Saab 9-5 õlituli ei kustu enam

warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#1

autoks see mis andmetes.viga ilmnes täna suure külmaga panin auto käima ja õlituli ei kustunud ki ära, käis umbes minuti ja ikka põles, jätsin seisma ja nüüd ei tea mis teha, kas on võimalik et midagi külmus ära näiteks?
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7665
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

õlirõhu andurid lähevad väga tihti peeti.
ja muidugi õlivõtu sõel umbe, ja kui seal ka vett, või niiskust sees, siis võib see ka ära külmuda...

kõige lollikindlam viia paelaotsas töökotta ja seal andur ja sõel mõlemad üle vaadata.

kui tahad riskida, siis võid lasta kohapeal natuke töötada kui ei ole MINGEID KÕRVALISI EBATAVALISI helisid.
et siis näha, kui veits soojeneb kas õliandur hakkab tööle.

samas siis võid vaadata kas õlivarda peal õlitaseme joon on väga konkreetne, või on näha, et õli ikkagi sees liigub ja varras nagu rohkem õline.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14419
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

No minut juba lasti käia. See on tegelikult täitsa tugev hääl, mis tuleb sealt mootorist, kui õli üldse ei liigu. ja minut vaat et liiga palju juba.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#4

Kui kohe töökotta minna ei taha ja eeldades, et tänane kuivavõitu töö(kui just andur vigane ei ole) midagi juba p..sse ei keeranud, siis vii paela otsas kuhuiganes soojemasse parklasse/garaazi ning lase õlil veidi vedelamaks minna ning vaata mis saab. Eks õlivahetus tuleb kindlasti ette võtta, ivometsa poolt loetletud asjad võiks boonusena üle vaadata
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#5

Veel tasub vahetada õlifiltrit, sest selle klapp ka mõnikord jamab.
Siiski kui vaadata kui palju siin foorumis on läbi käinud sama õlisurveteema, siis Saabi puhul õlisurve tule süttimisel mina lõpetaks igasuguse katsetamise ära ja ei käivitaks enam kordagi enne kui ei ole karteripõhja alt ära võtnud ja sõela jõllitanud.
Ja siis peale puhastustöid läheb niikuinii värske õli ja filter.

Rõhuandur läheb tavaliselt teistpidi pekki. Tuli mitte ei jää põlema, vaid ei sütti üldse süüdet sisse keerates.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#6

Kui palju km õlivahetusest möödas on?
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

Kui palju km õlivahetusest möödas on?
Vahet pole.
Tihti pesebki just värske ja heade pesemisomadustega õli sodi mootorist lahti, mis siis alla sõela ja õlifiltrisse koguneb.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#8

õlirõhu andurid lähevad väga tihti peeti.
ja muidugi õlivõtu sõel umbe, ja kui seal ka vett, või niiskust sees, siis võib see ka ära külmuda...

kõige lollikindlam viia paelaotsas töökotta ja seal andur ja sõel mõlemad üle vaadata.

kui tahad riskida, siis võid lasta kohapeal natuke töötada kui ei ole MINGEID KÕRVALISI EBATAVALISI helisid.
et siis näha, kui veits soojeneb kas õliandur hakkab tööle.

samas siis võid vaadata kas õlivarda peal õlitaseme joon on väga konkreetne, või on näha, et õli ikkagi sees liigub ja varras nagu rohkem õline.
peale sedas minutit käimist lasin seista ubmes 5 minutit ja siis kustus kohe, üks asi oli see ka et panin just aku peale, äkki ei saanud ühendust või midagi, igatahes proovin uuesti külmalt siis annan teada
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#9

Kui palju km õlivahetusest möödas on?
õli oli nii paks et ei liikunud ki vardal, läbisõit on umbes 8000 tuhat
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#10

Veel tasub vahetada õlifiltrit, sest selle klapp ka mõnikord jamab.
Siiski kui vaadata kui palju siin foorumis on läbi käinud sama õlisurveteema, siis Saabi puhul õlisurve tule süttimisel mina lõpetaks igasuguse katsetamise ära ja ei käivitaks enam kordagi enne kui ei ole karteripõhja alt ära võtnud ja sõela jõllitanud.
Ja siis peale puhastustöid läheb niikuinii värske õli ja filter.

Rõhuandur läheb tavaliselt teistpidi pekki. Tuli mitte ei jää põlema, vaid ei sütti üldse süüdet sisse keerates.
seda küll, aga eile kui oli 22 graadi lasin ka autol käia kohapeal kuni soojenemiseni ja siis polnud mingit mure, täna kui panin siis kustus ka ära algul kui panin tööle ja hakkas siis põlema uuesti, pole nagu sõitnud kuskile vahepeal
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#11

siis peaks mingi uue 5w või 0w õli ikka sisse kallama - nädal külma ees ning tahke õliga pole mõtet mootorit rõõmustada igal hommikul. Või nädalakese jalameest mängima.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#12

praegu proovisn siis tuli kustus starteri käiamisel ära juba väljas12 graadi külma, aga käima läheb jõle kaua va vaevaliselt külmade ilmadega
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7665
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

siit hakkab juba midagi välja kooruma, see kindel, et õli pumbani ei jõudnud kohe, kui alul tuli kustus, siis jäi põlema.
2 varianti. õli paks ; sõel umbes.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#14

siit hakkab juba midagi välja kooruma, see kindel, et õli pumbani ei jõudnud kohe, kui alul tuli kustus, siis jäi põlema.
2 varianti. õli paks ; sõel umbes.
õli on jube paks, isegi see õli mis on uus kanistris mis ülejäi on nii paks et ei taha korralikult väljagi voolata, millise õli peaks panema hetkel on vist15w40
õlivõtturi puhastasin augustis ära
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14419
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

, millise õli peaks panema hetkel on vist 15w40
Iik, ime ka, kui ei oleks paks see 15w... 5w või 0w võiks praeguse ilmaga olla siiski.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#16

Kui palju km õlivahetusest möödas on?
Vahet pole.
Tihti pesebki just värske ja heade pesemisomadustega õli sodi mootorist lahti, mis siis alla sõela ja õlifiltrisse koguneb.
Siinkohal lähebki nüüd pall selle värava suunas praegu.
Võta kindlasti alt lahti, enne kui uue õli sisse paned.
Seda enam, kui see eelmine õli on seal sees juba kereremondi eelsetest aegadest.
Vastasel juhul nüüd ongi see koht, et 1000km pärast on kõmaki ja laiali.

EDIT: nüüd lugesin uuesti ja sain aru, et augustis on midagi tehtud. :red:
A millal enne seda õli vahetati?
Niipalju kui mina aru saan, siis sõela ummistumise peapõhjusi on 2.
Esimene on ikka seesama värdjas karterituulutus ja lühikesed sõidud.
Teine on tavaline inimfaktor. Keegi mingil hetkel laseb välbad pikaks ja saast koguneb. Siis pannakse mingi hetk "eriti vinge õli" ja varsti on oodata head tulemust.

Keegi Saabiguru võiks mind õigele teele suunata, kui ma asjadest valesti aru saan. :beer:
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#17

Kui palju km õlivahetusest möödas on?
Vahet pole.
Tihti pesebki just värske ja heade pesemisomadustega õli sodi mootorist lahti, mis siis alla sõela ja õlifiltrisse koguneb.
Siinkohal lähebki nüüd pall selle värava suunas praegu.
Võta kindlasti alt lahti, enne kui uue õli sisse paned.
Seda enam, kui see eelmine õli on seal sees juba kereremondi eelsetest aegadest.
Vastasel juhul nüüd ongi see koht, et 1000km pärast on kõmaki ja laiali.

EDIT: nüüd lugesin uuesti ja sain aru, et augustis on midagi tehtud. :red:
A millal enne seda õli vahetati?
Niipalju kui mina aru saan, siis sõela ummistumise peapõhjusi on 2.
Esimene on ikka seesama värdjas karterituulutus ja lühikesed sõidud.
Teine on tavaline inimfaktor. Keegi mingil hetkel laseb välbad pikaks ja saast koguneb. Siis pannakse mingi hetk "eriti vinge õli" ja varsti on oodata head tulemust.

Keegi Saabiguru võiks mind õigele teele suunata, kui ma asjadest valesti aru saan. :beer:
õlivahetusest on möödans 8000 tuhat km, käisin nüüd poes ja ostsin täissündi 5w,remondimees ütles et turbo mootoriga ei tohiks ki alla selle olla, igatahes vahetan täna selle õli ära, üks mure see et pole hetkel uut filtrit ja pole aega homseni ka oodata panen vana tagasi peale naftaga loputamist, mis sellest arvate?
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#18

Ma tean, et mul ei ole praegu mootoreid müügiks...
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#19

Ma tean, et mul ei ole praegu mootoreid müügiks...
see on hea jah!
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#20

Et siis vahetad õues või soojas ruumis ?
Kui õues, kuidas selle vana ja vähese voolavusega õli siis eduliselt kätte saad ?
Aega pead leidma ikka ka filtri hankimiseks, kui eelmise postituse vihjest õigesti aru sain !
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#21

Et siis vahetad õues või soojas ruumis ?
Kui õues, kuidas selle vana ja vähese voolavusega õli siis eduliselt kätte saad ?
Aega pead leidma ikka ka filtri hankimiseks, kui eelmise postituse vihjest õigesti aru sain !
tegin nii et ajasin mootori soojaks nagu alati siis õli vedel, pesin filtri puhtaks ja 5w õli sisse, homme hommikul kirjutan kas mõjus see õli vahetus
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7665
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

ja homme vaheta filter ka ära!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#23

Tuleks igaks juhuks otsida üles Manomeetriga Mees.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#24

täna öösel oli juba 30 miinus graadi ja paargraadi juba sellisel graadil kõikumist on juba suur muutus, eeldan et vana õli ei tööta enam, sees oli muidu10w.tegelikult juba paarpäeva tagasi hakkasin vaatama et starter ei jõua kerida ja panin aku laadima...ei mõjunud see laadimine, õli nagu mesi paks
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#25

nii, täna peale eilset õli vahetust asi kohe parem, käima läks ka lihtsamini ja tuli kustus koheselt kui käima läks, nüüd tean vähemalt üht et 5w miinimum mis sisse panen, kui mure ei tule tagasi siis soojemate ilmadeda puhastan uuesti ka sõela, see oleks siis juba 2 kord aastajooksul
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Vasta