Väike uuring turbo kohta ???
Nimelt tekkis eile väike kahtlus, et minu saabikesel turbo ei tööta enam:freak: , kui auto ostsin, oli 2500-3000 p/min tunda väikest jõnksu, millest ka aru sai, et Turbo järele võttis, samuti oli kuulda ka Turbo töötamisele viitav vilin
, nüüdseks pole enam vilinat ja ka seda meeldivat jõnksu kiirendamisel
. Mida peaksin kontrollima, või tegema, et teada saada kas ta mul töötab, ja kui ei tööta, kas siis lahendusex uus turbo osta w 
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
Sellel pildidl on ta näha (toitekaabli ja mingi plkitüki taga) ja ka minu avataril, aga tagurpidi panduna.
Turbo jõnksu küll tunda pole, veab täiega 2000 pöörde juures. Ilmselt ka alla selle kuna mingit jõnksu tõesti pole. Peale turbo remonti pealt 3000 pööret tuli tõesti mingi tuntav järsk momendi hüpe aga sellest sain jagu (Trionicu heakskiidul) wastegatele lisavedrude lisamisega ja surnud BPC asendamisega manuaalse klapiga
Lisatud failid
Turbo jõnksu küll tunda pole, veab täiega 2000 pöörde juures. Ilmselt ka alla selle kuna mingit jõnksu tõesti pole. Peale turbo remonti pealt 3000 pööret tuli tõesti mingi tuntav järsk momendi hüpe aga sellest sain jagu (Trionicu heakskiidul) wastegatele lisavedrude lisamisega ja surnud BPC asendamisega manuaalse klapiga
Lisatud failid
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Saabil originaalseades küll BOV-i ei tohiks olla, selle asemel on by-pass valve.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kus asub LPT-l blow off valve? See klapike mis käiguvahetusel teeb pssss.
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
Sa viitad sellele susisemisele jah? Selle klapi susin on gaasi järsul lahtilaskmisel suht kaugele kuulda.Algselt postitas: aljoga
Saabil originaalseades küll BOV-i ei tohiks olla, selle asemel on by-pass valve.
OT! Mulle ausaltöeldes meeldiks kui ta üldse ei susiseks, mind häirib igasugune lärm! Ja mõned panevad sinna veel neid "pardiprääksusid"...
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
ei tea tonnistest küll suurt halligi, aga minu teada ei ole tehases ühelegi Saabile blow-off valve`sid (BOV) peale pandud, mis seda sisisevat häält teevad. Saabidel kasutatakse by-pass klappe, mis ei saada õhku käiguvahetusel mitte atmosfääri (nagu BOV-id), vaid tagasi ringlusesse (enne turbot asetsevat õhutorusse) ja mingit sisinat sealt ei tohiks tulla.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
sul APC/BPC klapi taga ikka juhe on pistikus? kui juhe lahti, siis ei löö ka rõhku üles ja sõidad base boost`iga (max vist ca 0,3 bar, vähemalt klassikul on nii).
EDIT: ahjaa, kui sul LPT masin, siis ei pruugi sul seda BPC klappi üldse ollagi.
EDIT: ahjaa, kui sul LPT masin, siis ei pruugi sul seda BPC klappi üldse ollagi.
To Aljoga: Võrreldes qdwini mootorit minu omaga, siis mul on seal mõningad puudujäägid, vaadake ise: http://pilt.ee/i/p/6/9/15807096108dc1.jpg
BPC-d mul tõesti pole
BPC-d mul tõesti pole
susiseb ikka, mis tai susise siis. mulle susin väga meeldib, muidu nagu polekski turbot kui ei vilista ega susise. ja see oleks ju igav.
õnnestus 305 hobujõulise Impereza turboga millalgi sõita. see susises ja vilistas ja podises veel eriti mõnusalt.
õnnestus 305 hobujõulise Impereza turboga millalgi sõita. see susises ja vilistas ja podises veel eriti mõnusalt.
Nimevahetus vl -> Veiko
SAABNINETHOUSAND: Loomulikult saab juurde kruttida. Vaata qdwin-i avataril seda asjandust...
Mul on ka LPT, aga mõõtmatagi tean, et istumise all on >250hj. Küsimus lihtsal selles, kui palju julged keerata ja kas remontturbo jaoks on juba raha kogutud
Kas ka mõtet on? Minu meelest on.
Mul on ka LPT, aga mõõtmatagi tean, et istumise all on >250hj. Küsimus lihtsal selles, kui palju julged keerata ja kas remontturbo jaoks on juba raha kogutud
Kas ka mõtet on? Minu meelest on.
sõidad base boost`iga (max vist ca 0,3 bar, vähemalt klassikul on nii).
9k LPT-l on see base boost (ehk kõik mis tulla saab) selline nagu wastegate vardast keeratud on. Fuel cutoff tuleb kuskil peale 0.6-t vastu.
Peaks ikka oma LPT-le ka osuti või LEDbari hankima, p***etundest on vähe, tahaks ikka numbrites ka lugeda, mida turbo kapoti all teeb.
EDIT: ahjaa, susiseb ikka küll. Bypass küll, aga ikka susiseb.
Ma ei viitsi hetkel netist pildimaterjali otsida ega ka fotokaga auto kõhu alla ronida, nii et pead leppima sõnalise kirjeldusega. Turbo korpuse küljes on üks.. üks.. (kuidas krt sellise looma nimi tegelikult on?) rõhuga juhitav julla, mille ühe otsa külge tuleb voolik, julla kõhus kesksel kohal on vedruga membraan ja membraani küljes otsapidi varras. Voolik tuleb sisselaskekollektorist (peale turbot), varras läheb turbo väljalaske pool oleva klapi külge, millega saab üleliigset vurtsu turbo tiivikust mööda lasta. Kui turbo ühel hetkel rõhku liiga kõrgeks hakkab ajama, siis rõhk liigutab membraani ja keerab sellega klapi lahti, lastes osa väljalaskegaase turbost mööda. Selle varda pikkusest nüüd sõltub, millal sisselaske rõhk hakkab wastegate'i paotama, ehk - kui suureks rõhk sisselaskes minna saab.
FPT puhul ei tule wastegate mebraani voolik mitte enam otse sisselaskest, vaid seal on vahel veel BPC-klapp, millega aju saab "venitada" wastegate avanemist.
FPT puhul ei tule wastegate mebraani voolik mitte enam otse sisselaskest, vaid seal on vahel veel BPC-klapp, millega aju saab "venitada" wastegate avanemist.


