikult seiskunud, vastasel korral saad uuesti kastist lahti varsti:D. Kallaku peal ta ei jõuagi sind edasi rebida, vaid jääd seisma. Pole ka ise ühegi kallaku peale sattunud kus ma tagasi veerema hakkaksin:P
Minul selline kogemus mõni aasta tagasi olemas, kus parkisin Nõmmel jalgpallistaadioni taha, tee kõrvale, mille kalle oli ikka palju järsem kui keskmine raudteeülesõit. Kui piduri lahti lasin, vajus küll sutsu tagasi! Mujal pole nagu täheldanud seda. Ja seda käigukasti jõnksu olen ka tundnud, kui külma mootoriga ja külma ilmaga D peale vahetan... jõnks on üsna väike ja peale esimest vahetust ning sooja mootoriga pole seda kunagi!Õli on korralikult vahetatud.
PS: Samas on olnud siin-seal juttu, et just V6 AT kastid on tiba nõrgemad, kui tava 9-5 kastid ja ehk selles asi! Ütlen seda, kuna teema algatajal ka V6. Minul on MY 03 masin!
PS: Samas on olnud siin-seal juttu, et just V6 AT kastid on tiba nõrgemad, kui tava 9-5 kastid ja ehk selles asi! Ütlen seda, kuna teema algatajal ka V6. Minul on MY 03 masin!
Aitäh, sain veits targemaks jälle. Rohkem ta tagasi pole vajunud järsakul, aga see oli ikka suht suure järsaku peal. Külmalt on nii ka, et kui panen käiku sisse siis suht raskelt peab tõmbama, et ta see liiguks. Aga see manualil oli ka nii . Ühesõnaga ma olen sõitnud katkiste kastidega nii palju, et ei saa aru milline see korras välaj näeb
. Viimasel oli nii, et pidi sidurit sõtkuma, et käik sisse läheks. Sellel oli siduri silinder katki. Aga see oli ford ka nii, et see selleks. Täna juhtus nii, et kui panin käiku sisse käis selline kohin või ragin, ei oskagi öelda mis hääl. Aga see oli ka jälle külmalt. Meenutas vana katkise kasti kohinat, mis minul all oli.
Nõme, et tüütan teid nii. Aitäh vastuste eest. Kallis lõbu neid kaste iga kuu välja vahetada.

Nõme, et tüütan teid nii. Aitäh vastuste eest. Kallis lõbu neid kaste iga kuu välja vahetada.
Tuleb otsida korralik kast,siis pole rohkem vaja pead vaevata.Ja need tugevad "jõnksud" käiguvahetustel pole alati kasti vigadest põhjustet.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mul ka läks käik sisse SUURE pauguga.Kui paigal seistes lükkasin D peale, siis vaheldumisi vahel hästi vahel halvasti, aga kui alustasin tagurdamisga ja lükkasin D peale oli alati tugev jõnksakas. Oma kasti sain korda Tartus Trans Remi-is mõned tunnid ja oligi korras (mingi drossel klapi olid ära vahetanud).Nüüd ei ole mitte mingit jõnksakat ei külmalt ega soojalt ,mõnus on kangi lükata ühest asendist teise.
Jajah intsints mul see sama probleem vast. Muidu sõites käiguvahetus super. Ei saa arugi et vahetab. Aga kohapeal on suht halb jah, panen D sisse siis teeb vahest jubeda jõnksaka. Eks ma homme helistan SaabiAntisse. Garantii kehtib veel 3-4 päeva. Vaatan mis nad välja pakuvad. Tänud!
minuomal kohapeal pole midagi,mingit nõkse,ega pauke,aga just sõiduaeg kui teiselt kolmandale jne tunnen kuidas auto teeb jõnksu,vahetab kuskil 2500 juures ei tea kas see on paras pöörde moment(see kui rahulikult sujuvalt sõita)kui pedaali rohkem vajutada siis kuskil3000 pöörde juures vahetab nõksuga,suht kahtlene tundub muidugi et nii on ja siis kui 5 käik sees maantel ja lased pedaali lahti siis mingiaeg läheb nagu vabakäigupeale(pöörete järgi)siis ka nagu nõksuga,vot sellised need vanad kastid on ma arvan,kaua ta kestab ei tea,aga õli on vahetatud ja rohkem nagu ise teha ei saagi,peab ootama kuni ära langeb:(
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Algselt postitas: warum
minuomal kohapeal pole midagi,mingit nõkse,ega pauke,aga just sõiduaeg kui teiselt kolmandale jne tunnen kuidas auto teeb jõnksu,vahetab kuskil 2500 juures ei tea kas see on paras pöörde moment(see kui rahulikult sujuvalt sõita)kui pedaali rohkem vajutada siis kuskil3000 pöörde juures vahetab nõksuga,suht kahtlene tundub muidugi et nii on ja siis kui 5 käik sees maantel ja lased pedaali lahti siis mingiaeg läheb nagu vabakäigupeale(pöörete järgi)siis ka nagu nõksuga,vot sellised need vanad kastid on ma arvan,kaua ta kestab ei tea,aga õli on vahetatud ja rohkem nagu ise teha ei saagi,peab ootama kuni ära langeb:(
97. aasta 9-5 ja 5 käiku?
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
See jõnks, mis 5. käiguna tundub on käigukasti lock-up. Süsteem, mis ei lase sidureid libisema.
Nagu Iisak ütles, siis ametlikult tuli alates 2002 5.käiguline. Siiski on ka üks põlveotsas aretatud isend ette sattunud, millel oli 5.käiguline kast (2000 Aero, kui ma ei eksi). Originaalsoftiga vahetas täiesti kaootiliselt käike, kuna kastiülekande info ECUs oli vale ning paljud mäpid olid puudu.
Nagu Iisak ütles, siis ametlikult tuli alates 2002 5.käiguline. Siiski on ka üks põlveotsas aretatud isend ette sattunud, millel oli 5.käiguline kast (2000 Aero, kui ma ei eksi). Originaalsoftiga vahetas täiesti kaootiliselt käike, kuna kastiülekande info ECUs oli vale ning paljud mäpid olid puudu.
Maakeeli nimetatakse seda turbiinilukustuseks.Algselt postitas: Jupats
See jõnks, mis 5. käiguna tundub on käigukasti lock-up. Süsteem, mis ei lase sidureid libisema.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...