Kui aus olla, siis mitmerealisel kiirteel ning suvisel aastaajal on see ikkagi asi omal kohal. Kuna Eestis selliseid kohti pole, puudub ka asjal mõte. Kuna ka endale ei istu see kontrolli puudumine, üritasin end Soomes teadlikult harjutada sõitma kiirusehoidjaga, aga üherealisel teel on asi IMO mõttetu ning talvisel ajal ei kannata mitte kõiki kurve võtta 80-ga ka kõige paremate/kallimate rehvidega. Pole midagi selle vastu, kui vanal autol selline asi peal on, aga uut ostes ei maksaks küll sentigi selle eest. Loodetavasti on 10a pärast olukord natukene muutunud jubaAlgselt postitas: sigaelmar
Suur va ülim laisk mainis kiirusehoidjat - olen ma ainus kellele absull ei meeldi kiirusehoidja? Minumeeles on nii eba sõita selle hoidjaga, selline tunne nagu ei olex 100% kontroll oma auto üle....
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Laiskus on ainus edasiviiv jõud!!!Algselt postitas: sigaelmar
Suur va ülim laisk mainis kiirusehoidjat - olen ma ainus kellele absull ei meeldi kiirusehoidja? Minumeeles on nii eba sõita selle hoidjaga, selline tunne nagu ei olex 100% kontroll oma auto üle....
P.S. Ärge siis sellest kohe omaette teemat tehke kui just postitusi väga paljuks ei lähe...![]()
Kui veel automaatsed roolimise seadmed muutuks laiatarbekaubaks oleks õnn meie õuel. Kujutage ette et nädalavahetuse grüünes käimise ajal saate mõtetu barankakruttimise asemel näiteks linde vahtida! LAHE!
Kui tahan loodust nautida siis naudin, kui tahan sõitmist nautida lülitan kõik abilised offi ja naudin kruttimist, vehkimist ja tallamist.
No küll läks palavaks ! 
Ise ka siiani omanud ainult manuaali ja suhtumine automaati põhineb üldisel jutul. Proovinud olen automaati küll, mõned korrad Superbiga ja nüüd platsi peal suverehvidega ka classic 900 -ga aga seda siis ainult linnaoludes ja maantee kogemus mis puudutab möödasõitu ikka puudub. Ühe sõna võib automaadiga võrdsustada küll ja see on mugavus, aga kas ka midagi enamat ? Samas, et objektiivset hinnangut anda selleks peaks vist natuke seda aut kasti hinge-elu ka tundma.
Paar tähelepanekut siiski:
- oled automaadiga liiklusummikus (ja ka muidu foori taga igapäevaselt) siis pead ju seisu ajal jalga koguaeg piduril hoidma, et eesolijale tagant p... ei paneks, või kui paned N asendi peale siis tähendab see ikka juba ühe laisa ja mugava inimese jaoks võimlemist, iga väiksemgi jalaliigutus piduril paneb ju auto õõtsuma, jutt rahulikust kohvijoomisest ongi vist ainult jutt, mobiiltelefoni jaoks on mugavate inimeste autodes muud riistapuud, et ei peaks seda kõrva ääres hoidma.
- kuidas toimetab automaat haagise või teise auto järelvedamisega, kas tal ikka jagub väänet piisavalt ?
- automaadi mees küsib siin: oled sa kunagi automaati proovinud, et sellest rääkima tuled ? Vastan küsimusega: oled sa kunagi manuaali proovinud, et sellest rääkima tuled ?
- keegi väitis - manuaal on minevik. Vastus talle - ei maksa asju liiga vara ajaloo prügikasti kanda. Manuaal on klassika - see jääb.
- ja veel: kui manuaal võimaldab juhi jaoks auto üle omada suuremat kontrolli kui automaat (mis on siiski esmatähtis) siis ei olegi siin midagi vaielda. Kõik muu on juba teisejärguline. m.o.t.t.
Ühtsed Saabimehed jagunevad siiski ka mitmesse leeri:
turbomehed vs vabalthingavad,
classikuaustajad vs uuem toodang,
bensiin vs diisel,
naast vs lamell,
manuaal vs automaat,
Paneks ühe teema veel püsti. Esivedu vs tagavedu.
Saabi puhul on see eriti aktuaalne.
Hetkel lugesin siin sõnavõtnute seas kokku (enda hääl kaasa-arvatud) järgmiselt:
automaadipooldajaid - 13
manuaalipooldajaid - 13
erapooletuid - 3
Üks asi on veel lisada. "Kõikide manuaalkastidega Saabide omanikud ühinege ! Ükskord me sõidame nii-kui-nii ! "

Ise ka siiani omanud ainult manuaali ja suhtumine automaati põhineb üldisel jutul. Proovinud olen automaati küll, mõned korrad Superbiga ja nüüd platsi peal suverehvidega ka classic 900 -ga aga seda siis ainult linnaoludes ja maantee kogemus mis puudutab möödasõitu ikka puudub. Ühe sõna võib automaadiga võrdsustada küll ja see on mugavus, aga kas ka midagi enamat ? Samas, et objektiivset hinnangut anda selleks peaks vist natuke seda aut kasti hinge-elu ka tundma.
Paar tähelepanekut siiski:
- oled automaadiga liiklusummikus (ja ka muidu foori taga igapäevaselt) siis pead ju seisu ajal jalga koguaeg piduril hoidma, et eesolijale tagant p... ei paneks, või kui paned N asendi peale siis tähendab see ikka juba ühe laisa ja mugava inimese jaoks võimlemist, iga väiksemgi jalaliigutus piduril paneb ju auto õõtsuma, jutt rahulikust kohvijoomisest ongi vist ainult jutt, mobiiltelefoni jaoks on mugavate inimeste autodes muud riistapuud, et ei peaks seda kõrva ääres hoidma.
- kuidas toimetab automaat haagise või teise auto järelvedamisega, kas tal ikka jagub väänet piisavalt ?
- automaadi mees küsib siin: oled sa kunagi automaati proovinud, et sellest rääkima tuled ? Vastan küsimusega: oled sa kunagi manuaali proovinud, et sellest rääkima tuled ?
- keegi väitis - manuaal on minevik. Vastus talle - ei maksa asju liiga vara ajaloo prügikasti kanda. Manuaal on klassika - see jääb.
- ja veel: kui manuaal võimaldab juhi jaoks auto üle omada suuremat kontrolli kui automaat (mis on siiski esmatähtis) siis ei olegi siin midagi vaielda. Kõik muu on juba teisejärguline. m.o.t.t.

Ühtsed Saabimehed jagunevad siiski ka mitmesse leeri:
turbomehed vs vabalthingavad,
classikuaustajad vs uuem toodang,
bensiin vs diisel,
naast vs lamell,
manuaal vs automaat,
Paneks ühe teema veel püsti. Esivedu vs tagavedu.
Saabi puhul on see eriti aktuaalne.

Hetkel lugesin siin sõnavõtnute seas kokku (enda hääl kaasa-arvatud) järgmiselt:
automaadipooldajaid - 13
manuaalipooldajaid - 13
erapooletuid - 3
Üks asi on veel lisada. "Kõikide manuaalkastidega Saabide omanikud ühinege ! Ükskord me sõidame nii-kui-nii ! "

Kes nimetab seda manuaaliga sõitmist käigukangiga vehkimiseks...nojah, asi on täiesti individuaalne. Mõni närviline juht vehib üldse sõidu ajal kõiksugu jäsemetega nagu oleksid käbid püksis, teine võtab asja rahulikult: käiguvahetus sujub tal nagu muuseas.
See on nagu suitsumehele sigareti tõmbamine...ta ei soovi ju kunagi, et keegi talle aeg-ajalt sigareti näkku topiks, kuna nii oleks mugavam, sest see käeliigutus on tema jaoks üsna oluline toiming.
Sama on ka manuaalkastiga...käikude vahetusega kaasnevad just need harjumuspärased liigutused, ilma milleta juhtimisest oleks nagu "midagi puudu".
Olen automaadiga autot (kindlasti veidi ülekohtuselt) "naisteautoks" kutsunud, sest üsna kindlalt enamus naisjuhte eelistavad automaatkastiga autot. Aga samas võiksin paar näidet tuua oma tutvusringkonnast, kui naispiloot on automaadi pealt manuaalile maandunud ja mitte mingi hinna eest ei vahetaks seda tagasi.
Ja lõpuks...paljudel juhtudel ei olegi võimalik (või mõistlik) autot ostes valima hakata, kas automaat või manuaal, kui näiteks muus osas on igati meelepärane auto. Ja tihti nii tekivadki need "automaadisõbrad" ja "manuaalisõbrad", kes üksteist hiljem sarjavad, et: ise pole sa automaadiga (manuaaliga) õieti proovinudki, aga muudkui seletad siin...
See on nagu suitsumehele sigareti tõmbamine...ta ei soovi ju kunagi, et keegi talle aeg-ajalt sigareti näkku topiks, kuna nii oleks mugavam, sest see käeliigutus on tema jaoks üsna oluline toiming.
Sama on ka manuaalkastiga...käikude vahetusega kaasnevad just need harjumuspärased liigutused, ilma milleta juhtimisest oleks nagu "midagi puudu".
Olen automaadiga autot (kindlasti veidi ülekohtuselt) "naisteautoks" kutsunud, sest üsna kindlalt enamus naisjuhte eelistavad automaatkastiga autot. Aga samas võiksin paar näidet tuua oma tutvusringkonnast, kui naispiloot on automaadi pealt manuaalile maandunud ja mitte mingi hinna eest ei vahetaks seda tagasi.
Ja lõpuks...paljudel juhtudel ei olegi võimalik (või mõistlik) autot ostes valima hakata, kas automaat või manuaal, kui näiteks muus osas on igati meelepärane auto. Ja tihti nii tekivadki need "automaadisõbrad" ja "manuaalisõbrad", kes üksteist hiljem sarjavad, et: ise pole sa automaadiga (manuaaliga) õieti proovinudki, aga muudkui seletad siin...
[quote]Algselt postitas: maxuud
No küll läks palavaks !
- kuidas toimetab automaat haagise või teise auto järelvedamisega, kas tal ikka jagub väänet piisavalt ?
aga automaadi turbiin ju momendikordistina töötab... koorma vedamisel ikka mootori vääne loeb.
No küll läks palavaks !

- kuidas toimetab automaat haagise või teise auto järelvedamisega, kas tal ikka jagub väänet piisavalt ?
aga automaadi turbiin ju momendikordistina töötab... koorma vedamisel ikka mootori vääne loeb.
maxuud kirjutas:
Ühtsed Saabimehed jagunevad siiski ka mitmesse leeri:
turbomehed vs vabalthingavad,
classikuaustajad vs uuem toodang,
bensiin vs diisel,
naast vs lamell,
manuaal vs automaat,
Lisaks veel saabimehed,kes sõidavad muud marki masinatega.Minu praegusel liikuril on küljes 5käiguline steptronic,ehk siis baieri vaste tiptronicule-manuaa ja sport ja winter settingud puha küljes:thumb:
täitsa nõus krsaga- võimas mootor+ kast on puhtalt saabi probleem.iseg
hr.IronMan`i aero spets manuaalkast suutis mõni aeg tagasi laiali minna.
nüüdseks on kätte jõudnud aeg,kus 9-5 aut. kastid järjest elust lahkuma hakkavad:mad: seni pidasin neid üpris pommikindlateks.tänan õnne,et 9-5 kasuks ei otsustanud,tegemist on minu arust kõige ebatöökindlama saabiga läbi aegade.
Ühtsed Saabimehed jagunevad siiski ka mitmesse leeri:
turbomehed vs vabalthingavad,
classikuaustajad vs uuem toodang,
bensiin vs diisel,
naast vs lamell,
manuaal vs automaat,
Lisaks veel saabimehed,kes sõidavad muud marki masinatega.Minu praegusel liikuril on küljes 5käiguline steptronic,ehk siis baieri vaste tiptronicule-manuaa ja sport ja winter settingud puha küljes:thumb:
täitsa nõus krsaga- võimas mootor+ kast on puhtalt saabi probleem.iseg
hr.IronMan`i aero spets manuaalkast suutis mõni aeg tagasi laiali minna.
nüüdseks on kätte jõudnud aeg,kus 9-5 aut. kastid järjest elust lahkuma hakkavad:mad: seni pidasin neid üpris pommikindlateks.tänan õnne,et 9-5 kasuks ei otsustanud,tegemist on minu arust kõige ebatöökindlama saabiga läbi aegade.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
olen ka manuaali pooldaja ja viimase auto ostmisel oli see paindumatu kriteerium. ei viitsi filosofeerida, aga minu jaoks on eeliseks see, et saan ise täpselt kontrollida käiguvahetust ja seda eriti raskemates sõidutingimustes. lisaks veel kütsusekulu, mis ON automaadi puhul suurem(Saab 9k).
nagu eelpoolt lugeda on ned põhjendused paljudele automaadi pooldajatele jamad, aga inimesed on erinevad. Plussiks on automaadil loomulikult mugavus(ja seda küllalt palju) ja muud ei midagi.
Samas ei ole ma kindlasti automaadi vastane ja miks peakski. Hetkel on manuaal mulle lihtsalt sobivam ja kindlasti sõidan tulevikus nii automaadiga kui manuaaliga.
Pealkirjas oli 'kellele ema, kellele tütar' ... vastaks siis, et vastavalt vajadusele
nagu eelpoolt lugeda on ned põhjendused paljudele automaadi pooldajatele jamad, aga inimesed on erinevad. Plussiks on automaadil loomulikult mugavus(ja seda küllalt palju) ja muud ei midagi.
Samas ei ole ma kindlasti automaadi vastane ja miks peakski. Hetkel on manuaal mulle lihtsalt sobivam ja kindlasti sõidan tulevikus nii automaadiga kui manuaaliga.
Pealkirjas oli 'kellele ema, kellele tütar' ... vastaks siis, et vastavalt vajadusele

M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Räägitakse manuaali puhul käigukangiga vehkimisest - kusjuures mind ei häiri see käigukang absoluudselt aga sidur on see, mis manuaalkasti ära sakib. Seda koguaeg sõtkuda ja ristmikel all hoida, ummikutes sellega libistamine - vat see tüütab ära! Hoova liigutamise vastu pole mul midagi, kas ta on siis 1-2-3-4-5, PNRD või + ja -
Algselt postitas: Trionic
nüüdseks on kätte jõudnud aeg,kus 9-5 aut. kastid järjest elust lahkuma hakkavad:mad: seni pidasin neid üpris pommikindlateks.
kui selline arvamus põhineb reede hommikuse tel. kõne peale (sõber helistas teile), siis see kast läks laiali tänu väga väga ohtrale rehvi aurustumis protsessile....9-5 ei ole selleks mõeldud....
Sellistele küsimustele on klassikaline vastus - bensiini läheb täpselt niipalju kui paaki kalladAlgselt postitas: stennadi
Muide kas keegi oskab öelda palju võtab vabalthingav classic 900 automaatkastiga bensiini.

Sorry for offtopic, aga näpud kangesti kibelesid seda kirjutama

oehh, lõppu jõudsin lugemisega. 
isiklikult olen peale saabi ostu automaadi pooldaja, sest enamus sõidust on mul linnas ja seetõttu naudin seda vabadust, mida automaat pakub.
samas olen aegajalt esivanema tänavuse aasta manuaal corollaga (1,6) sõnaotseses mõttes "peenestand" ja see on omamoodi fun.
eriti just linnas mingile rullnokk petsile ära teha on rahuldust pakkuv
i'm loosing my mind here!
Kuid tuues trionicu näite, siis sõbral on Vectra GTS samuti selle nö. iseõppiva kastiga. Ning vat see oli nagu 3-ühes, tahtsid peenestada - klõpsisid ise nuppu, oli vaja tänaval tüdrukuid vaadata - lasid autol ise hoolitseda käikude eest ja talvel - läheb kohalt minema rahulikult aga oskab kasti täpselt nii haakida, et kaapima ei hakka ja kiiruse saavutab ülikiiresti.

isiklikult olen peale saabi ostu automaadi pooldaja, sest enamus sõidust on mul linnas ja seetõttu naudin seda vabadust, mida automaat pakub.
samas olen aegajalt esivanema tänavuse aasta manuaal corollaga (1,6) sõnaotseses mõttes "peenestand" ja see on omamoodi fun.
eriti just linnas mingile rullnokk petsile ära teha on rahuldust pakkuv

Kuid tuues trionicu näite, siis sõbral on Vectra GTS samuti selle nö. iseõppiva kastiga. Ning vat see oli nagu 3-ühes, tahtsid peenestada - klõpsisid ise nuppu, oli vaja tänaval tüdrukuid vaadata - lasid autol ise hoolitseda käikude eest ja talvel - läheb kohalt minema rahulikult aga oskab kasti täpselt nii haakida, et kaapima ei hakka ja kiiruse saavutab ülikiiresti.

Algselt postitas: ptrtSellistele küsimustele on klassikaline vastus - bensiini läheb täpselt niipalju kui paaki kalladAlgselt postitas: stennadi
Muide kas keegi oskab öelda palju võtab vabalthingav classic 900 automaatkastiga bensiini.
Sorry for offtopic, aga näpud kangesti kibelesid seda kirjutama![]()
Lisaks veel, et bensiini läheb täpselt niipalju, kui vajutad!

Teemasse: mina tooks kah välja automaadi tugevaks eeliseks ja mugavuseks kruiiseri, see on ikka väga mugav.
Olen sellega nii harjunud, et märkasin ennast seda ka linnas pikematel lõikudel kasutamas:mad:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Minu arust igavesti hea asi, kui tahad pikal sõidul jalgu lõdvestada või pead võmmil sabas (ees) sõitma 90 km/h.Algselt postitas: sigaelmar
Suur va ülim laisk mainis kiirusehoidjat - olen ma ainus kellele absull ei meeldi kiirusehoidja? Minumeeles on nii eba sõita selle hoidjaga, selline tunne nagu ei olex 100% kontroll oma auto üle....
Automaatkasti naudin, kuigi olen küllaga tuttav ka manuaali mõnudega.
Algselt postitas: Factor
Teemasse: mina tooks kah välja automaadi tugevaks eeliseks ja mugavuseks kruiiseri, see on ikka väga mugav.
Olen sellega nii harjunud, et märkasin ennast seda ka linnas pikematel lõikudel kasutamas:mad:
Püsikiiruse hoidjad on ka manuaalkastiga autodel peal.
Minagi kasutan kiirusehoidjat pikkadel otstel (näiteks trt-tln) meelsasti. Üks kiirusehoidja kasutamise põhjustest on ka minul see, et ei taha märkamatult seaduse piiridest liiga kaugele üle minna.
Jalapuhkamisega peab ettevaatlik olema, sest kui tekib vajadus äkkpidurduseks, siis on ikka kõva vahe, kas jalg on juba "valvel" gaasipedaalil või tuleb teda kusagilt tagumiku alt hakata välja kerima.
Samas vähemalt minule tundub, et kiirusehoidja aitab liiklussituatsiooni suurema tähelepanuga jälgida - ajul ju üks "taustkoormus" ehk kiirusehoidmine vähem.
Et poole jalaga teemasse jääda, siis mina seda käega vehkimist küll kuigi tülikaks ei pea, aga ummikutes ja tipptunnil on asi tegelikult tüütu küll - kas logistada koguaeg käiku sisse-välja või elada siduri peal. Õnneks sõidan enamasti Tartus.
Üldiselt olen aga mugav-laisk inimene ja arvan, et kolin tulevikus hea meelega automaadile üle.
Jalapuhkamisega peab ettevaatlik olema, sest kui tekib vajadus äkkpidurduseks, siis on ikka kõva vahe, kas jalg on juba "valvel" gaasipedaalil või tuleb teda kusagilt tagumiku alt hakata välja kerima.
Samas vähemalt minule tundub, et kiirusehoidja aitab liiklussituatsiooni suurema tähelepanuga jälgida - ajul ju üks "taustkoormus" ehk kiirusehoidmine vähem.
Et poole jalaga teemasse jääda, siis mina seda käega vehkimist küll kuigi tülikaks ei pea, aga ummikutes ja tipptunnil on asi tegelikult tüütu küll - kas logistada koguaeg käiku sisse-välja või elada siduri peal. Õnneks sõidan enamasti Tartus.
Üldiselt olen aga mugav-laisk inimene ja arvan, et kolin tulevikus hea meelega automaadile üle.
Ma ei rääkinud püsikiirusehoidjast vaid kruiiserist.Algselt postitas: suurAlgselt postitas: Factor
Teemasse: mina tooks kah välja automaadi tugevaks eeliseks ja mugavuseks kruiiseri, see on ikka väga mugav.
Olen sellega nii harjunud, et märkasin ennast seda ka linnas pikematel lõikudel kasutamas:mad:
Püsikiiruse hoidjad on ka manuaalkastiga autodel peal.
Püsikiiruse hoidja on küll jah manuaalkastil kah küljes/saab lisada. Kuid kruiiseri funktsioone mitte!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Oot Factor, mida mõtled kruiiseri all? Kui Cruise Control, siis manuaalil on ta vist ikka olemas. Pole küll kasutanud ja täpsemalt uurinud, aga peaks samuti funkkama nagu automaadil. Et sätid teatud kiiruse peale piiksuma jne.
Või äkki eksin
Või äkki eksin

Algselt postitas: sebastian
Oot Factor, mida mõtled kruiiseri all? Kui Cruise Control, siis manuaalil on ta vist ikka olemas. Pole küll kasutanud ja täpsemalt uurinud, aga peaks samuti funkkama nagu automaadil. Et sätid teatud kiiruse peale piiksuma jne.
Või äkki eksin![]()
Cruise Control ei tee piiksu, hoiab ühtlast kiirust teatud lisafunktsioonidega. Piiksu teeb Saabil üks teine seade (hetkel nimi ei meenu

Ei ei...Algselt postitas: sebastian
Oot Factor, mida mõtled kruiiseri all? Kui Cruise Control, siis manuaalil on ta vist ikka olemas. Pole küll kasutanud ja täpsemalt uurinud, aga peaks samuti funkkama nagu automaadil. Et sätid teatud kiiruse peale piiksuma jne.
Või äkki eksin![]()
Püsikiiruse hoidiku saad sa panna ainult kiirust hoidma, seevastu Cruise Controlil on veel pisikesed mugavad lisad.
Näiteks saan ma "Sett" nupust ilma pedaale puutumata kiirendada (sujuvalt ja ökonoomselt) ja "teisest nupust" ("teisest nupust" ei ole vaadanud, mis nupu nimetus) saad ka aeglustada (sujuvalt auto kiirust). Lisaks kui sõitta näiteks 100 km/h, ees olev auto sõidab 80 km/h, siis vajutad gaasi, sõidad mööda, võtad jala pedaalilt ja kiirus kukub uuesti 100km/h peale ja sinna ka jääb. Teine funktsioon , mida ma ka tihti kasutan, on see, et sõidan näiteks 100 km/h maanteel, cruiser aktiveeritud. Tuleb asula, 50 km/h pidurdad piduripedaali kasutades 50 km/h peale, läbid jalaga gaasi vajutades asula ja siis vajutad seda "teist nuppu" ja auto taastab sujuvalt ja ökonoomselt ise 100 km/h tunnis kiiruse (ühesõnaga viimase cruiiseri mälus oleva kiiruse). See aitab ka kütust üsnapalju kokkuhoida ja samas ka väga mugav, vähemalt minujaoks.
See ongi cruiiseri ja püsikiirusehoidja vahe, sest cruiiserit ju manuaalkastile paigaldada ei saa, kuna seal ei vaheta auto ise käikke.
Sealt ka juba nimetuste vahe.
Püsikiirusehoidja ei võrdu Cruise Control!
Puudus on see, et cruiiserit saab rakendada alatses 40km/h, alla selle ei saa, kuigi 30km/h alades oleks jube hea, kuna nende vahemaade läbime venib kui "härja ila":P
See piiksuja on "Speed alarm", kus saad seadistada kiiruse, mida ületades annab auto piiksudes märku, et sa ületad oma sisestatud kiirusepiirangut.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Minu manuaalkastiga Saab jätab küll viimati sätitud kiiruse meelde ja taastades pole vahet, mis käik
sees. (No okei, 1 ja 2 käiguga pole proovinud). Taastab õige kiiruse.
Lahe on see, et näiteks 4. käiguga sõites 50 alas ja siis taastades kiiruse 110 ilma enne 5. käigule vahetamata järgneb "res (resume)" klõpsamisele selline jõhker kiirendus, et oi-oi-oi
Tõsi küll, et käiguvahetus tähendab manuaalrežiimile minekut, jätkamiseks pead vajutama jällegi "resume".
Ainuke asi, mis sinu kirjeldatust puudub, on kiiruse + ja - sujuv muutmine.
EDIT: et ikka kombekohaselt teemast eemale liikuda, siis pean lisaks ära märkima, et see kiirusehoidja hoiab tõesti ka kütust kokku, kui pikalt ilma katkestamata sõita saab.
sees. (No okei, 1 ja 2 käiguga pole proovinud). Taastab õige kiiruse.
Lahe on see, et näiteks 4. käiguga sõites 50 alas ja siis taastades kiiruse 110 ilma enne 5. käigule vahetamata järgneb "res (resume)" klõpsamisele selline jõhker kiirendus, et oi-oi-oi

Tõsi küll, et käiguvahetus tähendab manuaalrežiimile minekut, jätkamiseks pead vajutama jällegi "resume".
Ainuke asi, mis sinu kirjeldatust puudub, on kiiruse + ja - sujuv muutmine.
EDIT: et ikka kombekohaselt teemast eemale liikuda, siis pean lisaks ära märkima, et see kiirusehoidja hoiab tõesti ka kütust kokku, kui pikalt ilma katkestamata sõita saab.
Minul on täpselt samad asjad olemas manuaal cruise controlil nagu mddr-il. Seda RES nuppu pole aga ma suutnud adekvaatselt kasutada, nüüd saan aru kuidas kasutada, eks teinekord proovin
See, et gaasiga mööda sõita ja siis kukub endise sätitud kiiruse peale, kasutan vajadusel. Üldse on väga mugav asi see ikka maanteel.
