Saab 9-5 3,0TDI Jahutusvedelik ja heli

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
SaabTDI
Postitusi: 3
Liitunud: N Dets 06, 2012 22:10
Asukoht:
Auto:

#1

Lugu järgmine.Olen nüüd juba ligi pool aastat sõitnud häälega mis justkui tuleks turbost.Teatud pööretel umbes 2-2,2 tuhat pööret teeb häält bu-bu-buh-buh.. Nagu by-pass või midagi sellist. Ja nüüd on hakkanud ka jahutusvedelikku kaduma.Karterisse ei kao,olen jälginud õlivarrast(õli vahetuse ajal uurisin ka vana õli) :D Ja kui ülevaatusel käisin ja lõõre puhtaks pitsitasin siis lõi paisupaagi silmini täis.Võib viga olla õhutamisel? Kuid varem polnud probleeme(vist).Oleksin seda märganud.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#2

Kohvipaksu pealt ja varasemate foorumist läbi käinud sarnaste teemade põhal pakun, et plokikaane tihend(did) on otsas. Kui väga halvasti läinud, siis lisaks kaantele ka plokk kõver.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Nende kaanetihenditega ei juhtu tavaliselt midagi.Kui on see tavapärane hülsside jama,siisneed pääsevad liikuma ja vedelik voolab silindritesse,ning kaob sumpsi kaudu auruna välja.

Tasuks kindlasti eelnevalt veesärk survestada,et leida võimalikku välist leket.Kindlasti vahetada regulaarselt termostaati (u. paariaastase välbaga).

Tasuks mõõta ka keemilise testriga CO sisaldust(võimalikku) veesärgis.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#4

Kui on see tavapärane hülsside jama,siisneed pääsevad liikuma ja vedelik voolab silindritesse,ning kaob sumpsi kaudu auruna välja.

Tekkis hülsside kohta küsimus, et kas need siis ikkagi pääsevad liikuma? Sest siin teemas sa räägid, et on võimatu, et need kuskile poole liiguvad.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Eks ka minusugune suudab viie aastaga midagi õppida:cool: . Tollal oli selle mootori hingeelu veel suht võõras ja tundus ilmvõimatu,et survevalu alumiiniumplokki sissevalatud(mitte pressitud) terashülsid saaksid liikuda. Aga nad saavad.Seega on Isuzu insenerid midagi seoses soojuspaisumiste vahega kahe erineva metalli kokkupuutes mööda pannud.
raitsraisk
Postitusi: 14
Liitunud: T Okt 18, 2011 17:24
Asukoht:
Auto:

#6

Eks ka minusugune suudab viie aastaga midagi õppida:cool: . Tollal oli selle mootori hingeelu veel suht võõras ja tundus ilmvõimatu,et survevalu alumiiniumplokki sissevalatud(mitte pressitud) terashülsid saaksid liikuda. Aga nad saavad.Seega on Isuzu insenerid midagi seoses soojuspaisumiste vahega kahe erineva metalli kokkupuutes mööda pannud.

Aga Trionic, mida arvad "kuulujutust" et probleem tekkis mootori arvestama kaldest vms , mis ei tagand enam korralikku õlitust. Ja saab lahendas hiljem probleemi lihtsalt lühema õlivardaga? Ehk lisaks ennetavale termostaadi vahetusele, tuleks ka õlitase maksimumis hoida, või ehk tsipa kõrgemalgi ?
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#7

Kusjuures mul teeb kiirendamisel sama mootoriga isend analoogset häält nagu teemaalgatajal. PS Jahutusvedeliku/hülsside probleem mul remonditud. Ise ka imestanud, et mis seda heli põhjustab :freak:
SaabTDI
Postitusi: 3
Liitunud: N Dets 06, 2012 22:10
Asukoht:
Auto:

#8

Aga kui sa oled vahetanud hülsid ja kaanetihendi kas jahutusvedeliku kadumine on siis nüüd likviteeritud.Kui sul ültse selline probleem on olnud.Või teeb seda bow-off,by-passi heli ainult?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Hülsse EI SAA vahetada sel mootoritüübil.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Tsitaat: "Aga Trionic, mida arvad "kuulujutust" et probleem tekkis mootori arvestama kaldest vms , mis ei tagand enam korralikku õlitust. Ja saab lahendas hiljem probleemi lihtsalt lühema õlivardaga? Ehk lisaks ennetavale termostaadi vahetusele, tuleks ka õlitase maksimumis hoida, või ehk tsipa kõrgemalgi ?"

Ausaltöelda kuulen sellest esmakordselt. Mootor natukene viltu,siia-,või sinnapoole - mis seal vahet??? Õlivõttur asub ju praktiliselt vastu karteripõhja ja 3,0 mootorite "kinnijooksmine" on minu praktikas alati olnud põhjustet ebapiisavast õlikogusest.
SaabTDI
Postitusi: 3
Liitunud: N Dets 06, 2012 22:10
Asukoht:
Auto:

#11

Ütleme,et hülsid liiguvad ja jahutusvedelik läheb sinna,kaob sumpsi kaudu...Aga mis teha,et ta enam sinna ei voolaks.Hülsse vahetada ei saa,lekke on ja häda ja mure kui palju ka veel kaasa arvatud.Niipalju kui olen uurinud ja küsinud siis kõik ütlevad ikka.Ahh mis sa jamad vaheta tihendit.Aga kui ilma huupi ära vahetan,on ka suht mõttetu eks.Küsimus juurde veel,et kui olen juba nii kaua sõitnud kas võin natukene veel sõita?:P Tean,et pole soovituslik aga vaja on...Mida hullu ta võib põhjustada?Tõmbab ploki kõveraks kui ta juba pole eks?
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#12

Mina lasin selle vea kõrvaldada moodusel, mille peale enamus kogenud remondimehi tõenäoliselt kahe käega peast haaravad. Esialgu üritati ka uut tihendit jne aga see kestis vaid nädala. Seejärel läks vana plokikaas kõrgsurvesilikooniga peale (analoogselt pidi plokikaas peale pandama kiirendusmasinatel :)). Seni olen sõitnud ligi 3 aastat ca 40 000 km ja kestab. Seda tehes ei lootnud niipaljugi, aga autot varuosadeks müüa ka ei raatsinud. Kestab kaua kestab :)
trabi
Postitusi: 1
Liitunud: K Okt 01, 2014 16:26
Asukoht:
Auto:

#13

Vabandan, et selle teema uuesti päevakorda tõstan. Mulle veeres garaazi üks OPAL või oli se Opel eesnimega Signum millele on installeeritud tehases 3,0 V6 Isuzu turbodiisel ja automaatkast. Sama "kompott" seisab Saabi nimelistel isenditel.
Päevakorda on tõusnud sellel isendil plokikaante kontroll, survestamine ja loomulikult ka lihv kuna mootor on hakanud soojast peast veidi hingama ja ei taha enam jahutusvedelikku sees hoida. Millised üllatused võivad selle isendi puhul päevakorda tõusta või kas on mingit jama millele peaks erilist tähelepanu pöörama.
Mis loom on kõrgsurvesilikoon?

Asjalikke nõuandeid ja kogemusi oodates.
Vasta