Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: Lembit
Sa väidad mulle, et sul on automaatkastiga auto, mis kiirusel 85 km/h gaasi PÕHJA vajutades teeb ainult 1 lülituse? Siis olen valmis selle demonstratsiooni eest sulle loovutama 4-pack õlut. Tingimusel muidugi, et rohkem, kui 1 lülituse korral saan sama koguse vastu ;)

Minu autol saab Gaasi põhja vajutades ühe lülitusega hakkama. Kui pedaali läbi põhja vajutan, teeb 2 lülitust. Ausalt. Avastasin läbi põhja vajutamise võimaluse alles siis, kui olin saabi mitu kuud omanud. Kusjuures kui pedaal "läbi põhja" on, siis teeb käiguvahetuse alles 6000+ pöörde juures.

EDIT: Kui kannatus katkeb ja jalaga pedaalile nii rängalt ei rõhu, siis loomulikult hakkab kast ebamääraselt tõmblema eeldades et soov kiirendada on lõppenud.
Ma ei ole automaatkastiga Saabiga sõitnud ja ei oma seega isiklikku kogemust. Iseenesest ei pidanud ma seda 4-packiga seotud väljakutset kinniseks - kõik, kes soovivad võivad kandideerida.

Tingimused siis sellised:
ühtlane sõit, käiguvalits maanteesõidu asendis, kiirusega 80 - 85 km/h, gaas põhja (nii sügavale, kui läheb (läbi põhja ei ole vaja)).
Kui sellistel tingimustel teeb käigukast ainult ühe allavahetuse (ja rohkem mingeid tuntavaid vahetusi ei tee enne kiirendamist 4->3= 1 vahetus, 4->2= 1 vahetus, 4->3->2= 2 vahetust, 4->1->2= 2 vahetust ) - Lembit annab 4-pack'i õlut.
Kui sellistel tingimustel teeb käigukast rohkem, kui ühe käiguvahetuse (tuntavad käiguvahetused, pikk mõttepaus, millist käiku valida - noh see, mida ülevalpool kirjeldasin)- lembit saab 4-packi õlut.
Kasutaja avatar
Saabiiir
Postitusi: 126
Liitunud: N Aug 04, 2005 13:17
Asukoht:
Auto:

#27

1. Tundub, et
automaat on parem, kui kulgetakse peamiselt (ainult) linnas (eriti Tallinnas) ja asfaldil;
manuaal on parem, kui põhiosa trassist on metsa-kruusa-külavaheteed.
2. Minule sujuv liikumine ei istu - millegipärast hakkab sees keerama (füüsiliselt). Ehk on teisigi selliseid?
3. Kui on valida, kas minna tavalisest trepist või sõita eskalaatoriga, kumma valite? Väldin eskalaatorit nagu tuld, mitu korda on jäänud kauplusse minemata, kuna tavatreppi pole!
Eks meil kõigil ole omad veidrused. :P
Elagu manuaal! :)
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#28

Ma kahtlustan Lembitut leimamises. Kus on KAPO silmad? :cool: :P
Kus kandis sa, Lembit, pesitsed? Lasen su teinepäev oma masina rooli ja siis võid ise järgi proovida, kuidas automaadiga Saab käitub. Senikaua aga jäta muud autod koos muude aut. kastidega muudesse foorumitesse.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#29

OLEN MANUAALKASTI POOLDAJA!

Minu jaoks kõige olulisem puudus ongi: automaat vahetab siis kui ise heaks arvab!
Sama vähe sallin ma fotoaparaate (seebikarpe) ja videokaameraid, mis kõik arvavad, et on kole targad ja just niimoodi ma pildistada-filmida tahangi. OK, olen mugav inimene, aga teatud asjad peavad minu otsustada olema. Ma ei nõua, et keegi peaks hommikulauas minu toidu enne läbi närima, kuna ise ma ei viitsi :cool:

Jäi mainimata veel see: keset sõitu ütleb starter üles? Mul on seda kaks korda juhtunud. Siin ei saa väita, et hoidke oma auto korras, siis ei juhtu midagi. Kindlasti kohe juhtub! Ka siis kui auto muidu on korras.

Manuaal on halb? Jah...linnas sõites tõesti. Tuleb sidurit (ja tonnisel on see suht jäik) sõtkuda mehiselt. No jõusaalis ma niikuinii ei käi, olgu siis vähemalt seegi trenn.
Vilets sõidu ajal mobiiliga rääkida (kuigi ei tohigi, aga vähesed hoolivad sellest)...tõesti on.

Veel arvan, et automaadi omanikud vajutavad tihemini piduripedaali...väga ebamugav, kui linnas tihedas liikluses eessõitja pidurituli muudku vilgub iga väiksemagi asja pärast.

Esimese halva kogemuse sain kunagi ammu ühe Golf 1 automaadiga sõites. Hiljem veel mitu uuemat isendit proovitud ja mulje: mugav on, aga see ei kaalu üles manuaali "manuaalsust".
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#30

Algselt postitas: sebastian
Minu jaoks kõige olulisem puudus ongi: automaat vahetab siis kui ise heaks arvab!
Nagu juba enne kirjutasin, olen ka ise manuaalkasti pooldaja, kuid selle väite seaksin siiski kahtluse alla. Nimelt, kui tekib teataval hulgal kogemust sellise vanemat ja robustsemat tüüpi automaatkastiga (st jutt käib konkreetsest autost, mitte konkreetsest kastitüübist), on tema tegevus vägagi ettearvatav, ning siis oskad vajutada gaasi just õigel ajal ja õigele sügavusele, ning auto teeb täpselt seda mida ise tahad. Arvan, et see "maksab" umbes 100L kütust jäärajal, ning automaat "laulab" juba täpselt sinu taktikepi järgi, sugugi mitte halvemini kui manuaalid. Dumbuseri jaoks on loomulikult manuaaliga lihtsam. Hoopis teine teema on need kaasaegsed iseõppivad automaadid, mis ei käitu enam alati samas olukorras samamoodi, ning need on tõesti inimestele, kellele auto on emotsioonideta liikumisvahend. Aga muidu olen ikka endiselt manuaali pooldaja
bankdoc
Postitusi: 59
Liitunud: N Juun 09, 2005 22:44
Asukoht:
Auto:

#31

Et teemat veel põnevamaks ajada, siis väidan et Aero'dele pannakse peale automaatkaste, kus ka M-reziim ning käiguvahetamislülitid roolil. Väga sheff nägi välja, kruisad viimase foorini linnas, pidur alla (näpud käigukangi lukustile), kang D-lt M-ile ning siis nuppudega nagistama.
Paraku mu enda auto automaat nii lahe ei ole, jääl või mägedes sõitmiseks tuleb kang üle D tõmmata ning siis saab vahemikus 1-4 ise käike vahetada. Tagasi D-le saamiseks tuleb uuesti peatuda, lukusti üles tõmmata ning siis kang vajalikku asendisse positsioneerida. Vahemikus 1-4 lukustit käppida ei ole vaja, samuti kui linnatsüklis D ja N vahel klõpsimiseks. Kast n-positsioonis on oluliselt ökonoomsem kui foori taga D asendis jaurata.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#32

Saan küll aru krss, aga mulle meeldib, et manuaaliga saad sa iga käiguga mootori pöördeid just niisuguseks ajada, nagu hing ihkab.
Loomulikult võib (ja tulekski) õppida automaadiga käitumist, aga võimalus gaasi-käikudega mängida on väga piiratud. See on peaaegu nagu TCS...paljudel see on, aga enamus tahaks ta välja lülida.
Ma peaksin dumbuseriks ka seda, kes manuaaliga ei oska kuna on kogu oma autojuhi staazhi jooksul automaadi mugavust nautinud.
Tuleb silme ette mingi hollivuudi film, kus tegelane maandus Ferrari rooli ja seal ta siis hüpitas seda autot - kõik pedaalid, sidur pidur ja gaas olid tegelase jaoks segamini nagu pudru ja kapsad. Et muidu nagu on vinge ja kuulus mees ja kakelda oskab, aga manuaaliga jääb hätta. Vot sulle siis autojuhti...:)

ps. miks ei ole siis F1-l või ralliautodel automaatkasti, kui see nii tark on ja õigel ajal õige käigu sätib? Eks ikka selle pärast, et piloot ise teab, millal tal parem vahetada.
(mitte et ma nüüd mingi rallimees oleksin, aga turbotan küll, kui saan :mad: )
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#33

Algselt postitas: suur
Herr part pole vist eriti automaatkastiga sõitnud või mis? Tavaliselt on tulihingelised automaatkasti vastased just need, kes seda ise kasutanud pole. Ise olin ka kunagi vastane. Tuues sealjuures veel mingeid nõmedaid vabandusi nagu pensukulu ja see et pukseerida ei saa.

Kuldsed sõnad! Just nii kipubki olema nende "elagu manuaal" vendadega. Paar aastat tagasi kui ma oma esimese automaatkastiga auto ostsin (Senator 3,0) mõtlesin, et krt on ikka mugav küll aga ega manuaalilgi viga pole. Nüüd on juba aega mõõdas ja teiseks autoks BMW aut kastiga ja ma lihtsalt ei viitsi oma Saabiga enam sõita sest see on manuaalkast.

Üldiselt hakkab Euroopas ka automaatkast vaikselt võimu võtma, 10 aasta pärast sõidavad ilmselt ainult puhastverd sportautod ja odavaimad Daciad manuaalkastiga ringi.

P.S. Kes TMist artikklit luges, see teab et euroopas on man kast ja USAs aut kast populaarne just seetõttu et pärast teist maailmasõda oli USA heal majanduslikul järjel aga kriisis vaevlev euroopa vajas odavat liikurit. Selge on see, et nüüd kui majanduslik järg paraneb ja inimesed järjest rohkem mugavusest hoolivad, on manuaalkast minevik. Juba praegu on väga ebard vaadata kõrgklassi autot manuaalkastiga...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#34

Algselt postitas: sebastian
OLEN MANUAALKASTI POOLDAJA!

Veel arvan, et automaadi omanikud vajutavad tihemini piduripedaali...väga ebamugav, kui linnas tihedas liikluses eessõitja pidurituli muudku vilgub iga väiksemagi asja pärast.

Selles osas on sul õigus. Olen ise ka endasuguseid kirunud. Aga sellest tihedast pidurivajutamisest olen üle saanud. Abiks nipp on pikivahe. Hoian seda suhteliselt pikana, et ei peaks iga eessõitja hetkelise aeglustuse peale pidurit tallama.

Starteri kohta niipalju et ka enda autol see jukerdas, kuid käis hooldusremondis ja nüüd on julge sõita.
Kasutaja avatar
Cornholio
Postitusi: 64
Liitunud: R Apr 16, 2004 8:56
Asukoht:
Auto:

#35

Olin sõitnud 2 aastat automaadiga kui hakkasin manuaalist puudust tundma. Ma ei ole automaadi vihkaja, aga minu jaoks oli automaadil puuduseid rohkem kui plusse.

"Sidur libiseb" tunne häiris mind automaadi puhul väga. Samuti häiris kahe käigu alla vahetamine möödasõitudel.
Lumme kinni jäänud auto olen siduriga jõnksutades alati liikuma saanud. Automaadiga autot olen ikka rohkem kui korra lumest välja pidanud aitama.

Linnas on automaat muidugi asendamatu.

Mis puutub moblaga sõidu ajal rääkimisse, siis selleks on mu autol 2. käik, millega saab vabalt sõita 0-90 km/h. :)
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#36

Algselt postitas: MadMan
Ma kahtlustan Lembitut leimamises. Kus on KAPO silmad? :cool: :P
Kus kandis sa, Lembit, pesitsed? Lasen su teinepäev oma masina rooli ja siis võid ise järgi proovida, kuidas automaadiga Saab käitub. Senikaua aga jäta muud autod koos muude aut. kastidega muudesse foorumitesse.
Heh, mis leim....
Loba alajaotuses ema vs tütar teema. Minuarust on siin sajaprotsendiliselt olemas kõik eeldused Fleimi tekkimiseks.
Ja selles küll: guilty as charged :D:D
Aga tänan pakkumast. Vabalt võiks teinekord proovida ka automaatkastiga Saabi. Asun küll Tallinnas.
Samas pakkumine 4 õlle teemal jääb jõusse. Minuarust sai see isegi küllaltki konkreetsete reeglitega.:P
kashka
Postitusi: 40
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:09
Asukoht:
Auto:

#37

pole seiemaani viitsind lugeda palju ta neid käiguvahetusi teeb, aga seiemaani on kiirendust ja äkilisust piisavalt olnud(võib-olla pole lihtsalt parema auto rooli sattund). Väike viivitus küll on.
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#38

Lembitile: aga miks Sa sead tingimusteks, et gaasi peab põhja vajutama? Nii tekitad ju teadlikult olukorra, kus auto ei saagi teha maksimaalset kiirendust. Umbes sama tark oleks vaielda vastupidiselt, et ma pakun 4 õlut, kui saad oma manuaaliga kiirendatud paremini kui "mina oma" automaadiga, nii et tõmbad enne kiirendust käsipiduri peale. Nii oleks nagu loogilisem, et las automaadiga harjunu kiirendab nii nagu talle meeldib ja manuaaliga harjunu nii nagu talle meeldib, ja vaatame, kumb teeb seda tõhusamalt. Mina küll sellist kihlvedu sõlmida ei julgeks, ka mitte manuaal-Saabi kasuks:P
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#39

Algselt postitas: krss
Lembitile: aga miks Sa sead tingimusteks, et gaasi peab põhja vajutama? Nii tekitad ju teadlikult olukorra, kus auto ei saagi teha maksimaalset kiirendust. Umbes sama tark oleks vaielda vastupidiselt, et ma pakun 4 õlut, kui saad oma manuaaliga kiirendatud paremini kui "mina oma" automaadiga, nii et tõmbad enne kiirendust käsipiduri peale.
Olen krss-aga päri, kui pedaal põrandasse vajutada tuleb ju ainmult sinine suits ratastealt ja kiirendusest ei kõssugi!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#40

See automaatkasti kütusekulu teema on suht ajalugu nüüdseks. Tänapäeval pole enam vahet. (muideks opel rekord aut kastiga võtab linnas vähem kui man kastiga ja keskmine on suht koht sama )
Sujuvusest nii palju, et osa vana tüübi või siis ka rikkis automaatkastid suudavad päris korraliku jõnksuga käiku vahetada samas oskan ise manuaaliga sujuvalt sõita.
Käikudest nii palju, et 5k aut kast pole enam mingi uudis Mersul on juba 7 käiguline paar aastat olemas- seda küll väga kallitel sportmudelitel.
Remondist nii palju : vahet ei ole mis kasti sa remondid mehhaaniku tunnihind on ikka sama, aega läheb sama palju. Manuaal kast vaat, et keerulisema ehitusega isegi. Küll aga tuleb mainida täiendav lisakulu automaatkasti puhul - õlivahetus. Kui paljud manuaal kastid on ette nähtud niimoodi, et neil ei pea kunagi õli vahetama - ainult peale valama. siis automaat kastil tuleb vahetada õli ja filtrit. Üldises plaanis pole see siiski eriline lisakulutus.
See jutt et kui algaja aut kastiga rooli panna, et vajutab pidurit blaa blaa blaa....
Kui panna algaja juht võõrasse autosse siis tuleb arvestada sellega, et igal autol võtab sidur erinevalt ja see vajab harjumist ja uus kogenematu inimene võib manuaalkastiga võõra siduriga sellist kino teha et vähe pole :D
Kohvi oskan juua nii manuaal kui automaatkastiga :D
See Trionicu näiteks toomine on ka bullshit. Kui ikka mootorit forsid siis varsti jääb käigukast nii või teisiti jalgu ja tuleb ka seda edasi arendada. Vahet pole kas käigukast on manuaal või automaat ikka on ta arvestatud teatud võimsusele.
Nt lada forssimisel ongi põhi takistus käigukast ja tagasilla reduktor. Need ei kannata järgiaidatud mootorit kaua välja Nii on see ka teiste autodega.

Üldiselt mina olen selline inimene kes ei eelista ühte teisele - hetkel küll sõidan manuaaliga :)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#41

Hakkab välja kooruma see, et üht korralikku Saabide kiirendusvõistlust oleks vaja :head:

Muidu on kõik üks suur teooria. Oleks koht ja aeg võtta, mina oleksin käsi. Raja kõrvale kaamera püsti, pärast hea analüüsida. Tuunitud autod kõrvuti ja mittetuunitud samuti. Märulifilm "Saab Edasi Küll" sel juhul minu poolt :beer:

Tean, et see on natuke rullnoka-maiguline jutt, aga vähemalt siinses tooli-kuvari vahelises tihendis on see uljas piisake säilinud. Ja mul on kuri kahtlus, et ma pole mitte ainuke selline siin foorumis ;).

(kui ma olen nüüd kelgult maha kukkunud ja kusagil midagi säärast on juba toimunud, siis juhatage palun!)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#42

Ma pooldan ka manuaali. Ega sõites ei panegi tähele, et nii palju käike vahetad.

EDIT: Minu esimene sõit automaadiga oli Audi V8.
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#43

Algselt postitas: krss
Lembitile: aga miks Sa sead tingimusteks, et gaasi peab põhja vajutama?
Sest, kui sa vaatad minu esimest postitust selles teemas, siis on see üks peamisi põhjuseid, miks ma automaatkasti ei salli:
Algselt postitas: Lembit
Mulle piisab sellest, et 80 km/h gaasi põhjavajutamisele ei oska enamus automaatkaste adekvaatselt (1 käiguvahetus ja turbiinilukk lahti) reageerida.
Ma ei ole siin mitte kedagi halvustanud või surunud manuaalkasti peale kellelegi. Eks igaühele oma.
Miks põhja? Aga miks mitte? Kuidas kirjeldaksid sina siis effektiivset möödasõitu? Vajutad gaasi parasjagu niipalju, et käigukast vahetab ainult ühe käigu alla ja siis varbaga meelitades ootad hambad ristis, kas saad ilusti mööda või otsustab käidukast kusagil poole möödumisepeal, et sa ikka oled gaasi natukene rohkem vajutanud ja otsustab veel ühe käigu alla vahetada.
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#44

Sõitsin enne manuaalidega. VT on automaat. Tagasi enam ei vahetaks.:D
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#45

Enda esimene Automaadi kogemus oli vanema kerega diisel Mersu, mis oli ilma turbota ning säästumootoriga. See liikus küll nagu kummipael, vaatasid, et jalakäijatel syttis punane oli õige aeg juba pedaal põhja vajutada, et rohelise süttides ise liikuma saaks. Peale seda oli automaadist väga halb arvamus. Mõni aasta pärast seda aga sõitsin BMW 525 touring ning sellel oli hoopis teine minek :drive:

Üldiselt on minu arust nii, et mida võimsam mootor on automaadil, seda mõnusam on sellega sõita. Endal on kogu elu olnud manual kastid ning olen ära harjunud sellega, kuid ega see auto ostmisel määraja ei olnudki, lihdsalt sattus sobiv isend manualiga olema :D
Iga ratas veab and then some!
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 394
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#46

Pooldan samuti manuaali,ei kujuta isegi ette,mida seal roolis teha,kui käiku pole vaja vahetada.Rool,gaas,sidur,pidur ja käigud...see ongi auto juhtimine:thumb: Kui seda sinu eest teeb "keegi" kuskil metallkarbis,siis pigem istun tagaistmel ja panen...:headbang:
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
vanasaab
Postitusi: 110
Liitunud: T Jaan 04, 2005 3:23
Asukoht:
Auto:

#47

mnjah, see siin tõesti "kellele ema, kellele tütar". Ise olen sõitnud viimase 15 aasta jooksul nii automaatide kui manuaalidega ja eelistan automaati. Põhjus lihtlabane mugavus;). Aga neile, kes kurdavad kirrendamisel allallülitamise aegluse üle: saab ju õigel hetkel ka ise kangi D pealt ühe astme allapoole sikutada. Ja käimatõmbamised-pukseerimised... see rohkem auto hooldamises-hoidmises kinni! Sõitke korras autodega:fight: Saabidel seda küll pole, aga vist kuni `92 aasta mersudel aut. kastis käimatõmbamise ja pukseerimise võimalus ja sama ka jänkide Powerglide kastil. Oma klassiku suurimaks ( loe:ainsaks) puuduseks peangi automaatkasti puudumist....
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#48

Mõnus vaidlus on tekkinud :)
Üldiselt on see manuaal-vs automaat juhis kinni. Mõnele meeldibki käigukangiga vehkida. Saab kohe õige "juhi" tunde kätte. Mõni on jälle nii laisk, et ei viitsi rooli taga eriti mässata. Ise kuulun ka sinna viimaste hulka. Kasutan veel väga tihti püsikiirusehoidjat ka (laiskuse ülim tase). Saan kõigist aru.
Mis mulle ei meeldi, on IMHO lollid põhjendused et ei saa pukseerida ja käima tõmmata, kui midagi juhtub.
Vahel tahaks vist isegi manuaali pisut proovida. Aga igapäevaliikluses ei viitsiks kogu aeg võimelda.

Aa. Seda veel, et neile, kes on tõsised automaadi vastased, kuigi pole aut. kastiga isegi proovinud sõita - proovige ära ja alles siis hakake kaagutama kui mõtetu aut kast on. Kui ei ole proovinud, siis pole mõtet ka targutada. ISe olin ka kunagi siuke vaidleja, kes polnd isegi proovinud. Ajad muutuvad, muutume vanemaks, targemaks ja laisemaks.
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#49

Algselt postitas: tarmiit
Pooldan samuti manuaali,ei kujuta isegi ette,mida seal roolis teha

Kui on plaanis kuhugi sõita saad rahulikult sellele ajale mõne telefonikõne koos tassikese kohvi rüüpamisega vms jätta. Jälle mitmed väärtuslikud minutid juures kui kiire juhtub olema:)
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#50

Suur va ülim laisk mainis kiirusehoidjat - olen ma ainus kellele absull ei meeldi kiirusehoidja? Minumeeles on nii eba sõita selle hoidjaga, selline tunne nagu ei olex 100% kontroll oma auto üle....

P.S. Ärge siis sellest kohe omaette teemat tehke kui just postitusi väga paljuks ei lähe... :red:
Vasta