9-3 õlivahetus

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#1

Mu SAABi kompuuter oli näidanud, et vaheta mootoriõli. Ma ise ei ole näinud, teine inimene sõitis ja siis oli näinud. Kontrollisin õliinfot: 38% ja üle 300 päeva. Mingi imelik suhe nagu... üle 300 päeva on ligi aasta.
Kas 38%-ga peaks õli ära vahetama? Või ootan, millal kompuutrilt tungiv nõue tuleb? Kui ma selle aprillis Rootsist tõin, siis öeldi VM-st, et las kompuuter ise ütleb, millal vaja mootoriõli vahetada.

Käigukasti õli peaks ehk samuti vahetama? Rootsikeelsest infost tehnohoolduse paberitest mitte midagi aru ei saa, võibolla on sellel millalgi vahetatud kastiõli, võibolla mitte. Millal peaks kastiõli vahetama?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

Alusta mõlemaga kindluse mõttes nullist. Sinu oma auto ju. Mu aero kast auto kättesaamise hetkel (ls 140000km) ei käitunud just päris minu maitse järgi. Õli sai vahetatud. Nüüd 30000km hiljem tundus et jälle ei ole käiguvahetus piisavalt sujuv, Trionic kinnitas mu arvamust. Vahetati õli ära. Järgmise õlivahetuse ajal lasen veelkord vahetada. Aga see 60-80000 oleks vast ka ülemine piir millal vahetada. Oma tonnisel sai pesemise pärast suisa 200km tagant ükskord vahetatud. Kokku 70000km jooksul vist vähemalt 5 korda. Ilmset eelneva 200000 km jooksul ei olnud kasti õli keegi torkinud, eks see aitaski kasti õlipumba surmale kaasa.
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#3

See tähendab, et kastiõli peab teatud aja tagant uuesti ja uuesti vahetama, et puhtamaks saaks, kui korraga üle 4L kätte ei saa.
Tänud. Eks siis tuleb kusagil tööaeg reserveerida.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Ega ei soovitaks küll nende pikkade hooldusevälpadega sõita. Õlide arvelt pole mõtet kokku hoida.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#5

mis on mõistlik õlivahetuse välp, kas 10tkm? Küsin seda tegelt 9-5 Aero jaoks aga suurt vahet vist pole...

manuaali olen lugenud - lühikesed otsad, palju tühikäiku, tolmuteed, käru vedamine, pollar/takso - soovitatakse 8tkm tagant.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: AndresV
mis on mõistlik õlivahetuse välp, kas 10tkm? Küsin seda tegelt 9-5 Aero jaoks aga suurt vahet vist pole...

manuaali olen lugenud - lühikesed otsad, palju tühikäiku, tolmuteed, käru vedamine, pollar/takso - soovitatakse 8tkm tagant.
Turbomootorile on 10 tuh. paras.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

Aga õlivahetuse hoiatuse miinimumvälp oli 15000km. Lühemaks ei anna techiga panna mu meelest. Tahtsin ka välbaks 10000 panna.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: qdwin
Aga õlivahetuse hoiatuse miinimumvälp oli 15000km. Lühemaks ei anna techiga panna mu meelest. Tahtsin ka välbaks 10000 panna.

Ehk sõltub masinast ? Minul säädis küll Trionic selle kunagi 10 kkm peale.
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#9

Käisin täna oma SAABiga VM-s hoolduses. Lasin lisaks mootoriõlile käigukastiõli ka vahetada.
Aga SID näitab endiselt "oil quality 36%, 315 days to service" nagu see oli enne hooldust.
Mis sellga nüüd saab, peabki nii olema?
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#10

SS-l saab välpa nullida lihtsalt siis kui auto hooldust nõuab. seda võib kas või ise teha. kui hooldus teha ennetavalt, on nullimine natuke keerulisem ja teha saab( ja peabki) seda ainult VM.

SS-i hooldusvälba arvestus on küllaltki keeruliseks aetud ja ei sõltu ainult läbisõidust ja ajast. auto võtab arvesse ka õli kvaliteeti ja arvestades tulevase hoolduse kaugust võib nõuda ka ennetavat õlivahetust/väikest hooldust/suurt hooldust. ja sõltub veel, milline hooldusvälp on parajasti sisse progetud( 20000km või 30000km). ka seda saab ainult VM muuta.
natuke segane värk või mis?
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: t8
SS-l saab välpa nullida lihtsalt siis kui auto hooldust nõuab. seda võib kas või ise teha. kui hooldus teha ennetavalt, on nullimine natuke keerulisem ja teha saab( ja peabki) seda ainult VM.

SS-i hooldusvälba arvestus on küllaltki keeruliseks aetud ja ei sõltu ainult läbisõidust ja ajast. auto võtab arvesse ka õli kvaliteeti ja arvestades tulevase hoolduse kaugust võib nõuda ka ennetavat õlivahetust/väikest hooldust/suurt hooldust. ja sõltub veel, milline hooldusvälp on parajasti sisse progetud( 20000km või 30000km). ka seda saab ainult VM muuta.
natuke segane värk või mis?
Tänud, t8 :)
Ma helistan VM ja küsin järele. Kui aega bronnisin, siis öeldi, et teeme hooldusvälba eestile sobivaks, Rootsis on see 30 000. Aga SID unustati ära vist... :)

EDIT: Hooldusmees unustaski selle. Kuna Roostsi SAABil on hooldiusvälp 30 000, siis soovitati Eestis käia 15 000 järel hoolduses ja ümberprogemist pole vaja, seda on lihtne jälgida.
tiitman
Postitusi: 47
Liitunud: T Okt 09, 2007 9:56
Asukoht:
Auto:

#12

Turbomootorile on 10 tuh. paras. [/quote]
Kas turbomootoril ja turbomootoril on ka vahe?
Näiteks 9-3 LPT ja 9-3T? Kas nende puhul on erinevusi?
tiitman
Postitusi: 47
Liitunud: T Okt 09, 2007 9:56
Asukoht:
Auto:

#13

Turbomootorile on 10 tuh. paras. [/quote]
Kas turbomootoril ja turbomootoril on ka vahe?
Näiteks 9-3 LPT ja 9-3T? Kas nende puhul on erinevusi?
valuvelg
Postitusi: 9
Liitunud: E Nov 17, 2008 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Leidsin siit vana teema, mille kohta endalgi täpsustav küsimus.
Mul siis 2004 9-3 2.0T , LS 135 000 ja vaja kah sinna "esmakordselt" mootoriõli õli sisse valada.
Aga mis marki õli oleks "hea" ja äkki keegi teab, kas odavam on minna näiteks SaabiAnti juurde ja sealt õlivahetus täierauaga ära teha või kusagilt poest ise see kanister osta ja siis sinna minna, et näe - vala sisse :D
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#15

Kõige odavam on üldse mitte õli vahetada:) Mine Anti juurde, oma käed on puhtad ja võid kindel olla, et õige õli. Orjenteeruv hind on kuskil 1k. Samas hooldus ei sisalda ainult õli vahetust, kui teha siis ikka korralikult.
valuvelg
Postitusi: 9
Liitunud: E Nov 17, 2008 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Seda kindlasti, et ise ei viitsi kätt külge panna, aga tekkiski mõte, et mida sinna sisse üldse valada ja kas on ka odavam kui ise selle kanku ostan või mitte.
Muu laseks ikka asjapulkadel ära teha.........
Hooldust ei ole veel vaja, sest see on tehtud mingi 7-8 tuh km tagasi. Kui auto ostsin lasin juhtme taha, ning seest-väljast ja alt kah logistati ning paistab, et korras
Lauri_R
Postitusi: 35
Liitunud: T Juul 10, 2012 22:33
Asukoht:
Auto:

#17

5-käiguline manuaalkast, 9-3 SS ja 2.0t. Oskab keegi soovitada, millist õli võiks lisada? Arvestame meie kliimat ning poelettidelt kättesaadavust:).

Edit: Käigukastiõlist jutt siis ikka
Edit2: Millise viskoosusega õli näiteks VM või muu Saabidega tegelev töökoda kasutab?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

Ei leiuta kunagi.Kasutame alati ainult tootja poolt ettenähtud spetsifikatsiooniga õlisid.
Lauri_R
Postitusi: 35
Liitunud: T Juul 10, 2012 22:33
Asukoht:
Auto:

#19

Ei pidanudki leiutamist silmas:). Lihtsalt soov teada, kas lisaks nö originaalõlile pakub mõni tuntum bränd samadele normidele vastavat transmissiooni õli.
See spetsifikatsioon 400 132 213 ei ütle mulle muud midagi, kui seada sammud VM-i näiteks.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#20

Niipalju kui mina olen küsinud erinevates kohtades, pole keegi vahetama soostunud, tehas ei näe ette 5 käigulisel õlivahetust.
Ometigi on teada, et ega see õli seal ikka igavene ei ole. Tuleb taas ise teha.
5-käiguline manuaalkast, 9-3 SS ja 2.0t. Oskab keegi soovitada, millist õli võiks lisada? Arvestame meie kliimat ning poelettidelt kättesaadavust:).

Edit: Käigukastiõlist jutt siis ikka
Edit2: Millise viskoosusega õli näiteks VM või muu Saabidega tegelev töökoda kasutab?
Lauri_R
Postitusi: 35
Liitunud: T Juul 10, 2012 22:33
Asukoht:
Auto:

#21

Pole seda märgitud ka minu auto hooldusajaloos. Ise vahetamine pole keeruline, võimalus ju selleks tehtud.
Pea igal manuaalkastiga autol olen õli vahetanud seal kepikastis ja kavatsen seda ka praegusel autol teha.
Ega mingit alternatiivset vastet ma otsimisega ei leidnudki, ikka see sama MTF 0063 peaks käiku minema. Kuhu kanti selle liitri hind võiks jääda? (VM-i sai päring ka tehtud).

Edit: ligi 16 eur/l sain vastuseks VM-st.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#22

Pole seda märgitud ka minu auto hooldusajaloos. Ise vahetamine pole keeruline, võimalus ju selleks tehtud.
Pea igal manuaalkastiga autol olen õli vahetanud seal kepikastis ja kavatsen seda ka praegusel autol teha.
Ega mingit alternatiivset vastet ma otsimisega ei leidnudki, ikka see sama MTF 0063 peaks käiku minema. Kuhu kanti selle liitri hind võiks jääda? (VM-i sai päring ka tehtud).

Edit: ligi 16 eur/l sain vastuseks VM-st.
Väga hea, tuleb ära vahetada. Muide Saabcentralis oli pikem teema selle kohta, kuidas sellist "eluaegset" õli kastist välja lasti ja mis värvi see oli, põhimõtteliselt nagu hooldamata muruniidukil, must ja peaaegu määrimisomadusteta. Eks eluaegne ongi muidugi tänapäeval liisinguperiood, st. ca 5 a.
Vasta