Mu SAABi kompuuter oli näidanud, et vaheta mootoriõli. Ma ise ei ole näinud, teine inimene sõitis ja siis oli näinud. Kontrollisin õliinfot: 38% ja üle 300 päeva. Mingi imelik suhe nagu... üle 300 päeva on ligi aasta.
Kas 38%-ga peaks õli ära vahetama? Või ootan, millal kompuutrilt tungiv nõue tuleb? Kui ma selle aprillis Rootsist tõin, siis öeldi VM-st, et las kompuuter ise ütleb, millal vaja mootoriõli vahetada.
Käigukasti õli peaks ehk samuti vahetama? Rootsikeelsest infost tehnohoolduse paberitest mitte midagi aru ei saa, võibolla on sellel millalgi vahetatud kastiõli, võibolla mitte. Millal peaks kastiõli vahetama?
9-3 õlivahetus
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Alusta mõlemaga kindluse mõttes nullist. Sinu oma auto ju. Mu aero kast auto kättesaamise hetkel (ls 140000km) ei käitunud just päris minu maitse järgi. Õli sai vahetatud. Nüüd 30000km hiljem tundus et jälle ei ole käiguvahetus piisavalt sujuv, Trionic kinnitas mu arvamust. Vahetati õli ära. Järgmise õlivahetuse ajal lasen veelkord vahetada. Aga see 60-80000 oleks vast ka ülemine piir millal vahetada. Oma tonnisel sai pesemise pärast suisa 200km tagant ükskord vahetatud. Kokku 70000km jooksul vist vähemalt 5 korda. Ilmset eelneva 200000 km jooksul ei olnud kasti õli keegi torkinud, eks see aitaski kasti õlipumba surmale kaasa.
Ega ei soovitaks küll nende pikkade hooldusevälpadega sõita. Õlide arvelt pole mõtet kokku hoida.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
mis on mõistlik õlivahetuse välp, kas 10tkm? Küsin seda tegelt 9-5 Aero jaoks aga suurt vahet vist pole...
manuaali olen lugenud - lühikesed otsad, palju tühikäiku, tolmuteed, käru vedamine, pollar/takso - soovitatakse 8tkm tagant.
manuaali olen lugenud - lühikesed otsad, palju tühikäiku, tolmuteed, käru vedamine, pollar/takso - soovitatakse 8tkm tagant.
Turbomootorile on 10 tuh. paras.Algselt postitas: AndresV
mis on mõistlik õlivahetuse välp, kas 10tkm? Küsin seda tegelt 9-5 Aero jaoks aga suurt vahet vist pole...
manuaali olen lugenud - lühikesed otsad, palju tühikäiku, tolmuteed, käru vedamine, pollar/takso - soovitatakse 8tkm tagant.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Aga õlivahetuse hoiatuse miinimumvälp oli 15000km. Lühemaks ei anna techiga panna mu meelest. Tahtsin ka välbaks 10000 panna.
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 498
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
SS-l saab välpa nullida lihtsalt siis kui auto hooldust nõuab. seda võib kas või ise teha. kui hooldus teha ennetavalt, on nullimine natuke keerulisem ja teha saab( ja peabki) seda ainult VM.
SS-i hooldusvälba arvestus on küllaltki keeruliseks aetud ja ei sõltu ainult läbisõidust ja ajast. auto võtab arvesse ka õli kvaliteeti ja arvestades tulevase hoolduse kaugust võib nõuda ka ennetavat õlivahetust/väikest hooldust/suurt hooldust. ja sõltub veel, milline hooldusvälp on parajasti sisse progetud( 20000km või 30000km). ka seda saab ainult VM muuta.
natuke segane värk või mis?
SS-i hooldusvälba arvestus on küllaltki keeruliseks aetud ja ei sõltu ainult läbisõidust ja ajast. auto võtab arvesse ka õli kvaliteeti ja arvestades tulevase hoolduse kaugust võib nõuda ka ennetavat õlivahetust/väikest hooldust/suurt hooldust. ja sõltub veel, milline hooldusvälp on parajasti sisse progetud( 20000km või 30000km). ka seda saab ainult VM muuta.
natuke segane värk või mis?
Tänud, t8Algselt postitas: t8
SS-l saab välpa nullida lihtsalt siis kui auto hooldust nõuab. seda võib kas või ise teha. kui hooldus teha ennetavalt, on nullimine natuke keerulisem ja teha saab( ja peabki) seda ainult VM.
SS-i hooldusvälba arvestus on küllaltki keeruliseks aetud ja ei sõltu ainult läbisõidust ja ajast. auto võtab arvesse ka õli kvaliteeti ja arvestades tulevase hoolduse kaugust võib nõuda ka ennetavat õlivahetust/väikest hooldust/suurt hooldust. ja sõltub veel, milline hooldusvälp on parajasti sisse progetud( 20000km või 30000km). ka seda saab ainult VM muuta.
natuke segane värk või mis?

Ma helistan VM ja küsin järele. Kui aega bronnisin, siis öeldi, et teeme hooldusvälba eestile sobivaks, Rootsis on see 30 000. Aga SID unustati ära vist...

EDIT: Hooldusmees unustaski selle. Kuna Roostsi SAABil on hooldiusvälp 30 000, siis soovitati Eestis käia 15 000 järel hoolduses ja ümberprogemist pole vaja, seda on lihtne jälgida.
Leidsin siit vana teema, mille kohta endalgi täpsustav küsimus.
Mul siis 2004 9-3 2.0T , LS 135 000 ja vaja kah sinna "esmakordselt" mootoriõli õli sisse valada.
Aga mis marki õli oleks "hea" ja äkki keegi teab, kas odavam on minna näiteks SaabiAnti juurde ja sealt õlivahetus täierauaga ära teha või kusagilt poest ise see kanister osta ja siis sinna minna, et näe - vala sisse
Mul siis 2004 9-3 2.0T , LS 135 000 ja vaja kah sinna "esmakordselt" mootoriõli õli sisse valada.
Aga mis marki õli oleks "hea" ja äkki keegi teab, kas odavam on minna näiteks SaabiAnti juurde ja sealt õlivahetus täierauaga ära teha või kusagilt poest ise see kanister osta ja siis sinna minna, et näe - vala sisse

- rantto
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3186
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Kõige odavam on üldse mitte õli vahetada:) Mine Anti juurde, oma käed on puhtad ja võid kindel olla, et õige õli. Orjenteeruv hind on kuskil 1k. Samas hooldus ei sisalda ainult õli vahetust, kui teha siis ikka korralikult.
Seda kindlasti, et ise ei viitsi kätt külge panna, aga tekkiski mõte, et mida sinna sisse üldse valada ja kas on ka odavam kui ise selle kanku ostan või mitte.
Muu laseks ikka asjapulkadel ära teha.........
Hooldust ei ole veel vaja, sest see on tehtud mingi 7-8 tuh km tagasi. Kui auto ostsin lasin juhtme taha, ning seest-väljast ja alt kah logistati ning paistab, et korras
Muu laseks ikka asjapulkadel ära teha.........
Hooldust ei ole veel vaja, sest see on tehtud mingi 7-8 tuh km tagasi. Kui auto ostsin lasin juhtme taha, ning seest-väljast ja alt kah logistati ning paistab, et korras
5-käiguline manuaalkast, 9-3 SS ja 2.0t. Oskab keegi soovitada, millist õli võiks lisada? Arvestame meie kliimat ning poelettidelt kättesaadavust:).
Edit: Käigukastiõlist jutt siis ikka
Edit2: Millise viskoosusega õli näiteks VM või muu Saabidega tegelev töökoda kasutab?
Edit: Käigukastiõlist jutt siis ikka
Edit2: Millise viskoosusega õli näiteks VM või muu Saabidega tegelev töökoda kasutab?
Ei leiuta kunagi.Kasutame alati ainult tootja poolt ettenähtud spetsifikatsiooniga õlisid.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ei pidanudki leiutamist silmas:). Lihtsalt soov teada, kas lisaks nö originaalõlile pakub mõni tuntum bränd samadele normidele vastavat transmissiooni õli.
See spetsifikatsioon 400 132 213 ei ütle mulle muud midagi, kui seada sammud VM-i näiteks.
See spetsifikatsioon 400 132 213 ei ütle mulle muud midagi, kui seada sammud VM-i näiteks.
Niipalju kui mina olen küsinud erinevates kohtades, pole keegi vahetama soostunud, tehas ei näe ette 5 käigulisel õlivahetust.
Ometigi on teada, et ega see õli seal ikka igavene ei ole. Tuleb taas ise teha.
Ometigi on teada, et ega see õli seal ikka igavene ei ole. Tuleb taas ise teha.
5-käiguline manuaalkast, 9-3 SS ja 2.0t. Oskab keegi soovitada, millist õli võiks lisada? Arvestame meie kliimat ning poelettidelt kättesaadavust:).
Edit: Käigukastiõlist jutt siis ikka
Edit2: Millise viskoosusega õli näiteks VM või muu Saabidega tegelev töökoda kasutab?
Pole seda märgitud ka minu auto hooldusajaloos. Ise vahetamine pole keeruline, võimalus ju selleks tehtud.
Pea igal manuaalkastiga autol olen õli vahetanud seal kepikastis ja kavatsen seda ka praegusel autol teha.
Ega mingit alternatiivset vastet ma otsimisega ei leidnudki, ikka see sama MTF 0063 peaks käiku minema. Kuhu kanti selle liitri hind võiks jääda? (VM-i sai päring ka tehtud).
Edit: ligi 16 eur/l sain vastuseks VM-st.
Pea igal manuaalkastiga autol olen õli vahetanud seal kepikastis ja kavatsen seda ka praegusel autol teha.
Ega mingit alternatiivset vastet ma otsimisega ei leidnudki, ikka see sama MTF 0063 peaks käiku minema. Kuhu kanti selle liitri hind võiks jääda? (VM-i sai päring ka tehtud).
Edit: ligi 16 eur/l sain vastuseks VM-st.
Väga hea, tuleb ära vahetada. Muide Saabcentralis oli pikem teema selle kohta, kuidas sellist "eluaegset" õli kastist välja lasti ja mis värvi see oli, põhimõtteliselt nagu hooldamata muruniidukil, must ja peaaegu määrimisomadusteta. Eks eluaegne ongi muidugi tänapäeval liisinguperiood, st. ca 5 a.Pole seda märgitud ka minu auto hooldusajaloos. Ise vahetamine pole keeruline, võimalus ju selleks tehtud.
Pea igal manuaalkastiga autol olen õli vahetanud seal kepikastis ja kavatsen seda ka praegusel autol teha.
Ega mingit alternatiivset vastet ma otsimisega ei leidnudki, ikka see sama MTF 0063 peaks käiku minema. Kuhu kanti selle liitri hind võiks jääda? (VM-i sai päring ka tehtud).
Edit: ligi 16 eur/l sain vastuseks VM-st.