9000 keskluku mootor

Tonnised ja nende mured
Vasta
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

Üsna hiljuti lakkas töötamast kõrvalistuja poolne keskluku mootor. Et mitte tühja tööd teha, uurisin viimati SaabiAnti käest, et kust oleks mõistlik lammutama hakata. Tema arvas, et kuna tõrgub vaid ühe ukse lukustus, siis on väga suure tõenäosusega probleem mootoris. ja et kui mootorit vahetan, siis pole mõtet hirmkallist OEM tükki külge panna, sest töö teeb väga hästi ära ka oluliselt odavam aftermarketi mootor.
Enne uue mootori järgi jooksmist otsustasin mootorit kontrollida.

Mootor ise näeb välja täiesti tavaline (pildil 3 ülemist. Pilt laenatud Zazoult):
Pilt

Proovisin mootori tööd 12V pingega - ei töödanud.

Lammutasin uudishimust mootori pooleks. Selle sees oli täiesti korralik mehhanism, mis töötaks ilmselt veel päris kaua:
Pilt

Proovisin seda väikest ajami mootorit eraldi ka 12V-ga tööle saada - pärast käega aitamist käis küll. Aga see pole keskluku töö jaoks piisav.
Lammutasin ka selle lahti ja sisu oli väga kole.
Pilt

Puhastasin ja avastasin, et rootori küljest oli üks "klemm" täiesti lahti tulnud (ilmselt temperatuurist). proovisin selle kinni liimida ja ja rootori ilusti ära lihvida, kuid kasu sellest polnud - mootor korralikult tööle ei hakanud. Mida oligi muidugi arvata.

Üldiselt ei ole mõtet keskluku mootorit lappima hakata, kuna ilmselt on probleeme mootori korpuse hermeetilise sulgemisega. Põhjus nimelt selles, et plastkorpus oli kokku liimitud.

Aga nüüd on tarvis leida sobiv analoog. Mida härrad soovitavad?

Oomipoes on müügil ~100 kroonised 2-juhtmelised mootorid:
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=SIL2

Sama ka noores tehnikus:
http://www.noortehnik.ee/index.php?id=2&id2=38&id3=402

Ilmselt müüvad mootoreid ka signapaigaldusfirmad:
näiteks http://www.bellum.ee/?Muud_autode_lisaseadmed:Kesklukk

Milliste mootorite puhul tuleb kõige vähem ümber ehitada?

EDIT: Täpsustuseks mainin, et kindlasti ei soovi ma osta kasutatud mootorit.
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#2

see alumine mootor on ostetud kunagi akustika e-poest (http://www.akustika.ee/pood/index.php?C ... rrency=EEK)
kõige vanemale tonnisele ostsin ka sealt kunagi ja probleeme ei ole nendega olnud. Parandada ei ole neid tõesti mõtet, kuna korpust on päris vaev korralikult lahti saada ja uus mootor on odav.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Zazou
see alumine mootor on ostetud kunagi akustika e-poest (http://www.akustika.ee/pood/index.php?C ... rrency=EEK)
kõige vanemale tonnisele ostsin ka sealt kunagi ja probleeme ei ole nendega olnud. Parandada ei ole neid tõesti mõtet, kuna korpust on päris vaev korralikult lahti saada ja uus mootor on odav.
Kas aftermarketi mootor istus 1:1 orig. mootori kinnitusavadega, või pidid ise puurima/uued hoovad tegema?
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#4

läks 1:1-le. pisik polnud ainult saabi originaal. Samas olid need pulgad eraldi ilusti saabi pistikuga ühilduvad, seega on tegemist pulg-and-play tüüpi lahendusega.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Kõik nn."hiinakad sobivad 1:1 OEM mootorite asemele.Lõikad orig. pistiku ja joodad hiinakale külge.Kestavad kohati kauem,kui OEM omad.
Tonnise puhul tuleb kindlasti arvestada,et kuna hiina mootorid on otseülekandega,siis käivad nad nupust lukku sulgedes-avades oluliselt raskemalt võrreldes OEM mootoritega,milledel pidev ühendus hoova ja reduktori vahel puudub ja tänu millele ei tasuks tagauste lukustusnuppe kunagi näppida,kuna liigne vajalik kasutatav jõud purustab plastkinnitused,milledega hoovastik ukse külge on kinnitet.Ise olen need plastvidinad asendanud distantspukside ja poltidega.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Väga head komplektid.OEM on arulageda hinnaga.Pea 10 X kallim ja ei kesta eriti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Täpselt nii.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

Vana teema korra lagedale...

Lõpuks ka enda masinal (9000) ütles üles kõrvalistuja poolse ukse mootor. Alguses lihtsalt ei liikunud ja hiljem kärsatas 15A kaitsme läbi. Lühises.
Et külmaga ei viitsinud polstrit lahti võtta, siis kindalaeka tagant pääsesin ukse sisse suunduvale juhtmekimbule ligi. Seal lõikasin brown-white juhtme katki ja nüüd vähemalt teised lukud töötvad kaitset läbi põletamata.
Juhtmoodulist kahjuks ei saanud mootori juhtmeid üksikult eraldada, seal 3 ust sama juhtme (väljundi/relee) küljes..

Aga küsimus: kõigi uste mootorid on ju 2-juhtmelised nagu skeemilt ja Zazou pildilt aru saan?
Mitu korda küll lahti võetud, aga kurjam, ei mäleta :cool:
Plaan siis juba kõik vahetada aftermarket mootorite vastu. Varsti annab mõni järgmine otsad, kindel see..

edit: Trionic, ütled, et nupud hakkavad raskemini käima.. Minu meelest tonnisel ei ole nupu hoob mootoriga seotud. Et kui nuppu kergitad, siis mootorit kaasa ei vea. Või eksin?
iisak
Postitusi: 6280
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#9

need hiina mootorid üldjuhul ei kesta, kestavad kauem kasutatud saabi originaal mootorid?
On sul kokkupuuteid nende hiina mootorite kestvusega?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

Sain vist juba ise pihta, et kõigi uste mootorid siiski 2-juhtmega. Juhipoolse ukse luku mikrolüliti ise annab signaali keskluku juhtplokki ja nii "sunnib" ka teiste uste mootorid tööle.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

[
Originaal on jah ehituselt selline, et hoob ei ole mootoriga seotud. Hiinakatel, vähemalt neil, mida ma lammutanud ja näppinud, on mehhanism seotud ning nupust avamine ja lukustus raske.
Kinnitan seda juttu. Pärast mootorite asendamist hiinakatega käivad nupud raskemalt, sest nupuga veetakse nüüd ajami mootorit kaasa. Samas pole siiani olnud erilist põhjust nuppudest uksi lahti teha sest kesklukk ju töötab.
Vasta