Bensiini õgard

Kõige klassikalisemad Saabid
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#1

Minu autost on saanud külmadega hullumeelne Bensiini õgard.
Nimelt: näidiku järgi sööb ta 20 L 100km. See ei ole ju normaalne, isegi kui kütted ja ventilaaatorid on sees.

Kas kellelgi oleks jagada mõnda head vihjet või soovitust, milles võib viga olla, et minu saabist selline janune on saanud.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

Kus sul klassikul see hetke/keskmise kulu näidik on? Enda omal küll ei mäletanud sellist...

terv, teager
Kasutaja avatar
ongelma
Postitusi: 104
Liitunud: K Mär 18, 2009 13:50
Asukoht:
Auto:

#3

No peale seda kui minu Jaguar hakkas võtma 40/100-le , selgus et mõlemad lambda andurid on läbi... Ehk peaksid laskma diaknostikas viga otsida?
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#4

tänks ongelma ;)
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#5

Minu 92 aasta 2,1 klassik hakkas külmadega järjest enam kütet tarbima, kütuse kulu kasvas 9,5-lt-12,5 liitrini 100km kohta, mis on maa inimesele natuke palju (linnas võibolla on need normaalsed näidud).
Probleemid tekkisid ka tühikäiguga, püsis vägisi 1800+ pööret. Olen nüüdseks läbisõitnud kolm paaki kütuse lisanditega ja täna sain tankides arvutuslikuks kuluks 8,8 l 100km kohta mis on parem isegi kui suvel. Lisandina kasutusel esimestel kordadel STP miskine asi ja siis statoili kangem varjant ning viimased paagid statoili lahja valge rohelisega (miskine piiritus mis peamiselt lahustab kondens vett).
Pöörete probleem täielikult veel kadunud pole.

Täpsuse mõttes - kasutan vähemalt 50 % käivitustel ca tunniajast mootori eelsoendust.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#6

Lambda andur on surnud !

Kuivõrd ise vahetatav see on? (kui võrd hõlbus see on?)
ning kus kohas ta üldse, täpsemalt, asub?

oskab ka keegi soovitada, kust on võimalik saada lambda mõistliku hinnaga (mitte 90.-€)?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

Lambda on üldiselt kohe väljalaske alguses.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#8

Ladu24 on umbes poole odavam.
Vahetada on hea kanali peal. Ta võib suht kõvasti sumpsi küljes kinni olla, isiklikult ei ole ühtki lahti keeranud, üks mis mul üle on, see on kah downpipe küljes kinni siiamaani. Kui tahad tule keera lahti ja saame kaupa teha :)
Kasutaja avatar
l00m
Postitusi: 19
Liitunud: T Veebr 15, 2011 23:11
Asukoht:
Auto:

#9

Tervist!

Niisiis, klassik aastast 84, 8 klappi 2.0l, pritsung, ilma katalüsaatorita, 5k manuaal - joob ka üle normi.
Enne külmasid võttis ca 10-11 l sajale mnt. siis nüüd ei saa 100 kiltigi sõita 20 liitriga maanteel.
Lekkeid ei ole leidnud (auto ümber käies ei tunne bensu lõhna, samas ka salongi ei löö aga heitgaasides on kuidagi liiga räigelt bensu haisu tunda).

Ehk on targematel mingeid mõtteid/soovitusi mida kontrollida?

Tänud.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#10

Segu tuleb paika kruvida. Aga et ta paigast ära on järsku läinud võib ju oletada et juhtrõhregulaator on ära surnud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

homme selgub palju minu klassik talvel võtab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Juhtrõhk paigast ära.Segu kruttimine viib sel juhul külmalt raskele-või mittekäivitumisele.
Kasutaja avatar
l00m
Postitusi: 19
Liitunud: T Veebr 15, 2011 23:11
Asukoht:
Auto:

#13

Nagu lugenud olen, siis seda remontida pole võimalik ning töökorda saab kontrollida aint spets vahenditega.
Üldiselt näeb see juhtrõhuregulaator välja selline: http://www.thesaabsite.com/shop/catimag ... ulator.jpg ?

Kas Eestist on võimalik seda kusagilt soetada? Ladu24,autoosad.ee jne. ei paku.

Aitäh.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

Seesama vidin jah ja väga saada pole. Vanasti Bosch pakkus seda mingi väga koleda hinna eest uuena. Kas ka praegu saada on, ei tea. Kahtlen.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

üks juhtrõhuregulaator peaks üle olema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
l00m
Postitusi: 19
Liitunud: T Veebr 15, 2011 23:11
Asukoht:
Auto:

#16

Et siis variandid oleks leida kuskilt kellegi vana või Eestist väljapoole vaadata.?
Aga kas sellist varianti ei saaks olla, et külmkäivituspihusti tööle jääb ja on hoopis selles suur kütte kulu?

(Saatsin ps.)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

täna sai siis selgeks, et 20 liitriga sai sõita 180+ km, seega esialgne kütusekulu 11,1 L/100 km.
pole nagu hullu, kui enamus lühikesed otsad ja natukene soojeneb masin ka ennem. ja mingi 30...40 km ka kärutamist.
nüüd läks uus 20 l sisse ja vaatab, mis nyyd saab
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#18

sai lamda vahetatud. nüüd vaatab kuidas masin edasi juua kavatseb.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#19

nii. kütuse kulu on langenud sinna 15L per 100km. ikkagi palju. (ja check engine tuluke ikka endiselt sütib)

mis seal veel võib olla? kuidas kontrollida gaaspedaalanduri õiget asendit? teda mõõtes saab teada kas ta üldse töötab, eks. aga kas ta ka õiges asendis on. miks ja kuidas vib ta üldse õigest asendist välja minna? mis veel peale selle?

kus kohas see juhtrõhu regulaator veel käib?

ps- täitsa naljakas, selline tunne on, et mootor koosneb 50% ulatuses mingitest anduritest ja mõõdukitest. ja kõik need ongi kõige kärmemead katki minema.
:conf:
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#20

Siin on nüüd 2 erinevat süsteemi segamini ühes jututeemas...

Hr l00m 84a autol on ilmselt K-jetronic pritse juhtimine

Hr RAF autol aastaarvu vaadetes ilmselt mingi LH-jetronic

Need on täiesti erinevad süsteemid ja nendes on erinevad andurid ja põhimõtted.
LH-l ei ole mingit juhtrõhu regulaatorit.

Kui LH puhul check engine põleb, siis on võimalik lugeda ajust vastav veakood, mis annab teada, mis süsteemi osas viga on (suure tõenäosusega sad veakoha teada).

Et süsteemist aru saada, soovitaks soetada enda auto kohta käiv Bentley manuaal.
http://www.kriso.ee/cgi-bin/shop/search ... ab+bentley

Päris palju saab sealt targemaks, pritse juhtimine on lahti seletatud, samuti metoodika veakoodide lugemiseks (ei eelda mingit spets seadet, natuke juhet ja üks lüliti, mis diagnostikapistiku ühe klemmi ja maa vahele ühendada, koode loetakse CE tule vilkumise järgi).
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#21

kas keegi kannataks laenata sellist Bentley manuali?:)
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#22

Väike guugeldamine aitas leida lehe, kus juttu LH-jetronicust ja ka veakoodide lugemise protseduur kirjeldatud (allpool, peatükk ECU testing):

http://www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html

NB! See esimene lõik, kus on toodud Trionic süsteemi üldised veakoodid, ei puutu LH süsteemi (ei saa aru, miks see info samal lehel on...)

Lisaks panen siis ühe pdf faili LH süsteemi kohta.




EDIT: leidsin veel ühe faili, mis ilmselt Bentley-st tõmmatud. peaks kogu vajalik info olema.



Lisatud failid Bosch_LH_Technical_Description.pdf (246.2 KB)  saabLH24.pdf (985.3 KB) 
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#23

Väike guugeldamine aitas leida lehe, kus juttu LH-jetronicust ja ka veakoodide lugemise protseduur kirjeldatud (allpool, peatükk ECU testing):

http://www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html

NB! See esimene lõik, kus on toodud Trionic süsteemi üldised veakoodid, ei puutu LH süsteemi (ei saa aru, miks see info samal lehel on...)

Lisaks panen siis ühe pdf faili LH süsteemi kohta.




EDIT: leidsin veel ühe faili, mis ilmselt Bentley-st tõmmatud. peaks kogu vajalik info olema.
Aitäh sulle! loen ja uurin täna asja.:thumb:
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#24

Paistab et see teema on sujuvalt kokku sulanud selle teemaga (mõeldes tulevastele lugejatele): http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16400

sry adminnid, väikse segaduse pärast ;)
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#25

tänase päevaga on selgunud, et bena kulub linnas 11,5l sajale. seda keskmise sõidustiiliga. st. vahest vajutab rohkem gaasi aga muidu vajutab seda suht rahulikult, mitte äkiliselt. paistab vist normaali piires olema.

Samas Lambda anduri takistust mõõtes oli see 3,0 ja 3,1 ohmi (peaks olema 4,0 kandis). Volte andis välja seevastu õigest.

enamus mootori jubinad, vaakumtorud, AIC, AMM, jne said kontrollitud ja vastavalt vahetatud. bena surve peaks korras olema, kuna tõmme on autol täitsa olemas. AIC ja AMM olid korras. vaakumtorud vahetasin ära, üks väike oli täitsa rabe ja seest oli suht saasta täis. samas esinevad endiselt mõned veakoodid lahja segu osas.

Täpsustused on samuti peatselt tulemas.
Vasta