Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
9-5le saab väga tõsise kuuleri ette aretada. Enda omale putitasin millalgi 7-800x400x75 vms variant see kõige suurem db-hp-s ka polnud. Keevitad mingi kronsa lihtsalt alla ja teed toru/voolikumajanduse uue. Algul teed torustiku põlvedest jne., pärast lased nende järgi keevitada. Midagi üle mõistuse hullu ette võtta küll ei tule.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Hirmus suureks ei taha ka seda coolerit ajada. 600 x 300 x 75 puhul mahuks mõningaid asju veel sinna ninasse ära. Vaja veel käigukastile ka lisajahutus teha. Praeguste plaanide järgi siis üks lisa originaal mootoriõli radikas. Need tuleks panna siis üksteise taha, kuna piklik kuju mujale ei lase panna.
Lisajahutusega kannataks võibolla juba igapäevaselt 500Nm sõita. Murelapseks jääks vaid pidamine, kuna kusagil 470-480Nm juures kaob suvekatega 2. käigu pidamine, kuiva ilmaga.
EDIT: Järgmise kastiõli vahetuse käigus selgub, kas saab väändega kaugemale minna. Peab välja voolava õli läbi riide laskma. Viimase kuu aja jooksul üsna müstilist vatti saanud, kuna käimas on aktiivne testiperiood. Väändega on korduvalt kogemata üle piiri mindud.
Lisajahutusega kannataks võibolla juba igapäevaselt 500Nm sõita. Murelapseks jääks vaid pidamine, kuna kusagil 470-480Nm juures kaob suvekatega 2. käigu pidamine, kuiva ilmaga.
EDIT: Järgmise kastiõli vahetuse käigus selgub, kas saab väändega kaugemale minna. Peab välja voolava õli läbi riide laskma. Viimase kuu aja jooksul üsna müstilist vatti saanud, kuna käimas on aktiivne testiperiood. Väändega on korduvalt kogemata üle piiri mindud.
Lisajahutusega kannataks võibolla juba igapäevaselt 500Nm sõita. Murelapseks jääks vaid pidamine, kuna kusagil 470-480Nm juures kaob suvekatega 2. käigu pidamine, kuiva ilmaga.
uued Toyo Proxies T1R.
Iga ratas veab and then some!
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Mul Michelin Pilot Sport 2, mis on veidi parema pidamisega;) Eelmine suvi proovitud Toyo R888 olid soojaks lastes muidugi muu teema;)
Käisin mõõdulindiga kapoti all.
Radikatunnel ülevalt 770mm lai, 30cm alt poolt juba 1200mm lai. Seega antud IC mahub ka üles ilusti ära.
EDIT: Jumal tänatud, et mul 4.käiguline kast. 5.käigulisega puuduks 2.käiguga vabse pidamine.
Käisin mõõdulindiga kapoti all.
Radikatunnel ülevalt 770mm lai, 30cm alt poolt juba 1200mm lai. Seega antud IC mahub ka üles ilusti ära.
EDIT: Jumal tänatud, et mul 4.käiguline kast. 5.käigulisega puuduks 2.käiguga vabse pidamine.
Aga areta kliima radikas originaal kuuleri kohale. Nagunii originaali niisama välja visata ei saa muidu ju.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Nii kliima- kui ka originaal kuulerid ca 350mm kõrged. Kui üksteise kohale paneks, oleks ots kapotist väljas. Kõik kolm radikat enamvähem sama suurusega. Mootori poolt võttes esimene on veeradikas, järgmine interkuuler ja selle küljes kliimakuuler. Kliimakuuler tuleks nüüd mahutada keskmiseks aga raibe on kaardus. Seega radika kolmik liiguks üsna palju nina poole, kus pasunad juba ees.
EDIT: Ok võib olla tõesti mahuksid nad üksteise peale, kui IC täitsa vastu logarit panna, aga siis pole enam õliradikat kuhugi panna.
EDIT: Ok võib olla tõesti mahuksid nad üksteise peale, kui IC täitsa vastu logarit panna, aga siis pole enam õliradikat kuhugi panna.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Mitte, et vähe ei kisu maale, auto kallale nokkima, vaja on ju sattuda veel sellise pildi peale:wall: Pilt eelmisest suvest, kui rattakoobastesse müramatte sai pandud.
Kevadine isutekitaja...

EDIT: Good one, Suvekas!:D
Kevadine isutekitaja...

EDIT: Good one, Suvekas!:D
Kohale mõte oli jah et kuuleri asemele.Sry:freak:. Seal kuuler ja mootori radikas sellisel "kiigel", et üks teiseta paigal ei püsi. Pisikese aretusega saab selle ümber teha, et kliima sinna asemele mahub.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna sai tehtud siis väike põlveotsatöö jälle. Nimelt tegin tihedaks tolle segusiibri otsa käiva sisselaske toru. Näoga auto nina suunas on seal üks kasutamata torupistik, mis reeglina alati lekib. Sai piskit välja kistud ning pime ette. Kuna algne kork silikooniga ette püsima ei jäänud (ei jõudnud vist ära kuivada), sai poldi, kahe seibi, silikooni ning mutriga harcoreks mindud. Loodetavasti nüüd ei leki enam.

- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Sai täna Audaceris siis sisselaske süsteemi survestatud. Välja tuli, et sisselaske kollektori tihend surnud ja sama kehtib ka karterituule kit'i kohta.
Loodetavasti on see kolletihend on see sama müstiline leke, millest siin teemas minevikuski laterdatud. Nimelt räägitakse, et tihend ei hävi hetkega võid pika ajajooksul ussitades.
Karteri tuule tagasivooluklapid samuti ei pea. Peab uuesti kiti peale panema. Pidas isegi hästi vastu - ca 5 aastat vist.
Uus Simmonsi tagapütt läheb ka külge, kuna originaal püsib ainult 2 juuksekarvaga auto küljes:D
EDIT: Soovitaks teistelgi karterituule kit ära vahetada, kui on juba ca 5 aastat vana. Tagasivooluklapid surevad lihtsalt maha ja eraldi neid ei müüda...
Loodetavasti on see kolletihend on see sama müstiline leke, millest siin teemas minevikuski laterdatud. Nimelt räägitakse, et tihend ei hävi hetkega võid pika ajajooksul ussitades.
Karteri tuule tagasivooluklapid samuti ei pea. Peab uuesti kiti peale panema. Pidas isegi hästi vastu - ca 5 aastat vist.
Uus Simmonsi tagapütt läheb ka külge, kuna originaal püsib ainult 2 juuksekarvaga auto küljes:D
EDIT: Soovitaks teistelgi karterituule kit ära vahetada, kui on juba ca 5 aastat vana. Tagasivooluklapid surevad lihtsalt maha ja eraldi neid ei müüda...
Tulen vana teema juurde veel tagasi. Oled ära ka arvestanud, mitu ruutu pigimatti oled autosse ära kleepinud. Ise plaanin ka vähemalt kõik uksed ja terve pagassi ära matitada 2mm STP-ga (ei taha kaalu suureks ajada) ja sellele omakorda peale liimida poorse materjali, umbes sama, mis lebomatt:) Kunagi oma valgel Audi 200-l tegin selliselt ja tulemusega võis suhteliselt rahule jääda.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma saan pigimati mõttest aru, et oma suure ja pehme massiga võtab ta vibratsioonid maha ja seega teeb auto vaiksemaks... Aga kas keegi Dynamat-i ka proovinud on? Vähemalt pidi teine kõvasti kergem olema, kui pigimatt. Või on temast sama palju kasu, kui lihtsalt vahtkummist, et mingeid helisagedusi maha võtta (aga vibra jääb ikka)...? ( ja ma tean, et ta maksab rohkem, kui pigimatt jms..
)

- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
STP sobib ka väga hästi(fooliumkattega). Põhimõtteliselt sama, mis Dynamat. Mõlemat käes hoides vahet erilist ei teinud.
Mina arvestasin 1 pakk ukse kohta (oli vist 5 lehte sees). Panin muidugi ka kaks 2mm kihti.
Põrandale läks 1,5 pakki per iste harilikku Nikesoundi. Jube nikerdamine oli see.
Pagass nõuab ca 4 pakki STP (mul veel tegemata)
Lagi tahab 3 pakki. (ka tegemata)
Tulemüüri peale matti aga ei mahu. Liialt kitsas on seal, tõenäoliselt armatuur pärast enam tagasi ei lähe.
Nagu ka ise mainisid, siis oluline on alternatiivmaterjal. Ise kasutasin rohelist 2cm paksust vilti. Seda kulus ca 20mx1m ära.
Kui sel suvel projektiga lõpule jõuan, oskan täoselt öelda, kuhu mis läks;)
Mina arvestasin 1 pakk ukse kohta (oli vist 5 lehte sees). Panin muidugi ka kaks 2mm kihti.
Põrandale läks 1,5 pakki per iste harilikku Nikesoundi. Jube nikerdamine oli see.
Pagass nõuab ca 4 pakki STP (mul veel tegemata)
Lagi tahab 3 pakki. (ka tegemata)
Tulemüüri peale matti aga ei mahu. Liialt kitsas on seal, tõenäoliselt armatuur pärast enam tagasi ei lähe.
Nagu ka ise mainisid, siis oluline on alternatiivmaterjal. Ise kasutasin rohelist 2cm paksust vilti. Seda kulus ca 20mx1m ära.
Kui sel suvel projektiga lõpule jõuan, oskan täoselt öelda, kuhu mis läks;)
2mm STP peaks müügipakendis siiski 10 lehte olema. Pole ise Saabi uksi lahti võtnud, kui "puhtaks" ukse saab võtta, et välis plekk korralikult puhtaks teha ja maksimaalselt vähemalt ühe kihi pigimatti liimida? Samas see iseliimiv nt 10mm vilt ei maksa ka enam midagi kogu selle protsetuuti juures, et ise liimide, jne asjadega mässata. Ennist unustasin, katus oma pindalalt on jah väga oluline koht, mis tuleks ka korralikult ära teha, mida paljud isetegijad millegipärast ei tee.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Ega neid uksi väga hea töödelda just pole. Eriti tagumistel ustel jääb siseraam (plekk) ette. Välisplekile, mati peale tasuks panna ainult 100% veekindlat materjali. Või siis ültse panemata jätta. Seal sisemuses lendab vesi ikka üsna võimsalt ringi. Mina panin vildi sisepaneelile. Ka see variant võttis kõrgeid sagedusi üsna hästi maha.
Katus ja pagass on järgmised kohad, mis ette võtan;).
2mm varianti oli jah vist 10tk. Ma kasutasin 4mm matti.
Katus ja pagass on järgmised kohad, mis ette võtan;).
2mm varianti oli jah vist 10tk. Ma kasutasin 4mm matti.