9-5 1998a. ''econ''peal viskab klaasid uduseks.

Vasta
marko9bbb
Postitusi: 23
Liitunud: T Mai 01, 2012 21:46
Asukoht:
Auto:

#1

Nimelt probleem selles, et ECON peale kliima lööb aknad kõik uduseks ning puhtaks ei lähegi. Seega tuleb sõita alati kondiga, et näeks, kuhu sõita, kuna see tõmbab niiskuse ilusti ära ning aknad puhtaks. Milles võiks antud probleem olla?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

Tõenäoliselt on vesi kusagil autos. Isiklikult kasutan ECON režiimi ainult siis, kui mingil põhjusel vaja aken lahti sõita. Muidu pole nagu otseselt mõtet, kuna praeguste temperatuuri juures töötab ta üsna õrnalt ja harvade intervallidega ning enamjaolt toimetab kuivatajana.
denczik
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#3

Pärast keemilist puhastust näiteks võib päev-kaks udutada aknaklaase econi peal, sest vaibad niisked.
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Kasutaja avatar
ebuprofen
Postitusi: 464
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: SAAB 9-5 Aero MY07, Toyota C-HR Hybrid
Kontakt:

#4

manualis kirjas, et niiskete ilmadega aknad võivad uduseks minna, kui econ on sees.
marko9bbb
Postitusi: 23
Liitunud: T Mai 01, 2012 21:46
Asukoht:
Auto:

#5

autot käivitades ala 8 kraadiga on ta end ise pannud econ peale, selliste temperatuuridega ei ole ju minuarust normaalne kui kont taha panna, sellega koos uhab ka kondi ventikas ees.
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#6

ei saa aru, milles probleem? kui ilm on niiske, lülita econ välja, nii peabki olema. Seda ka raamatust saad lugeda.
Küsimus iseenesest on umbes sama "õues +30c sooja, econ peal ja autos on millegipärast palav, külmemaks ei lähe"
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#7

Econ nupp on kuiva ilma jaoks. Hoia klaasid puhtad ja ära muretse.

Kliimat kasutades kondenseerub salongi niiskus jahedamale kliimaradikale, hoides su aknad puhtad. Liigne vesi jookseb alt välja aga mingi osa niiskust jääb radikale alles ja econ režiimis puhutakse uuesti salongi tagasi. See on paratamatu. Kui metsa raiutakse, siis laastud lendavad.
marko9bbb
Postitusi: 23
Liitunud: T Mai 01, 2012 21:46
Asukoht:
Auto:

#8

Kuid millest võib olla tingitud see, et juhipoolsed klaasid on enamus ajast kasvõi kergeltki udused, kuid kundepool püsivad ilusti puhtad?
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#9

reeglina juht on elav inimene ning hingab:eureka:
marko9bbb
Postitusi: 23
Liitunud: T Mai 01, 2012 21:46
Asukoht:
Auto:

#10

Ning kes on kõrvalistuja, elutu külm asi?.Siit ilmselt abi ei saa, kui ainsad soovitused on a'la et Saabiga normaalselt sõita, peab hinge kinni hoidmal. Ja ei tundu eriti normaalne ka see, kui väljas vaid paar plusskraadi ja kondiradikas uhab ees nagu lennukil sellise külmaga. Seega minu poolt teema lukku, soetan parem mõistlikuma margi!
Kasutaja avatar
uralavto
Postitusi: 223
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:05
Asukoht:
Auto:

#11

Ma ei saanud päristäpselt Jupatsi lausest aru. Kas sa kasutad koguaeg "AUTO" funktsiooni, isegi siis kui näiteks oled määranud salongi puhuma 23 soojakraadi. Ma arvasin, et kui enam külmaõhku salongi vaja pole (ma mõtlen praeguseid ja talviseid temperatuure) siis lülitangi ECONi nuppu ja asi ok. Tegelikult toimetab siis automaat funktsioon ise või ?
Teemaalgatajale ka, ma ei tea kas see on tõesti niiskuset autos (kuigi mu auto on seest ilusti kuiv)
tõmbab sama moodi minu poolse ukseklaasi uduseks isegi siis kui vahel päike pilvedevahelt paistab. ECON nupp on tegelikult selleks, et lülitada kliimapump tööle või seisma :freak:
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1258
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#12

Ning kes on kõrvalistuja, elutu külm asi?

Jahh...kui ta juhtub ämm olema :D
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
uralavto
Postitusi: 223
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:05
Asukoht:
Auto:

#13

Ära sellepärast küll marki vaheta.
Selle ECON nupu kohta tahtsin seda öelda, et kui ECON on rakendatud siis muutub sinu auto justkui ilma kliimasüstemmita tavaliseks autoks. Ja ilma kondi või kliimata autod ju udutavad nii hullult, et paberirull peab raudselt autos olema :)

Missuguses seisus on sinu auto salongifilter ?
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#14

Näiteks tänase kuiva ilmaga sõitsin 9-5-ga Harjumaalt Pärnusse üksinda ja pealelõunal tagasi, poolelt teelt hääletaja ka peal. Ot siiski vahepeal oli isegi 4 inimest autos, mingi 30 km jagu. Temp oli valitud 20 kraadi, salongivent puhus 2 või 3. astmel - klaasidele ja jalgadele. Kliima oli kogu see 250 km ECON režiimis. Kõik aknad olid kogu aeg puhtad! Mitte mingit vajadust AUTO järele ei olnud. Matid on muide tekstiilvaibad.

Kui sinu oma käitub teisiti, siis on ta ilmselgelt täiesti rikkis. Loomulikult müü ta maha ja soeta mõni mõistlikum mark!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

aga mida su salongifilter teeb??
äkki on see paska lõpuni täis ja peale selle veel uppunud??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
bumps
Postitusi: 53
Liitunud: E Dets 13, 2010 16:57
Asukoht:
Auto:

#16

soetan parem mõistlikuma margi!

Jalgratta? Sellel ei ole vaja salongiõhu filtrit vahetada ega pole klaase. Pole klaasi - pole probleemi :)
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1258
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#17

Ärge nüüd nii kurjad ka olge, vaba valik kui tahab millegi kehvemaga sõita kui Saab :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#18

Ma ei saanud päristäpselt Jupatsi lausest aru. Kas sa kasutad koguaeg "AUTO" funktsiooni, isegi siis kui näiteks oled määranud salongi puhuma 23 soojakraadi. Ma arvasin, et kui enam külmaõhku salongi vaja pole (ma mõtlen praeguseid ja talviseid temperatuure) siis lülitangi ECONi nuppu ja asi ok. Tegelikult toimetab siis automaat funktsioon ise või ?
Teemaalgatajale ka, ma ei tea kas see on tõesti niiskuset autos (kuigi mu auto on seest ilusti kuiv)
tõmbab sama moodi minu poolse ukseklaasi uduseks isegi siis kui vahel päike pilvedevahelt paistab. ECON nupp on tegelikult selleks, et lülitada kliimapump tööle või seisma :freak:

Said mu lausest täitsa õigesti aru. AUTO režiimis toimetab kliima täitsa omapead. Lülitab vajadusel kondipumpa tööle, kuivatab õhku, vastavalt sissepaistvale päikesele muudab soovitud temperatuuri pisut madalamaks (päike muidu kütaks liha pehmeks) jne...
Ning kes on kõrvalistuja, elutu külm asi?.Siit ilmselt abi ei saa, kui ainsad soovitused on a'la et Saabiga normaalselt sõita, peab hinge kinni hoidmal. Ja ei tundu eriti normaalne ka see, kui väljas vaid paar plusskraadi ja kondiradikas uhab ees nagu lennukil sellise külmaga. Seega minu poolt teema lukku, soetan parem mõistlikuma margi!

Mõnel mehel läks vist Actimeli mull katki:wtf:
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#19

Ning kes on kõrvalistuja, elutu külm asi?

Jahh...kui ta juhtub ämm olema :D
:D ämm lohiseb konksuga järgi.
looderdaja
Postitusi: 298
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#20

Nii mõnigi kord siin foorumis teemasi lugedes taipan, et sapised olete kuidagi? Inimesel on probleem autoga, jätke juhid, ämmad ja muud kaassõitjad mängust välja. Kui ei oma kogemust samasuguse probleemiga või ei tea kindlalt mis võiks aidata siis hoidke oma asjakohatud kommentaarid endale.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#21

Omast kogemusetst oli aga lugu kyll 9000 saabiga aga vahet vast pole. Nimelt kuivaks sain aknad ainult kliimat sees hoides, lahemal vaatlusel aga oli klaasidele tekkv udu magusa maitsega. Mis siis tahendas, et salongi radikas lekib kuskilt. Peale salongiradika vahetust mone ajaparast probleem kadus juu algses ka vent torudes olid veel tosooli jaagid. Aga mis koige mystilisem, et kui ma vanal radikal lekkekohta otsisin ja selle 2,5 at rohuga survestasin, ka siis ei tuvastanud ma lekkekohta.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#22

Kas see vedelik siis enne või pärast radikat ei või salongi lekkida tonnisel? Torud, vollad, liitmikud...

Minu '94 NG-l oli salong niiske seetõttu, et esiteks oli põhi mitmest kohast pude, mida altpoolt ei olnud märgata - pigikaitse ja värv hoidsid roostepudi koos. Ja teiseks jooksis kuigipalju vihmavett mingil moel salongi, radika alune poroloon oli peale vihmast-tuulist ööd märg. Sellele ma pole veel jälile jõudnud, võibolla oli asi selles, et kojameeste aluse plasti alune ei olnud piinlikult puhas ja kusagilt sealt pääses läbi. Nüüd on puhas ja VIST ei ole rohkem sealtkaudu tulnud.

@looderdaja - kui inimene kurdab, et juhipoolne külg udune ... ja ei täpsusta - mitu inimest autos sõidab, ega ka mingit muud lisainfot, ei aastaaega, ei midagi ... siis on täiesti loogiline, et pakutakse esimesena seda, mida mlcads pakkus.

Sinu loogika järgi, looderdaja, peaksin mina mitu patja märjaks nutma, kuna minu NG salongi niiskuse kohta pole üldse keegi midagi vastanud. Mis sinu arvates tulemuslikum on, kas see, et üldse ei vastata või see, et teemat esilehel hoitakse?
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#23

Ma ühineks ivometsa arvamusega, et salongifiltrit kontrollida.
praktikant
Postitusi: 389
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#24

No kesse siin ülistab automaatikat ja tsiteerib manuaale. Kui ikka aknad lähevad pidevalt uduseks, siis on tegemist salongi lekkiva niiskusega. Mis on patoloogia. Ja ravitav: niiskuse allikas tuvastada ja hermetiseerida.
Eelmainitud magusa udu maitse test on praktikas korduvalt end õigustanud.
PS Jahutusvedelik/aur on rängalt tervistkahjustav!
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Vasta