huvitav, kui Rootsis ei saa misinat arvele võtta, kuna tehase testauto, kas ma siis eestis saan selle arvele? saksas saaks jah isegi combid arvele... aga eestis sedaan?
Julgen kahelda. Uurisin mõni aeg tagasi sama, kui neid seal terve rivi müügis oli. Ükski teadjam inimene siinmaal, sh need kes tegelevad muidu autode tüübikinnitustega ja maaletoomisega ei julgenud jah öelda, kui asi puudutas eelseeria 9-5 universaale.
Olles ise ostnud suhteliselt hiljuti NG 9-5, mis enne oli arvel Rootsis (EU paberitega auto) tean, et kuigi see oli seal arvel aeti siin pill lõhki. 1,5 kuud kulus tavalise seerita tootmises oleva sedaani arvele saamiseks! Ja sellel olid olemas nii tehase poolsed sertifikaadid kui muu. Ilma neneta oleks protsess raudselt ummikus (Eesti amenikud armastavad väga paberite pedantset korrektsus ja kontrollivad need ka üle tehase kaudu). Kui on kõvad närvid ja auto nö ennekõike hoidmiseks tuua võib proovida. Kui sõitmiseks põhiautona ei soovitaks.
Ka on see viimane must 9-5 Aero USA versioon ja kõigist müüdutest seni kõige kehvemas seisukorras (jutt sellest masinast: http://www.kvd.se/sv/auktion/search/saa ... ASC&page=1). Nt tagaosa sisu on paigast ära, detailid omavahel ei haaku (st tegu on tõelise katse autoga). Soovitada võib seda vaid tõsisele iseehitajale, kes suudab sellest asja teha ja kellele selle ost on rahakotis probleeme mitte põhjustav. Ka klaaside soojendustraatidega on sellel autol jama (neid klaase ei saa ka kusagilt). Üksikud sellised lapitud esimesed eelseeria masinad lasid ka vett salongi. Olles ka 9-5 Vector Wagonit näinud siis on olemas ka korralikumaid autosid! Paraku need vist valdavalt ka müüdud.
KVD sait autode kohta süvainfot inglise keeles ei anna. Lastes google translatorist läbi peaks mingi iva saama. Tõlge on küll nadi aga parem, kui ei midagi. Rootsi keelne info on see eest detailne.
Otsene ostmise kogemus mul puudub. Kunagi oktsjoni võitsin aga seal on süsteem, et kui võit jääb alla müüja antud alghinnale, siis tehingut reeglina ei tehta (müüjal on õigus siiski müüa ja ostjal kohustus osta). Suhtlemine oli asjalik ja kiire. Aga nagu öeldud jäi kaup minu puhul katki. Müüja soovitav hind oli liiga kallis. Sama autot müüdi oksjonil pärast veel 3 korda.
Ise-enesest peaks kusagil olema veel rida müümata 9-4X Aerosid (USA versioonid), paljud neist ei läinud kaubaks paar kuud tagasi. Paraku olin ma siis juba ise 9-5 raha ettemaksnud, kui need pakkumisse tulid. Hinnad oli tookord ahvatlevad. Ka tehingu hinnad, sest siis puudus meediakära.
