Saab 9-3 Aero, 2004, margusmaa [MÜÜDUD!]
Kui keeruline on juhiistme väljavõtmine autost ja istmekatte eemaldamine selle küljest? Kui väga keeruline ei ole siis üritaks juhiistme väljanägemist natuke parandada. Kui istmel on istmesoojendus siis selle traadid jäävad vist istmekatte alla.
Tänase kogemuse põhjal siis väike soovitus kõigile, kes plaanivad mingit autoremontti peale mida oleks hea silda reguleerida.
Isegi kui olete saanud autoremonditöökojalt hinnapakkumise kus on kirjas et SILDADE REGULEERIMINE 30 EUR. Siis küsige alati üle kas see remonditöökoda ise on võimeline silda reguleerima või teostab ta tööd kuskil mujal.
Nüüd siis sellest kuidas minul läks.
Küsisin hinnapakumise autoremondiks ja sinna juurde kuulus ka silla reguleerimine. Tehti hinnapakumine kus oli kõik minu soovitud tööd ilusti ära toodud. Päev millal auto kohal viia oli ka ilusti kokku lepitud ja viisin auto sinna. Töö mille olin tellinud tehti ilusti ära aga siis öeldi et ups sillareguleerimist me ei tee aga oleme teinud seda ühes teises kohas. Helistasin siis sinna teise kohta kus selgus et on puhkus ja saaks silda reguleerida umbes nädala pärast. Mõtlesin et olgu siis peale et kannatan nädala ära ja lähen siis reguleerima. Täna läksin siis ilusti kohale aga reguleerimise käigus väänati üks tagumine polt katki. Siis pakuti varjanti et see koht kus autot parandasin seal vahetatakse mulle uued poldid autole ja siis uuesti reguleerima. Sõitsin siis uuesti sinna kus autot parandati ja küsisin millal polte saaks vahetada ning arvati et alles järgmisel nädalal. Kuna olin suht pettunud siis ei hakanud nende käest tööd tellima.
Poldid mis tuleb ära vahetada on mul nüüd olemas, on kokku lepitud poltide vahetamine, sillareguleerimine firmasse mis suudab mõlemad asjad ära teha ja esialgne hind töö eest ka konkurentsivõimeline. Auto läheb remontti esmaspäeval.
Ma saan aru sellest, et vanad poldid võivad katki minna. Ma saan aru ka sellest, et iga firma ei suuda autol silda reguleerida. Millest ma aru ei saa on see kui sulle väljastatakse hinnapakumine sillareguleerimisega hinnaga 30 eur aga reaalselt seda tööd teha ei suudeta?
Isegi kui olete saanud autoremonditöökojalt hinnapakkumise kus on kirjas et SILDADE REGULEERIMINE 30 EUR. Siis küsige alati üle kas see remonditöökoda ise on võimeline silda reguleerima või teostab ta tööd kuskil mujal.
Nüüd siis sellest kuidas minul läks.
Küsisin hinnapakumise autoremondiks ja sinna juurde kuulus ka silla reguleerimine. Tehti hinnapakumine kus oli kõik minu soovitud tööd ilusti ära toodud. Päev millal auto kohal viia oli ka ilusti kokku lepitud ja viisin auto sinna. Töö mille olin tellinud tehti ilusti ära aga siis öeldi et ups sillareguleerimist me ei tee aga oleme teinud seda ühes teises kohas. Helistasin siis sinna teise kohta kus selgus et on puhkus ja saaks silda reguleerida umbes nädala pärast. Mõtlesin et olgu siis peale et kannatan nädala ära ja lähen siis reguleerima. Täna läksin siis ilusti kohale aga reguleerimise käigus väänati üks tagumine polt katki. Siis pakuti varjanti et see koht kus autot parandasin seal vahetatakse mulle uued poldid autole ja siis uuesti reguleerima. Sõitsin siis uuesti sinna kus autot parandati ja küsisin millal polte saaks vahetada ning arvati et alles järgmisel nädalal. Kuna olin suht pettunud siis ei hakanud nende käest tööd tellima.
Poldid mis tuleb ära vahetada on mul nüüd olemas, on kokku lepitud poltide vahetamine, sillareguleerimine firmasse mis suudab mõlemad asjad ära teha ja esialgne hind töö eest ka konkurentsivõimeline. Auto läheb remontti esmaspäeval.
Ma saan aru sellest, et vanad poldid võivad katki minna. Ma saan aru ka sellest, et iga firma ei suuda autol silda reguleerida. Millest ma aru ei saa on see kui sulle väljastatakse hinnapakumine sillareguleerimisega hinnaga 30 eur aga reaalselt seda tööd teha ei suudeta?
Eile õhtul hakkasin mõtlema, et jube narr oleks kui silla reguleerimine jälle ebaõnnestuks kuna pole mutreid. Üks mutter koos murdunud poldiotsaga rändas juba parematele jahimaadele ja hetkel hoiab katkist polti kinni väike keevitustäpp. Millegipärast ei müüda polte koos mutritega ja täna käisin ning ostsin mutrid ka valmis. Eks siis esmaspäeval näeb kas läheb kõik hästi või läheb nii nagu alati 
Lisatud failid

Lisatud failid
Täna sai siis tagasilla poldid vahetatud ja sild reguleeritud. Kasutasin sama remonditöökoda mida oma eelmise autoga olin korduvalt kasutanud ja jäin nende töö ja suhtlemisega väga rahule. Kui auto oli üles tõstetud siis avastasin kahjuks jälle uue asja mis tuleb korda teha
Masin oli mootoripoolt alt õline. Uurisin et millega tegu võib olla ja arvati et tõenäoliselt on tegu roolivõimu õliga (roolivõimu õli on küll minu mäletamist mööda punaka tooniga aga samas ei oska vaielda mis värvi õli Saabil kasutatakse ja kui see on seal kuskilt välja pressinud siis ei pruugi ta punane enam olla). Leppisin nendega uue remondiaja kokku ja eks siis pärast on näha millega tegu.
Troost auto oleks saanud mu autole mitu parandust teha aga nende puhkuse tõttu olen sunnitud need teistes kohtades tegema. Samas kui neil puhkus otsa saab siis natuke juba oma autot tundes pean neile tõenäoliselt ikka millalgi külla minema
Puhkus hakkab mul endal ka varsti läbi saama ja kahjuks Saabiga Lätisse reisile ei saa tema kõikvõimalikke vigade tõttu:(. Reis toimub sellegipoolest aga teise autoga
Sain auto alt ühe klõpsu ka teha uuest poldist mis oma kohale sokutati
Lisatud failid

Troost auto oleks saanud mu autole mitu parandust teha aga nende puhkuse tõttu olen sunnitud need teistes kohtades tegema. Samas kui neil puhkus otsa saab siis natuke juba oma autot tundes pean neile tõenäoliselt ikka millalgi külla minema

Puhkus hakkab mul endal ka varsti läbi saama ja kahjuks Saabiga Lätisse reisile ei saa tema kõikvõimalikke vigade tõttu:(. Reis toimub sellegipoolest aga teise autoga

Sain auto alt ühe klõpsu ka teha uuest poldist mis oma kohale sokutati

Lisatud failid
Ega mina väga hästi ei oskagi
Pool puhkust olen auto seisukorra pärast sebinud ja algselt oli hirmus isu et masin oleks selle nädala alguseks tip-top korras. Mõtlesin et ok kui vähemalt esmaspäeval korda saab et homme Läti poole startida. Nüüd läks ikka nii nagu alati kuigi lootsin et läheb veidi paremini. Hetkel sain remondiaja mis on selle nädala reede hommikul kell 9.00 nii et selleks ajaks pean saldejumpsimaalt tagasi saama 


Tuhnisin natuke netis ja leidsin sellise põneva koha nagu: http://www.velammutus.ee/?mis=11 Kui sinna lehele minna siis võta menüüst: autod varuosadeks ja toksi sinna sisse Saab. Peale seda tuleb terve rivi Saabe mis neil laiali on lammutatud. Mind üllatas, et neil oli näiteks saab 9-3 masinaid umbes mingi 10 tükki. Ainuke asi, mis on natuke paha on see et enamikul masinatel on rool valel pool mistõttu kõik jupid ei pruugi meie masinatele sobida. Vaatasin netist ise kõik masinate pildid üle seni kuni leidsin ühel masinal sarnase istme. Kui kohale läksin siis jäi sellest kohast ka päris hea mulje. Minu doonoriste on pärit sellelt masinalt: http://www.velammutus.ee/?mis=pildid&kuulutus=3734 Mis puutub hinda siis maksis vähem kui 100 euri aga kui ise lähed sealt istet hankima siis pead hinna ise kokku leppima (sama masina teine iste oli juba ära müüdud).
Täna käis siis auto uuesti remondis. Vahetati roolivõimu pumba tihendid ja õli. Lisan siia ühe pildi ka
Pärast remontti mõtlesin, et nüüd peaks kõik korras olema ja otsustasin auto puhtaks pesta. Viisin ta käsipesulasse ja kui tunni aja pärast järgi läksin ja masina kätte sain oli jälle uus viga tekkinud:( Lisan selle kohta ka pildi. Nimelt ütleb infotabloo, et vasak pidurituli on läbi. Lasin parklas ühel mehel pedaali vajutada ja ise uurisin tulesid. Minu arust põlevad need kõik. Kui vasakpoolse piduritule pirni välja kakkusin siis oli hõõgniit ühe koha pealt natuke õhem ja pirn oli seest veidike tahmane. Eks ma nüüd lähengi ja ostan uue pirni. Kui selle ära vahetan ja error ära kaob siis on korras muidu tuleb hakata jälle mingit parandusaega kuskile sebima 
Lisatud failid


Lisatud failid
Vahetasin vasaku piduri tule pirni ära ja hoiatus, mis enne tabloo peal oli on kadunud. Nutikas auto, et sai aru, et pirn hakkab varsti läbi minema
Lisan siia ühe pildi ka, mis peale pesemist sai autost tehtud.
Lisatud failid

Lisatud failid
Täna hommikul jättis siis masin mind jalameheks:( Kui üritasin masinat käivitada siis starterit järgi ei võtnud ja ütles Immobilisator failure, Try starting again or contact service!
Märkasin veel seda ka et kui võtme süütelukku panin siis ei käinud seda klõpsakat mis muidu alati on käinud. Kui nüüd kodus omajõududega korda ei saa eks siis pean nuputama kuidas masin Troosti vedada:conf:
Mõtlesin ise et kui äkki võtme patarei on lahja kas see võib põhjuseks olla? Mul on teine võti ka aga lihtsalt hommikul ei olnud aega seal masinaga võimelda. Teine varjant on see paduvihm ja niiskus.
Märkasin veel seda ka et kui võtme süütelukku panin siis ei käinud seda klõpsakat mis muidu alati on käinud. Kui nüüd kodus omajõududega korda ei saa eks siis pean nuputama kuidas masin Troosti vedada:conf:
Mõtlesin ise et kui äkki võtme patarei on lahja kas see võib põhjuseks olla? Mul on teine võti ka aga lihtsalt hommikul ei olnud aega seal masinaga võimelda. Teine varjant on see paduvihm ja niiskus.
Jah eks ta nii on et masin kena aga vigasid mitmeid. Eelmine auto oli mul Ford Mondeo 1995.a universaal kerega ja enne seda kui ära müüsin oli ta mootori ja veermiku poolest suht korralik. Küljekarbid olid läbi roostetanud ja natuke heitgaasi lõhna ajas sisse aga muidu sõitis küll.
Saabi ostes olin ma selleks valmis, et kui ära ostan siis läheb vähemalt pool aastat aega enne kui masina enda jaoks selgeks saan ja vead parandatud. Kui nüüd vead kohe alguses järjest välja tulevad ja saab korda nokitsetud eks siis peaks seda sõidurõõmu ka saama. Auto ostmisest on silma ees see kui eelmine omanik service raamatu lahti lõi ja näitas et kõik asjad korralikult tehtud ja rõhutas kangesti et õlivahetust tuleb õigel ajal teha
Samas arvan et osa inimesi loodabki selle peale et ei pea masina hingamist jälgima ja kui iga 10000 km järel masin hooldusesse viia siis küll seal kõik korda tehakse. Ise olen seda sortti et üritan silmad kõrvad lahti hoida masina suhtes ja kui on midagi kahtlast selle ära parandada (muidugi kui rahakest veel jagub).
Seda ma ei kahetse et sellist marki ja tüüpi auto hankisin sest maanteel on tal tõesti selline minek, mis toob naeratuse näole:) Esimene masin elus, mille kunagi hankisin oli 2 uksega Honda Legend 2.8 V6 mis läks kohapealt ära teise käiguga ja kummide suitsedes aga Saabik on etem:)
Saabi ostes olin ma selleks valmis, et kui ära ostan siis läheb vähemalt pool aastat aega enne kui masina enda jaoks selgeks saan ja vead parandatud. Kui nüüd vead kohe alguses järjest välja tulevad ja saab korda nokitsetud eks siis peaks seda sõidurõõmu ka saama. Auto ostmisest on silma ees see kui eelmine omanik service raamatu lahti lõi ja näitas et kõik asjad korralikult tehtud ja rõhutas kangesti et õlivahetust tuleb õigel ajal teha

Seda ma ei kahetse et sellist marki ja tüüpi auto hankisin sest maanteel on tal tõesti selline minek, mis toob naeratuse näole:) Esimene masin elus, mille kunagi hankisin oli 2 uksega Honda Legend 2.8 V6 mis läks kohapealt ära teise käiguga ja kummide suitsedes aga Saabik on etem:)
Kuule ei maksa niisama siin foorumis sõnu loopida. Olen antud auto eelmine omanik ja hoidsin autot igati korras. Kõik jupid, mis vajasid vahetamist, sai ka vahetatud, samuti käis auto regulaarselt hoolduses - seda peamiselt Troostis ja seal kogu auto ajalugu olemas, seega väga kergelt välja võetav. Imestangi, et kuidas peale auto müüki sellel niipalju jamasid saab olla, sest müües oli auto täiesti korras (v.a arvatud mõned pisemad asjad, mis olid ostjale teada) ning aasta alguses sai lastud veel auto üle vaadata, kas midagi vajaks vahetamist. Auto oli minu käes neli aastat ja selle aja jooksul pole mul selliseid vigu, millest siin alafoorumis juttu on olnud, mitte ühtegi korda esinenud. Mul on selline karvane tunne, et uus omanik ise teadmatusest või oskamatusest ei käsitle autot võibolla nii nagu peaks ja üritab sellest nö viimast välja võluda. Pole siis ka ime, kui auto sellele vastu ei pruugi pidada. Seega natuke kainet mõtlemist ja arvestamist Eesti oludega!
Ega Saab 9-3 just ei hiilga vastupidavusega ( võid minu teemad lugeda).
Alati lasin korda teha kui midagi ära lagunes aga varsti lagunes uuesti midagi
Ja niimoodi see asi käis,vahest ei saanud 6 kuud ka rahus sõita.
Ma olin väga ettevaatlik kuidas ja kus sõidan. Hoolimatuses mind ei saaks süüdistada. Pigem autod.
Aga hing tahab uuesti Saabi juurde tulla aga kaine mõistus ei luba seda.
Alati lasin korda teha kui midagi ära lagunes aga varsti lagunes uuesti midagi

Ja niimoodi see asi käis,vahest ei saanud 6 kuud ka rahus sõita.
Ma olin väga ettevaatlik kuidas ja kus sõidan. Hoolimatuses mind ei saaks süüdistada. Pigem autod.
Aga hing tahab uuesti Saabi juurde tulla aga kaine mõistus ei luba seda.
Ütleme nii et hind mille auto eest maksin plus raha mille olen peale ostmist remondi peale kulutanud on selline summa mille eest oleks juba natuke noorema isendi saanud hankida.
1. Esiamortide vahetus (eelmise omaniku väitel ideaalse korras ja hiljuti vahetatud).
2. Tagumine pidurisuport oli kinni ja avastasin selle praktiliselt kohe peale ostmist (eelmine omanik muidugi ei teadnud sellest udutuhkagi).
3. Salongivendikas oli kutu (märkasin seda siis kui autot vaatama läksin aga eelmine omanik tegi ainult suuri silmi et ei tema tea et vist mingi anomaalia).
4. Roolivõimu õli ajas välja sest mingi tihend oli läbi.
4. Paduvihmaga sadas kõrvalistuja juures põranda märjaks (raudselt pidi seda ka eelmisel omanikul juhtuma sest kui salongifiltrit hoidva plastiku lahti võtsin polnud seal taga tihedit enam ollagi (muidugi kui käega põrandamatti ei katsu siis on võimalik et eelmine omanik seda ei märganudki).
Ütlen veel et ei kahetse et sellist tüüpi masina ostsin ja üritan ta enda jaoks korda teha. Nüüd tagantjärgi nähes neid vigu mis on välja tulnud on mul eelmise omaniku suhtes oma arvamus aga ma ei hakka seda välja ütlema ja ei soovi tõesti sinuga enam vaielda teemal "ala masin müügihetkel ideaalses korras". Jah tõesti pakkus eelmine omanik võimalust et teha masinale ostueelne kontroll aga seal ei oleks pruukinud kõik vead välja tull niikuinii.
Naljakas on lugeda seda, et üritan masinast viimast välja võtta ja sellest ka need vead. Huvitav milline viga ülalpool mainitud vigadest ilmneb kui masinast viimast välja võtta? Äkki just täpselt need samad vead kõik kokku:):):)
1. Esiamortide vahetus (eelmise omaniku väitel ideaalse korras ja hiljuti vahetatud).
2. Tagumine pidurisuport oli kinni ja avastasin selle praktiliselt kohe peale ostmist (eelmine omanik muidugi ei teadnud sellest udutuhkagi).
3. Salongivendikas oli kutu (märkasin seda siis kui autot vaatama läksin aga eelmine omanik tegi ainult suuri silmi et ei tema tea et vist mingi anomaalia).
4. Roolivõimu õli ajas välja sest mingi tihend oli läbi.
4. Paduvihmaga sadas kõrvalistuja juures põranda märjaks (raudselt pidi seda ka eelmisel omanikul juhtuma sest kui salongifiltrit hoidva plastiku lahti võtsin polnud seal taga tihedit enam ollagi (muidugi kui käega põrandamatti ei katsu siis on võimalik et eelmine omanik seda ei märganudki).
Ütlen veel et ei kahetse et sellist tüüpi masina ostsin ja üritan ta enda jaoks korda teha. Nüüd tagantjärgi nähes neid vigu mis on välja tulnud on mul eelmise omaniku suhtes oma arvamus aga ma ei hakka seda välja ütlema ja ei soovi tõesti sinuga enam vaielda teemal "ala masin müügihetkel ideaalses korras". Jah tõesti pakkus eelmine omanik võimalust et teha masinale ostueelne kontroll aga seal ei oleks pruukinud kõik vead välja tull niikuinii.
Naljakas on lugeda seda, et üritan masinast viimast välja võtta ja sellest ka need vead. Huvitav milline viga ülalpool mainitud vigadest ilmneb kui masinast viimast välja võtta? Äkki just täpselt need samad vead kõik kokku:):):)
Ainult Koni amortid kestavad sellel masinal,siis pidurisuport on tüüpviga need jäävad kõigil varem või hiljem kinni ja roolivõimu asi ka tüüpviga 
Siis millalgi pead tagumisi bumerange vahedama. Neid vahedasin 3 aasta jooksul 2 korda.
Jaksu ja paksu rahakotti.

Siis millalgi pead tagumisi bumerange vahedama. Neid vahedasin 3 aasta jooksul 2 korda.
Jaksu ja paksu rahakotti.

Igalühel on õigus oma arvamusele. Ka minul on igasugu arvamusi igasugu asjade kohta, kuid see ei muuda asjaolu, et enne ostu oli hea võimalus lasta auto üle vaadata ja need väidetavad vead ka avastada, samuti seda, et see, mida ma enne ostu rääkisin, nii ka oli. Lisaks ei muuda see fakti, et selle nelja aasta jooksul, mil auto minu käes oli, ei olnud sellel autol niipalju jamasid, millest ainuüksi mõne kuu jooksul siit foorumist lugeda saab. Seda enam, et minu poolt tehtud tööde arved ja ajalugu on kõik olemas. Seega minu arvamus on ikkagi see, et kala peitub ikkagi kuskil mujal, kui selles, et auto nii kehv on.
Ainult Koni amortid kestavad sellel masinal,siis pidurisuport on tüüpviga need jäävad kõigil varem või hiljem kinni ja roolivõimu asi ka tüüpviga
Siis millalgi pead tagumisi bumerange vahedama. Neid vahedasin 3 aasta jooksul 2 korda.
Jaksu ja paksu rahakotti.
Kusjuures antud autol ongi Koni FSD amordid, mis ka töötasid.
Ainult Koni amortid kestavad sellel masinal,siis pidurisuport on tüüpviga need jäävad kõigil varem või hiljem kinni ja roolivõimu asi ka tüüpviga
Siis millalgi pead tagumisi bumerange vahedama. Neid vahedasin 3 aasta jooksul 2 korda.
Jaksu ja paksu rahakotti.
Tänud lohutuse eest ja eks ma üritan hakkama saada:) Eelmist autot Fordi pidasin 9 aastat ja kui mul optimism otsa ei saa siis vaatan kas saan Saabiga sama korrata:)