Saab 9-3, 2004 1.9TDI autom. käigukasti probleem

Vasta
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#1

See "plokike" on väga kallis, suurusjärk on ca 1000EUR.
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... rchString=
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#2

Oled oma murele lahenduse saanud? Mul nimelt sama mure! Arvati et solenoidid on korras! Ei tea!
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#3

kui käigu üles vahetusel nagu vabakäigule paneks ja pöörded üles viskab, siis on solenoidide plokk kutu. Uus plokk u 1300 EUR, taastatud plokk u 800 EUR.
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#4

Mul käitub samamoodi aga mitte kõigi käikudega vaid neljandalt viiendale vahetades! Ja madalamaks sammuti viiendalt neljandale teeb tugeva nõksu! Arvati et käigukasti aju segamini! Kas taastatud plokk kestab? pole eriti usku taastatud ja parandatud asjadesse!
reino11
Postitusi: 7
Liitunud: L Aug 04, 2012 10:30
Asukoht:
Auto:

#5

Ma pole küll Saabi automaatkäigukasti remondiga kokku puutunud kuid audi vw käigukastidel on esinenud selliste sümptomitega nii solenoidide kui ka nõ hüdraulikaploki vigu.
Huvitab et mis läbisõitude pealt probleeme esinema hakkab ja kas selle vea põhjustajaks võis tõesti olla mitte originaal õli. Tean et 5k automaatkäigukasti käib Mobil1 ATF 3309.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#6

Ma pole küll Saabi automaatkäigukasti remondiga kokku puutunud kuid audi vw käigukastidel on esinenud selliste sümptomitega nii solenoidide kui ka nõ hüdraulikaploki vigu.
Huvitab et mis läbisõitude pealt probleeme esinema hakkab ja kas selle vea põhjustajaks võis tõesti olla mitte originaal õli. Tean et 5k automaatkäigukasti käib Mobil1 ATF 3309.
See originaal -ja mitteoriginaalõli teema on päris huvitav.
Hea oleks mõne spetsialisti selgitust kuulata,mille poolest see nn.originaalõli siis nii eriline on ,et ainult selle õliga mingi konkreetne käigukast toimib.
Sellest saab aru,et üks õli on teisest kvaliteetsem,mistõttu ta kestab kauem ja vahetusvälp on seetõttu pikem aga,et mitteoriginaalõli kasutades käigukast kohe jupsima hakkb ja katki läheb ei taha hästi uskuda.Laias laastus on ju aut.käigukastide tööpõhimõte sama ja kui ostad poest kastiõli,mis vastab tootja poolt kehtestatud kriteeriumitele siis ei tohiks ju probleemi olla.Raske uskuda,et meil korralikes kauplustes täna müüakse mingit põrandaalust kaupa ja automaatkastiõli asemel saad näiteks piduriõli.

reino11
Postitusi: 7
Liitunud: L Aug 04, 2012 10:30
Asukoht:
Auto:

#7

See originaal -ja mitteoriginaalõli teema on päris huvitav.
Hea oleks mõne spetsialisti selgitust kuulata,mille poolest see nn.originaalõli siis nii eriline on ,et ainult selle õliga mingi konkreetne käigukast toimib.
Sellest saab aru,et üks õli on teisest kvaliteetsem,mistõttu ta kestab kauem ja vahetusvälp on seetõttu pikem aga,et mitteoriginaalõli kasutades käigukast kohe jupsima hakkb ja katki läheb ei taha hästi uskuda.Laias laastus on ju aut.käigukastide tööpõhimõte sama ja kui ostad poest kastiõli,mis vastab tootja poolt kehtestatud kriteeriumitele siis ei tohiks ju probleemi olla.Raske uskuda,et meil korralikes kauplustes täna müüakse mingit põrandaalust kaupa ja automaatkastiõli asemel saad näiteks piduriõli.

Kui see mitte originaal õli nõuetele vastab siis peab see õli ju sama kvaliteetne ja sama pikka vahetusvälbaga olema või vahetad seda poole odavamat õli poole tihedamini, mõttetu ju lõppkokkuvõttes on see kulukam.
Oman kogemust ainult saksa automargi teatud automaatkäigukastidega kus on kasutusel kolm eri värvimarkeeringuga õli ühe käigukastitüübi jaoks. Õli vahetatakse küll ainult kliendi kaebuste tekkimisel kuid vastavat kulumisastmele on oma õli ja käikukasti juhtploki tarkvara. Võib õelda et remonditakse k.k. õli- ja tarkvaravahetusega üleüldisest kulumisest tingitud häireid. Ega vist pole mõtet mingit suvalist sobivat mitteoriginaalõli sisse valada sellisesse käigukasti, teed ainult hullemaks mitte ei paranda.
Jah kui on miskit tõsisemat juba viga siis ei paranda seda ükski õli ei A ega B tootja looming.
Käiguvahetused, fuktsionaalsus ja vastupidavus tahes tahtmatta on aetud ja aetakse järjest paremaks mistahes automargi automaatkäigukastides, seda siis kvaliteetseid materjale, vastavate omadustega kvaliteetset õli jne kasutades.
Kusjuures tean ka selliseid juhuseid kus autopoed müüvadki klientidele täiesti vale mitte ühelegi autotootja kriteeriumile vastava a.k.k. õli kuna mingi x võrdlus nende varuosaprogrammis seda müüa lubab.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

no ma ei tea...
lahe igaljuhul lugeda.
selle asemel, et sa 50 korda õli vahetad ja kõik müüdavad kasti- ja muudõlid läbi proovinud ja 10000 euri juba maksnud oled igasugustele mehaanikutele ja töökodadele ja plaanid veel miljoni välja käia, oleks ehk õigem uus vana kast osta ja asi unustada.
ei noh, rahameeste asi, mis siis häbeneda, kui huvi suur, et mis siiis lõpuks kastist saab...
igaljuhul neid masinaid peaks juppideks olema juba piisavalt ja mõnedki romulad annavad sulle veel teada kah, et palju kast läbisõitnud on ja saad garantii kah veel takkapihta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#9

+1 ivometsa kommentaarile. Lisaks veel, et ei usu, et AW kasti tootja ning automatkasti remontijad tühja koha pealt uuendatud või ka tehase taastatud solenoidide plokke müüma hakkasid. Ju siis ikka nende plokkidaga häda oli.
Aga noh hea kui keegi kadalipu kõik etapid viitsib läbi käia ja järgmisi õnnetuid sellest säästa.
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#10

Mis sul sellest käigukasti pesust sai, kas said asja paremaks?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

aga kas su autol õlimõõtevarrast pole?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#12

Üldiselt on automaat käigukast palju tugevam kui manuaal
Et talub suurt pöördemomenti paremini kui manuaal? Või pead sa silmas üldist töökindlust, keskmise kasutaja käes? Räägi lähemalt, millisel infol selline arvamus põhineb!
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#13

(Seda ma isegi arvasin) Põhiküsimus oli ikkagi see - miks sa pead automaatkasti töökindlamaks kui manuaali?
preda
Postitusi: 194
Liitunud: R Nov 18, 2011 22:44
Asukoht:
Auto:

#14

Kas on siis automaadil õlivarras?Vaataks ka üle ;) ...mul küll bensukas
Soovitaja
Postitusi: 79
Liitunud: L Aug 14, 2010 17:28
Asukoht:
Auto:

#15

Esimesed 1.9-d (6 -se kastiga) 50%-50% ,kas hüdraulika või kastisisene viga!
Ei aita õlivahetused ega softi uuendused! Täna enam neile isenditele uuendusi ei ole ega tule.
Vasta