kuhu võis talvega kaduda õli?

Vasta
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#1

auto 2.3 t.125 kw 97a. imelik asi juhtus et kurvis hakkas vikuma õlituli vaatsin õli taset ja oligi vähe, valasin juurde ja nagu kõik korras, klapisääre tihendid ei ole kuna ei viska suitsu , gaasi andes kohapeal ka nagu ei ole sinine, pigem kui mitukorrda põhja vajutada nagu viskaks nati musta, õliloiku ka all pole kuigi tean et otsakaane simmerling õrnalt lekib, äkki keegi oskaks nõu anda, või millest see kadu võis tulla külmade ilmadega, sõtsin ka talvel väga vähe.
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

3 varianti: klapisääres,turbo,kolvigrupp.Õlilekke võid unustada.sealt kaob marginaalne kogus. Ürita ilmade võimaldades mootor "peeneks" lasta ja tee seda süstemaatiliselt,vähemalt kord nädalas,et vältida vaikude ladestumist kriitilistele õlitatavatele pindadele.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#3

3 varianti: klapisääres,turbo,kolvigrupp.Õlilekke võid unustada.sealt kaob marginaalne kogus. Ürita ilmade võimaldades mootor "peeneks" lasta ja tee seda süstemaatiliselt,vähemalt kord nädalas,et vältida vaikude ladestumist kriitilistele õlitatavatele pindadele.
ega automaat kastiga eriti ei saagi peeneks lasta kui mitte kohapeal vajutada, eks tal seistes lähevad jah need tihedid pekki.Sõidan niigi väga vähe aga muresid ikka jätkub...
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#4

No ... läheb atm kastiga pöördesse küll... Kuigi jah.. oma tavasõitudega seda praktiliselt kunagi ei juhtu, et pedaal 100% põhja läheks. Logimisel vahest peab.. ;)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Väga hästi saab. Võimalik on ju manuaalselt käike lülitada.
3 varianti: klapisääres,turbo,kolvigrupp.Õlilekke võid unustada.sealt kaob marginaalne kogus. Ürita ilmade võimaldades mootor "peeneks" lasta ja tee seda süstemaatiliselt,vähemalt kord nädalas,et vältida vaikude ladestumist kriitilistele õlitatavatele pindadele.
ega automaat kastiga eriti ei saagi peeneks lasta kui mitte kohapeal vajutada, eks tal seistes lähevad jah need tihedid pekki.Sõidan niigi väga vähe aga muresid ikka jätkub...
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#6

Väga hästi saab. Võimalik on ju manuaalselt käike lülitada.
3 varianti: klapisääres,turbo,kolvigrupp.Õlilekke võid unustada.sealt kaob marginaalne kogus. Ürita ilmade võimaldades mootor "peeneks" lasta ja tee seda süstemaatiliselt,vähemalt kord nädalas,et vältida vaikude ladestumist kriitilistele õlitatavatele pindadele.
ega automaat kastiga eriti ei saagi peeneks lasta kui mitte kohapeal vajutada, eks tal seistes lähevad jah need tihedid pekki.Sõidan niigi väga vähe aga muresid ikka jätkub...
saab ka manualselt aga ei kasuta seda varianti, võibolla ongi automaat selleks jama, et mootor töötab poole võimsusega, üle 3500 pöörded eriti ei lähegi....kahju, eks hakkan peedistama rohkem
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

proovi ikka klapisääretihendid vahetada ; minul olid samad sümptoomid, et õli kadus aga jälgi ei jätnud.
nüüd peale kl-sääretihendite vahetamist nagu püsib...
kuigi veel pole mitmeid kümneid tuhandeid sõidetud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#8

sai nüüd proovitud peeneks lasta ja salongi tuli õli ving, vaatasin kapoti alla ja tundub et lekib jagaja punni juurest(vanadel) aga mujalt nagu kuiv, proovisin gaasi ka kohapeal anda ja ei pritsi, kas turbo töötab kohapeal?mõtlen kui gasi andes kohapel kas ta rakendub, tegelt peaks aga juba imelikuks mutub se viga
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#9

Karterituulutus?!
Ja se ``punn`` on koos klapikambri kaane tihendiga tihendatud....
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#10

Karterituulutus?!
Ja se ``punn`` on koos klapikambri kaane tihendiga tihendatud....
karteri tuulust kontrollin homme, hea meeldetuletus
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

Karterituulutus?!
Ja se ``punn`` on koos klapikambri kaane tihendiga tihendatud....

minu arust küll ei ole; see punn on seal mingi asja sees, mille peale käib klapkambrikaanetihend ja punn on tavaline nagu õllepidelikork, lihtsalt mitte tihedalt seal sees kinni
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#12

Ma arvan, et Trionic pidas silmas rõngaste kinni põlemist. Sümptomiteks on suur õlikulu ilma nähtavate tunnusteta, umbes 0,5 liitrit 1000km kohta. Mootor ei suitse ja suuri lekkeid ei ole aga õli kaob. Kui nüüd korralikult peale hakkad andma siis tunned õli kärsakat, ( kärssab õli mis on väljalaskesse ) ilmselt gaasi pedaali põhja vajutades tuleb ka summutist korralikult sinist suitsu.

Mina olen kasutanud selle vea ravimiseks meetodit: autkastil 2 käik sisse ja umbes 60km/h pealt vajutan gaasipedaali põhja ja pöörded punasesse, hoian seal mõnda aega ( aga mitte nii punases, et jõuga 3-ndale vahetaks) ja siis lasen gaasi lahti ja lasen mootoril kiiruse pidurdada jälle umbes 60km/h ning jälle otsast peale sama protseduur jne umbes 3-4 korda. Pärast seda õlikulu kaob, paraneb mootori töö ja väheneb isegi natukene õlikulu. Kõlab natuke julmalt aga minu masina puhul toimib ( kahjuks küll mitte Saab )



PS: enne seda protseduuri kontrolli kindlasti, et mootoris oleks õli ja mootor oleks täielikult töö soe, pärast lase turbol korralikult maha ka käia.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#13

Ma arvan, et Trionic pidas silmas rõngaste kinni põlemist. Sümptomiteks on suur õlikulu ilma nähtavate tunnusteta, umbes 0,5 liitrit 1000km kohta. Mootor ei suitse ja suuri lekkeid ei ole aga õli kaob. Kui nüüd korralikult peale hakkad andma siis tunned õli kärsakat, ( kärssab õli mis on väljalaskesse ) ilmselt gaasi pedaali põhja vajutades tuleb ka summutist korralikult sinist suitsu.

Mina olen kasutanud selle vea ravimiseks meetodit: autkastil 2 käik sisse ja umbes 60km/h pealt vajutan gaasipedaali põhja ja pöörded punasesse, hoian seal mõnda aega ( aga mitte nii punases, et jõuga 3-ndale vahetaks) ja siis lasen gaasi lahti ja lasen mootoril kiiruse pidurdada jälle umbes 60km/h ning jälle otsast peale sama protseduur jne umbes 3-4 korda. Pärast seda õlikulu kaob, paraneb mootori töö ja väheneb isegi natukene õlikulu. Kõlab natuke julmalt aga minu masina puhul toimib ( kahjuks küll mitte Saab )



PS: enne seda protseduuri kontrolli kindlasti, et mootoris oleks õli ja mootor oleks täielikult töö soe, pärast lase turbol korralikult maha ka käia.
kõlab päris julmalt see asi, aga võib proovida, vaatab veel mis teised arvavad:)
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Pole siin midagi julma.Iga sisepõlemismootor,eriti turbomootor töötab normaalselt ainult tingimustes,millistesse see on projekteeritud,ehk siis lubatud pööretevahemikus PIDEVAL kasutamisel. Saabi turbomootorid ja BMW pika plokiga mootorid arnastavad suuri pöördeid.Alati on õlirõhk piisav, töötemperatuur jaguneb ühtlaselt, kartertuulutus toimib.

Miks esineb üliharva Saabi Aero versioonide mootorite "kokkujooksmist"? Aero omanik üldjoontes kasutab mootoriressurssi sihipäraselt,ehk siis "peenestab" agregaati aeg-ajalt.Suurtel pööretel ja kõrgetel tempaeratuuridel käivas mootoris ei tekki šlaki ja vaikude ladestumist kriitilistesse kohtadesse.Kolvirõngad ei kleepu kinni,ketiosakonnast "puhutakse" kõrge õlrõhu toel kõik sitt minema , toimiv tuulutus laseb turbost tuleva õli vabalt tagasi ringlusse jne.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#15

ega siis eko masinat saabist ei saa, peab ainult palju vajutama ja bemmi-meetele lüpsi tegema. ühesõnaga noorte püss või järgmine rullnokkade tulevik
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#16

lähen proovin seda rõngaste varianti
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#17

nüüd on päris lõpp, õli surve kadunud aga õli on alles...proovosin peedistada nagu soovitati ja nüüd lõpp kääs enam ei julge käima panna
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Vasta