Bensiini õgard
Minu autost on saanud külmadega hullumeelne Bensiini õgard.
Nimelt: näidiku järgi sööb ta 20 L 100km. See ei ole ju normaalne, isegi kui kütted ja ventilaaatorid on sees.
Kas kellelgi oleks jagada mõnda head vihjet või soovitust, milles võib viga olla, et minu saabist selline janune on saanud.
Nimelt: näidiku järgi sööb ta 20 L 100km. See ei ole ju normaalne, isegi kui kütted ja ventilaaatorid on sees.
Kas kellelgi oleks jagada mõnda head vihjet või soovitust, milles võib viga olla, et minu saabist selline janune on saanud.
Minu 92 aasta 2,1 klassik hakkas külmadega järjest enam kütet tarbima, kütuse kulu kasvas 9,5-lt-12,5 liitrini 100km kohta, mis on maa inimesele natuke palju (linnas võibolla on need normaalsed näidud).
Probleemid tekkisid ka tühikäiguga, püsis vägisi 1800+ pööret. Olen nüüdseks läbisõitnud kolm paaki kütuse lisanditega ja täna sain tankides arvutuslikuks kuluks 8,8 l 100km kohta mis on parem isegi kui suvel. Lisandina kasutusel esimestel kordadel STP miskine asi ja siis statoili kangem varjant ning viimased paagid statoili lahja valge rohelisega (miskine piiritus mis peamiselt lahustab kondens vett).
Pöörete probleem täielikult veel kadunud pole.
Täpsuse mõttes - kasutan vähemalt 50 % käivitustel ca tunniajast mootori eelsoendust.
Probleemid tekkisid ka tühikäiguga, püsis vägisi 1800+ pööret. Olen nüüdseks läbisõitnud kolm paaki kütuse lisanditega ja täna sain tankides arvutuslikuks kuluks 8,8 l 100km kohta mis on parem isegi kui suvel. Lisandina kasutusel esimestel kordadel STP miskine asi ja siis statoili kangem varjant ning viimased paagid statoili lahja valge rohelisega (miskine piiritus mis peamiselt lahustab kondens vett).
Pöörete probleem täielikult veel kadunud pole.
Täpsuse mõttes - kasutan vähemalt 50 % käivitustel ca tunniajast mootori eelsoendust.
Ladu24 on umbes poole odavam.
Vahetada on hea kanali peal. Ta võib suht kõvasti sumpsi küljes kinni olla, isiklikult ei ole ühtki lahti keeranud, üks mis mul üle on, see on kah downpipe küljes kinni siiamaani. Kui tahad tule keera lahti ja saame kaupa teha
Vahetada on hea kanali peal. Ta võib suht kõvasti sumpsi küljes kinni olla, isiklikult ei ole ühtki lahti keeranud, üks mis mul üle on, see on kah downpipe küljes kinni siiamaani. Kui tahad tule keera lahti ja saame kaupa teha

Tervist!
Niisiis, klassik aastast 84, 8 klappi 2.0l, pritsung, ilma katalüsaatorita, 5k manuaal - joob ka üle normi.
Enne külmasid võttis ca 10-11 l sajale mnt. siis nüüd ei saa 100 kiltigi sõita 20 liitriga maanteel.
Lekkeid ei ole leidnud (auto ümber käies ei tunne bensu lõhna, samas ka salongi ei löö aga heitgaasides on kuidagi liiga räigelt bensu haisu tunda).
Ehk on targematel mingeid mõtteid/soovitusi mida kontrollida?
Tänud.
Niisiis, klassik aastast 84, 8 klappi 2.0l, pritsung, ilma katalüsaatorita, 5k manuaal - joob ka üle normi.
Enne külmasid võttis ca 10-11 l sajale mnt. siis nüüd ei saa 100 kiltigi sõita 20 liitriga maanteel.
Lekkeid ei ole leidnud (auto ümber käies ei tunne bensu lõhna, samas ka salongi ei löö aga heitgaasides on kuidagi liiga räigelt bensu haisu tunda).
Ehk on targematel mingeid mõtteid/soovitusi mida kontrollida?
Tänud.
Juhtrõhk paigast ära.Segu kruttimine viib sel juhul külmalt raskele-või mittekäivitumisele.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Nagu lugenud olen, siis seda remontida pole võimalik ning töökorda saab kontrollida aint spets vahenditega.
Üldiselt näeb see juhtrõhuregulaator välja selline: http://www.thesaabsite.com/shop/catimag ... ulator.jpg ?
Kas Eestist on võimalik seda kusagilt soetada? Ladu24,autoosad.ee jne. ei paku.
Aitäh.
Üldiselt näeb see juhtrõhuregulaator välja selline: http://www.thesaabsite.com/shop/catimag ... ulator.jpg ?
Kas Eestist on võimalik seda kusagilt soetada? Ladu24,autoosad.ee jne. ei paku.
Aitäh.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
täna sai siis selgeks, et 20 liitriga sai sõita 180+ km, seega esialgne kütusekulu 11,1 L/100 km.
pole nagu hullu, kui enamus lühikesed otsad ja natukene soojeneb masin ka ennem. ja mingi 30...40 km ka kärutamist.
nüüd läks uus 20 l sisse ja vaatab, mis nyyd saab
pole nagu hullu, kui enamus lühikesed otsad ja natukene soojeneb masin ka ennem. ja mingi 30...40 km ka kärutamist.
nüüd läks uus 20 l sisse ja vaatab, mis nyyd saab
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



nii. kütuse kulu on langenud sinna 15L per 100km. ikkagi palju. (ja check engine tuluke ikka endiselt sütib)
mis seal veel võib olla? kuidas kontrollida gaaspedaalanduri õiget asendit? teda mõõtes saab teada kas ta üldse töötab, eks. aga kas ta ka õiges asendis on. miks ja kuidas vib ta üldse õigest asendist välja minna? mis veel peale selle?
kus kohas see juhtrõhu regulaator veel käib?
ps- täitsa naljakas, selline tunne on, et mootor koosneb 50% ulatuses mingitest anduritest ja mõõdukitest. ja kõik need ongi kõige kärmemead katki minema.
:conf:
mis seal veel võib olla? kuidas kontrollida gaaspedaalanduri õiget asendit? teda mõõtes saab teada kas ta üldse töötab, eks. aga kas ta ka õiges asendis on. miks ja kuidas vib ta üldse õigest asendist välja minna? mis veel peale selle?
kus kohas see juhtrõhu regulaator veel käib?
ps- täitsa naljakas, selline tunne on, et mootor koosneb 50% ulatuses mingitest anduritest ja mõõdukitest. ja kõik need ongi kõige kärmemead katki minema.
:conf:
Siin on nüüd 2 erinevat süsteemi segamini ühes jututeemas...
Hr l00m 84a autol on ilmselt K-jetronic pritse juhtimine
Hr RAF autol aastaarvu vaadetes ilmselt mingi LH-jetronic
Need on täiesti erinevad süsteemid ja nendes on erinevad andurid ja põhimõtted.
LH-l ei ole mingit juhtrõhu regulaatorit.
Kui LH puhul check engine põleb, siis on võimalik lugeda ajust vastav veakood, mis annab teada, mis süsteemi osas viga on (suure tõenäosusega sad veakoha teada).
Et süsteemist aru saada, soovitaks soetada enda auto kohta käiv Bentley manuaal.
http://www.kriso.ee/cgi-bin/shop/search ... ab+bentley
Päris palju saab sealt targemaks, pritse juhtimine on lahti seletatud, samuti metoodika veakoodide lugemiseks (ei eelda mingit spets seadet, natuke juhet ja üks lüliti, mis diagnostikapistiku ühe klemmi ja maa vahele ühendada, koode loetakse CE tule vilkumise järgi).
Hr l00m 84a autol on ilmselt K-jetronic pritse juhtimine
Hr RAF autol aastaarvu vaadetes ilmselt mingi LH-jetronic
Need on täiesti erinevad süsteemid ja nendes on erinevad andurid ja põhimõtted.
LH-l ei ole mingit juhtrõhu regulaatorit.
Kui LH puhul check engine põleb, siis on võimalik lugeda ajust vastav veakood, mis annab teada, mis süsteemi osas viga on (suure tõenäosusega sad veakoha teada).
Et süsteemist aru saada, soovitaks soetada enda auto kohta käiv Bentley manuaal.
http://www.kriso.ee/cgi-bin/shop/search ... ab+bentley
Päris palju saab sealt targemaks, pritse juhtimine on lahti seletatud, samuti metoodika veakoodide lugemiseks (ei eelda mingit spets seadet, natuke juhet ja üks lüliti, mis diagnostikapistiku ühe klemmi ja maa vahele ühendada, koode loetakse CE tule vilkumise järgi).
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Väike guugeldamine aitas leida lehe, kus juttu LH-jetronicust ja ka veakoodide lugemise protseduur kirjeldatud (allpool, peatükk ECU testing):
http://www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html
NB! See esimene lõik, kus on toodud Trionic süsteemi üldised veakoodid, ei puutu LH süsteemi (ei saa aru, miks see info samal lehel on...)
Lisaks panen siis ühe pdf faili LH süsteemi kohta.
EDIT: leidsin veel ühe faili, mis ilmselt Bentley-st tõmmatud. peaks kogu vajalik info olema.
Lisatud failid Bosch_LH_Technical_Description.pdf (246.2 KB) saabLH24.pdf (985.3 KB)
http://www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html
NB! See esimene lõik, kus on toodud Trionic süsteemi üldised veakoodid, ei puutu LH süsteemi (ei saa aru, miks see info samal lehel on...)
Lisaks panen siis ühe pdf faili LH süsteemi kohta.
EDIT: leidsin veel ühe faili, mis ilmselt Bentley-st tõmmatud. peaks kogu vajalik info olema.
Lisatud failid Bosch_LH_Technical_Description.pdf (246.2 KB) saabLH24.pdf (985.3 KB)
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Aitäh sulle! loen ja uurin täna asja.Väike guugeldamine aitas leida lehe, kus juttu LH-jetronicust ja ka veakoodide lugemise protseduur kirjeldatud (allpool, peatükk ECU testing):
http://www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html
NB! See esimene lõik, kus on toodud Trionic süsteemi üldised veakoodid, ei puutu LH süsteemi (ei saa aru, miks see info samal lehel on...)
Lisaks panen siis ühe pdf faili LH süsteemi kohta.
EDIT: leidsin veel ühe faili, mis ilmselt Bentley-st tõmmatud. peaks kogu vajalik info olema.

Paistab et see teema on sujuvalt kokku sulanud selle teemaga (mõeldes tulevastele lugejatele): http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16400
sry adminnid, väikse segaduse pärast
sry adminnid, väikse segaduse pärast

tänase päevaga on selgunud, et bena kulub linnas 11,5l sajale. seda keskmise sõidustiiliga. st. vahest vajutab rohkem gaasi aga muidu vajutab seda suht rahulikult, mitte äkiliselt. paistab vist normaali piires olema.
Samas Lambda anduri takistust mõõtes oli see 3,0 ja 3,1 ohmi (peaks olema 4,0 kandis). Volte andis välja seevastu õigest.
enamus mootori jubinad, vaakumtorud, AIC, AMM, jne said kontrollitud ja vastavalt vahetatud. bena surve peaks korras olema, kuna tõmme on autol täitsa olemas. AIC ja AMM olid korras. vaakumtorud vahetasin ära, üks väike oli täitsa rabe ja seest oli suht saasta täis. samas esinevad endiselt mõned veakoodid lahja segu osas.
Täpsustused on samuti peatselt tulemas.
Samas Lambda anduri takistust mõõtes oli see 3,0 ja 3,1 ohmi (peaks olema 4,0 kandis). Volte andis välja seevastu õigest.
enamus mootori jubinad, vaakumtorud, AIC, AMM, jne said kontrollitud ja vastavalt vahetatud. bena surve peaks korras olema, kuna tõmme on autol täitsa olemas. AIC ja AMM olid korras. vaakumtorud vahetasin ära, üks väike oli täitsa rabe ja seest oli suht saasta täis. samas esinevad endiselt mõned veakoodid lahja segu osas.
Täpsustused on samuti peatselt tulemas.