9-5 Griffin 1999 a. 147kw 3.0 Aku ja käigukast.

Reij0
Postitusi: 9
Liitunud: N Okt 14, 2010 16:36
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

Olen siin uus ja juba mõnda aega uurinud kõike saabide kohta siit foorumist. Olin pikka aega ise ka huvitatud saabist ja ostsin omale 1999 a. 9-5 Griffini 147kw 3.0 mootor. Täitsa super auto minu arust. Musta värvi ja beezi sisuga, minekut on ka, ainult veljed puudu. Kui saan siis panen ka pildid ülesse. Tegin suure vea ja ostsin selle unoautost, (ei laima, et kui keegi valesti aru saab). Lõpuks leitsin unoauto kohta palju halbu kommentaare kuid ka mõni hea oli nende vahel minu rõõmuks. Nüüdseks juba siis vahetatud esimesed piduriklotsid, geneka rihm, uus veepump, hooldus tehtud(viking motoris). Vaja veel vahetada tagumised puksid, mõned pisi vead ja järgmine nädal tuleb uus käigukast. Ise väga pettunud, et käigukast andis otsad. Jube kogemus oli, nagu välk sadas selgest taevast alla Kaarli kiriku kõrval.

Nüüd siis asja juurde, telliti Rootsist kasutatud uust kast. Käigukasti garantiiks antakse 30 päeva. Ise on suht võhik autoalal, mõtlesin et küsin kuidas ma kasti korralikult 30 päeva jooksul testida saan, sest kole jama oleks jälle uus osta, kui see 2 kuu pärast otsad annab. Kasti vahetan Saabianti juures ära.

Ja väike mure veel. Mul on Banner uni Bull 12V69Ah520A autoaku. Mõõdus 241*175*190. Kas keegi saaks mulle soovitada uut akut. Mis jääks alla 1200 kr.- Aku andis ka otsad. Ühesõnaga peaaegu kõik asjad annavad otsad mis on paberile märgitud problemaatiliseks, aga see suht loogilina ka ju.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#2

Kasutaja Morris tegeleb meil akudega.
Aga palju õnne SAABi puhul.

Edit: Ei taha norida aga vaevalt sul 95 griffin ikka on, see peaks olema ikka 9-5. :)
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

kas kasti õli ikka ka kohe vahetasid?

oleks lihtsalt huvitav teada.
tavaliselt ei viitsita; sinna sisse ju ei näe. ja atm kastid surevad vahest ju ka selle tõttu, et tavott seal ringi hakkab käima.

aga ära selle väikse asja pärast muretse: 9-5 ga sõites tulebki pidevalt kõiksu suhteliselt kallist kola vahetada.
sõita on ju iseenesest hea ja mugav.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Reij0
Postitusi: 9
Liitunud: N Okt 14, 2010 16:36
Asukoht:
Auto:

#4

Jah, kasti õli vahetasin ka ära troost autos. See oli kusagil 2 nädalat hiljem.
Selle käigus tuli sealt välja paar katkist tükki ja siis sain teada, et kast hakkab minema
sinna samusesse.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

30 päeva tuleb siis korralikult hagu anda. Kui laguneb, siis laguneb selle ajaga ära. Kui ei lagune ju siis kestab ka mõnda ega.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: suvekas
Kasutaja Morris tegeleb meil akudega.
Aga palju õnne SAABi puhul.

Edit: Ei taha norida aga vaevalt sul 95 griffin ikka on, see peaks olema ikka 9-5. :)
inimene ütleski et 9-5,vähemalt enne seda kui nägin sinu kommi;)
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Reij0
Postitusi: 9
Liitunud: N Okt 14, 2010 16:36
Asukoht:
Auto:

#7

Sain siis kuu alguses uue/kasutatud käigukasti. Käike vahetab normaalselt ja sujuvaltaga. Aga tekkis paar küsimust. Mul esimene automaatkast. Ma ei tea erit automaatkastidest midagi.
Põhimõtteliselt on asi selline, kui ma panen tagumise käigu sisse siis käik läheb suht tugevalt sisse, et kas see on normaalne. Ja kui kohapeal nõksutada drive pealt tagumise peale, siis mõlemad lähevad nagu pauguga sisse vahetevahel. Vahepeal on jälle väga normaalne, rahulikult lähevad sisse.
Kui ma järsu kallaku peale olin, tekkis selline probleem, et auto vajus tagasi, nagu ta ei rebind edasi ega tahtnud koha peale jääda. Isegi kui ma madala kallaku peale olen, siis ta ei rebi ennast edasi. Kas see kõik on normaalne, või pean pabistama?
Väga nõmedad küsimused, aga tõesti ei jaga midagi sellest. Pole olnud ennem automaatkasti. Tekkib endal küsimus, et miks ta ostsin :) , arvatavasti sellepärast, et ma ei viitsi käike vahetada.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Ei tohiks järsult lülituda. Peab ikka üsna pehmelt käima see asi.
Kui R<->D rapsid kõrgemate pööretega, siis lõhud kasti ära. Sisuliselt peaks pöörded tühikäigule langema vahepeal.
Kallaku kohta ei oska öelda, ilmselt mingi piirini peaks ta suutma end paigal hoida (vähemalt minu auto suudab, tegu küll tonnisega). Nii järsu kalde peale, et tagasi vajuma hakkaks, ei mäleta et oleksin sattunud..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#9

Vahetusel R-lt D peale ja tagasi, tunned ainult kuidas vedu taha tuleb, väike jõnksatus võib käia küll(külma mootori ja kastiga suurem). Kindlasti vaheta käike alles siis kui auto on täielikult seiskunud, vastasel korral saad uuesti kastist lahti varsti:D. Kallaku peal ta ei jõuagi sind edasi rebida, vaid jääd seisma. Pole ka ise ühegi kallaku peale sattunud kus ma tagasi veerema hakkaksin:P
Kasutaja avatar
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#10

Minul selline kogemus mõni aasta tagasi olemas, kus parkisin Nõmmel jalgpallistaadioni taha, tee kõrvale, mille kalle oli ikka palju järsem kui keskmine raudteeülesõit. Kui piduri lahti lasin, vajus küll sutsu tagasi! Mujal pole nagu täheldanud seda. Ja seda käigukasti jõnksu olen ka tundnud, kui külma mootoriga ja külma ilmaga D peale vahetan... jõnks on üsna väike ja peale esimest vahetust ning sooja mootoriga pole seda kunagi!Õli on korralikult vahetatud.
PS: Samas on olnud siin-seal juttu, et just V6 AT kastid on tiba nõrgemad, kui tava 9-5 kastid ja ehk selles asi! Ütlen seda, kuna teema algatajal ka V6. Minul on MY 03 masin!
Reij0
Postitusi: 9
Liitunud: N Okt 14, 2010 16:36
Asukoht:
Auto:

#11

Aitäh, sain veits targemaks jälle. Rohkem ta tagasi pole vajunud järsakul, aga see oli ikka suht suure järsaku peal. Külmalt on nii ka, et kui panen käiku sisse siis suht raskelt peab tõmbama, et ta see liiguks. Aga see manualil oli ka nii . Ühesõnaga ma olen sõitnud katkiste kastidega nii palju, et ei saa aru milline see korras välaj näeb :D. Viimasel oli nii, et pidi sidurit sõtkuma, et käik sisse läheks. Sellel oli siduri silinder katki. Aga see oli ford ka nii, et see selleks. Täna juhtus nii, et kui panin käiku sisse käis selline kohin või ragin, ei oskagi öelda mis hääl. Aga see oli ka jälle külmalt. Meenutas vana katkise kasti kohinat, mis minul all oli.
Nõme, et tüütan teid nii. Aitäh vastuste eest. Kallis lõbu neid kaste iga kuu välja vahetada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Tuleb otsida korralik kast,siis pole rohkem vaja pead vaevata.Ja need tugevad "jõnksud" käiguvahetustel pole alati kasti vigadest põhjustet.
intsints
Postitusi: 33
Liitunud: E Apr 17, 2006 8:20
Asukoht:
Auto:

#13

Mul ka läks käik sisse SUURE pauguga.Kui paigal seistes lükkasin D peale, siis vaheldumisi vahel hästi vahel halvasti, aga kui alustasin tagurdamisga ja lükkasin D peale oli alati tugev jõnksakas. Oma kasti sain korda Tartus Trans Remi-is mõned tunnid ja oligi korras (mingi drossel klapi olid ära vahetanud).Nüüd ei ole mitte mingit jõnksakat ei külmalt ega soojalt ,mõnus on kangi lükata ühest asendist teise.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#14

Õhulekked, vigased sisselakeandurid jne võivad samuti täitsa edukalt kasti segi ajada. Loomulikult on ka õige kastiõli tase ülimalt oluline.
Reij0
Postitusi: 9
Liitunud: N Okt 14, 2010 16:36
Asukoht:
Auto:

#15

Jajah intsints mul see sama probleem vast. Muidu sõites käiguvahetus super. Ei saa arugi et vahetab. Aga kohapeal on suht halb jah, panen D sisse siis teeb vahest jubeda jõnksaka. Eks ma homme helistan SaabiAntisse. Garantii kehtib veel 3-4 päeva. Vaatan mis nad välja pakuvad. Tänud!
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#16

minuomal kohapeal pole midagi,mingit nõkse,ega pauke,aga just sõiduaeg kui teiselt kolmandale jne tunnen kuidas auto teeb jõnksu,vahetab kuskil 2500 juures ei tea kas see on paras pöörde moment(see kui rahulikult sujuvalt sõita)kui pedaali rohkem vajutada siis kuskil3000 pöörde juures vahetab nõksuga,suht kahtlene tundub muidugi et nii on ja siis kui 5 käik sees maantel ja lased pedaali lahti siis mingiaeg läheb nagu vabakäigupeale(pöörete järgi)siis ka nagu nõksuga,vot sellised need vanad kastid on ma arvan,kaua ta kestab ei tea,aga õli on vahetatud ja rohkem nagu ise teha ei saagi,peab ootama kuni ära langeb:(
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: warum
minuomal kohapeal pole midagi,mingit nõkse,ega pauke,aga just sõiduaeg kui teiselt kolmandale jne tunnen kuidas auto teeb jõnksu,vahetab kuskil 2500 juures ei tea kas see on paras pöörde moment(see kui rahulikult sujuvalt sõita)kui pedaali rohkem vajutada siis kuskil3000 pöörde juures vahetab nõksuga,suht kahtlene tundub muidugi et nii on ja siis kui 5 käik sees maantel ja lased pedaali lahti siis mingiaeg läheb nagu vabakäigupeale(pöörete järgi)siis ka nagu nõksuga,vot sellised need vanad kastid on ma arvan,kaua ta kestab ei tea,aga õli on vahetatud ja rohkem nagu ise teha ei saagi,peab ootama kuni ära langeb:(

97. aasta 9-5 ja 5 käiku?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#18

Peaks ikka 4 käiku olema:D

EDIT: Juhul, kui ei ole uuem 5-käiguline peale pandud, mis ei ole just väga hea kooslus.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#19

minuarust ongi 5 kui loed siis tuleks nagu 5 käiku,5 paneb alles kuskil95-100km/H juures,no siis ka kui ise lased gaasi maha väiksemal kiirusel
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

alguse otsa 9-5 oli 4 käigulise kastiga, 5-käiguline tuli vist... 2002 äkki??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#21

võib-olla eksin,aga tundub tahomeetri järgi et 5 korda langeb,loen pärast veel üle siis saan kindlasti öelda,aga ei tea ju kas on vahetatud ja kas üldse võimalik 5 kast esimesele 9-5
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#22

5-käiguline automaat tuli 9-5-le 2002 aastal:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#23

See jõnks, mis 5. käiguna tundub on käigukasti lock-up. Süsteem, mis ei lase sidureid libisema.

Nagu Iisak ütles, siis ametlikult tuli alates 2002 5.käiguline. Siiski on ka üks põlveotsas aretatud isend ette sattunud, millel oli 5.käiguline kast (2000 Aero, kui ma ei eksi). Originaalsoftiga vahetas täiesti kaootiliselt käike, kuna kastiülekande info ECUs oli vale ning paljud mäpid olid puudu.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#24

jah,see on küll hea täpne vastus selle 5 käigu asjas,aga siis langevad pöörded ka natukene,petab täitsa ära
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: Jupats
See jõnks, mis 5. käiguna tundub on käigukasti lock-up. Süsteem, mis ei lase sidureid libisema.
Maakeeli nimetatakse seda turbiinilukustuseks.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta