K mis vahe on b234 ja b234l

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
kollane
Postitusi: 15
Liitunud: K Veebr 08, 2006 10:34
Asukoht:
Auto:

#1

äkki keegi teab
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

B234 on 2.3 mootor üldiselt. Olemas on erinavad konfiguratsioonid B234E, B234L ja B234R - turbomootorid. B234i on vabalthingav

B234i - 150hp
B234E - 170hp
B234L - 200hp
B234R - 225hp (Aero)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14419
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

Aga mingit erilist vahet neil E,L ja R mootoritel vist ei ole?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

Aga mingit erilist vahet neil E,L ja R mootoritel vist ei ole?
Kui võtta puhtalt mootor ilma lisaseadmeteta (k.kast, sidur, turbo, poolteljed jne.) siis vahet tõesti pole.
kollane
Postitusi: 15
Liitunud: K Veebr 08, 2006 10:34
Asukoht:
Auto:

#5

Aga mingit erilist vahet neil E,L ja R mootoritel vist ei ole?
Kui võtta puhtalt mootor ilma lisaseadmeteta (k.kast, sidur, turbo, poolteljed jne.) siis vahet tõesti pole.
kas tead või arvad?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14419
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

Mootoris sees ei ole mingit vahet. Aerol (R) on teine turbo (MHI) ja pikema käiguga kast ja vist ka kangem sidur.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#7

Kellelt mina oma aero ostsin oli palju vaeva näinud ja kokkujooksnud
B234R mootori asemle otsinud samuti B234R mootori.
Mis minu arust oli küll väga mõtetu sest R mootorid on tavaliselt rohkem valu saanud.
Ideaalne oleks L ja R mootorile otsida asemel B234E mootor mis teoorias peaks kõige vähem valu saama sest võimsus mida välja võetakse on ikka Ainult 125Kw.
Raud on neil kõigil sama, ainult teatud osad on erinevad Näiteks turbo lisaks Ecu soft .
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#8

Ei ole veel täheldanud, et R mootorid kehvemas seisus oleks, kui teised. Pigem kisub ikka teiste kahjuks...
Aga mingit erilist vahet neil E,L ja R mootoritel vist ei ole?
Kui võtta puhtalt mootor ilma lisaseadmeteta (k.kast, sidur, turbo, poolteljed jne.) siis vahet tõesti pole.
kas tead või arvad?

Kui tahad ametlikku jah või ei sõna, siis pöördu esinduse poole.
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#9

Oleneb ka sellest mis on mootori läbisõit ja kuidas see on hooldust saanud.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

kas tead või arvad?
Tean.

Aga kui täpsem olla, siis B234 mis toodetud enne MY94 oli nn. "long block" mudel ja see tõesti erinev uuemast "short block" mootorist.
Kui nüüd võrrelda vana B234R ja uuemat B234L, siis on erinevad tõesti.

keenius: LPT seisukohalt sul sama mõte, mis minulgi oli, kui oma masina Rootsist tõin. Üks tähtsamatest kriteerumitest oli justnimelt leida LPT versioon.

Tahad Aerot, võid üsna kindel olla, et mootor/turbo on eelmiste omanike käes kõvasti vatti saanud.
Tahad FPT-d (B234L) võid kahtlustada, et et turbo hakkab ilmselt otsi andma. Nõrk T25 on kogu oma eluaja max. 0,9 baariga sõitnud ja seda pole selle "pisikese" jaoks mitte vähe.
Tahad LPT-d (B234E) on lootus kestvam turbo saada, sest omanik pole seda üle 0,45 baari saanudki piinata.

Muidugi ei räägi ma sellest, kui juhtumisi üliharva õlivahetusega kõik lihtsalt pe...e keeratakse :cool:

edit: teema küsimus oli B234i ja B234L(E,R) erinevustest. Vabalthingava B234i (injection - sissepritse, turbota) väntvõll on minu teada teistsugune. Missuguseid erinevuseid veel, ütlevad ehk targemad.
Mul isiklikult on "i" vastu suht külmad emotsioonid olnud, sellest ka teadmiste puudumine ;)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

i`l on kepsud/kolvid erinevad. Muu(ka väntvõll) on samad.Jutt siis 94 edasi mootoritest.
kollane
Postitusi: 15
Liitunud: K Veebr 08, 2006 10:34
Asukoht:
Auto:

#12

vist sai selgeks,tänud vastuste eest
kruvi
Postitusi: 3
Liitunud: K Mai 15, 2013 21:26
Asukoht:
Auto:

#13

Tervist.

Vabandan juba ette ära, kui esitan küsimuse valesse kohta, kuid see teema tundus kõige lähedam olevat minu küsimusele.

Nimelt huvitaks 147kw b234 head ja vead ning mida antud mootoril ostmisel ja edaspidiselt arvestama peaks.

Parimat, kruvi.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#14

Tervist.

Vabandan juba ette ära, kui esitan küsimuse valesse kohta, kuid see teema tundus kõige lähedam olevat minu küsimusele.

Nimelt huvitaks 147kw b234 head ja vead ning mida antud mootoril ostmisel ja edaspidiselt arvestama peaks.

Parimat, kruvi.
Vead :) läbisõit ja hooldus.
Läbisõitu keritakse, õli ei vahetata.
__In Boost We Trust__
kruvi
Postitusi: 3
Liitunud: K Mai 15, 2013 21:26
Asukoht:
Auto:

#15

MIks suurt läbisõitu karta ? Kas mingi teatud läbisöidu korral on väljakujunenud nö tüüp purunemised/kulumised?
Vasta